• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarz: będziemy dalej ścigać "uberów"

Piotr
19 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo. Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo.

- Większość korporacji taxi już dawno ma aplikacje. Będziemy więc nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem - pisze taksówkarz z Gdańska w odpowiedzi na zamieszczony 14.12.2020 r. list czytelnika.



Korzystasz z tradycyjnych taksówek czy nowych przewoźników?

Przypomnijmy: przed kilkoma dniami zamieściliśmy artykuł czytelnika dotyczący konfliktu taksówkarzy z nielegalnymi przewoźnikami. Ponad 200 komentarzy to jednak nie wszystko. Dostaliśmy też list od jednego z taksówkarzy, który punktuje, dlaczego nielegalni przewoźnicy wciąż są zagrożeniem nie tylko dla taksówkarzy zrzeszonych w "tradycyjnych" korporacjach, ale też wszystkich użytkowników dróg. Oto przemyślenia pana Piotra:

***


1. Okres ochronny dotyczy tylko pośredników, czyli Ubera i Bolta, którzy do końca roku jeszcze mogą bezkarnie oddawać zlecenia kierowcom bez uprawnień, za co sami nie ponoszą odpowiedzialności. Kierowcy i właściciele samochodów ponoszą odpowiedzialność cały czas, w przeciwieństwie do spółdzielni wabiących nieświadomych ludzi do pracy.

2. Cały czas wymagana jest licencja. I nie jakakolwiek, tylko tożsama z wykonanym kursem. Licencja na Gdynię nie obowiązuje na terenie Gdańska i Sopotu, chyba że kurs rozpoczyna się lub kończy w Gdyni. Kurs w całości po Sopocie na licencji gdyńskiej jest kursem bez licencji, czyli tak, jakby usługa była wykonana zwykłym autem, a takich aut - jak na razie - w Uberze i Bolcie jest zdecydowana większość.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



3. Na dzień dzisiejszy w taxi - a Uber i Bolt to też usługa taxi - oprócz licencji wymagany jest taksometr i podłączona do niego kasa fiskalna oraz obowiązkowe jest wystawianie paragonu bez względu na formę płatności. Spółdzielnie wprowadzają natomiast swoich kierowców (często z zagranicy) w błąd, twierdząc, że przy płatności przez apkę nie trzeba nabijać na kasę. E-kasa i aplikacja certyfikowana jest w powijakach od kilku lat pomimo wzmianki w ustawie. Kasa sklepowa bez taksometru to też jeszcze nie to.

4. Kary za jazdę bez licencji i taksometrów wynoszą do 12 tys. zł dla przedsiębiorcy i do 2 tys. zł dla pracownika, czyli kierowcy. Kierowca zatrudniony jest najczęściej na fikcyjnej śmieciówce za 200 zł i albo płaci za wypożyczenie auta swojemu "pracodawcy", albo oddaje mu połowę utargu.

5. Branża taxi się zmienia w zakresie popularności zamawiania przez aplikację. Wiemy o tym. Sami jeździmy na aplikacjach firm, ale zatrudniających tylko legalnych taksówkarzy, a więc niełamiących prawa, tak jak Uber i Bolt. Są to m.in.: iTaxi.pl, 3taxi.pl, Taxi Trójmiasto, TAXI FIXY ŁÓDŹ, tel. 800111111 - tradycyjne korporacje, takie jak Neptun Taxi Gdańsk czy @citi taxi też od dawna mają już swoje aplikacje. Przestańmy więc usprawiedliwiać łamanie prawa innowacyjnością.

20 tys. zł kar dla dwóch kierowców Ubera



6. Tak. Będziemy nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem. Nie znają kraju, miasta, w którym wożą ludzi, zażywają narkotyki, żeby móc jeździć całą dobę, jeżdżą bez prawa jazdy, często na fałszywych dokumentach. Oszukują klientów, podbijając mnożniki, w wyniku których ceny są często wyższe od cen maksymalnych ustalonych przez rady miast Gdańska czy Sopotu. Dobijają opłaty za rzekome zabrudzenie auta czy przywłaszczają rzeczy pozostawione w autach przez klientów, głównie telefony.

Niestety pani prezydent Aleksandra Dulkiewicz i Miasto Gdańsk nie podejmują żadnych inicjatyw w kierunku zniwelowania tego zjawiska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (524) ponad 50 zablokowanych

  • Licencja na wykonywany kurs (40)

    Po prostu PRL

    • 515 51

    • ale złotówy kochają PRL .... (1)

      • 82 2

      • Bo to byli milicjanci

        • 2 1

    • nie, nie w tym rzecz (2)

      takie jest obecnie prawo

      • 9 25

      • (1)

        To zmienic prawo.

        • 26 2

        • właściciele stajni Uberowskich

          piszczą jak myszki, już coraz więcej wyłapujemy lewizny, Itd i KAS biorą się za was,

          • 0 3

    • Właśnie dlatego ze zniesiono (3)

      wszelkie licencje, uprawnienia i certyfikaty we wszystkich branżach jesteście niewolnikami korpo za kilka misek ryżu.

      • 14 19

      • co za bzdety właśnie koropo wymyślają te wszelkie certyfitaky i inne g

        • 10 3

      • Sam jesteś niewolnikiem siebie b.....!

        • 0 0

      • niewolnikiem jesteś przez licencje i ograniczenia

        a nie na odwrót

        • 4 0

    • Złotówą w głowach się przewraca.Z Ikeia do Gdyni w Opti zapłaciłem 65 Zł a w korporacji taksówkowej miało być 130 zł. (11)

      • 24 6

      • (1)

        Wedlug przepisów jadąc z gdańska do gdyni powinno sie wlączyć taryfe 3 albo 4 , opti tego nierobi , w ten sposób łamie prawo

        • 4 23

        • No chyba że kierowca ma licencja na Gdańsk i Gdynię.
          Np jak w ASie

          • 1 5

      • to nie jest kwestia pieniędzy (5)

        do mnie wsiadają i płacą robię 2 kursy i zarabiam tylko co kierowca ubera po 20 kursach, on żeby utrzymać się przy życiu musi zarobić na swojego Pana i pośrednika nieroba, jest niewolnikiem i zasówa po 20 godzin dziennie, wytrzymują 3 mce i biorą nowego naiwnego, a cwaniaki właściciele takiej stajni się opierdalają a kasa z murzyna leci

        • 11 18

        • (3)

          Jeszcze chwila i uwierze, ze walczycie o rownosc spoleczna i wolnosc dla kierowcow Ubera i Bolta. O wybawco ty moj!

          • 9 0

          • tak walczymy z lewizną (2)

            • 0 3

            • (1)

              Tak walczycie z lewizna? Nikt o to nie prosi, i mało komu na was zależy. Proszę spojrzeć na wynik ankiety pod artykułem. Ludzie mają was gdzieś, ba i uwielbiają tą "lewiznę" a wy dalej wysiadujecie d*pogodziny brzydko mowiąc

              • 1 0

              • Trollu, rozpisujecie się o Januszach, widać że to pisze jeden troll

                już niebawem, od stycznia koniec ochronki dla lewych przewozów

                • 0 1

        • Robisz 2 kursy na dobę,

          ale też siedzisz kilkanaście godzin na dobę pod dworcem, czy centrum handlowym w oczekiwaniu na klienta. A to kusi, żeby - zamiast zająć się robotą - kombinować, jak dodać sobie 5, 10, czy 50 zł do kursu

          • 3 0

      • Co, najlepiej byłoby pojechać za daaaaarmo 3 letnim mercedesem??? (2)

        • 3 2

        • (1)

          3 letniego Mercedesa to mozna spotkac w Uberze albo Bolcie. U Janusza z pozolklym wasem mozesz co najwyzej pojechac 20 letnia E-klasa.

          • 8 0

          • buhhhaa ha, w bolcie ino fabie

            • 2 3

    • Złotowa mówi o obowiązku wystawiania paragonu. (8)

      Kto w taksówce otrzymał taki paragon bez upominania się? Dodawanie impulsów do taksometru to standard. Ile razy to cena jest pidbijana mimo że auto stoi? A ponoć za km się płaci? Ja w uberze wiem ile zapłacę przed kursem. A po kursie dostaję fakturę na maila. Sorry ale wy złotowy zatrzymaliscie się w PRL'u.

      • 49 14

      • (5)

        Poczytaj jak działa taksometr, gdy srednia predkosc spada poniżej 20km/h wlacza sie taryfa czasowa czyli 50zl/h . Uber tego nienalicza w ten sposób łamie prawo

        • 5 35

        • Niedouczony (4)

          To pewnie jeden z tych mądrych inaczej co przychodzi do taksówki i pyta ile będzie kosztował 2 kilometrowy kurs? Pytając się pewnie nie zauważa, że przed pyskiem ma cennik korporacji i jak ktoś ma problem by pomnożyć 2*2,60 to niech do szkoły wraca, a nie normalnymi taksówkami jeździ.

          • 2 22

          • No wlasnie w ten sposob walczycie o klienta. To nie PRL Janusz.

            • 9 0

          • (2)

            Wykonujesz usługę nadęty chamie. Wyrażaj się przynajmniej reprezentując swoją branżę w internecie. Niby złotówy, a za grosz nie macie kultury, gdy ktoś grzecznie pyta o cenę - nie z powodu tego ze nie potrafi policzyć, a właśnie z obawy za nadużycie, uszanuj to i wytłumacz. Dziwisz sie potem ze wolimy Ubera? Pajacuj dalej, obrazaj i szczekaj - wszyscy widzimy.

            • 1 0

            • taxi nie jest dla uberpatologi

              • 0 0

            • bose antki z prowincji, przyjechali do Gdańska

              budują nowy Świat, uber McDonald, to ich rzeczywisto#ć, nie chcą wracać na swoje pipidówy, chyba że po słoiki i weki,

              • 0 0

      • Jeśli taksometr jest włączony to paragon jest zawsze.
        Jeśli taksometr jest nie włączony podczas kursu, to na końcu wysiadasz i nie płacisz
        Proste

        • 12 2

      • Wow ale nowoczesny pan.

        • 1 0

    • To może U autokar szkolny lub dentysta, skoro licencja to PRL? (8)

      Licencja nie jest po to, aby zablokować dostęp tylko po to, aby zweryfikować kompetencje i nielegalne praktyki.
      Bzdury? To zastanówmy się nad poniższym:
      1. W jedną stronę na apce jedziesz za 15pln, w drugą wracasz za 45pln (mnożnik) - i kto tu jest nadciągaczem, "cierpy", czy apka??
      2. 30% prowizji od kierowcy i przymus do pracy po zaniżonej stawce - chcielibyście, aby Wasz "szef" co pół roku obcinał Wam wynagrodzenie o 10% robiąc "promocję" dla swoich klientów??
      Chcą się promować - super, tylko dlaczego kosztem podwykonawców?
      Dlaczego nie mają swoich pracowników i swojej floty aut?
      Dlaczego nie prowadzą biznesu zgodnie z przepisami, jak wszystkie inne firmy w kraju?

      Inowacja? NIE - plantacja niewolników w najczystszej postaci, ludzie charują, a korpo nabija kieszenie!

      • 12 12

      • I z tego serdecznego współczucia będziecie ich "łapać" :-D (3)

        Skoro tak pracują, widocznie im to odpowiada i wuj ci do tego. Zajmij się swoją robotą, zamiast cudzą.

        • 24 2

        • Do wozenia ludzi wystarczy prawo jazdy (1)

          Ja wożę kolegę do pracy bez licencji.

          • 23 3

          • skąd ty jesteś że tak głupio myslisz szkoda mi ciebie jesteś bardzo głupi

            • 0 3

        • będziemy łapać, żebyś się nie napasł na krzywdzie

          • 0 1

      • Uwaga, Janusze z taksi walcza o rownosc spoleczna poprzez podpie*dolke na policje albo ITD.

        • 4 0

      • a jakie to kompetencje weryfikuje licencja na Gdynię która nie jest na Gdańsk? (1)

        znajomość topografii to żadna kompetencja w dzisiejszych czasach

        • 7 0

        • synku ty bez GPS do piwnicy byś nie trafił

          • 0 1

      • Ad.1 - prawo rynku, czyli popyt i podaż. W dodatku cenę znasz z góry, więc to jest uczciwe w przeciwieństwie do stosowania licencji na miasto, czy stref w obrębie Trójmiasta

        • 1 0

    • jakim Matołkiem trzeba być żeby zostać kierowcą ubera

      żenada, i brak brak szacunku do siebie

      • 0 1

  • Siebie możecie ścigać. Za oszustwa na kursach, braki licencji, kombinowanie z taksometrami, oponami i kasami fiskalnymi (28)

    Rynek sam was zweryfikuje. Już własnie weryfikuje.

    • 751 46

    • Taxi Wrzeszcz->Łostowice 50zl, Bolt 20zł (12)

      Dziękuję, nie mam pytań

      • 139 5

      • Taxi Wrzeszcz>Gdańsk Główny - 37 zł !!! a Bolt 10

        • 53 2

      • wyrwanie zęba u dentysty 150, u Mietka 20, (10)

        dziękuję nie mam pytań

        • 12 88

        • Porównanie bez sensu. U Mietka nikt nie chce wyrywać zębów pomimo znacznie niższej ceny, natomiast ludzie wolą jeździć przewozami bo nie dość że są tańsze od razu to jeszcze zazwyczaj mają lepszy poziom usługi. I dlatego tak walczycie o te obostrzenia
          Jesteście tak beznadziejni że tylko utrzymanie licencji gwarantuje wam pracę

          • 59 5

        • (3)

          porównanie z d........ wiesz ile musisz się uczyć by zostać lekarzem dentystą - dur......ny złotówo

          • 51 4

          • mało inteligentny jesteś, to było porównanie przykładowe (2)

            może skumasz o co chodzi,

            • 3 40

            • Najpierw skumaj, co to jest przykład.
              Inteligencjo alternatywna...

              • 10 0

            • Malo inteligentny to akurat ty jestes. Ale to juz wiedzielismy wczesniej.

              • 1 0

        • wyrywanie zęba ma wpływ na zdrowie,

          wożenie tyłka znacznie mniej.

          • 17 1

        • (1)

          Buhahah, a co ty niby złotówo oferujesz więcej od takiego ubera? Zasmrodzoną kabinę i dymanie na kasę?

          • 48 1

          • co ty z tym dymaniem

            dajesz się walić w rogi i narzekasz

            • 0 24

        • Zły przykład.

          Raczej jak zamówienie portretu u profesora ASP (certyfikowany artysta) albo u zdolnego malarza bez dyplomu ukończenia uczelni artystycznej (rzemieślnik). Efekt zazwyczaj lepszy w drugim przypadku.

          • 19 0

        • Kiedyś wybijał za darmo.

          • 0 0

    • (8)

      Tyle że taksiaz jedzie jak chce wożąc nieraz nieświadomych turystów przez pół miasta a Uber musi wg apki

      • 51 1

      • to jest wycieczka krajoznawcza przy okazji (1)

        nie raz dziękują za zwiedzanie miasta i dają napiwki, melexem 150, a u mnie 30 dopłaty, pożyteczne i w dobrej cenie

        • 1 21

        • Przecież te meleksy Nowaków jezdżą nielegalnie

          Kierowcy bez uprawnień, pojazdy bez OC, bez paragonów, połowa rodziny nie płaci podatku.

          • 9 1

      • (5)

        Aplikacja Uber nie kieruje najkrótsza droga tylko optymalną.
        Cena w Uber też jest dynamiczna czyli jak każesz kierowcy jechać inaczej to cena się zmienia.

        Jak znikną licencję to gwarantuje wam że za kilka lat kierowcy UBERA będą sami prosić o ich przywrócenie. Wiecie dlaczego ? Bo jak będzie sezon wakacyjny albo świąteczny, to zjada się kierowcy z wszystkich gmin ościennych i zapchają rynek przewozu. Gdańscy u Uberowcy będą płakać że przyjeżdżaja ludzie z innych i zabierają im pracę.
        Taxi już umarło, a bałagan na przewozach zrobi się po pandemi. Już dzisiaj w Gdańsku mamy spółdzielnie uberowe z Krakowa, Wrocławia, Warszawy. Dla klienta nie ma to znaczenia, tzn ma bo im więcej kierowców tym większa gwarancja że mnożnik nie drgnie choćby punkcik. Dla kierowcy z Trójmiasta jest to dramat bo zeby cokolwiek zarobić na uberze to trzeba jeździć od kursu do kursu przy tak niskich stawkach. Lokalni kierowcy UBERA nie będą w stanie wymieniać aut a wielkie spółdzielnie z innych z innych miast będą tylko dosyłać nowe Fabie do Trójmiasta. Szczególnie w okresach gdzie zarabia się najwięcej. O płaceniu podatków w innym mieście nie ma co się rozpisywać bo dla klienta nie ma to znaczenia.

        Pozdrawiam i życzę wesołych świąt

        • 6 11

        • O jakich podatkach piszesz? (1)

          Taksometry prawie zawsze wyłączone. Lewe zawieszanie działalności, non stop choroby usprawiedliwiające niepłacenie karty podatkowej.

          • 12 2

          • Jak zawieszasz działalność to nie płacisz podatku a tym bardziej nie idziesz na chorobowe..
            Jeżdżenie na zgłoszonym chorobowym to pierwszy krok do problemu. Wystarczy kontrola i wyciąg z kasy fiskalnej. Kara jest potężna.
            Na chorobowym zawsze trzeba płacić składkę zdrowotną, jeśli jej nie zapłacisz to musisz zapłacić pełny podatek z kart podatkowej.

            Przywołujesz przykłady pseudo taksówkarzy spod scandica czy chmielnej, oczerniając normalnie pracujących kierowców.

            • 7 4

        • To też jest nielegalne , cena za kilometr powinna byc stała , a nie zmienna . Tak mówią przepisy. Ubery bolty tego nie przestrzegaja w ten sposob lamią prawo

          • 4 7

        • I dobrze, wieksza konkurencja to nizsza cena i zaczna walczyc jakoscia. To sie nazywa wolny rynek, a wam Januszom z taksi marzy sie powrot do gospodarki centralnie sterowanej czyli glebokiego PRLu w ktorym Janusz z taksi byl panem i bral kursy kiedy chcial. Latami pracowaliscie na to co sie teraz z wami dzieje i zamiast wyciagac wnioski tylko sie pograzacie.

          • 4 0

        • Właśnie odkryłeś, jak działa wolny rynek,

          popyt, podaż, cena itd.

          • 0 0

    • (1)

      Juz nie dlugo beda pierwsze wyroki za wymuszenia I ograniczenie wolnosci z tytulu zatrzyman pod haslem"obywatelskie".

      • 10 4

      • buhaha, wyroki buhhaaaaa

        12 koła za lewiznę, to są pewne wyroki, z lewusami tak się robi

        • 2 11

    • Taksowkarz- Konfident :)

      • 17 3

    • Stawka

      Tylko trzeba sobie zadać pytanie ile zostaje dla tego kierowcy jezdzacego na u i b jak tak tanio ty płacisz. Ile godzin musi wyjezdzic aby zarobić dla siebie A później sobie zadaj pytanie czy wtedy jedzą bezpiecznie. Ja już tylko dorabiam na taxi i jeżeli padnie to trudno ale współczuję kierowcą u i b że za miskę ryżu dają się dymac.

      • 2 5

    • Zweryfikuje właściciela stajni który nic nie robi (1)

      ma paru obcokrajowców naiwnych co na niego pracują, to się niebawem skończy, i co wtedy zrobicie z tymi fabiami 2 letnimi z przebiegiem 300 tysi,

      • 2 8

      • Wtedy właściciel stajni przestanie płacić raty leasingu i już,

        a samochody pozostaną własnością firmy leasingowej.

        • 0 0

  • Wąs janusza drży ze strachu. Tyle lat było dobrze, to panie po co to zmieniać!? (15)

    Ktoś śmie wchodzić na nasze milicyjne podwórko taksówkarskie! Zniszczyć! Że co, my mamy się dostosować? A w życiu! Tyle lat było dobrze, a teraz jakieś zmiany?

    • 513 33

    • napisał co wiedział, właściciel spódzielni (7)

      a biedni Ukraińcy w niewiedzy orają dla niego kasę

      • 4 36

      • Odpowiedż typowego złotówy (6)

        • 34 4

        • a jaki to typowy złotówa

          • 2 6

        • za to wiem jaki to biznesmen co ma kilku obcych pod sobą (4)

          urabura, kawał kocura, ma najlepiej wypasioną fabie

          • 4 10

          • (3)

            Drogi Januszu,
            Pisze do Ciebie ten list choc wiem, ze i tak go nie zrozumiesz. Normalny czlowiek nie dba o to czy kierowca jest obywatel Ukrainy, Chin, USA czy Mozambiku. Czy jest kobieta, mezczyzna, gejem, popiera strajk kobiet lub nie. Normalnego czlowieka nie interesuje czy pojedzie 2-letnia Fabia czy 30 letnim Mercedesem z lewym przegladem. Normalny czlowiek wybiera usluge, ktora jest dopasowana do jego potrzeb. Chce wsiac w punkcie i wysiasc w punkcie B. Nikt nie chce jechac z rasistowskim homofobem i caly czas myslec o tym jak bardzo zostanie przez niego oszukany.

            • 4 0

            • Janusz zrozumiałem (2)

              rozumiem że to Ty wyznaczasz kto jest normalny, a powiedz mi co tak walczysz o tego ubera? ilu jeździ dla ciebie, bez ubezpieczenia ZUS itd, co za kit tu wciskasz, o świecie którego nie znasz, co tak się angażujesz, czy ktoś Cię wynajoł, coś cię zabolało, ja popieram taxi, wożą mi dzieci do szkoły, a ty jak chcesz to zamawiaj sobie lewiznę.

              • 0 2

              • No właśnie chcę zamówić ubera
                a taki jeden z drugim chce mi tego zabronić
                niedoczekanie

                • 1 0

              • JAnusz, ty nic nie rozumiesz. Woda pita na postoju zniszyczyla ci calkiem mozg.

                • 0 0

    • drży to pupa w fabi, gdy jest pytanie o paragon (6)

      wtedy jest panika, rozglądanie, i ta miną na twarzy spragniona wiedzy

      • 7 11

      • (5)

        O to zupełnie tak samo jak w taksówce, gdy pan taksówkarz obwiózł przez Morenę przyjezdnego z Dworca Gdańsk Głowny do Brzeźna

        • 16 2

        • dobrze napisane Pan, i tego się trzymaj (4)

          • 0 7

          • (1)

            Więcej takiego cwaniactwa i artykułów, to juz tylko sam "pan" zostanie. Bez roboty.

            • 5 0

            • ja przetrwam mam wąsa i emeryturę

              już niedługo nie będzie chętnych na kier. ubera. Już się kapneli że to wyzysk. A wy drodzy najemcy lewusów, już niebawem, będziecie zmuszeni sami lewiznę ogarniać, hahahaha

              • 0 0

          • (1)

            No wam zostalo jeszcze z PRLu. Taksowkarz Pan, ktory jedzie kiedy, jak i za ile chce. Hehe, koniec tego eldorado misiu. Albo sie dostosujesz do rynku albo pozostanie ci pisanie komentarzy w internecie.

            • 0 0

            • dla ciebie to najlepsza praca murzyn w uberze

              • 0 0

  • Witomino ! Witomino powiedziałem !

    Prosto pan jedzie! Prosto, powiedziałem

    • 201 6

  • Złotówa (5)

    Od lat korzystam z Ubera. Zero złych doświadczeń. Z taksówek, mnóstwo. Dyskutant z postoju. Postępu nie zatrzymasz. Oby Was w końcu konkurencyjność rynku zmiotła.

    • 517 36

    • (3)

      gadają, że tyle wypadków przez kierujących Uberem, haha normalnie spałem z krzesła. No jakby sami nie widzieli jak jeżdżą, to że na czerwonym korporacyjne taksówki jeżdżą to wręcz norma, zmiana pasów na skrzyżowaniu , też norma, sami stwarzają ogromne zagrożenie głupota na drodze.

      • 57 3

      • (1)

        Przejrzyj dwa miesiące w tył raport Trójmiasta i pokaż mi rozbita taksówkę z korporacji. Za to ja ci pokażę sporo kierowców UBERA.
        W tym roku to się nawet znalazł wypadek śmiertelny, a kierowcę złapali pod granicą ukrainska

        • 7 6

        • A takie korporacje jak S taxi?

          Nie wiem czy prawko musisz mieć . Zatrudniają wszystkich jak leci. Więc o jakich dodatkowych kwalifikacjach mówicie? Czym on się różni od ubera?

          • 0 0

      • te twoje opowieści, trolla, z mchu i paproci, wymyślone na kolanie

        za garść srebrników

        • 6 3

    • Ja od lat korzystam z taksowek i tez mam zero zlych doswiadczen. O Uberze sie nie wypowiem, bo nigdy nie korzystalem. Wole wspierac polskiego wasatego taksowkarza niz amerykanska korporacje.

      • 2 4

  • Ojojoj..., konkurencja daje popalić? (9)

    a my jeździmy taniej, i to jest wolny rynek

    • 393 33

    • wolny? lewy rynek, jak dilerka (4)

      • 6 26

      • No tak zapomniałem że wolicie komunę (3)

        • 21 3

        • Uczciwie zarabiający taksówkarz (2)

          mówi Tobie, że z komuną to Ty się chyba do łóżka kładziesz. Nie masz człowieku pojęcia o prawdziwym rynku przewozów, a się wypowiadasz. Życzę Tobie, by w twoją branżę weszła tak nieuczciwa konkurencja jak UBER czy BOLT, choć nie zdziwię się jak pracujesz przy sprzątaniu magazynów bądź wogóle jesteś osobą bezrobotną. Nie masz pojęcia o czymś to się nie wypowiadaj. Pana do taksówki nie zapraszamy - natomiast UBER i BOLT proponują przejazdy z atrakcjami: kradzieże, gwałty i naciąganie klientów, którzy twierdzą że taksiarze to barany, zaś jest zupełnie odwrotnie - klienci tych korporacji to barany wspierające szarą strefę!!

          • 2 10

          • A co sprzątanie magazynów to jakaś hańba?

            • 9 1

          • Wiekszą hańbą jest praca na taksówce

            Większość taksiarzy to kryminaliści lub UB'cy, czyli ludzie bez honoru i zasad

            • 6 2

    • nie korzystam z ubera , czesto odjezdzali długo się czeka , naliczali opłaty (1)

      lepiej zamówić np jedną z sieci taxi i człowiek ma pewność a nie że jedzie z jakimś małolatem który nawet nie ma umowy zlecenia od własiciela

      • 6 20

      • od razu neptuna zamawiaj gdzie na postojach opowiadaja jak skroic frajera po imprezie

        • 8 0

    • po ile trawke macie w uberkach?

      po ile dropsy w dostawach ?

      • 2 2

    • Krzysiu słońce ty moje,

      ujołeś mnie,

      • 0 0

  • (1)

    Mentalność z głębokiego PRL. Tradycyjne taksówki przechodzą do historii- przynajmniej duża ich część i tego procesu nie da się powstrzymać.
    Licencjonowanie czy reglamentowanie rynku przewozów to komunistyczny absurd. Wiele dziedzin życia i branż się po prostu zmienia wraz z postępem i albo się dostosujesz albo giniesz.

    • 335 25

    • Czytaj że zrozumieniem

      a dopiero wtedy komentuj

      • 3 34

  • Punkty 1-4 obrazują jedynie

    przeregulowanie rynku. Punkt 5 ok, można uznać. Co do punktu 6 to również dotyczy taxi. Podsumowując, poza punktem 5 są to bolączki taksówkarzy a nie ich klientów.

    • 201 13

  • Pytanie do autora: Jak obchodzicie zakaz maksymalnej stawki za km w Gdansku? (1)

    Hmm niech zgadne, posiadacie dodatkowo licencje z innego miasta. Czyli stoicie nielegalnie na gdańskich postojach z cennikiem na szybie i stawkami na kasie obowiązującymi w innym mieście.

    Porządki zacznijcie od siebie.

    • 359 13

    • Coś tam świta ale nie do końca

      Jesli ktoś ma licencję Gdańska i gdyńska to w Gdańsku przepisy obowiązują gdańskie. Cennik na szybie musi być z większego największego miasta z tych na które posiada się licencję.
      Paradoksalnie do kierowcy UBERA którzy mają licencję na Gdynię obchodza w ten sposób przepis o stawce maksymalnej. Oczywiście Żarki się zdążą że mnożnik na uberze jest taki wysoki (w tych czasach) ale właśnie w ten sposób są kryci. Tzn tak uważają bo po Gdańsku jeździć nie mogą, o ile nie zaczęli lub kończą w gdyni

      • 3 3

  • (5)

    Świat się zmienia. Reklama, informatyzacja i uczciwość wygrywa.

    • 201 15

    • z tą uczciwością to przesadziłeś (2)

      jak nielegalny przewóz jest uczciwy? z założenia od początku to lewizna, zresztą jak by by) o dobrze to Polacy by prowadzili fabie, to taki chwilowy przekręt,

      • 5 12

      • (1)

        zacznij zlotówo placic prawdziwy podatek dochodowy od calosci dochodow a nie ten smieszny ryczaut a dopiero potem mow o uczciwosci

        • 13 2

        • To niech kierowcy UBERA zaczną płacić pełny ZUS

          • 4 7

    • Jaka uczciwosc ? (1)

      Zapoznaj sie z systemem wspolpracy kierowcow z platformami przewozowymi. UBER / BOLT nikogo nie zatrudnia!! Gdyby mieli zatrudniac pracownikow w normalnej formie plus posiadac swoje auta to nigdy nie oferowaliby takich kwot za przejazd. Maja umowe wspolpracy z partnerem ktory zatrudnia kierowce najczesciej na umowe 200zl/msc reszta pod stołem. Dam ci przyklad kierowca wyjezdzi w uberze 100zl brutto . Ok31% prowizji zabiera uber, a tych 69zl partner zabiera 40-60% lub placisz mu za wynajem auta 400-800 za tydzien plus musisz zalac. Wiec wasze kursy po 10zl to dokładanie cegiełki do niewolnictwa na lewiźnie. Mozecie minusowac ale tak to wyglada. Zastanowcie sie lomu placicie i kto na tym zyskuje. Nawet nie wspominam o zaswiadczenich o niekaralnosci np. Ukraincow ktorzy biora je z Polskich urzedow a nie ze swojego kraju! Lewe prawa jazdy .. to wszystko dzieje sie na naszych oczach. A co do opodatkowania taxi ,wiele osob robi inne rzeczy i jest na kpir.

      • 6 6

      • To powiedz nam Janusz o co walczysz, o lepsze zycie ucisnietych przez korporacje? czy o swoj interes?
        Jakbys walczyl z wyzyskiem to bys nie podpie*dalal na ITD tego biednego Ukrainca tylko jego rzekomego pracodawce. Wiec skoncz mi tu misiu z pozolklym wasem udawac zbawce.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane