- 1 Pod prąd uciekał przed policją (184 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (307 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (119 opinii)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (197 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (30 opinii)
Poprawa sytuacji w wydziałach komunikacji
W związku z rozprzestrzeniającą się pandemią koronawirusa w marcu trójmiejskie urzędy wprowadziły szereg obostrzeń, które mocno ograniczyły pracę wydziałów komunikacji. Mamy jednak dobrą wiadomość dla osób przymierzających się do rejestracji pojazdu - z informacji przekazanych przez urzędników wynika, że czynności rejestracyjne wracają do normy. Rejestrowane są wszystkie pojazdy, nie tylko te fabrycznie nowe, a sama procedura trwa 2-3 dni.
Wydziały komunikacji w Trójmieście
W połowie marca opublikowaliśmy artykuł, w którym opisaliśmy ówczesną, niełatwą sytuację w trójmiejskich wydziałach komunikacji. Praca urzędów była mocno ograniczona, a rejestracji podlegały jedynie pojazdy fabrycznie nowe. To - jak tłumaczą urzędnicy - zmieniło się, a to z kolei świetna informacja dla komisów samochodowych. Poniżej prezentujemy obecną sytuację w trójmiejskich wydziałach komunikacji.
Gdańsk
- W dalszym ciągu ograniczona pozostaje bezpośrednia obsługa klienta z uwagi na konieczność zachowania bezpieczeństwa klientów i pracowników. Wydział wykonuje wszystkie zadania z zakresu swoich usług, bez ograniczeń, tj. wydawanie praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych. Od początku kwietnia nie robimy rozróżnienia pomiędzy rejestracjami pojazdów. Rejestrujemy zarówno pojazdy nowe, sprowadzone z zagranicy i używane zakupione na terenie kraju. Termin realizacji wniosku wynosi dzień lub maksymalnie dwa dni, w zależności od liczby złożonych wniosków. Nie obserwujemy żadnych uwag ze strony dealerów lub autohandli z terenu miasta Gdańska - wyjaśnia Zuzanna Gajewska z referatu prasowego UM w Gdańsku.
Wnioski o rejestrację można składać w poniedziałki, środy i piątki w godz. od 8 do 12, do skrzynek podawczych wystawionych w ZOM nr 1 (ul. Partyzantów 74) i ZOM nr. 2 (ul. Milskiego 1). Przedstawiciele referatu dodają, że zanim rozpocznie się procedura rejestracji pojazdu, najpierw złożone dokumenty muszą zostać poddane 24-godzinnej kwarantannie.
Gdynia
- Brak możliwości bezpośredniej obsługi interesantów wymagał zastosowania innych rozwiązań na czas epidemii. Przyczynił się do znacznego zmniejszenia liczby załatwianych spraw. Wymóg, w wielu sprawach osobistego stawiennictwa, też powoduje ograniczenia w odbiorach dokumentów przez śluzę np. dowodu osobistego. Od 20 kwietnia wykonujemy wszystkie czynności rejestracyjne. Należy jednak pamiętać, że obsługujemy mieszkańców, a nie tylko dealerów i pośredników w sprzedaży pojazdów, którzy często rejestrują jednorazowo około 20-30 pojazdów. Co oczywiście wydłuża termin odbioru dokumentów. W obecnej sytuacji nie ma możliwości wyznaczenia specjalnego okienka czy dnia tylko dla obsługi przedsiębiorców - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni.
Sopot
- Mniej więcej od dwóch tygodni rejestrowane są wszystkie auta, nie tylko nowe i sprowadzone z zagranicy. Z uwagi na epidemię obsługa interesantów odbywa się w zaostrzonym reżimie sanitarnym. W praktyce oznacza to, że składane dokumenty muszą przejść obowiązkową, dobową kwarantannę i są ozonowane. Powoduje to, że czas obsługi może wydłużać się do 2-3 dni. Interesanci umawiani są na odbiór dokumentów po wcześniejszym kontakcie telefonicznym, na konkretny dzień, na konkretne godziny, tak aby nie tworzyć kolejek i by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo zarówno osobom rejestrującym pojazdy, jak i urzędnikom, którzy ich obsługują. Oprócz rejestracji aut pracownicy referatu obsługują interesantów w pozostałych sprawach, czyli: wydawanie dowodów rejestracyjnych po czasowej rejestracji, przyjmowanie wniosków na wtórniki dokumentów i tablic rejestracyjnych, a także wydawanie tych dokumentów, zawiadomienia o zbyciu i nabyciu pojazdu czy w końcu wyrejestrowania pojazdów. Dokładamy wszelkich starań, aby praca przebiegała w miarę płynnie, ale z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa - dodaje Anna Dyksińska z UM Sopot.
W Sopocie średnio rejestrowanych jest około 25 pojazdów tygodniowo.
Jak pracę wydziałów komunikacji widzą dealerzy?
Przypomnijmy, że po wprowadzeniu ograniczeń w funkcjonowaniu wydziałów komunikacji dealerzy samochodowi w dalszym ciągu mogli rejestrować pojazdy, choć sama procedura trwała dłużej iż zwykle. Dziś sytuacja jest już zdecydowanie lepsza.
- W ostatnim czasie sytuacja w wydziałach komunikacji wyraźnie się poprawiła. W Gdańsku przy ul. Partyzantów zastosowano urnę, w której trzy dni w tygodniu można składać dokumenty niezbędne do rejestracji. Aktualnie na rejestrację auta czekamy dwa dni. Przykładowo: składamy dokumenty do urny w poniedziałek do południa, a odbieramy w środę po południu. Dostrzegamy jednak problem z niektórymi czynnościami, jak chociażby możliwość regularnego odbioru stałych dowodów rejestracyjnych - mówi Marcin Wintoch, kierownik sprzedaży w salonie Peugeot Intervapo.
- Rozumiemy sytuację, w której znalazły się urzędy i ich wydziały, szczególnie te, które mają najczęstszy kontakt z zainteresowanymi. Doceniamy środki, które zostały wprowadzone, żeby zapewnić bezpieczeństwo urzędnikom i rejestrującym. Sądzimy jednak, że skrócenie czasu potrzebnego na procedurę i zwiększenie limitu aut, które możemy zarejestrować, ułatwiłoby pracę w i tak już trudnych warunkach - dodaje Jakub Gołębiewski z Grupy JD Kulej.
W obecnej sytuacji zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem i ułatwieniem dla wszystkich zainteresowanych byłaby możliwość rejestracji, przerejestrowania czy też wyrejestrowania pojazdu w trybie on-line. Niestety system CEPiK na taką ewentualność nie jest gotowy.
Miejsca
Opinie (60)
-
2020-05-13 20:54
urzędy miast
urzędy wykorzystują pandemie ..wystarczy trochę plastiku maseczki płyn i jazda do roboty .miliony ludi pracuje i nie narzeka.
- 0 0
-
2020-05-10 15:19
(2)
ile kosztuje zarejestrowanie wentyla?
- 3 2
-
2020-05-10 18:41
(1)
Trzegoższ???
- 3 0
-
2020-05-12 13:09
wentyl to kradziony samochód
- 0 0
-
2020-05-12 09:50
Linia 175..
i odjazd z Kampinoskiej 6,07 już zajęte dozwolone miejsca a następne przystanki gdzie wsiada sporo pasażerów kierowca włącza automat... zachowanie odległości itd. sru tu tu. Wobec tego niech jadą dwa autobusy jeden za drugim w szczytowych godzinach.
- 0 1
-
2020-05-10 20:44
(4)
Ciekawe skąd szanowna redakcja ma te informacje? Ja np. zarejestrowałem w urzędzie w Sopocie samochód parę dni przed pandemią na początku marca. Po miesiącu dowiedziałem się telefonicznie, że nie można jeszcze odebrać twardego dowodu, i mam jeździć na nieważnym miękkim. No ok. Zaczął się maj i luzowanie rystrykcji więc pomyślałem, że może w końcu odbiorę dowód. Niestety w piątek się dowiedziałem, że jeszcze trochę muszę poczekać (nie wiadomo jak długo), bo nie można wejść do wydziału. Trochę to słabe, jak panie w urzędzie nie chcą wykonywać swojej pracy (bo zaraza) a w tym samym czasie pracownicy skrepów pracują normalnie. Nie wspominając o lekarzach i pielęgniarkach.
