• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na Słowackiego

Maciej Korolczuk
5 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

W czwartek, 7 lipca, drogowcy zajmą fragment ul. SłowackiegoMapka, gdzie rozpocznie się śrutowanie nawierzchni. Po zabiegu droga ma być bardziej szorstka, dzięki czemu poprawi się przyczepność i bezpieczeństwo kierowców. Prace obejmą dwukilometrowy leśny odcinek od Niedźwiednika w kierunku Matarni i będą prowadzone w nocy. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, zabieg zakończony zostanie 16 lipca.



Z jaką prędkością jeździsz na ul. Słowackiego?

Leśny odcinek Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią to na mapie drogowej Gdańska jeden z czarnych punktów. Spora liczba zakrętów i miejscami stromy podjazd pod górę często sprawiają kierowcom spore problemy, zwłaszcza podczas trudnych warunków pogodowych. Dochodzi tam do wielu kolizji i poważnych wypadków, jak choćby ten z marca 2017 r., gdy jadący w kierunku obwodnicy suv wypadł poza barierki i dachował.



Drogowcy chcieli poprawić bezpieczeństwo na wskazanym odcinku już w 2020 roku, ale na przeszkodzie stanęła pandemia. Wcześniej podobne zabiegi uszorstniania nawierzchni przeprowadzono na leśnym odcinku Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, a także na Świętokrzyskiej i Spacerowej.

Teraz przyszła kolej na niespełna 2,5 km odcinek Słowackiego w kierunku Złotej Karczmy (od posesji nr 123 do wysokości dawnego Punktu Celnego), o czym informowaliśmy już w lutym.

- Przeprowadzenie śrutowania nawierzchni zaplanowano między 7 a 16 lipca 2022 r. Prace nie będą wiązały się z większymi utrudnieniami dla kierowców. Realizowane będą etapami w godzinach wieczornych i nocnych. Przejezdny będzie zawsze jeden pas ruchu. Podany termin robót może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przebiegu procesu nawierzchnia jezdni powinna być sucha. W czasie opadu deszczu prace nie mogą być prowadzone - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przetarg na poprawę szorstkości jezdni na Słowackiego wygrała warszawska firma Textura. Za wykonaną pracę otrzyma od miasta 237 tys. zł.

Maszyna wyrzuca metalowy śrut



Technologia śrutowania polega na zwiększeniu szorstkości jezdni. Stosowane do tego samobieżne urządzenie wyrzuca z siebie metalowy śrut, który uderza z odpowiednią siłą w nawierzchnię. W ten sposób tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana uszorstnianiu droga zwiększa swoją przyczepność, co w efekcie wpływa na poziom bezpieczeństwa.

Warto jednak pamiętać, że tylko szorstka nawierzchnia bezpieczeństwa nam nie zapewni. Podstawą jest dostosowanie się do ograniczenia prędkości (na leśnym odcinku ul. Słowackiego to 70 km/h), aktualnych warunków panujących na drodze, stanu technicznego auta i zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami.

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • 50km/h + odcinkowy pomiar prędkości (1)

    50km/h + odcinkowy pomiar prędkości

    I po problemie

    • 1 5

    • I przez to mam być 15 sekund później na zakupach w ikea?

      • 0 0

  • (2)

    Z górki to jest jeden łuk średnio przyjemny. Pod górę nie wiem co trzeba zrobić by wylecieć

    • 10 0

    • (1)

      Bawić się telefonem. Bardzo dużo pseudo kierofczyków to robi.

      • 4 0

      • I przecenia swoje umiejętności jak większość z nas.

        • 0 0

  • nauka jazdy

    Ja tam cale zycie jezdze 100-120 jak nie jest tłoczno i co jakos na barierkach nie wyladowałem, nie ważne czy sucho czy deszcz. Nie wiem jaką łamagą trzeba być zeby sie tam na barierkach znaleźć, od razu powinni takim prawko zabierać. Na takie łamagi to śrutowanie też nie pomoże.. trzeba poprostu umieć jeździć i zacząć od tego, poprawić kurs na prawko.

