• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarz: będziemy dalej ścigać "uberów"

Piotr
19 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo. Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo.

- Większość korporacji taxi już dawno ma aplikacje. Będziemy więc nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem - pisze taksówkarz z Gdańska w odpowiedzi na zamieszczony 14.12.2020 r. list czytelnika.



Korzystasz z tradycyjnych taksówek czy nowych przewoźników?

Przypomnijmy: przed kilkoma dniami zamieściliśmy artykuł czytelnika dotyczący konfliktu taksówkarzy z nielegalnymi przewoźnikami. Ponad 200 komentarzy to jednak nie wszystko. Dostaliśmy też list od jednego z taksówkarzy, który punktuje, dlaczego nielegalni przewoźnicy wciąż są zagrożeniem nie tylko dla taksówkarzy zrzeszonych w "tradycyjnych" korporacjach, ale też wszystkich użytkowników dróg. Oto przemyślenia pana Piotra:

***


1. Okres ochronny dotyczy tylko pośredników, czyli Ubera i Bolta, którzy do końca roku jeszcze mogą bezkarnie oddawać zlecenia kierowcom bez uprawnień, za co sami nie ponoszą odpowiedzialności. Kierowcy i właściciele samochodów ponoszą odpowiedzialność cały czas, w przeciwieństwie do spółdzielni wabiących nieświadomych ludzi do pracy.

2. Cały czas wymagana jest licencja. I nie jakakolwiek, tylko tożsama z wykonanym kursem. Licencja na Gdynię nie obowiązuje na terenie Gdańska i Sopotu, chyba że kurs rozpoczyna się lub kończy w Gdyni. Kurs w całości po Sopocie na licencji gdyńskiej jest kursem bez licencji, czyli tak, jakby usługa była wykonana zwykłym autem, a takich aut - jak na razie - w Uberze i Bolcie jest zdecydowana większość.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



3. Na dzień dzisiejszy w taxi - a Uber i Bolt to też usługa taxi - oprócz licencji wymagany jest taksometr i podłączona do niego kasa fiskalna oraz obowiązkowe jest wystawianie paragonu bez względu na formę płatności. Spółdzielnie wprowadzają natomiast swoich kierowców (często z zagranicy) w błąd, twierdząc, że przy płatności przez apkę nie trzeba nabijać na kasę. E-kasa i aplikacja certyfikowana jest w powijakach od kilku lat pomimo wzmianki w ustawie. Kasa sklepowa bez taksometru to też jeszcze nie to.

4. Kary za jazdę bez licencji i taksometrów wynoszą do 12 tys. zł dla przedsiębiorcy i do 2 tys. zł dla pracownika, czyli kierowcy. Kierowca zatrudniony jest najczęściej na fikcyjnej śmieciówce za 200 zł i albo płaci za wypożyczenie auta swojemu "pracodawcy", albo oddaje mu połowę utargu.

5. Branża taxi się zmienia w zakresie popularności zamawiania przez aplikację. Wiemy o tym. Sami jeździmy na aplikacjach firm, ale zatrudniających tylko legalnych taksówkarzy, a więc niełamiących prawa, tak jak Uber i Bolt. Są to m.in.: iTaxi.pl, 3taxi.pl, Taxi Trójmiasto, TAXI FIXY ŁÓDŹ, tel. 800111111 - tradycyjne korporacje, takie jak Neptun Taxi Gdańsk czy @citi taxi też od dawna mają już swoje aplikacje. Przestańmy więc usprawiedliwiać łamanie prawa innowacyjnością.

20 tys. zł kar dla dwóch kierowców Ubera



6. Tak. Będziemy nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem. Nie znają kraju, miasta, w którym wożą ludzi, zażywają narkotyki, żeby móc jeździć całą dobę, jeżdżą bez prawa jazdy, często na fałszywych dokumentach. Oszukują klientów, podbijając mnożniki, w wyniku których ceny są często wyższe od cen maksymalnych ustalonych przez rady miast Gdańska czy Sopotu. Dobijają opłaty za rzekome zabrudzenie auta czy przywłaszczają rzeczy pozostawione w autach przez klientów, głównie telefony.

Niestety pani prezydent Aleksandra Dulkiewicz i Miasto Gdańsk nie podejmują żadnych inicjatyw w kierunku zniwelowania tego zjawiska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (524) ponad 50 zablokowanych

  • Oni sami jeżdżą w uberze

    Połowa z nich oprócz koguta ma aplikację i jeździ w uberze w zależności jaki kurs się trafi

    • 33 5

  • Szoszon

    K.... gdyby nie bylo w tym.kraju id...tow i szoszonow to nie byloby ubera ani bolta . Chyba wiadomo ze.normalny polak ktory chce zyc nie bedzie jezdzic.za takie stawki po 350 godzin za kolkiem . Hahahhahaa masakra

    • 10 15

  • Odp.do Piotra (7)

    Pkt.5- reklama korporacji.
    O zagrozeniach bym dyskutowal,poniewaz b.wielu tradycyjnych taksiarzy jezdzi w Uberze lub Bolcie Znam takich osobiscie.Natomiast po zmianie ustawy lex uber,wielu kierowcow kupilo licencje /bo licencje sie kupuje w w UMiast/,koguty I rozszerzylo o free now niemiecka firme .Rzeczywiscie zauwazylem,Sporo rozbitych AUT oklejonych free now.O jakosci kierowcy czyli bezpieczenstwie decyduja jego kwalifikacje .Wniosek,- taksowkami winning jezdzic tylko zawodowi kierowcy z kat.C,D oprocz B,z duza praktyka.Taksometr i kasa w aplikacji juz jest dopracowana I przechodzi praktyczne proby wsrod wybranych kierowcow.Za opoznienie w tym temacie nalezy karac decydentow a nice kierowcow,bo oni nie maja wplywu .Konkludujac, moim zdaniem nalezy przeprowadzic weryfikacje wszystkich taxi I zgodnie z Pana uwaga o bezpieczenstwie ,przeegzaminowac ,sprawdzic wypadkowosc,podniesc wymogi kategorii prawa jazdy I wprowadzic obowiazek podawania ceny z gory!

    • 13 8

    • Z tego co wiem, a mogę sie mylić, bo nie chce mi sie sprawdzać, to free now to tez marka aut na wynajem/na minuty : ) wiec cieżko ocenić kto je rozbija :)

      • 3 1

    • Idealne rozwiązanie spotkałem we Lwowie. Po telefonie do firmy przychodzi SMS z informacją o punkcie rozpoczęcia i zakończenia kursu, modelu auta i nr rejestracyjnym oraz o cenie za kurs. Jak się coś nie zgadza można odwołać.

      • 4 0

    • Ciesze sie,mam 6 minusow Trafione!

      • 2 0

    • (2)

      Ale to się będzie równało z podniesieniem cen.
      To tak jakbyś chciał zrewidować cała branże ochroniarską, łącznie z " ochroniarzami" w Biedronce. Jakbyś miał mieć wszędzie wykwalifikowanego ochroniarza to większość sklepów stwierdziłoby że lepiej niech małolaty ukradną kilka towarów niż płacić 6000-7000 za jednego ochroniarza.

      • 0 1

      • Profesjonalista zawsze kosztuje (1)

        Dobry glazurnik weźmie 600 zł/dzień, pijaczkowi trzeba zapłacić 120 zł/dzień takiej samej roboty. Ale glazurnik wykona perfekcyjnie całą pracę a pijaczek rozwali kafelki i zrobi 1/10 powierzchni (i to źle).

        Tak samo jest z kierowcami zawodowymi. Taksówkarz taki jak ja (prawo jazdy wszystkich kategorii, uprawnienia egzaminatora PJ, kursy jazdy ekonomicznej, kursy jazdy w poślizgu, perfekcyjna znajomość topografii trójmiasta) ma znacznie mniejsze prawdopodobieństwo uczestnictwa w wypadku niż kierowca amator ze świeżym prawem jazdy kat B (badania na pozostałe kategorie są znacznie bardziej restrykcyjne, nie dopuszcza się wad wzroku poza korekcją w okularach) który ledwo umie obsługiwać łatwe auto osobowe, bez doświadczenia, rozpraszany obecnością klienta, telefonem, brakiem znajomości topografii, zestresowany "ocenami".

        I to ta magiczna kwestia liczby rozbitych aut i niebezpiecznych sytuacji. Po prostu im niższa cena za kurs tym proporcjonalnie większe ryzyko uczestnictwa w wypadku drogowym.

        A co ważniejsze - bezpieczeństwo, pewność, jakość usługi czy niska cena jest kwestią klienta. Jak kogoś nie stać na usługę świadczoną przez kogoś wykwalifikowanego, korzysta z tańszego (najczęściej znacznie gorszego).

        I tak jest w każdej dziedzinie gospodarki :)

        • 1 3

        • Po co kierowcy taksówki prawo jazdy na motocykl

          Z tym bezpieczeństwem to też bym nie przesadzał. Dobrze wiemy, że taksówkarze jeżdżą bardzo agresywnie.

          • 2 0

    • Korporacja aplikacja wolny strzelec?

      Analizując setki opinii klientów i normalnych taxi generalnie zgadzam się z negatywnym osądem tej grupy zawodowej ale należę do tej części prawdziwych taksówkarzy szanujących uczciwość rzetelność bezpieczeństwo wlasne i innych - priorytet to kultura i profesjonalizm, szacunek do klienta, czysty i komfortowy samochód- środowisko nasze eliminuje tych, którzy pod znakiem Taxi oszukują pasażerów. Dziękuję tym internautom za wyważone i rozsądne opinie - to niestety Państwo swoimi ustawami jest odpowiedzialne za sytuację na rynku Taxi prawie 6 lat oszukiwany jest fiskus przez właścicieli aplikacji najwyższy czas zweryfikować licencje uprawnienia pośredników wypisy z licencji prawo do wykonywania zawodu--- nie tylko cena jest wyznacznikiem dobrej usługi pozdrawiam normalnych Taxi

      • 0 0

  • dalej będziemy olewać taksówkarzy

    • 31 3

  • Złotówa

    Robi brrrrr

    • 18 2

  • Hahahhahahahha

    Złotówy to styl życia

    • 21 3

  • od 8 lat jeżdżę wszystkim co się da tylko nie wsiadam do taxi (3)

    nie dałem im zarobić ani złotówki w tym czasie, i już nigdy nie dam ani złotówki dla złotówy...

    • 46 6

    • bo mama ci nie dała kieszonkowego

      • 3 9

    • to fakt, widziałem cię na kocie (1)

      • 0 5

      • nie może być, wicia wierzchem jedzie na kocie

        • 1 0

  • Taxi be

    I są przecież naj naj najmądrzejsi , buźka się im nie zamyka , i wszystkie rozumy posiadali , szczególnie Ci starsi .....

    • 26 3

  • Od kilku lat nie wsiadlem do taxi (1)

    Bylem nagminnie oszukiwany przez kierowcow taksowek. Uber i bolt byly wybawieniem. Taksowkarze mozecie plakac do woli, ale mentalnosci nie zmienicie.

    • 47 3

    • lolo

      plakac bedziesz jak bolt uber podniesie ceny do stawek normalnych :D wtedy zamkniesz morde

      • 0 4

  • Złotówka cmoknij się w pompkę. (1)

    Tym bardziej będę jeździł teraz uberem. Mam kumpla taksówkarza, śmiał się ostatnio z waszych protestów, jak się komuś robić nie chce to przychodzą mu do głowy takie strajki.

    • 24 4

    • chętnie cmokne, umówmy się

      liścia sprzedam i będzie koniec mądrowanis

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Midibus widoczny na zdjęciu przejeżdża przez:

 

Najczęściej czytane