• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premiera Megane II

7 lipca 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Mégane II w wersji hatchback i coupeé zostały opracowane w 29 miesięcy, co stanowi rekordowy czas opracowania osiągnięty przez Renault. Było to możliwe dzięki skróceniu okresu studyjnego i skróceniu o połowę czasu przeznaczonego na wdrożenie przemysłowe. I to bez kompromisów w zakresie poszczególnych etapów zatwierdzania projektu. Ten doskonały wynik był możliwy dzięki stale stosowanemu przez Renault sposobowi zarządzania, włączającego w proces projektowania ekipy produkcyjne już na jego wstępnym etapie. Jednocześnie znacznie poprawiono rentowność programu. Koncern Renault zainwestował. 2, 1 mld euro, z czego niemal połowa nakładów była przeznaczona na inwestycje przemysłowe: w Palencji w Hiszpanii dla potrzeb produkcji hatchbacka i coupe oraz w Douai we Francji - na potrzeby produkcji hatchbacka, a w późniejszym terminie również nowego Scénic" a. W trzecim zakładzie w Bursie (Turcja) będą produkowane Mégane w wersji trójbryłowej.



Ten samochód o zdecydowanym charakterze będzie oferowany w wersji coupe (3-drzwiowej) i hatchback (5-drzwiowej). Mégane II przywodzi na myśl nowatorski design modeli Avantime i Vel Satis. Jawi się jako auto inne niż wszystkie w segmencie, w którym wiele samochodów jest do siebie podobnych, odwołując się zarówno do elementów emocjonalnych jak i racjonalnych. Jest to samochód « energiczny », o wyraźnie sportowym duchu, widocznym zwłaszcza na miejscu kierowcy, zapewniający rzeczywistą przyjemność jazdy.

Nowy Megane II jest solidny, a także charakteryzuje się wysoką jakością wykończenia widoczną w materiałach, zestawieniach i połączeniach. Ponadto w tym nowym modelu zaoferowano klientom innowacyjną możliwość wyboru. Ilość kombinacji wystroju wnętrza, silników i wyposażenia jest niemal nieograniczona. Zasada jest prosta: każdy klient definiuje swoją wersję wybierając wśród wystrojów wnętrza (Authentique, Expression, Dynamique i Privilè ge), poziomów wyposażenia (Pack, Confort i Luxe) i silników. Do tego należy dodać szeroki wybór opcji.



Już w momencie wprowadzenia do sprzedaży Mégane II będzie dysponował szeroką ofertą silników benzynowych i wysokoprężnych oraz skrzyń biegów nowej generacji. Gama benzynowa będzie początkowo obejmowała trzy jednostki: 1. 4 16V 98 KM, 1. 6 16V 115 KM i 2. 0 16V 136 KM. Dwa ostatnie silniki są wyposażone w układ przestawny wałka rozrządu w fazie ssania, co zapewnia większą przyjemność jazdy i mniejsze zużycie paliwa. Wszystkie jednostki benzynowe spełniają normy ograniczenia emisji Euro 3 (Euro 2000) oraz kwalifikują się do korzystnych kategorii podatkowych IF Euro 4, obowiązujących w niektórych krajach. Natomiast gama silników wysokoprężnych Mégane II będzie początkowo obejmowała jednostki 1. 5 dCi 80 KM (120 g CO2/km) i 1. 9 dCi 120 KM. Są to silniki turbo diesel Common Rail wyposażone w najnowsze wyrafinowane technologie. Nowoopracowane skrzynie biegów: 5 i 6-biegowa mechaniczna oraz automatyczna pozwalają na wykorzystanie pełnego potencjału silników. Liczne badania poświęcono również wyeliminowaniu hałasu w Mégane II (mającemu zasadnicze znaczenie dla zapewnienia przyjemności i komfortu jazdy) oraz innowacyjnym wdrożeniom.

Opinie (26) 3 zablokowane

  • Rewelacja

    Moim zdaniem auto jest piękne, 6 poduszek w standardzie, bogate wyposażenie, czołowe miejsce w testach zderzeniowych. W porównaniu z konkurentami zajmuje 1miejsce. Dodatkowo jest inne niż oklepane "golfy" "astry" i wiele innych. Dla przedmówców "brzydal" lecz rewelacyjnie się sprzedaje co świadczy o trafieniu przez Renaulta w gusta wielu ludzi. Pozdrawiam.

    • 0 0

  • A oni i tak wygradzom

    Rozne sa opinie, ale prawda jest taka, ze jak by on nie wygladal, to popyt przerosl najsmielsz oczekiwania renault. ONI NIE WYRABIAJA SIE Z PRODUKCJA! Sa trzy-cztrero miesieczne kolejki do megan!!

    • 0 0

  • odwazny krok

    mnie sie autko bardzo podoba. za 8 tygodni bede miala taka czarna meganke. jest na pewno odwazne, ale ma w sobie artystyczna dusze i odroznia sie od wszystkich samochodow. ma styl. zwroci uwage na ulicy. i dobrze. no more monotonny, hehe.

    • 0 0

  • CUDO

    Dla mnie absolutna rewelacja! I to nie dlatego, ze posiadam ostatni model megane coupe (kupilem bo byl ladny i STOSUNKOWO tani), akurat wole auta niemieckie, ale dlatego rewelacja, bo jest INNY! A z wypowiedzi moich przedmowcow wynika, ze to wada, tylko dlaczego??? Poza tym, ciekawi mnie bardzo, czym ci oceniajacy jezdza (prywatnie, a nie sluzbowo!!!) Tak wiec bede jednym z tych bez gustu, ktorzy kupia to auto.
    P.S. w artykule jest napisane "3-drzwiowe coupe", jest to blad, poniewaz coupe jest DWU-drzwiowe.

    • 0 0

  • Bardziej podobała mi się syrenka...

    To Reno, to jest dopiero paskudztwo. Skrzyzowanie Audi TT z szafą na ubrania.

    • 0 0

  • Dziwoląg

    Mnie sie osobiscie nie podoba, ale jak ktos koniecznie chce sie wyrozniac na polskich drogach to moze to cos kupi.

    • 0 0

  • Jest okey

    Samochod jest okey na miarę naszych czasów.Będzie miał dużo klientów o ile Reno nie zrobi tego błędu co Fiat ze Stilo (53 tys.zł)trochę przesadzili i przyszli po rozum do głowy po czasie, teraz można kupić fiata trochę powyżej 40 tyś.prawie o 10 taniej. Moja opinia jest taka -będzie rozsądna cena będą i kupcy.

    • 0 0

  • MULTIPLA ładniejsza

    Nie ma samochodu ładniejszego od MULTIPLI !!

    • 0 0

  • Hm

    NIE PODOBA MI SIĘ COZ ZA OCHYDNE KSZTAŁTY TO TAK JA BABA BEZ CYCKÓW

    • 0 0

  • Hm

    NIE PODOBA MI SIĘ COZ ZA OCHYDNE KSZTAŁTY TO TAK JA BABA BEZ CYCKÓW

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane