- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (267 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (31 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (191 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (111 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Saab nadrabia spore zaległości w segmencie premium. Podczas najbliższych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentuje następcę modelu 9-5. Na tę zmianę warty musieliśmy czekać aż 12 lat.
Projektanci starali się nawiązać do początków firmy, gdy design auta jednoznacznie kojarzył się z przemysłem lotniczym. Nawiązaniem do "podniebnych" tradycji marki ma być chociażby przednia szyba przechodząca łagodnie w boczny pas okien co kojarzy się z kokpitem samolotu. Także deska rozdzielcza pozostała znakiem rozpoznawczym Saaba. Na przedniej szybie nie mogło zabraknąć wyświetlacza pokazującego parametry jazdy (Pilot HUD).
Silniki oferowane w nowym 9-5 mają mniejszą pojemność i wyposażone są w turbosprężarki. Nowa filozofia firmy zakłada większą wydajność przy mniejszych silnikach, dzięki czemu spalanie ma być niższe. Pod maską 9-5 znajdą się więc silniki zasilane trzema rodzajami paliwa - benzyną, olejem napędowym i bioetanolem E85.
Saab zadebiutuje z trzema jednostkami napędowymi, turbodieslem o mocy 160 KM i dwulitrowym benzynowym turbo generującym 220 KM. Trzeci z nich, topowa jednostka dostępna wyłącznie w wersji XWD - 2.8 V6 turbo będzie miała 300 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Później pojawi się 1,6-litrowy silnik benzynowy z turbosprężarką o mocy 180 KM oraz dwulitrowy silnik BioPower zasilany biopaliwem E85. Wszystkie modele dostępne będą z 6-stopniowymi skrzyniami biegów.
Na kierowcę i pasażerów Saaba czeka nie tylko przestronne wnętrze (ponad 2,8 metra rozstawu osi) ale i liczne udogodnienia w postaci np. adaptacyjnych reflektorów biksenonowych, zawieszenia Saab DriveSense z dynamicznie zmienną siłą tłumienia, trójstrefowej klimatyzacji, asystenta parkowania czy nowatorskiego układ napędu na wszystkie koła Saab XWD z systemem eLSD czuwającym nad zachowaniem tylnej osi.
Samochód będzie produkowany w macierzystej fabryce Saaba w szwedzkim Trollhättan. Sprzedaż ma się rozpocząć na początku przyszłego roku.
Opinie (37) 1 zablokowana
-
2009-09-02 10:42
Ładnie, ładnie (1)
Ale dla amatorów szyku i stylu powinna być jeszcze chyba tapicerka w nieśmiertelny biszkopotowy kolor:-)Dobrze,ze zniknęły te chromowane ramki wokół świateł, bo wyglądało to jak dobry wiejski tuning - dobre na golfy ,ale nie saaaaba, przeca.
- 23 4
-
2009-09-02 11:31
lepsza taka czarna trumna w środku?
mogliby też zmienić kolor poświetlenia z tej paskudnej zieleni- 2 3
-
2009-09-02 10:46
szkoda że nas w Polsce nie stac na takie auta (3)
a sa niezawodne i trwałe. ucinając ewentualne komentarze negatywne piszę o nowo zakupionym egzemplażu a nie o takim przytarganym z Niemiec czy innej Hollandii po dzwonie itp przypadkach
- 16 2
-
2009-09-02 12:23
mnie stac
- 1 6
-
2009-09-02 14:30
(1)
mnie też
- 1 6
-
2009-09-02 20:55
mnie też, ale jeżdżę golfem mk III bo lubię.
- 6 1
-
2009-09-02 10:50
3 kwestie (2)
1. jako flagówka spod skrzydeł GM swoim kształtem zapewne nawiązuje do "fenomenu" Opla Insignia (zwłaszcza tył)
2. te cuda na kiju opisane w tekście będą owszem - ale za dopłatą - standard w Saabie wierzcie mi to zaledwie przeciętna w tej klasie
3. niestety Saab zawsze z tyłu - premiera jesienią 2009 co oznacza w praktyce, wejście do produkcji przełom 1/2 kwartału 2010 czyli pierwsze auta na drogach w lecie 2010 - słaboooo !! konkurencja jest już niestety z przodu (nowa E-Classe, odświeżone A6)
no i fakt, że na "zmianę warty" trzeba było czekać 12 lat - w dzisiejszych realiach moto to niestety o 4 lata za długo - wielu klientów nie czekając na nową 9-5 odeszło do innych marek jak sądzę :-((- 14 3
-
2009-09-02 11:35
(1)
Saab to chyba konkurencja dla Opla, Peugota czy Toyoty, nie Audi czy Merc
- 1 6
-
2009-09-02 16:40
loool
dobre:)
no przeciez na pierwszy rzut oka widać, ze to takie tico zmodyfikowane, nie?
:DDD- 3 2
-
2009-09-02 11:04
już nie ma prawdziwych SAABów
- 10 2
-
2009-09-02 12:10
Jeśli Saab (1)
to tylko wyprodukowany w Szwecji, jeśli "japończyk" to tylko wyprodukowany w Japonii.
- 13 0
-
2009-09-02 12:58
jeżeli po tuningu to tylko z Dubaju... ej, taka prawda :)
- 5 0
-
2009-09-02 13:06
Bardzo ładne auto, wnętrze mi się podoba mimo że w saabach nigdy mi się nie widziało, widać tutaj nawiązanie do lotnictwa wewnątrz (chodzi o deskę rozdzielczą).
- 2 0
-
2009-09-02 13:26
Prawie jak OPEL INSIGNIA (2)
uderzające podobieństwo. Gdzie ten stary dobry SAAB?
- 5 4
-
2009-09-02 13:58
no właśnie, ładny opel z tego saaba
- 2 1
-
2009-09-02 14:51
fakt
w środku trochę inny ale bryła auta podobna, ten ścięty tyłek ,światła - no cóż, SAAB to już nie te same auta co 900.
- 4 0
-
2009-09-02 14:36
Kolejny samochód taki jak wszystkie (1)
no cóż, gm
- 4 4
-
2009-09-02 14:42
Hmm.. kiepska znajomość motoryzacji. Saab nie należy już do GM tylko do Koenigsegg. Kierownica jest Saabowska, a projektanci Opla sobie ją użyli w Insigni. Blokowali tez nowe Saaby, aby nie było konkurencji.
- 0 3
-
2009-09-02 15:01
Kicha (6)
Mój golf po tuningu goli wszystkie fury na Grunwaldzie...
- 5 5
-
2009-09-02 15:11
mój też
- 5 1
-
2009-09-02 15:51
(4)
mój trabant goli twojego golfa
- 4 2
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-09-03 01:04
(2)
mój rower bez przerzutek goli was wszystkich.
- 2 1
-
2009-09-03 10:23
a ja się golę tylko polsilverem (1)
- 1 0
-
2009-09-03 13:50
burżuj z Ciebie. ;]
- 0 1
-
2009-09-02 17:01
A ja byłem w Szewrolecie i mówię GET REAL a pan się obraził :-)
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.