• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powrót Saaba

Marcin Tymiński
2 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Saab nie ukrywa, że nowym modelem 9-5 chce mocno powalczyć w segmencie premium. Saab nie ukrywa, że nowym modelem 9-5 chce mocno powalczyć w segmencie premium.

Saab nadrabia spore zaległości w segmencie premium. Podczas najbliższych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentuje następcę modelu 9-5. Na tę zmianę warty musieliśmy czekać aż 12 lat.



Przedstawiciele Saaba zapowiadają, że to najbardziej technologicznie zaawansowane i przełomowe auto w historii marki. Dzięki nowemu 9-5 mają też nadzieję na poprawę kondycji finansowej firmy.

Projektanci starali się nawiązać do początków firmy, gdy design auta jednoznacznie kojarzył się z przemysłem lotniczym. Nawiązaniem do "podniebnych" tradycji marki ma być chociażby przednia szyba przechodząca łagodnie w boczny pas okien co kojarzy się z kokpitem samolotu. Także deska rozdzielcza pozostała znakiem rozpoznawczym Saaba. Na przedniej szybie nie mogło zabraknąć wyświetlacza pokazującego parametry jazdy (Pilot HUD).

Silniki oferowane w nowym 9-5 mają mniejszą pojemność i wyposażone są w turbosprężarki. Nowa filozofia firmy zakłada większą wydajność przy mniejszych silnikach, dzięki czemu spalanie ma być niższe. Pod maską 9-5 znajdą się więc silniki zasilane trzema rodzajami paliwa - benzyną, olejem napędowym i bioetanolem E85.

Saab zadebiutuje z trzema jednostkami napędowymi, turbodieslem o mocy 160 KM i dwulitrowym benzynowym turbo generującym 220 KM. Trzeci z nich, topowa jednostka dostępna wyłącznie w wersji XWD - 2.8 V6 turbo będzie miała 300 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Później pojawi się 1,6-litrowy silnik benzynowy z turbosprężarką o mocy 180 KM oraz dwulitrowy silnik BioPower zasilany biopaliwem E85. Wszystkie modele dostępne będą z 6-stopniowymi skrzyniami biegów.

Na kierowcę i pasażerów Saaba czeka nie tylko przestronne wnętrze (ponad 2,8 metra rozstawu osi) ale i liczne udogodnienia w postaci np. adaptacyjnych reflektorów biksenonowych, zawieszenia Saab DriveSense z dynamicznie zmienną siłą tłumienia, trójstrefowej klimatyzacji, asystenta parkowania czy nowatorskiego układ napędu na wszystkie koła Saab XWD z systemem eLSD czuwającym nad zachowaniem tylnej osi.

Samochód będzie produkowany w macierzystej fabryce Saaba w szwedzkim Trollhättan. Sprzedaż ma się rozpocząć na początku przyszłego roku.

Opinie (37) 1 zablokowana

  • Ładnie, ładnie (1)

    Ale dla amatorów szyku i stylu powinna być jeszcze chyba tapicerka w nieśmiertelny biszkopotowy kolor:-)Dobrze,ze zniknęły te chromowane ramki wokół świateł, bo wyglądało to jak dobry wiejski tuning - dobre na golfy ,ale nie saaaaba, przeca.

    • 23 4

    • lepsza taka czarna trumna w środku?
      mogliby też zmienić kolor poświetlenia z tej paskudnej zieleni

      • 2 3

  • szkoda że nas w Polsce nie stac na takie auta (3)

    a sa niezawodne i trwałe. ucinając ewentualne komentarze negatywne piszę o nowo zakupionym egzemplażu a nie o takim przytarganym z Niemiec czy innej Hollandii po dzwonie itp przypadkach

    • 16 2

    • mnie stac

      • 1 6

    • (1)

      mnie też

      • 1 6

      • mnie też, ale jeżdżę golfem mk III bo lubię.

        • 6 1

  • 3 kwestie (2)

    1. jako flagówka spod skrzydeł GM swoim kształtem zapewne nawiązuje do "fenomenu" Opla Insignia (zwłaszcza tył)
    2. te cuda na kiju opisane w tekście będą owszem - ale za dopłatą - standard w Saabie wierzcie mi to zaledwie przeciętna w tej klasie
    3. niestety Saab zawsze z tyłu - premiera jesienią 2009 co oznacza w praktyce, wejście do produkcji przełom 1/2 kwartału 2010 czyli pierwsze auta na drogach w lecie 2010 - słaboooo !! konkurencja jest już niestety z przodu (nowa E-Classe, odświeżone A6)
    no i fakt, że na "zmianę warty" trzeba było czekać 12 lat - w dzisiejszych realiach moto to niestety o 4 lata za długo - wielu klientów nie czekając na nową 9-5 odeszło do innych marek jak sądzę :-((

    • 14 3

    • (1)

      Saab to chyba konkurencja dla Opla, Peugota czy Toyoty, nie Audi czy Merc

      • 1 6

      • loool

        dobre:)
        no przeciez na pierwszy rzut oka widać, ze to takie tico zmodyfikowane, nie?
        :DDD

        • 3 2

  • już nie ma prawdziwych SAABów

    • 10 2

  • Jeśli Saab (1)

    to tylko wyprodukowany w Szwecji, jeśli "japończyk" to tylko wyprodukowany w Japonii.

    • 13 0

    • jeżeli po tuningu to tylko z Dubaju... ej, taka prawda :)

      • 5 0

  • Bardzo ładne auto, wnętrze mi się podoba mimo że w saabach nigdy mi się nie widziało, widać tutaj nawiązanie do lotnictwa wewnątrz (chodzi o deskę rozdzielczą).

    • 2 0

  • Prawie jak OPEL INSIGNIA (2)

    uderzające podobieństwo. Gdzie ten stary dobry SAAB?

    • 5 4

    • no właśnie, ładny opel z tego saaba

      • 2 1

    • fakt

      w środku trochę inny ale bryła auta podobna, ten ścięty tyłek ,światła - no cóż, SAAB to już nie te same auta co 900.

      • 4 0

  • Kolejny samochód taki jak wszystkie (1)

    no cóż, gm

    • 4 4

    • Hmm.. kiepska znajomość motoryzacji. Saab nie należy już do GM tylko do Koenigsegg. Kierownica jest Saabowska, a projektanci Opla sobie ją użyli w Insigni. Blokowali tez nowe Saaby, aby nie było konkurencji.

      • 0 3

  • Kicha (6)

    Mój golf po tuningu goli wszystkie fury na Grunwaldzie...

    • 5 5

    • mój też

      • 5 1

    • (4)

      mój trabant goli twojego golfa

      • 4 2

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • (2)

        mój rower bez przerzutek goli was wszystkich.

        • 2 1

        • a ja się golę tylko polsilverem (1)

          • 1 0

          • burżuj z Ciebie. ;]

            • 0 1

  • A ja byłem w Szewrolecie i mówię GET REAL a pan się obraził :-)

    • 8 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane