- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (138 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
- 3 Nie będzie podatku od aut spalinowych (154 opinie)
- 4 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Powstaną nowe przejścia przy Galerii Zaspa i GUMedzie
W przyszłym roku gotowe będą projekty przejść naziemnych przez al. Rzeczypospolitej w rejonie skrzyżowania z al. Legionów i ul. Hynka oraz przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Ich budowa planowana jest w latach 2020-2021.
To pierwsze było w 2017 i 2018 roku zgłaszane jako projekt do Budżetu Obywatelskiego. Dwa lata temu nie został on wybrany, a rok później, według wyliczeń urzędników, jego koszty wzrosły niemal czterokrotnie, więc realizacja przekroczyłaby kwotę przeznaczoną na zadania dla dzielnicy.
Z kolei możliwość stworzenia przejścia przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny do GUMedu pojawiła się podczas przygotowań do remontu Traktu na odcinku Smoluchowskiego - 3 Maja. Ostatecznie urzędnicy odstąpili od tego pomysłu tłumacząc się ograniczeniami czasowymi i finansowymi.
Teraz miasto podjęło jednak kroki, które pozwalają wierzyć, że w najbliższej przyszłości oba przejścia powstaną.
- Odpowiadając na oczekiwania mieszkańców, władze miasta zleciły stworzenie Gdańskiego Pakietu Dostępności, który zakłada budowę przejść naziemnych w kilku punktach miasta. Przejścia mają zwiększyć komfort pieszych i skrócić czas pokonania głównych arterii miasta. Oba przejścia zostały uwzględnione we wspomnianym pakiecie - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też: Jakie prawa mają piesi w Europie
Na stronie DRMG znajdziemy zaproszenia do złożenia oferty na opracowanie projektu przejścia i przejazdu rowerowego w obrębie skrzyżowania Rzeczypospolitej - Legionów - Hynka oraz na projekt poprzedzony koncepcją budowy przejścia z przejazdem rowerowym na wysokości przystanków tramwajowych "Uniwersytet Medyczny".
Do pierwszego postępowania wpłynęły dwie oferty:
- Pracownia projektowa Promar - 153,75 tys. zł
- Maxprojekt - 173,43 tys. zł
Realizacja ma nastąpić w przeciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
W przypadku drugiego postępowania oferty złożyły te same dwie firmy:
- Pracownia projektowa Promar - 149,445 tys. zł
- Maxprojekt - 157,317 tys. zł
Koncepcja ma zostać opracowana do kwietnia, a projekt do końca listopada 2020.
Na kiedy planowana jest budowa obu przejść?
- Po otrzymaniu dokumentacji projektowej miasto zapozna się z kwotami szacunkowymi, będącymi elementem dokumentacji i na tej podstawie podejmie decyzję dot. realizacji inwestycji. Obecnie realizacja planowana jest w latach 2020-2021 - wyjaśnia Izabela Kozicka - Prus z referatu prasowego biura prezydenta Gdańska.
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-10 13:49
Kiedy przejścia zostaną należycie oświetlone
będą mieć wszystkie sygnalizacje oraz odblaskową farbę i nie śliską jak do tej pory? Można złamać nogę.
Postulaty to tylko na początek jeśli ktoś naprawdę myśli o poprawie bezpieczeństwa dla pieszych?- 0 1
-
2019-12-10 07:46
mieszkaniec (6)
Co za pie...dolec z tymi naziemnymi przejściami, każde potęguje więcej spalin, brawo Wy.
- 28 18
-
2019-12-10 13:46
No własnie!
- 0 1
-
2019-12-10 09:55
Jak taki zatroskany jesteś to zacznij od siebie
zezłomuj gruchota i przesiądź się na rower.
- 5 1
-
2019-12-10 07:48
(2)
Przejście powodują więcej spalin czy może jednak samochody?
- 13 6
-
2019-12-10 07:51
Przejście, które zatrzymuje samochody - (1)
żeby na to wpaść wystarczy mieć IQ ameby.
- 5 11
-
2019-12-10 08:58
auta i tak stoją tam na światłach
więc co za problem żeby było przejście? Czy ludzie naprawdę nie potrafią mózgu używać?
- 7 3
-
2019-12-10 07:51
dokładnie, kiedyś można była wracać z pracy wzdłuż Traktu Konnego nie wdychając tyle spalin co obecnie gdzie od 15 do 17 stoi sznur samochodów
- 3 0
-
2019-12-10 13:45
Przed każym przejściem sznur aut musi sie zatrzymywać i ruszać co chwilę
przekłada się to na większe zapylenie klockami hamulc., zadymienie i smog w mieście! To jest trujące!
- 3 4
-
2019-12-10 13:43
Chcą tym sposobem pozabijac wszystkich pieszych?
Zamiast ich chronić? Gratuluję...
- 1 4
-
2019-12-10 13:38
Masakra
Zawsze uważałem, że tunele to idealne rozwiązanie bo i bezpieczne a i korków nie powodują. Niestety jakieś barany mają inne zdanie.
- 4 4
-
2019-12-10 13:37
Chyba kogos pojarało!
Bez komentarza bo zbędny.
- 1 3
-
2019-12-10 13:15
GUMed
Po co przejście naziemne przy GUMedzie skoro tam jest tunel?
- 6 2
-
2019-12-10 13:00
Dziwne to
Rezygnuja z przejsc pod ziemia ktore sa bezpieczne i dla pieszych i kierowcow.pewnie szkoda im kasy na windy dla niepelnosprawnych...
- 4 3
-
2019-12-10 12:53
SMOG
wiecej takich propozycji i w gdansku bedzie smog brawo dla darmozjadowz uzedu moze zamienimy ulice na chodniki
- 1 4
-
2019-12-10 07:03
Będę czekał żeby móc przejść na drugą stronę ulicy. (7)
Często w deszczu ochlapany przez auta. Wolę jednak przejście pod lub nadziemne.
- 117 62
-
2019-12-10 07:14
Pomyśl czasem o innych (5)
Osobom starszym, często z małym wózkiem dwukółką jest ciężko poruszać się po schodach.
- 21 15
-
2019-12-10 07:19
Ale kawałek dalej są przejścia. Na następnym/poprzednim przystanku (3)
- 12 28
-
2019-12-10 09:57
kawałek dalej (2)
aha, czyli niepełnosprawni oraz starsi ludzie mają nakładać drogi aby królowie i władcy miast - samochodziarze mieli zapewnioną przepustowość
- 17 2
-
2019-12-10 11:42
(1)
Szkoda ze linia tramwajowa nie biegnie odrazu przez akademie medyczna bo wtedy może te narzekania pieszych by ustaly
- 3 1
-
2019-12-10 12:40
Piesi mają proste rozwiązanie wszystkich problemów
To kierowcy narzekają, że będzie im się źle stało w korku, jak wytną 4m długości jezdni ...
- 3 3
-
2019-12-10 07:21
No tak, w tym "nowoczesnym" mieście nigdy nie działają windy
- 16 4
-
2019-12-10 09:31
A ja nie wolę.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.