- 49 2
-
2020-05-11 20:26
Ja czekam na telefon z Sopotu ponad 2 tygodnie.
Ale miła pani powiedziała, że jak zgłosiłem kupno to mogę nawet pół roku jeździć na starych blachach. Nawet autocasco na stare blachy wykupiłem. Zdjęcia z fotoradarów też na stare blachy zbieram
- 0 0
-
2020-05-10 21:47
(1)
Obecna sytuacja pokazuje jak źle wglądają sprawy gdy ktoś ma monopol- takie urzędy na ten przykład nie muszą się w ogóle starać, mogą opóźniać i nie wydawać decyzji, dokumentów a i tak trzeba im zapłacić pełną sumę opłat bo tylko u nich można to zrobić :)
- 8 0
-
2020-05-11 09:00
nie można
tylko trzeba.
Nie ma dowolności w sprawach urzędowych. Trzeba je załatwić.- 0 0
-
2020-05-10 21:18
Redakcja ma info z pierwszej ręki
Znaczy na telefon...
- 5 1
-
2020-05-11 08:35
(3)
Ja tego niestety do końca nie rozumiem. Poczta działa, sklepy działają ale urząd nie. Twarde dowodowy złożone z przed pandemii cały czas leżą w urzędzie i nie wiadomo na co czekają. Ktoś tu delikatnie upadł na głowę. A Panie z UM ochoczo namawiają żeby łamać prawo i jeździć na nie ważnym dowodzie rejestracyjnym. Gdański Cyrk na kółkach.
- 23 2
-
2020-05-11 10:08
(2)
Jest rozporządzenie w tej sprawie i możesz jeździć na pozwoleniu czasowym do końca epidemii plus 14 dni, więc nikt Cie nie namawia do łamania prawa... A jeśli chodzi o łamanie prawa to w naszym kraju stało sie normą ...niestety
- 2 0
-
2020-05-11 11:33
(1)
Spróbuj zrobić przegląd na miekkim dowodzie, albo ubezpieczyć samochód.
- 0 2
-
2020-05-11 20:23
Baranku , a jak kupujesz nowy samochód to dostajesz z automatu miękki dowód i normalnie musisz ubezpieczyć na tym dowodzie , tak jest od lat !!!. Tak samo robisz badanie na miękkim dowodzie, gdzie TY żyjesz i co za bzdury opowiadasz!! Wiem, że urzędy mogły by niektóre rzeczy robić lepiej, ale nie nawidzę jak się bajdurzy w ten sposób !
- 2 0
-
2020-05-10 15:38
Nie dziwię się (3)
Jak ktoś sobie kupi infinity jak to na zdjęciu to prosze bardzo
- 4 3
-
2020-05-10 16:57
To Volvo (2)
xD
- 9 0
-
2020-05-10 18:50
(1)
a volvo to chińczyk Geely czy jakoś tak i to już od 10 lat...
- 3 0
-
2020-05-11 15:17
Chinole kupil działającą firmę, miała co prawda wtedy małe problemy ale kupil całe volvo wraz z ludzmi dosłownie za miskę ryżu, ehhh żal że znowu nie Polacy, o czym ten rząd myśli...
- 0 0
-
2020-05-11 14:53
Co to znaczy obostrzenia lub pandemia? Skad sie to wzięło
ograniczenia i epidemia jak już
- 0 0
-
2020-05-11 11:46
(1)
W jednym z poprzednich artykułów było napisane, że można umawiać się telefonicznie lub mailowo
i że wszystko wygląda tak różowo w UM Gdańsk.
Jako że dodzwonić się nie dało, 2 tygodnie temu został wysłany mail o wyznaczenie wizyty. Do dziś nie ma odpowiedzi.- 4 0
-
2020-05-11 13:28
Ja się dodzwoniłem i dowiedziałem się, że nie ma na razie możliwości odbioru dowodu rej. Rejestrują tylko w nagłych przypadkach, cokolwiek to znaczy.
- 0 0
-
2020-05-11 11:29
Ta, poprawa
Jaja sobie robicie?
- 1 0
-
2020-05-11 11:02
fajnie mają urzędasy
nic nie robia, a jeszcze im płacą
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.