    • 3 0

  • (11)

    Nie bywam tam, ale ostatnio kilka razy jechałem 60-70, bo nie jestem jakimś super kierowcą i za każdym razem wszyscy mnie wyprzedzali jak leci na całej długości od Ikei na sam dół. Raz ktoś jechał przede mną z tą samą średnią z grubsza.

    • 53 5

    • ps. Jadąc 100 kmh na tym odcinku (2,5 km) jest się szybciej na dole o jakieś 35 sekund szybciej niż jadąc 70 kmh. Na co komu taka kosmiczna oszczędność czasu?

      • 0 0

    • (8)

      Ja tam jeżdżę od 10 lat 50-60 max i nigdy nawet uślizgu nie miałem. Jadąc normalnie tam nie ma fizycznej możliwości mieć wypadek :)

      • 21 0

      • wypadki są tam właśnie dlatego że jedziesz 50 na dozwolonym 70 km/h i kilku takich jak ty inni próbują wyprzedić (3)

        • 10 22

        • Wniosek (1)

          Czyli karać tych co jeżdżą wolno ? - to nie bedzie wypadków- SUPER, brak slow

          • 6 0

          • Niestety taka prawda

            Na obwodnicy też wypadki przez tych co 120 na lewym i trzeba nagle hamować z 200

            • 3 0

        • Poznasz głupiego po wypowiedzi jego. Sami ze swojej kasy naprawiajcie skutki lamania zasad i przepisów.

          • 12 4

      • Oczywiście że nie ma (3)

        Wypadki mają tacy co jadą 100+ w deszczu, albo tacy co jada 100+ i nagle na ostatnim zakręcie hamują

        • 20 0

        • (1)

          Mój się często nabijał, że tam jeździć nie potrafią, że na telefonach siedzą.. aż do momentu gdy sam wpadł w poślizg i uderzył w barierkę. Ogólnie dramatu nie było bo akurat nikt mu się nie napatoczył pod koła. Pojazdy za nim widząc co się dzieje zwolniły. On natomiast zbił przednią lampę i zjechał lakier. Warunki? Klasyka. Zaczęło padać, pewnie jechał z 80 km/h i stracił panowanie nad pojazdem. Obróciło go i wylądował (na szczęście) tylko na barierce..

          • 4 1

          • Poszukaj lepszego kierowcy xD

            • 0 0

        • Wydaj 4k na opony a nie 100zl

          • 5 8

    • Bo tam 100km/h można spokojnie jechać.

      Dałoby radę więcej, ale za dużo zamulaczy na lewym pasie.

      • 2 2

  • hmmm (1)

    sami kłamcy w tej ankiecie

    • 4 1

    • Cena

      2radary taniej by kosztowały jak to co roczne srutowanie.

      • 1 0

  • tam są wypadki przez brak umiejętności jazdy, planowania pokonania łuku, czyli znajomości zasad fizyki + łyse opony.

    Jadąc sprawnym autem z dobrymi oponami, nawet w deszczu, nie ma opcji by wypaść z drogi.
    niektórzy jeżdzą na luzie z górki a to też proszenie się o kłopoty bo auto zachowuje sie mniej stabilnie w zakręcie

    • 2 0

  • Nie ma to jak zrobic malpom kreta droge, a potem co dwa lata srutowac, bo sie malpy rozbijaja.

    Gdybym mial maszyne srutujaca, a jeszcze kontrakt na naprawe wyrwanych barierek, to wlasnie taka droge bym zbudowal.

    • 1 0

  • nie lepiej jeden pas i progi?

    skoro wylotowa do Pruszcza czy na Koscierzynę może być tak udoskonalona to czemu nie Słowackiego.

    • 1 0

  • Gdansk polskie palermo

    Mial zawsze najgorsze drogi. Niewiele sie zmienilo przez ostatnie 10 lat. Jak zrobią albo poprawia asfalt to zaraz się robi korek bo miasto daje zgodę na zabudowę trawników każdemu developerowi. Dopóki miastem rzadzi pato-polityczny układ dopóty miasto pod względem infrastruktury i ciągów komunikacyjnych będzie ukrainą.

    • 1 0

  • tak robimy inflację- zwiększamy " koszty", ktos musi pokryć te " koszty"

    i tak kólko się kręci!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane