• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarz: będziemy dalej ścigać "uberów"

Piotr
19 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo. Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo.

- Większość korporacji taxi już dawno ma aplikacje. Będziemy więc nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem - pisze taksówkarz z Gdańska w odpowiedzi na zamieszczony 14.12.2020 r. list czytelnika.



Korzystasz z tradycyjnych taksówek czy nowych przewoźników?

Przypomnijmy: przed kilkoma dniami zamieściliśmy artykuł czytelnika dotyczący konfliktu taksówkarzy z nielegalnymi przewoźnikami. Ponad 200 komentarzy to jednak nie wszystko. Dostaliśmy też list od jednego z taksówkarzy, który punktuje, dlaczego nielegalni przewoźnicy wciąż są zagrożeniem nie tylko dla taksówkarzy zrzeszonych w "tradycyjnych" korporacjach, ale też wszystkich użytkowników dróg. Oto przemyślenia pana Piotra:

***


1. Okres ochronny dotyczy tylko pośredników, czyli Ubera i Bolta, którzy do końca roku jeszcze mogą bezkarnie oddawać zlecenia kierowcom bez uprawnień, za co sami nie ponoszą odpowiedzialności. Kierowcy i właściciele samochodów ponoszą odpowiedzialność cały czas, w przeciwieństwie do spółdzielni wabiących nieświadomych ludzi do pracy.

2. Cały czas wymagana jest licencja. I nie jakakolwiek, tylko tożsama z wykonanym kursem. Licencja na Gdynię nie obowiązuje na terenie Gdańska i Sopotu, chyba że kurs rozpoczyna się lub kończy w Gdyni. Kurs w całości po Sopocie na licencji gdyńskiej jest kursem bez licencji, czyli tak, jakby usługa była wykonana zwykłym autem, a takich aut - jak na razie - w Uberze i Bolcie jest zdecydowana większość.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



3. Na dzień dzisiejszy w taxi - a Uber i Bolt to też usługa taxi - oprócz licencji wymagany jest taksometr i podłączona do niego kasa fiskalna oraz obowiązkowe jest wystawianie paragonu bez względu na formę płatności. Spółdzielnie wprowadzają natomiast swoich kierowców (często z zagranicy) w błąd, twierdząc, że przy płatności przez apkę nie trzeba nabijać na kasę. E-kasa i aplikacja certyfikowana jest w powijakach od kilku lat pomimo wzmianki w ustawie. Kasa sklepowa bez taksometru to też jeszcze nie to.

4. Kary za jazdę bez licencji i taksometrów wynoszą do 12 tys. zł dla przedsiębiorcy i do 2 tys. zł dla pracownika, czyli kierowcy. Kierowca zatrudniony jest najczęściej na fikcyjnej śmieciówce za 200 zł i albo płaci za wypożyczenie auta swojemu "pracodawcy", albo oddaje mu połowę utargu.

5. Branża taxi się zmienia w zakresie popularności zamawiania przez aplikację. Wiemy o tym. Sami jeździmy na aplikacjach firm, ale zatrudniających tylko legalnych taksówkarzy, a więc niełamiących prawa, tak jak Uber i Bolt. Są to m.in.: iTaxi.pl, 3taxi.pl, Taxi Trójmiasto, TAXI FIXY ŁÓDŹ, tel. 800111111 - tradycyjne korporacje, takie jak Neptun Taxi Gdańsk czy @citi taxi też od dawna mają już swoje aplikacje. Przestańmy więc usprawiedliwiać łamanie prawa innowacyjnością.

20 tys. zł kar dla dwóch kierowców Ubera



6. Tak. Będziemy nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem. Nie znają kraju, miasta, w którym wożą ludzi, zażywają narkotyki, żeby móc jeździć całą dobę, jeżdżą bez prawa jazdy, często na fałszywych dokumentach. Oszukują klientów, podbijając mnożniki, w wyniku których ceny są często wyższe od cen maksymalnych ustalonych przez rady miast Gdańska czy Sopotu. Dobijają opłaty za rzekome zabrudzenie auta czy przywłaszczają rzeczy pozostawione w autach przez klientów, głównie telefony.

Niestety pani prezydent Aleksandra Dulkiewicz i Miasto Gdańsk nie podejmują żadnych inicjatyw w kierunku zniwelowania tego zjawiska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (524) ponad 50 zablokowanych

  • Oceń... (3)

    Wy taksówkarze nigdy się nie nauczycie prostej kwestii? Dla Was tak na prawdę nie są problemem kierowcy Ubera czy Bolta! Dla Was problemem są klienci, którzy korzystają z ich usług.
    A kto spowodował, że klienci korzystają z Ubera czy Bolta? Wy sami!
    Więc jeśli macie pretensje to tylko do siebie!
    Kombinowaliście jak szybko zarobić, ogolić klienta, etc. To teraz macie! Karma właśnie do Was wraca!

    • 127 5

    • kombinują to lewe przewozy (2)

      • 1 12

      • Przewozy nie oszukują klientów. (1)

        Tylko wy. Dlatego Wam nie pasują i chcecie przywrócić monopol żeby zmusić ludzi do korzystania z waszych dziadowskich usług, za które trzeba płacić jak za zboże przy nieurodzaju

        • 12 1

        • nie Wy hamie

          dostałeś parę srebrników i się rozpisujesz,

          • 1 4

  • Potrzebowałem skorzystać z taxi (4)

    Przed dworcem w Gdyni taksiarze powiedzieli taką cenę za dojazd do miejsca, że skręciła się kieszeń w spodniach, przedzwonilem po Ubera pojechałem za pół ceny, a Ci dalej czekali na klientów najlepiej spoza Gdyni...
    A teraz mają pretensje do,, do Garbatego,,, że ma proste dzieci, niech się gonią,,,,,

    • 119 7

    • (2)

      Skoro podchodzisz do tych dziadków leśnych spod dworca to się nie dziwie i gratulacje dla Ciebie... Nawet taksiarze wiedzą, że do nich się nie podchodzi a zamawia z korporacji geniuszko

      • 9 16

      • przecież to jest właśnie legalne taxi (1)

        to oni chcą ścigać ubera i inne podobne firmy ?

        • 15 5

        • Prawdopodobnie tak, oni są legalni

          tylko, że jest to zamknięta grupa cwaniaczków, którzy właśnie wyrabiają złą opinię taksówkarzom. Okupują takie miejsca ale jest ich niewielu. Dworzec Gdynia, Scandic, Złota Brama, Chmielna czy Stągiewna. Lepiej więc z nimi nie jeździć tylko zamówić taxi z korporacji. I naprawdę nie jest to takie trudne.

          • 11 9

    • Podaj nr do ubera

      Błagam załatw
      Bo kierowcy ubera nie mają do niego nr ale podaj

      • 9 4

  • Złotówy (2)

    Złotówy. Zamiast dołować inne firmy i niszczyć ich zarobki przystosujcie się do rynku. Ściągnijcie aplikacje i zacznijcie na nich jeździć a nie w przestarzałej korporacji w której połowe pensji zabiera Wam państwo.
    Zamiast wymyślać kasy fiskalne u Uberowców pomyślcie na odwrót! W żadnej taksówce nie powinno być kas tylko z góry określona (jak w Uberze) opłata za przejazd. Spójrzcie poza tym na rynek. Młodzi jeżdzą tylko Uberami bo jest to lepsze, szybsze i tańsze.

    • 80 6

    • A niech sobie będzie aplikacja i cena znana z góry, ok! Ale niech to nie będzie przykładowe 20zł za kurs Sopot-Gdańsk! Nie mówie, że ma być 100zł ale pomyśl- wiesz dlaczego w uberze ponad 70% kierowców to ukraińcy? (oficjalne dane). Ponieważ coraz mniej Polaków godzi się na warunki jakie oni stawiają, czyli 1,30zł/km i jeszcze od tego 30% prowizji! Po prostu śmieszne, nieopłacalne grosze! O to chodzi... i wiem że klient ma to gdzieś, nie dziwie się. Ale po prostu uber tak jak kiedyś, na początku dawał zarabiać, tak obecnie jest jednym wielkim wyzyskiem i szkoda mi wszystkich tych ukraińców. O to chodzi.

      • 7 7

    • Szybkie wyliczenie.

      Załóżmy za taksówkarz i kierowca ubera zrobi obrót 10000.
      Taxi:
      Składka 400-600 zł
      ZUS - 1450
      Czyli państwo i szef zabiera ok 2000.
      Uber :
      Kasuje 25% od kursu czyli przy takim obrocie zabiera 2500
      ZUS 1450 ( tutaj zaczyna się problem, bo jakby Polak chciał jeździć według prawa jakie obowiązuje nasz wszystkich to musiałby to zapłacić, za to Ukraińcy są zatrudniani na jakieś dziwne umowy gdzie odprowadzony jest jakiś śmieszny podatek i fikcyjna składka na ZUS )
      Dla osób które jeżdżą u partnera na ich samochodzie (nowa fabia albo jakaś nowa toyota) dochodzi koszt 500-700 tygodniowo.
      to jak to się ma teraz do dymania przez państwo ?

      Klient ma to totalnie gdzieś bo 90% ludzi interesuje tylko cena a nie z kim jedzie i czy ma licencję. Złotowy - taka jest prawda.

      Dlatego problem jest w przepisach a nie w tym kto jeździ i z kim jeździ.
      Gwarantuje wam że jakby znalazła się korporacja która zrobiłaby cennik gdzie byłby 1zl za kilometr to jeździliby na cały dzień bez gaszenia silnika.
      Pytanie gdzie nie płacić żeby taki biznes okazał się opłacalny ?
      Jak ktoś mi powie to chętnie wrócę na tarce żeby sobie zarobić ekstra kasę. Póki co nie ma sensu kopać się z koniem.

      • 5 2

  • Uber i Bolt

    Tyle w temacie

    • 57 7

  • Emeryt...... (2)

    Ja jestem akurat emerytem ale z policji i nigdy nie byłbym taksówkarzem to chańba

    • 51 6

    • I co robisz?
      Pilnujesz porządku w bałaganie?

      • 3 8

    • Hańba to jest ze w policji nie uczyli gramatyki /a jak nie taxi to pewnie firma ochroniarska innej drogi nie ma

      • 4 1

  • (1)

    Złotowy i politycy to jedyne zawody których nie znoszę i którym mam wiele do zarzucenia... karma wraca - na szczęście... z całym szacunkiem ale zasłużyliście sobie na to że ludzie wola korzystać z Ubera... mi osobiście taksówkarz w Sopocie przebił odporne bo zaparkowała częściowo na miejscu dla taksówek (nie było to specjalnie, tylko byłam spóźniona a wiadomo jak jest z miejscami w Sopocie) a znajomemu wykręcili w tym samym miejscu wentyle. W Warszawie za 2 km chcieli 80pln... i można mnożyć takie przykłady... sorry ale na wsZytsko w życiu trzeba zasłużyć

    • 45 7

    • Paradoksalnie politycy mają potężny udział w spółdzielniach wynajmujących samochody pod UBERA i BOLT

      • 3 1

  • A który Uberowiec będzie wiedział (3)

    gdzie jest ul. Karola Marksa, Jedności Robotniczej, Lumumby? Który rozumie ceny w starych złotych? To jest brodata hipsteriada bez historii. O czym z takimi gadać?

    • 20 71

    • (1)

      widzę że prostytutka z kogutem odkleiła się z czasów prlu

      • 17 2

      • Haha...masz u mnie piwko Brawo!!!

        • 2 0

    • a po co te nieistniejace nazwy, to jedyna tajemna wiedza jaka dysponujesz?

      • 4 0

  • Brakuje pijanych Angoli czy innych Norwegów (2)

    To płaczą. Skończyło się stanie pod klubami czy Złotą Bramą wypatrując jeleni.

    • 95 3

    • szkoda że nie znamy finału "jazdy" z Norwegami o których były artykuły na trojmiasto

      • 19 1

    • boli oj boli,

      nie miałeś j a j żeby stanąć pod klubem

      • 0 8

  • Argument o znajomosci miasta jest .... naciągany

    Ja: taki dworzec PKP: poproszę pod czynną kwiaciarnie
    Taxi: a skąd ja mam wiedzieć gdzie jest czynna, proszę podać adres ja sobie wpisze w nawigację i jadę.

    • 51 5

  • Wybór (2)

    Każdy jeździ czym chce i żaden taksówkarz nikomu nie będzie mówił co kto ma zamawiać. Skończyło się eldorado zawsze można zmienić zawód te zdanie słyszy większość Polaków więc oni też mogą się przebranżowić to nie lata 90-te.

    • 70 5

    • nikt nie będzie mi mówił gdzie mam leczyć zęby

      wybieram szaszkę tanio i szybko

      • 4 1

    • Eldorado to się skończyło ponad 10 lat temu

      Jak powstały tanie korporacje. Teraz to są tylko kanciarze złotowy spod przysłowiowego scandica którzy czatują na turystę i go "skasować".

      Jeździłem kiedyś w ASie i pamiętam jak byłem blokowany na drogach, straszony na postojach itp

      Teraz najlepszy paradoks tego miesiąca. Rząd wprowadził nową tarcze. Dopisał taksówkarzy do tarczy i daje im to zwolnienie ze składek ZUS. O ile spadek obrotów względem poprzedniego roku spadnie o 40%. chłopaki zasuwają po 12h godzin żeby uciułać na opłaty i życie i większość przekroczyła ten próg. Za to te mendy i kombinatorzy spod scandica będą objęci tarczą a ci co uczciwie jeżdżą będą musieli płacić. Taka to jest sprawiedliwość.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane