• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje lewoskręt z Havla w Armii Krajowej

mj
10 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Drugi lewoskręt ma za zadanie udrożnić korkujące się skrzyżowanie. Drugi lewoskręt ma za zadanie udrożnić korkujące się skrzyżowanie.

Kierowcy, którzy w codziennej drodze do pracy tracą czas na krańcu zakorkowanej alei Vaclava Havla w Gdańsku, w końcu doczekają się udogodnień. W środę ruszyła budowa drugiego lewoskrętu z al. Vaclava Havla do al. Armii Krajowej (na wysokości cmentarza Łostowice). Niewielka inwestycja ma w dużym stopniu udrożnić zakorkowane skrzyżowanie. Prace potrwają miesiąc.



Prace przebudowy skrzyżowania zakończą się 10 października. Prace przebudowy skrzyżowania zakończą się 10 października.
W zasadzie od początku istnienia nowego skrzyżowania alei Vaclava Havla zobacz na mapie GdańskaTrasą W-Z zobacz na mapie Gdańska, kierowcy narzekali na zbyt krótki pas do skrętu w lewo. W wyniku nieprzemyślanego projektu, na feralnej "krzyżówce" tworzą się gigantyczne korki nie tylko w godzinach szczytu.

W środę Zarząd Dróg i Zieleni przekazał plac budowy wykonawcy, który rozpocznie prace od przygotowania infrastruktury pod nowe sygnalizatory świetlne. Po zakończeniu pierwszego etapu przebudowy rozpoczną się roboty drogowe.

Koszt całej inwestycji to ponad 260 tys. zł. Drogowcy zapewniają, że podczas pierwszego etapu prac nie będzie utrudnień w ruchu. Wykonawca planuje zakończenie prac na 10 października.
mj

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • (1)

    A kiedy na skręcie w prawo pojawi się zielona strzałka. Stoi się tam czasami minutę, a można by być już na dole Armii Krajowej.
    No i czas chyba wyłączyć czerwoną falę na Havla.

    • 5 2

    • Mój Boże! Aż minutę?

      To straszne!

      • 0 1

  • nasyp pod wiadukt nad skrzyżowaniem od dziesiątków lat przygotowany (5)

    jestem ciekawy, czy miasto będzie go budować

    • 21 2

    • Nie będzie budować. Już to wyjaśniali. prezydent boi się korków po swoim biurem, bo to wpływa na wizerunek. A usprawnienie przejazdu w poprzek z Łostowickiej w Havla i na odwrót już go nie obchodzi. Przecież nie on stoi na Łostowickiej pod górę w godzinach szczytu i wytwarza spaliny. Czy nasz prezydent ma prawo jazdy?

      • 0 0

    • (2)

      Gdyby były te dwa wiadukty to korki w ogóle by zniknęły z tego miejsca...

      • 8 2

      • za to pojawiłyby się (1)

        jeszcze większe gdzie indziej

        • 3 5

        • Na dole miasta. W Centrum.

          • 1 0

    • Ponoć nie było kasy. Ale już przy jabłoniowej zrobili i dalej.
      Jak oddawali ostatni odcinek to się dziwili ,że tak tanio, a mieli więcej kasy zarezerwowane. To nie mogli ostatniego odcinka zrobić z wiaduktem !

      • 3 1

  • A co z prawoskrętem?! (16)

    Zwłaszcza rano, gdy aut jadących w stronę centrum jest bardzo dużo, a autobusy kursują ze zwiększoną częstotliwością, panuje na prawym pasie chaos. Zielone światło dla skręcających w prawo jest o wiele krótsze niż dla tych co na wprost, a na dodatek sytuację komplikuje usytuowany pośrodku krótkiego odcinka jezdni przystanek. Autobusy muszą wyjeżdżać z niego od razu na środkowy pas, więc gdy się zjadą dwa-trzy na raz - prawy pas, a czasami także środkowy stoi przez dłuższą chwilę sparaliżowany. To skutecznie blokuje opuszczanie ul. Havla przez auta i wystarczy kilka chwil, by zaczął tworzyć się tam coraz dłuższy korek.

    Konia z rzędem temu, kto zaplanował w tym miejscu, przy takiej organizacji ruchu przystanek! I jeszcze coś... Czy światła na przejściu dla pieszych po skręcie w prawo nie można zrobić na przycisk? Wiele razy widzę, że nikt nie przechodzi, żywej duszy w zasięgu wzroku - a mimo to skręt w prawo jest z uporem maniaka wstrzymywany...

    • 151 4

    • (3)

      wystarczy dać strzałkę warunkową w prawo, ale ostatnio jest wielka nagonka na tego typu rozwiązania

      • 11 0

      • W miejscu,gdzie kierowcy mają zwyczaj jechać 120 km/h pomimo ograniczenia to zły pomysł...

        • 1 0

      • Jak tylko ludność zacznie respektować obowiązujące tam ograniczenie do 50 km/h.

        • 1 1

      • przesiadzcie sie na tramwaj

        to nie bedziecie marudzic ze jest tam za krotko zielone. Pomyslcie tez czasem o innych czyli tych ktorzy tam przechodza

        • 3 6

    • W prawo powinno się skręcać także z lewego pasa do jazdy na wprost... (3)

      Ludzie i tak w ten sposób sobie ułatwiają...

      • 9 3

      • Ludzie sobie też "ułatwiają"

        np. przebiegając ci przed maską,albo zastawiając miejsca parkingowe. Rozumiem,że to też ma być zalegalizowane?

        • 0 0

      • Zakorokowanie centrum (1)

        Wydaje mi się, że nadrzędnym celem jest nie wpuszczenie nadmiernego ruchu do Centrum. Lepiej jak są korki na wylotówkach, niż gdyby całe Centrum się zakorkowało. Dlatego nikt nie wybuduje przyspieszaczy ułatwiających zjazd "na dół". U góry wszyscy stoją równo, a na dole cały czas jest w sumie przejezdnie.

        • 6 8

        • Super koncepcja. To tak, jak by uczyć dziecko, żeby nie przebiegało przez jezdnię, łamiąc mu nogę.

          • 3 1

    • Tam jest przejście dla pieszych i przejazd ścieżki rowerowej. (2)

      Ono jest sterowane przyciskiem ale korzystają z niego pojedyncze osoby, tak że czasem trudno zauważyć jak przechodzą. To przejście ze względu na nikłą ilość korzystających powinno być aktywne przy co drugiej lub nawet co trzeciej zmianie świateł.

      • 6 5

      • co to, to nie! (1)

        jeżdżę tam codziennie z 2 kółkach i szlag mnie trafia jak muszę tam długo sterczeć i czekać na zielone, podczas gdy po stronie łostowickiej od dawna się pali.
        czasami na rowerze trudno zdążyć na zielone po drugiej stronie.
        piesi tak samo przestępują z nogi na nogę, ba na prawdę można tam znieść jajo.

        a prawoskręt bardzo sprawnie zjeżdża i nie tworzą się na nim korki.

        jedyne co go blokuje to autobusy i to jest podstawowy problem w tamtym miejscu !!!

        • 7 9

        • Przecież pas do skrętu w prawo non stop jest zastawiony autami...

          A korek się robi na Havla, przed Wilanowską, bo nawet gdy jest zielone światło i tak nie można przejechać przez skrzyżowanie. Poza tym, z tego co widzę każdego ranka wynika, że akurat ci na dwóch kółkach rzadko czekają na tym przejściu na swoje zielone.

          • 4 3

    • swiatla dla pieszych o ktorych piszesz to wieki czekania na zielone wiec juz nie płacz (1)

      radze się przejść tam i poczekac na zielone. ostatnio tyle czekalem na zielone ze juz zus zaczal mi emeryture wyplacac

      • 11 7

      • Nie chodzi o to, żeby Ci to zielone zabrać,

        tylko żeby się nie zapalało bez potrzeby, wtedy gdy nikt nie czeka na przejście...

        • 12 2

    • do EX: z powyższym się zgodzę,

      a na przejściu są światła na guzik, ale i tak nieraz jakieś autko przemknie na swoim czerwonym

      • 1 4

    • bo prawda jest taka ,ze im wiecej tytulow tym bardziej durny...

      • 0 1

    • Masz rację

      Zlikwidować tam przejście !
      Po kiego grzyba tam przejście dla pieszych, skoro jest po drugiej stronie ?
      Jakoś na innych krzyżówkach robią przejścia po jednej stronie i trzeba biegać na około. A tu taka lipa !
      A przejście ponoć jest na przycisk. Ale chyba nie działa tak jak powinno !

      • 9 18

  • Dodatkowy lewoskręt nie wystarczy

    Aleja Havla miała usprawnić komunikację tej części miasta. Niestety jej połączenie z Armii Krajowej jest totalnym bublem projektowym a planowany lewoskręt protezą, która zaledwie częściowo usprawni ruch. Nie rozwiązuje to problemu skrętu w prawo, który jest czasowo ograniczony przejściem dla pieszych sterowanym przyciskiem a ponadto przez pas skrętu w prawo wbijają się na środkowy pas autobusy z przystanku zlokalizowanego właściwie na skrzyżowaniu. Po prostu majstersztyk. Gdyby oprócz lewoskrętu przenieść przystanek to (nie ruszając przejścia, chociaż prawdę mówiąc ruch na nim jest bardzo mały i mogłoby dostawać zielone światło przy co drugiej zmianie świateł) można by znacząco poprawić organizację ruchu w tym miejscu. Przystanek autobusowy mógłby zostać zlokalizowany przed skrzyżowaniem.

    • 5 0

  • kto mądry ten nie blokuje tylko ze środkowego skęca w prawo (1)

    usprawnia to ruch i nie trzeba się wbijać, kiedy ktoś namaluje strzałki
    w prawo dla środkowego pasa ??

    • 0 4

    • Nie "mądry",tylko głupi cwaniak,stwarzajacy niebezpieczeństwo dla jadących za nim. Na dodatek przeważnie nie sygnalizuje tego

      • 0 0

  • Z prostej kalkulacji wynika (1)

    że zamiast ECS można by 1000 takich lewoskrętów wybudować

    • 4 0

    • Skręca mnie z zazdrości

      • 0 1

  • Typowo gdańskie myslenie

    Najpierw za wiele milionów zbudowali linię tramwajową,która miała spowodować że część mieszkańców przesiądzie się z samochodów do komunikacji miejskiej.Teraz wszystko robią,aby było odwrotnie.
    Chodziło chyba wyłącznie o to,aby z niektórych ulic zniknęły "zawalidrogi" w postaci autobusów, bo w końcu trzeba by było wydzielić dla nich specjalne pasy.
    W Gdańsku od dawna rządzą posiadacze aut. Najlepiej widać to przy remoncie linii tramwajowej na Stogi.Pieszych gania się przy obowiązkowej przesiadce tunelami, zamiast na czas budowy zrobić przejście przez ulicę bezpośrednio na przystanek autobusowy.

    • 0 8

  • hm.. (5)

    lewoskręt z al. Vaclava Havla do al. Armii Krajowej (na wysokości cmentarza Łostowice). - jak to? Przecież cmentarz jest już za skrzyżowaniem ;)

    • 2 14

    • czepiasz sie! (4)

      • 2 0

      • (3)

        całkiem poważnie pytam bo patrząc na mapę dalej nie wiem gdzie to ma być zrobione..

        • 0 3

        • (2)

          serio? główne skrzyżowanie wz-ki z havla. jedziesz havla i kierujesz się na kartuzy! to właśnie tam :D

          • 1 0

          • abc (1)

            no to tam jest lewoskret ciagle zapchany przeciez. Chyba ze mowa o rozszerzeniu istniejacego a nie budowe nowego./

            • 2 0

            • budowa nowego lewoskrętu

              obok już istniejącego, że się będzie z dwóch pasów skręcało w dwa pasy AK

              • 1 0

  • to aż się prosiło

    masakra ten projekt, co za idiota inżynier, skęt dwupasmówki w dwupasmówkę o takim natężeniu i tylko jeden pas !!!!!!!!!!!! przeklinałem zawsze to miejsce.
    Kolejny wyczyn to połączenie węzła Matarnia z węzełem Karczemki - woła o pomstę do nieba

    • 5 1

  • A co z wiaduktami na AK??? (1)

    Czemu nie zrobić czegoś normalnie!! Jest teren nasypy tylko nie ma wiaduktów. Wiadukty i nie bedzie korków z Havla na AA ale trzeba mieć wyobraźnię!!!

    • 4 2

    • trzeba mieć wyobraźnię i pieniądze, synku

      Dziadek

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane