- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
Posłanka pyta ministra o węzeł Kowale
Niebezpieczny węzeł Kowale. Pora coś z nim zrobić.
W lipcu poruszyliśmy temat przebudowy kolizyjnego węzła Kowale. Po naszych artykułach najpierw głos w sprawie zabrali gdańscy urzędnicy, którzy zapewnili, że trwają prace nad pozyskaniem środków na zmodernizowanie skrzyżowania. Teraz tematem zajęła się również pomorska posłanka Małgorzata Chmiel, która napisała w tej sprawie interpelację do ministra.
Przypomnijmy, że w lipcowym artykule zamieściliśmy, w formie wizualizacji, propozycje rozwiązania problemu. Wymieniliśmy m.in. dobudowę dróg zjazdowych, budowę rond oraz jezdni zbiorczo-rozprowadzających. Hamulcem modernizacji węzła jest oczywiście brak pieniędzy.
Kilka dni po publikacji tekstu głos w sprawie zabrali gdańscy urzędnicy, którzy poinformowali nas o prowadzeniu prac nad listem intencyjnym w celu podjęcia działań na rzecz rozbudowy układu drogowego na odcinku pomiędzy węzłem Południe a węzłem Szadółki (w tym również węzła Kowale). Koordynatorem działań jest marszałek województwa pomorskiego - Mieczysław Struk.
To nie koniec. W działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na feralnym węźle Kowale włączyła się Małgorzata Chmiel. Pismo, które złożyła posłanka PO trafiło bezpośrednio na ręce ministra infrastruktury i budownictwa - Andrzeja Adamczyka. Posłanka za pośrednictwem marszałka Sejmu RP zapytała ministra o plany rozbudowy węzła Kowale.
Odpowiedź ministerstwa na interpelację poselską
- Resort infrastruktury i budownictwa mając na uwadze potrzebę zwiększenia poziomu swobody ruchu, bezpieczeństwa i komfortu przejazdu, dostrzega potrzebę rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta poprzez dobudowę dodatkowego pasa ruchu w każdym kierunku oraz rozbudowy jej węzłów. Podkreślić należy, iż rozbudowa jedynie trasy zasadniczej obwodnicy oraz jej węzłów nie rozwiąże całościowo problemu. Dla uzyskania pełnego efektu niezbędne jest współdziałanie poszczególnych samorządów w zakresie rozbudowy dróg lokalnych łączących się z obwodnicą poprzez węzły. Dopiero wspólne, kompleksowe działania inwestycyjne zarządcy drogi krajowej i samorządów umożliwią prawidłowe funkcjonowanie układu komunikacyjnego na obszarach zlokalizowanych w jej pobliżu - czytamy w odpowiedzi ministra.
Poniżej minister infrastruktury i budownictwa dodaje:
- Należy przy tym mieć na uwadze, że inwestor - GDDKiA - zobowiązany jest do racjonalnego i oszczędnego wydatkowania środków, jakimi dysponuje. Jego decyzje uwarunkowane są przez ustanowione dla aktualnego Programu Budowy Dróg Krajowych ramy finansowe, bowiem Rada Ministrów przyjmując Program w 2015 r. określiła - jako nieprzekraczalny - limit wydatków związanych z realizacją nowych zadań inwestycyjnych na poziomie 107 mld zł. Resort infrastruktury i budownictwa nie wyklucza możliwości zbudowania węzła Kowale w przyszłości. Ewentualna decyzja o budowie przedmiotowego węzła uzależniona będzie jednak od zapewnienia odpowiednich środków finansowych.
Wydaje się więc, że rozbudowa węzła Kowale to, póki co, melodia przyszłości. Osoby, które codziennie mierzą się z tym niebezpiecznym skrzyżowaniem po prostu muszą uzbroić się w cierpliwość.
Miejsca
Opinie (170)
-
2016-08-26 22:15
Czym na co dzień zajmuje się ta pani ? Jakoś trudno mi uwierzyć , by sama to wymyśliła .
- 2 2
-
2016-08-26 16:56
gdyby posłanką była pani z Pisu na srodku węzła (1)
byłby Kaczyński i papież. wtedy byłoby bezpiecznie.,a tak g*wno
- 3 5
-
2016-08-26 21:57
Gdyby GDDKiA racjonalnie i oszczędnie wydatkował środki, jakimi dysponuje nie byłoby dziś problemu. Czas nauczyć się gospodarować tym co się ma , a nie tylko wołać i wydawać .
- 0 0
-
2016-08-26 21:45
pani Chmiel mogła te pytania zadawać Adamowiczowi to chyba on jest gospodarzem Gdańska , a nie gwiazdować
- 2 1
-
2016-08-26 10:33
Bez przesady, jaki on niebezpieczny? Raczej uciążliwy. (2)
O wiele bardziej niebezpieczny jest wjazd na obwodnicę w stronę Łodzi w Szadółkach, z tym krótkim pasem rozbiegowym. Szczerze, to mniej pewnie niż w Kowalach czuję się np. na stosunkowo nowym węźle południe (w stronę Gdyni) gdzie spory ruch ze strony autostrady miesza się ze sporym ruchem ze strony Warszawy+Straszyna/Pruszcza/Starogardu.
- 8 1
-
2016-08-26 13:46
(1)
spróbuj skręcić w stronę Kowal jadąc obwodnicą od Pruszcza tak np około 17 to zobaczysz że nie chodzi tylko o uciążliwość, a właśnie o bezpieczeństwo.
- 2 0
-
2016-08-26 21:30
Jeździłem tam wielokrotnie
Przestałem z uwagi na uciążliwość, nie przez poczucie bezpieczeństwa
- 0 1
-
2016-08-26 14:17
tomtom
sami wybieracie tych ludzi na radnych, do parlamentu a potem na nich narzekacie, w wyborach jest mnóstwo nazwisk ale nie wybieram pierwszą lepszą osobę, macie kogo wybraliście, następnym razem poczytajcie trochę o ludziach których wybieracie a nie teraz jakieś żale, to PO rządziła 8 lat i nic nie zrobiła, to trzeba było ich nie wybierać na następne 4
- 5 2
-
2016-08-26 06:20
Dlaczego nie ma jeszcze ogloszonego przetargu na trase kaszubska? (3)
Czy urzednicy musza robic to tak wolbi?
- 49 8
-
2016-08-26 14:11
tomtom
poszukaj trochę w necie, a znajdziesz, a nie pitolisz dlaczego nie ma
- 1 0
-
2016-08-26 08:46
nie ma kasy, wszystko na 500+ idzie
- 5 5
-
2016-08-26 06:25
Bo tam pracuja starsi panowie
Dochodza powoli
- 15 3
-
2016-08-26 12:57
Nie ma pieniędzy na naprawę starych fuszerek
bo musimy budować zapisane w planach nowe fuszerki... (czyli OM). Dzięki temu zjedziecie sobie bezkolizyjnie w Słupsku... a może i gdzieś dalej...
- 2 1
-
2016-08-26 12:54
Ok skoro nie ma kasy na przebudowę to można chociaż poprawić tam widoczność, ustawić tablice ostrzegające o bardzo niebezpiecznym miejscu i może ograniczyć prędkość na głównej drodze do 40.
Poza tym na zjeździe od strony Pruszcza przełożyłbym pas do skrętu w lewo w miejsce gdzie jest zjazd w prawo tak aby samochody zjeżdżające z obwodnicy nie były tak łatwo blokowane blokowane przez zjeżdżających na obwodnicę. Bo przy aktualnym układzie wystarczy że zatrzyma się na lewoskręcie do obwodnicy jedno małe auto i już na Kowale z obwodnicy nie skręcisz.- 2 0
-
2016-08-26 12:50
Kowale?
Przecież tam na wieś i tak nikt nie jeździ...- 1 3
-
2016-08-26 06:58
czy zjazd na Kościerzynę od strony Gdyni mocno się korkuje popołudniami ? (2)
- 4 0
-
2016-08-26 12:35
A po co jeździć do kościerzyny?
- 2 1
-
2016-08-26 07:34
mocno
I trzeba mieć refleks
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.