• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów

Maciej Korolczuk
30 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Kika dni temu protestujący taksówkarze zablokowali obwodnicę i centrum Gdańska. Teraz sformułowali swoje postulaty w pismach do prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu. Kika dni temu protestujący taksówkarze zablokowali obwodnicę i centrum Gdańska. Teraz sformułowali swoje postulaty w pismach do prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu.

W czwartek na biurka prezydentów Gdańska, Sopotu i Gdyni trafiły postulaty protestujących taksówkarzy. Od rządzących domagają się m.in. podjęcia stanowczych działań wobec "nielegalnych przewoźników" oraz powołania wzorem Warszawy lokalnego, międzyresortowego zespołu do spraw zwalczania działalności nielegalnych przewoźników. Jednocześnie zapowiedzieli, że w przypadku zignorowania ich żądań protesty będą kontynuowane i będą przybierać na sile.



Protest taksówkarzy uważam za:

Pismo z postulatami, jakie trafiło w czwartek na biurka prezydent Aleksandry Dulkiewicz, Jacka KarnowskiegoWojciecha Szczurka, to formalnie kolejny etap protestu środowiska taksówkarzy zrzeszonych w Organizacji Terenowej NSZZ "Solidarność" Taksówkarzy Trójmiasta.

Kilka dni temu ponad stu taksówkarzy przejechało Obwodnicą Trójmiasta i Armii Krajowej pod Urząd Miasta przy Nowych Ogrodach w proteście przeciw konkurencyjnym "nielegalnym przewoźnikom", którzy świadczą usługę przewozu osób, korzystając z aplikacji mobilnych, a nie jak "tradycyjni taksówkarze" przy użyciu taksometrów, kas fiskalnych, cenników i przede wszystkim licencji wydawanej przez dany magistrat.

Korporacje taksówkarskie w Trójmieście



Główne postulaty protestujących taksówkarzy to:

  • stanowcze działania przez władze Gdańska, Sopotu i Gdyni w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji Taxi, tj. nielegalnych przewoźników Ubera, Bolta, Opti, Speed Drivers i innych.
  • działania w tym zakresie służb miejskich i Urzędu Miejskiego, tj. Straży Miejskiej i innych
  • powołanie wzorem miasta stołecznego Warszawa lokalnego, międzyresortowego zespołu do spraw zwalczania działalności nielegalnych przewoźników, w skład którego wejdą: Inspekcja Transportu Drogowego, Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji, Urząd Skarbowy, Państwowa Inspekcja Handlowa, Inspekcja Pracy, Straż Graniczna, Straż Miejska, Wydział Komunikacji, kierowcy taxi.

Pismo z postulatami taksówkarzy złożone do prezydentów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Pismo z postulatami taksówkarzy złożone do prezydentów Gdańska, Sopotu i Gdyni.
- Miasto Gdańsk, Sopot i Gdynia są organem wydającym licencję taxi, a nielegalni przewoźnicy wykonują te usługi bez licencji, taksometrów i kas fiskalnych, pomimo ułatwień w tzw. ustawie Lex Uber. Szacuje się, że w tej chwili w Trójmieście jeździ kilka tysięcy aut nielegalnych przewoźników, a kontrole z naszym udziałem i udziałem Inspekcji Transportu Drogowego to ok. 1 auto miesięcznie - uzasadnia Michał Tablewski, przewodniczący Organizacji Terenowej NSZZ "Solidarność" Taksówkarzy Trójmiasta.
Według niego nielegalni przewoźnicy to w 90 proc. firmy-pośrednicy sprowadzający imigrantów z zagranicy, którzy bez żadnej weryfikacji, kontroli i przygotowania wożą mieszkańców Trójmiasta, narażając ich na niebezpieczeństwo. Stwarzają zagrożenie i powodują wypadki drogowe, po czym często oddalają się z miejsca zdarzenia.

- Nie bez znaczenia jest fakt, jak wynika z kontroli w Warszawie, że jest to środowisko kryminogenne. W organizmach i samochodach kierowców - nielegalnych przewozów, bardzo często stwierdzane są nielegalne substancje. Posługują się oni fałszywymi dokumentami, w tym prawami jazdy, a także często przebywają w naszym kraju nielegalnie - dodaje Tablewski.
W przypadku dalszej bierności Urzędów miast Gdańska, Sopotu i Gdyni, a także służb mundurowych i administracji publicznej taksówkarze zapowiedzieli kontynuowanie protestów, "które będą przybierać na sile".

Do tematu wrócimy, gdy do pisma taksówkarzy odniosą się wszystkie trzy magistraty.


12:11 25 LISTOPADA 20 (aktualizacjaakt. 13:43)

Protest taksówkarzy na obwodnicy (160 opinii)

Protest taksówkarzy na obwodnicy na wysokości Osowej w kierunku Gdańska. Blokują prawy pas ruchu.
Protest taksówkarzy na obwodnicy na wysokości Osowej w kierunku Gdańska. Blokują prawy pas ruchu.

Opinie (333) ponad 20 zablokowanych

  • Ale po co licencja na taxi w tych czasach (5)

    wali to prlem

    • 35 7

    • P (4)

      A po to by nie wiózł Cię i twojej rodziny pijany albo naćpany Ukrainiec po 24 godzinach pracy. I żebyś dojechał caly i zdrowy na miejsce. Jeśli różnica w cenie 2-5 zl jest dla. Ciebie znacząca to Wsiądź do tramwaju. A jak dojdzie do wypadku (a o to niestety nie trudno) wtedy bedziesz też taki hojrak jak ubezpieczalnie oleją Cię i będziesz latał po sądach? Za 2 albo 5 zł... Warto?

      • 6 4

      • Papier lekiem na całe zło (3)

        Czy fakt posiadania licencji zmienia coś w kwestii bycia pod wpływem przez kierowcę taksówki? Z drugiej strony też nie przypominam sobie żebyśmy mieli wysyp poszkodowanych, w wyniku wypadków spowodowanych przez, jak to ująłeś "saszków". Poza tym nie oszukujmy się kurs z lotniska do np. przymorza to nie będzie 5 złotych różnicy.

        • 4 1

        • (1)

          co więcej. Można kierowcy wystawić opinię...

          • 3 1

          • która nic nie daje.
            W korporacji jak zgłosisz skargę na taksówkarza to dostanie bana na tydzień albo jak oszuka klienta na kase to wylatuje z firmy. Licencji nie straci bo od tego jest UM, który g*wno robi. Pomijam fakt że ludzie nie wiedzą ze takie przypadki można zgłaszać w urzędzie.

            • 2 1

        • Jakiś dowód poproszę...

          To ile płacisz za nielegalny przewóz z lotniska n a przymorze? O paragonie nie wspomnę bo to standard.. Prawda? Wydruk n a maila tak samo ważny jak kwit z pralni. Zapłacisz 5 zł mniej a potem będziesz utrzymywał z socjalu kierowcę bądź jego ofiarę gdy ubezpieczania odmówi wypłaty odszkodowania

          • 3 0

  • (1)

    To ja mam lepszy pomysł niech się wezmą i pomogą w transporcie medycznym

    • 1 0

    • Do 17 kwietnia pracownicy medyczni i labolatoria jeżdzili za darmo, mało?

      • 1 0

  • Porównanie (3)

    To tak,jakbym prowadził sklep monopolowy,który sam wybudowałem,mam wszelakie pozwolenia,koncesje,płacę podatki itp,a koło mojego sklepu rozłoży stolik Zdzichu z klatki obok i postawi swój bimber za 10 zł od flaszki i ruskie fajki po tej samej cenie to i tak połowa ludzi podejdzie i kupi od niego,bo kilka złotych taniej,a komentarze na Trojmiasto.pl zaleje fala hejtu pod moim adresem,że jestem oszust i wyłudzacz.... to takie mniej więcej porównanie taksówek i ubera/bolta.

    • 29 50

    • Dam Ci inny przykład (1)

      Zawsze zakupy robiłem w sklepiku osiedlowym gdzie gburowaty sprzedający narzucał złodziejską marzę i zawsze był panisko na osiedlu bo miał kupę pieniędzy. I tak bylo latami, dekadami. Cena zawsze była niespodzianką bo ceny za ladą były napisane tak małe że nie sposób ich odczytać.
      A potem przyszedl e-handel i mogłem w Tesco czy na Allegro kupić to samo co w sklepiku 2x taniej z dostawą do domu, znając cenę przed zakupem, bez problemu jeśli chodzi o zwroty czy reklamacje. Towar dowozi czasem sympatyczny Ukrainiec. Sympatyczny również dlatego że wie że nie może być chamski bo straci pracę.
      I teraz sklepikarz chodzi i płacze ze on harował tyle lat a mu teraz nieuczciwy konkurent sprzedaje towar na "jego terenie". Coś dzwoni?

      • 2 1

      • no niestety ale Twój przykład

        to coś zupełnie innego niż ten do którego się odnosisz. W pierwszym przypadku jeden np. musi ponosić narzucone opłaty a inny tego unika. W Twoim przykładzie jedynie zmieniła się organizacja sprzedaży i to jest konkurencja a w pierwszym przykładzie powiedzmy oszustwo

        • 1 2

    • Swoimi rencyma

      Taxę zmontował

      • 2 0

  • PKD 49.32 Z taksłwki osobowe - mikroprzedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą

    W Trójmieście jest ich ok 5 tys z czego 99% uczciwie traktuje swoiich klientów, a hejterzy piszą o 1%, o nagannym marginesie. Koszty związane z tą działalnością, to wynik wielu czynnikow na które to koszty taksówkarz nie ma wpływu, a takie jak np. ZUS (1430 zł miesięcznie) są obligatoryjne i trzeba płacić bo inaczej komornik. W cenie przejazdu (oplaty pasażera) ok 60 % to pieniądze które taksówkarz musi natychmiast wydać na bieżącą działalność. Jak ktoś woli kupować płyty, perfumy, podrobki ciuchów na targowisku, czy tanio telewizor od pasera i wrócić do domu uberem, to jego wybór. Taksówki są dla innych Gości.

    • 5 1

  • Myślenie ma przyszłość

    Czy nikt nie rozumie o co chodzi . Głównie o bezpieczeństwo, koszty utrzymania działalności przedsiębiorcy, ponoszenie opłat z tym związanych , podatki, licencje itp. których taksówkarze UBER nie muszą posiadać i nie muszą opłacać. Utrzymanie działalności to podatki dla miasta a co miesiąc to duża kasa. Dla tych którzy jeżdżą taksówkami i przypominają sobie lata 90 przypominam, że to już stara historia i liczy ponad 30 lat. Te czasy minęły. Pamiętają je tylko dzisiejsi 60/70 latkowie. Ja wolę jeździć bezpiecznie, nieraz coś zostawię i wiem że zguba do mnie wróci. Byłam świadkiem jak do pseudo taksówki wsiadało 5 pasażerów + dziecko w tym była kobieta w ciąży. Upchali się i pojechali.

    • 2 0

  • (2)

    Chodzi o zwykłe wyrównanie przepisów.... Każdy by chciał jechać za darmo,a najlepiej jeszcze niech złotówa dopłaci,że hrabia raczył wsiąść do jego Passeratti.Czytając komentarze tutaj,widzę,jacy Polacy to zwyczajnie,pozbawione logicznego myślenia ludki.Do niedawna żeby zostać kierowcą Taxi potrzebne było auto,kasa fiskalna,taksometr,legalizacja,wyrobienie licencji,wpis TAXI w dowód rejestracyjny,kogut.Samo uzbrojenie auta oraz niezbędne sprawy urzędowe (licencja,legalizacja) to kilka tysięcy złotych.A Uber/Bolt wynajmuje czyste (czyt.nieuzbrojone) auta kierowcom,którzy tylko jeżdżą po 1-1,50 zł/km.Oczywiście każda złotówa może iść do U/B ale zastanówcie się,czy TY inwestując parę lat temu te kilka tysięcy zł.w uzbrojenie (plus np.koszt auta) i jeżdżąc po np.2 zł/km w dzień zacząłbyś jeździć nagle po 1 zł/km,gdzie konkurencja w postaci innych Uberów jest bardzo duża (bywa i 10 aut na 1 km.kwadratowy np.w centrum) ???Złotówa ma mniej więcej takie stałe koszty: Zus 1500 zł,bazowe (zależne od korpo od 500 zł w górę/mc),często rata za leasing,wyższe OC (co obniża ostro wartośc auta przy ewentualnej odsprzedaży w przyszłości) oraz wszelkie przeglądy/naprawy.Ale najlepiej pluć bezmyślnie jadem przez smartfona,zamiast logicznie pomyśleć....

    • 26 17

    • Proszę moja odpowiedź
      Zawsze zakupy robiłem w sklepiku osiedlowym gdzie gburowaty sprzedający narzucał złodziejską marzę i zawsze był panisko na osiedlu bo miał kupę pieniędzy. I tak bylo latami, dekadami. Cena zawsze była niespodzianką bo ceny za ladą były napisane tak małe że nie sposób ich odczytać. A potem przyszedl e-handel i mogłem w Tesco czy na Allegro kupić to samo co w sklepiku 2x taniej z dostawą do domu, znając cenę przed zakupem, bez problemu jeśli chodzi o zwroty czy reklamacje. Towar dowozi czasem sympatyczny Ukrainiec. Sympatyczny również dlatego że wie że nie może być chamski bo straci pracę. I teraz sklepikarz chodzi i płacze ze on harował tyle lat a mu teraz nieuczciwy konkurent sprzedaje towar na "jego terenie". Coś dzwoni?
      Nic mnie nie obchodzi lament że sklepikarz zainwestował parę lat temu w wyposażenie sklepu. Już mu się to pewnie zwróciło, a jak nie to jego normalne ryzyko gospodarcze, nie mój problem.
      I zgadzam się z tym co piszą, że choćby musieli nigdy już do tego sklepu nie wejdą. Bo sklepikarz zamiast poprawiac jakość swojego interesu chodzi po urzędach i chce blokować konkurencję. To tylko rozsierdza mieszkańców.

      Korzystałem latami z taksówek. Nie. Dziękuję. Brak wiarygodnej informacji czy i kiedy przyjedzie, brak znajomości ceny, konieczność dogadywania się z kierowcą w Paryżu który nie zna języków, nie, dzięki.

      • 0 0

    • kto mu każe robić coś takiego, niech idzie do ubera pracować

      przecież podejście prawne do taxi jest z poprzedniego wieku, jak chcą coś zmienić to niech próbują zmienić prawo, a nie wprowadzenie zakazu dla ubera

      • 4 2

  • Tego nie znalem

    Opti i speed drivers. Muszę wypróbować. Dzięki wielkie!

    • 1 2

  • Bolt i Uber nielegalny? (6)

    Kilka razy zamawiałem ich przez aplikację a podjeżdżała zwykła taksówka.

    Czyli taksówkarze protestują przeciwko czemuś z czego sami korzystają.

    • 67 8

    • Paragon (5)

      A paragon dostałeś??
      Za każdą usługę jak i przejazd otrzymuję się paragon i co?? Nie dostałeś??
      Bo nie mają kas fiskalnych, wsadzają obcokrajowców i kłamią że są w pełni legalni...

      • 7 10

      • (2)

        Paragon, nie, fakture, owszem, za każdy przejazd, od ręki. Który taksówkarz mi wystawi fv od ręki za przejazd?

        • 2 0

        • (1)

          akurat taksówkarz jest zobligowany do wystawienia faktury na życzenie klienta. Nie wiedziałeś ?

          • 1 0

          • 450

            Do 450,00 zl teraz nie musi tylko jeżeli chcesz to odliczyć bo np. prowadzisz firmę to musisz podać numer NIP. I wtedy taki paragon jest faktora uproszczoną.

            • 1 0

      • Paragon (1)

        A Ty koleżanko zawsze wydajesz paragon???przestań pisać farmazony i zacznij uczciwie wozić klientów

        • 5 1

        • Taksometr jest połączony z kasą fiskalną a czasem nawet zintegrowany.
          Jeśli taksometr został właczony to nie ma bata żeby na końcu kursu nie wydrukował się paragon.
          Jeśli nie włączył taksometru to nie ma paragonu. Nie ma paragonu, to nie płacisz.

          • 2 0

  • szkoda czytac

    tak to już jest ze paru cwaniaków robi obraz całej branży większość jest uczciwa jeżdżąc korporacja nikt was nie oszuka to na pewno ,widzę ze większość nie kuma tematu chodzi o równa konkurencje jak chcecie to jeździjcie czym chcecie ale żeby przepisy i prawo było dla wszystkich w branży jednakowe i respektowane , a każdy chce rodzinę utrzymać . taksówki są na całym świecie i będą miałem przypadki ze wiozłem ludzi pilnie do lekarza czy lotnisko bo uber czy bolt nie dojechał lub w ostatniej chwili odwołał pozdrawiam

    • 3 5

  • Tylko prawda nas obroni (2)

    Piszecie o podatkach odpowiadam. Uber aktualnie firma zarejestrowana w Polsce wystawia fakture za kazdy przejazd w tym jest 8 procent Vat i oczywiscie podatek dochodowy. Wystawiana jest faktura za prowizje za przejazd 23 procent Vat i dochodowy. Jak kazda firma ma koszty i może legalnie je odliczać. Partner Ubera Bolta nazywcie go oszustem placi jeszcze raz Vat 8% za kursy osiagniete przez podpietych kierowców. Podatek dochodowy i Vat 23% za pobieraną legalnie prowizję. Taksometry wedlug nowej legalnej ustawy nie sa wymagane co potwierdza wydawana legalnie licencja przez Urzedy Miast. Przynajmnie 40% jezdzacych teraz kierowców w Uber Botl to Polacy. I teraz zastanówcie się z kogo Państwo Polskie ma wieksze przychody. Taksówkarze ryczałt dwieście pare zloty. Licencje podnajmuja wam korporacje taksówkarskie pobieraja za to oplate miesięczną. Malo jest taksowkarzy z wlasnym samochodem i wlasną dzialalnoscia i licencją. Wiekszośc też podnajmuje samochody od korporacji Taxi i zatrudnia się na niskie umowy zlecenie. Albo wcale sie nie zatrudniaja.

    • 7 5

    • (1)

      podatek to sobie partner odlicza za leasing samochodu.

      95% taksówkarzy w Gdańsku ma własne licencje.
      Każdy taksówkarz płaci ZUS czego nie robią kierowcy UBERa.
      Korporacje płacą 23 % od składki miesięcznej.

      • 1 6

      • xyz

        A taksówkarze nie maja samochodów w leasingu?? Każdy ma prawo mieć pomysł na dzialalnosc. Partner wynajmuje te samochody i od nadwyżki też placi podatki. A korporacje zawsze miały przewagę nad małymi firmami mamy przyklad supermarkety i male sklepy. Tez byly protesty a iloś sklepów typu lidl biedronka kaufland rosnie takie czasy. Protesty nic nie dadzą bo swiat idzie do przodu

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane