- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (66 opinii)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (20 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
Powstaną nowe przejścia przy Galerii Zaspa i GUMedzie
W przyszłym roku gotowe będą projekty przejść naziemnych przez al. Rzeczypospolitej w rejonie skrzyżowania z al. Legionów i ul. Hynka oraz przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Ich budowa planowana jest w latach 2020-2021.
To pierwsze było w 2017 i 2018 roku zgłaszane jako projekt do Budżetu Obywatelskiego. Dwa lata temu nie został on wybrany, a rok później, według wyliczeń urzędników, jego koszty wzrosły niemal czterokrotnie, więc realizacja przekroczyłaby kwotę przeznaczoną na zadania dla dzielnicy.
Z kolei możliwość stworzenia przejścia przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny do GUMedu pojawiła się podczas przygotowań do remontu Traktu na odcinku Smoluchowskiego - 3 Maja. Ostatecznie urzędnicy odstąpili od tego pomysłu tłumacząc się ograniczeniami czasowymi i finansowymi.
Teraz miasto podjęło jednak kroki, które pozwalają wierzyć, że w najbliższej przyszłości oba przejścia powstaną.
- Odpowiadając na oczekiwania mieszkańców, władze miasta zleciły stworzenie Gdańskiego Pakietu Dostępności, który zakłada budowę przejść naziemnych w kilku punktach miasta. Przejścia mają zwiększyć komfort pieszych i skrócić czas pokonania głównych arterii miasta. Oba przejścia zostały uwzględnione we wspomnianym pakiecie - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też: Jakie prawa mają piesi w Europie
Na stronie DRMG znajdziemy zaproszenia do złożenia oferty na opracowanie projektu przejścia i przejazdu rowerowego w obrębie skrzyżowania Rzeczypospolitej - Legionów - Hynka oraz na projekt poprzedzony koncepcją budowy przejścia z przejazdem rowerowym na wysokości przystanków tramwajowych "Uniwersytet Medyczny".
Do pierwszego postępowania wpłynęły dwie oferty:
- Pracownia projektowa Promar - 153,75 tys. zł
- Maxprojekt - 173,43 tys. zł
Realizacja ma nastąpić w przeciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
W przypadku drugiego postępowania oferty złożyły te same dwie firmy:
- Pracownia projektowa Promar - 149,445 tys. zł
- Maxprojekt - 157,317 tys. zł
Koncepcja ma zostać opracowana do kwietnia, a projekt do końca listopada 2020.
Na kiedy planowana jest budowa obu przejść?
- Po otrzymaniu dokumentacji projektowej miasto zapozna się z kwotami szacunkowymi, będącymi elementem dokumentacji i na tej podstawie podejmie decyzję dot. realizacji inwestycji. Obecnie realizacja planowana jest w latach 2020-2021 - wyjaśnia Izabela Kozicka - Prus z referatu prasowego biura prezydenta Gdańska.
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-10 17:13
ja prdl co to za idioci wymyślają
nie dość, że i tak istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że ktoś wlezie na czerwony, że ktoś nie wychamuje, że ktoś wejdzie 5m przed przejściem. po co to? są przejścia podziemne. w czym jest problem? samochody nie muszą stawać, piesi są w 100% bezpieczni. ale nieeeee. jakieś bzdury ludziom wpajają, że ludzie mają chodzić na powierzchni. co za dramat... jeszcze wiecej aut, wiecej osiedli, wiecej deweloperow co poza swoim budynkiem nie zbudują nawet 1m drogi, więcej przejść, więcej świateł niezsynchronizowanych, więcej przycisków na przejściach które są nie potrzebne, bo zielone i tak się zapala mimo, że nikt nie nacisnął a do tego przecież zostały stworzone, więcej mln na bezużyteczne kamery, programy, tristary za setki mln.... patologia goni patologie, władze świetnie się bawią, za nasze pieniądze.
- 5 6
-
2019-12-10 17:04
Nareszcie!
- 1 2
-
2019-12-10 16:46
W takim razie
trzeba by zasypać tunele, bo po co one ?
- 3 2
-
2019-12-10 07:26
Opinia wyróżniona
Dobry pomysł, ale (5)
Przejście naziemne przy Galerii Zaspa to jak najbardziej dobry pomysł, ale osobiście wolałbym aby było po drugiej stronie skrzyżowania, od strony Al. Legionów.
Zawsze byłby to wybór, albo tunel po stronie Al. Rzeczpospolitej, albo przejście od strony Al. Legionów. Dodatkowo, krótki chodnik łączący oba przejścia po pasie zieleni pod drzewami wzdłuż torów, pomiędzy przejściem przy Kościuszki a tym nowym.- 42 61
-
2019-12-10 15:12
Taaa! I jeszcze kładkę dla urozmaicebia!
- 1 1
-
2019-12-10 07:47
(3)
Przejście ma być połączone z przystankami. Inaczej nie ma to sensu
- 22 2
-
2019-12-10 09:03
(2)
Przecież według przedstawionej grafiki przejście nie będzie połączone z przystankami tramwajowymi, więc propozycja powyżej ma sens.
- 4 5
-
2019-12-10 09:11
Przyjrzyj się grafice
"dojście do przystanków z pominięciem tunelu"
- 8 0
-
2019-12-10 09:08
Proszę spojrzeć na grafikę jeszcze raz. Pierwsze zdjęcie "Dojście do przystanków z pominięciem tunelu"
- 6 2
-
2019-12-10 15:09
Tempo iście kosmiczne na projektowanie pasów na ulicy. To powinno być max 2 tygodnie. Najpierw wizja lokalna z dokładnym pomiarem w terenie. A potem rozrysowanie na planie : gdzie pasy, gdzie sygnalizatory, skąd zasilanie gdzie skrzynkę postawić ze sterowaniem. A potem niech urzędowe osoby zatwierdzają. Niestety przepchniecie papier0w przez urząd to droga przez mękę. Uzyskanie wszelkich pozwoleń trwa wieki. Nie podano, ale te 8 miechów to jest tylko na projekt, czy na capościową biurokrację. Ci którzy cokolwiek budują, to wiedzą o co biega
- 1 0
-
2019-12-10 10:49
Dla osoby ze zwykłym unieruchomieniem nogi po jej złamaniu ten tunel przy GUMedzie jest nie do sforsowania.... (1)
Znam to z autopsji.
- 5 1
-
2019-12-10 14:52
To przecież jest przejście naziemne przy Traugutta!!!
Poza tym z CMI, gdzie jest ortopedia, jest krótsza droga do Traugutta niż do przejscia przy czołgu...
- 0 0
-
2019-12-10 14:39
Dzicz samochodowa nawet przez chwilę nie zastanowi się nad konsekwencjami tworzenia barier dla pieszych
Osoby starsze mogą na pieszo zaspokoić swoje potrzeby - zakupy i lekarza - bez pomocy. Gdyby wsiadły do samochodów - jak bardzo by kierowcy narzekali? Jak bardzo zwiększa się ruch gdy rodzice odwożą dzieci do szkół? O ile zmniejszy się ruch, gdy dzieci będą chodzić do szkół same? Wreszcie - o ile tańszy jest chodnik od trzypasmówki, o ile mniej ci sami kierowcy będą musieli w podatkach zapłacić za utrzymanie dróg?
Kierowcom wydaje się, że świat kończy się za maską ich samochodu - bez jakiejkolwiek refleksji, że ich żądania "przepustowości" szkodzą wszystkim, również im samym. To samochody tworzą korki, a nie przejścia dla pieszych.- 4 0
-
2019-12-10 07:17
Ostatecznie urzędnicy odstąpili od tego pomysłu tłumacząc się ograniczeniami czasowymi i finansowymi. (2)
Remont kawałka traktu trwał tyle, ile w cywilizowanym kraju budują 1 km autostrady lub wymieniają jezdnię z podbudową na 10 km w mieście
- 33 8
-
2019-12-10 08:20
(1)
Do tego 150tyś zł żeby ktoś im w paincie rozrysował pasy na ulicy i sygnalizatory.
- 3 1
-
2019-12-10 14:35
Ile w swoim życiu wykonałeś projektów budowlano-wykonawczych? Zero? Aha...
- 0 0
-
2019-12-10 13:14
to po co ? (1)
Tunele byłły budowane żeby wyeliminować zagrożenia wypadkami ,a teraz władza sprowadza zagrożenie na drogach miasta.
- 7 4
-
2019-12-10 13:52
No niestety - trzeba im lepszej edukacji w tym temacie.
- 1 3
-
2019-12-10 13:32
Ile to już lat ? (1)
Ile to już lat czytamy na tym portalu o likwidacji tego czy tamtego przejścia podziemnego a nawet likwidacji wiaduktu na rzecz pasów.
I co ?
Wiadukt i wszystkie przejścia podziemne mają się dobrze.- 3 0
-
2019-12-10 13:51
I b.dobrze :)
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.