• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postęp prac przy rozbudowie ul. Kartuskiej

as
14 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
  • Obecnie na budowie trwają prace ziemne, mające na celu przygotowanie terenu pod budowę.
  • Dotychczas firma odpowiedzialna za roboty w tym miejscu wykonała m.in. zaplecze budowy, które znajduje się bezpośrednio przy realizowanej inwestycji - pomiędzy lasem a zabudowaniami.

W związku z rozbudową ul. Kartuskiej na odcinku od Otomińskiej do Nowatorów trwają przygotowania terenu pod budowę drugiej nitki jezdni. Rozpoczęły się także prace na skrzyżowaniu z ul. Inżynierską. Roboty zakończą się jesienią 2021 roku.



Czy remont na ul. Kartuskiej jest dla ciebie uciążliwy?

Drogowcy mają w planach zamknięcie skrzyżowania ul. KartuskiejMapkaul. InżynierskąMapka i 300-metrowego odcinka ul. Inżynierskiej. Objazd zostanie wyznaczony ul. KalinowąMapkaAzaliowąMapka. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca września. Utrudnienia w ruchu dotyczą na tym odcinku także pieszych.

- Z uwagi na charakter i lokalizację robót ich realizacja wiązać się będzie z koniecznością przebudowy chodników. Dlatego też w najbliższym czasie mogą wystąpić utrudnienia dla pieszych poruszających się w okolicy rozbudowywanej drogi - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wzdłuż istniejącej ul. Kartuskiej trwają prace ziemne, związane z oczyszczeniem terenu i drobnymi rozbiórkami. Tym śladem pobiegnie druga nitka nowej jezdni. Przebudowywana jest również infrastruktura podziemna.

Przebudowa ul. Kartuskiej. Możliwe utrudnienia dla pieszych



Wykonawcą wartych 37 mln zł prac jest firma Kruszywo. Rozbudowa ul. Kartuskiej obejmuje odcinek liczący ok. 1,2 km. Zakres zadania przewiduje, że na wspomnianym odcinku kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy jezdni w każdym kierunku. Ponadto zostaną wybudowane nowe chodniki, oświetlenie, a na fragmencie także droga rowerowa.

Realizacja ma się zakończyć w listopadzie 2021 roku.
as

Miejsca

Opinie (164) 9 zablokowanych

  • Bardzo dobrze (6)

    Niech się nasza metropolia rozbudowuje

    • 89 10

    • Budowanie tej inwestycji to dezurbanizacja. (1)

      Jakiekolwiek pieniądze wydane na Kartuską czy inne drogi w stronę Kaszub to studnia bez dna. Te inwestycje nigdy się nie zwrócą, a Gdańsk utonie w kosztach utrzymania ogromnego, rozlanego miasta. Już dzisiaj Trójmiasto przegrywa z Krakowem czy nawet Poznaniem i Wrocławiem. Niebawem nie zostanie tu nic poza portem morskim, a cała reszta kasy miejskiej będzie wydawana na utrzymanie infrastruktury do Żukowa i okolic.

      Utrzymanie infrastruktury poza centrum miasta jest 3x droższe. Im dalej od centrum tym drożej. Nikogo nie stać na taką rozrzutność (co dobrze pokazują żenująco słabe budżetowo miasta w USA z rozlanymi suburbiami).

      • 5 15

      • mam wrażenie, że minusujący nie rozumieją słowa "dezurbanizacja"

        być może warto ich informować, że chodzi m.in. o ucieczkę mieszkańców (podatników) z miasta do okolicznych gmin. Wszyscy na tym tracą, a centrum miasta obumiera z powodu zwiększającej się emisji spalin i hałasu, od którego mieszkańcy uciekają na peryferia i do sąsiednich gmin. Bez radykalnej reorientacji polityki przestrzennej i komunikacyjnej błędne koło niezrównoważonego rozwoju będzie się kręcić coraz szybciej. Szkoda traconych szans.

        • 4 2

    • metropolia?? :) (2)

      no to pozartowalismy z rana.

      wracaj juz do tej twojej metropolii do zukowa.

      • 6 7

      • Masz bardzo wąskie i zaściankowe myślenie (1)

        W Niemczech ludzie dojeżdzają do pracy po kilkadziesiąt kilometrów. Wszystkie autostrady na to sprawnie pozwalają. Infrastruktura działa bardzo spranie. Każdy się swobodnie przemieszcza. U nas nieee no jak słoiki z żukowa niech stojom w korkach i jadom 30km za traktorem.

        • 11 4

        • dokładnie chłop nigdzie nie był to i nie wie

          • 6 1

    • to napewno rozladuje korrki.

      postawione zostana bloki. wiecej blokow miedzy tymi obecnie nasadzonymi

      • 1 2

  • Budowanie tej inwestycji to dezurbanizacja. (5)

    Jakiekolwiek pieniądze wydane na Kartuską czy inne drogi w stronę Kaszub to studnia bez dna. Te inwestycje nigdy się nie zwrócą, a Gdańsk utonie w kosztach utrzymania ogromnego, rozlanego miasta. Już dzisiaj Trójmiasto przegrywa z Krakowem czy nawet Poznaniem i Wrocławiem. Niebawem nie zostanie tu nic poza portem morskim, a cała reszta kasy miejskiej będzie wydawana na utrzymanie infrastruktury do Żukowa i okolic.

    Utrzymanie infrastruktury poza centrum miasta jest 3x droższe. Im dalej od centrum tym drożej. Nikogo nie stać na taką rozrzutność (co dobrze pokazują żenująco słabe budżetowo miasta w USA z rozlanymi suburbiami).

    • 13 19

    • Pomyśl (1)

      Kto codziennie pracuje w mieście i dla miasta? Właśnie mieszkańcy Kaszub. Czy ma to wpływ na budżet miasta? Ogromny. Zanim coś napiszesz przemysl sens wypowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.

      • 3 2

      • Główny przychód miasta to PIT

        Pomyśl, czy mieszkaniec Żukowa rozlicza swój PIT w Gdańsku, czy w Żukowie? Jeśli w Żukowie, to miasto nie ma nic z tego, że ten człowiek codziennie pracuje w Gdańsku. To nie tu lądują pieniądze z jego podatków.

        • 3 4

    • Krótkie podsumowanie polityki (pseudo)rozwojowej Budynia, a teraz Dulkiewicz

      100% zgody

      • 1 2

    • Strefa ekonomiczna (1)

      Ogarnij się człowieku i zacznij myśleć 30 % ludzi z Gdańska pracuje w strefie ekonomicznej gdzie dojazd jest ul Kartuską i Ul Nowatorów ul Budowlanych to Camel Trofing na odninku od początkowych numerów tu mieszkają ludzie i nawet nie ma uczciwych chodników Wielkie firmy robią tu kasę tirami rozjeżdzają ulice i nikogo to nie obchodzi wreszcie zaczęto robić tą Kartuską tylko szkoda że nie do ul Nowej Bysewskiej do szkoły dzieci idą po kocich łbach pamiętając czasy z przed wojny

      • 5 3

      • A ja myślałem, że 30% osób to pracuje w wytwórni betonu przy Marynarki Polskiej

        Nie ma to jak zrównoważony rozwój miasta. Strefa ekonomiczna w Żukowie, strefa przemysłu w centrum miasta. Czy coś tu może pójść nie tak???

        Ah korki - dobuduje się nowe pasy ruchu i znikną (a jak będą większe to się dobuduje kolejne pasy ruchu, w końcu gdzieś ta funkcja oporu ma swój kres).

        • 4 3

  • kiedy wiadukt przy łostowickiej (5)

    • 15 2

    • Mam nadzieję, że nigdy

      Nowe drogi jedynie przesuwają korki. Nie likwidują ich.

      • 1 3

    • gdy zmieni się władza w Gdańsku - czyli nigdy

      my cenimy demokrację i wartości. Inżynierskie konstrukcje nie dla nas.

      • 2 1

    • jutro (2)

      • 0 0

      • Jesteś w błędzie. (1)

        Wczoraj

        • 0 0

        • za budynia ja zbudowali juz. bylo otwarcie i poswiecenie

          • 0 0

  • Gdańsk ślepo powtarza wciąż te same błędy

    Jeszcze nigdy żadna nowa miejska autostrada nie rozładowała korków, a oni wciąż budują nowe. Havla - stoi, Słowak - stoi... Ile jeszcze miliardów wywalicie w błoto?

    • 4 7

  • Brak obwodnicy Żukowa jest głównym utrudnieniem - to działa jak przytkana rura (1)

    można ją poszerzać dodatkowymi pasami, ale niewiele to da

    • 3 2

    • Na korki na tym odcinku bardziej wplywa sygnalizacja w Leznie niz ronda w Zukowie.

      • 1 2

  • Czy projekt przewiduje postawienie ekranów akustycznych? (1)

    • 1 4

    • Tak, z kartonu. Firma Trzaskoski i wspólnicy Sp. z o.o.

      • 1 2

  • (2)

    Wycięli tyle drzew. Ktoś się orientuje czy planowane są nasadzenia nowych w okolicy?

    • 16 12

    • Czy projekt uwzględnia ekrany akustyczne i nasadzenie nowych drzew? (np. na skrzyżowaniu Kartuska-Fabryczna, gdzie wycięto piękne drzewa)

      • 1 0

    • postawione zostana bloki. wiecej blokow miedzy tymi obecnie nasadzonymi

      to napewno rozladuje korrki.

      • 2 0

  • W obecnej sytuacji każde poszerzenie ulicy powinno oznaczać powstanie oddzielnego buspasa. Poszrzamy z 1 na 2? 1 zostaje dla samochodów a drugi to bus pas. I kamery na każdym nowym odcinku.

    • 1 5

  • Nowa Świętokrzyska droga widmo (8)

    Na Świętokrzyskiej "kongo: codziennie z rana , po południu i nie tylko.A miała być gotowa na Euro 2012......Natomiast deweloperzy się rozbudowali jakby miało być Euro 2020 i jeszcze kilka innych imprez.Za przyzwoleniem władz miasta oczywiście.Ludzie ludziom zgotowali ten los.I oczywiście ciągły brak finansowania....brak słów

    • 62 19

    • (2)

      Póki mieszkańcy się nie zbiorą na protest z blokowaniem miasta (i tak już zablokowanego), to Nowa Świętokrzyska będzie jak SKM na Południe - może w latach 30. coś powoli się ruszy.

      • 10 7

      • A to kierowcy nie protestują codziennie blokując sobie drogi stojąc w korkach (1)

        Myślałem, że ta wiara w samochodzik i codzienne stanie w korkach to protesty, że miasto za mało inwestuje w transport zbiorowy i rowery.

        • 5 2

        • Wiewiur

          Własnie to miałem napisać, słowo w słowo :-D

          • 1 2

    • Nowa Świętokrzyska- następna w kolejce. (3)

      Nowa Świętokrzyska to powininen być teraz priorytet dla pani prezydent, jeśli myśli o drugiej kadencj. Mieszkańcy południa będą pamiętać przy urnach, czy zrobila cokolwiek w tym kierunku. Podzielić na etapy i budować. Nie.?? Bedziemy blokować centrum miasta. Ludzka cierpliwość ma swój limit.

      • 8 7

      • Myslisz ,ze nie wygra?

        Wygra jak Duda...takie to wolne wybory beda..W Polsce nie ma zadnych wolnych wyborow.Gdyby po wyborze Dudy ludzie wyszli na ulice -mieli bysmy tutaj druga Bialorus.Pytanie czy warto przerabiac na nowo stan wojenny?

        • 2 4

      • Nie ma tematu drugiej kadencji. Prezydentka i tak zostanie wybrana przez tych, co zawsze. No chyba, że się dogada i wystartuje do europarlamentu.

        • 6 1

      • Tak naprawdę nie Nowa świętokrzyska, a połowo planowanej trasy

        Spokojnie wystarczyłoby dociągnąć "nową Świętokrzyską tylko Wielkopolskiej.
        Jednakże wtedy byłaby też potrzebna przebudowa ronda przy przystanku Łostowice-Świętokrzyska i już widzę te komentarze, że kto to wymyślił.

        Sądzę, że szybciej zrobią Nową Wieżycką niż nową Świętokrzyską, aby właśnie było gdzie wypuścić ruch na czas przebudowy tego skrzyżowania.

        • 2 3

    • Problem ze Świętokrzyską jest nadmiar samochodów

      Rozbudowa dróg, by się więcej samochodów zmieściło to żadne rozwiązanie problemu. To popuszczanie pasa jako walka z otyłością.

      • 4 7

  • Drzewa i dziki

    Dziwię się, że jeszcze Maja, UE i tym podobne jeszcze nie protestują, że m. Gdański wycięło mnóstwo drzew na potrzeby tej budowy. Gdzie teraz będą mieszkać dziki? Maja widzisz i nic nie robisz?

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane