• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problemy z nowym rozkładem PKM na Kaszubach

Maciej Naskręt
7 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pociąg PKM na przystanku w Rębiechowie. Od 11 grudnia składy będą zatrzymywać się tam rzadziej. Pociąg PKM na przystanku w Rębiechowie. Od 11 grudnia składy będą zatrzymywać się tam rzadziej.

W nowym rozkładzie PKM pociągi z Kościerzyny do Gdyni przez Gdańsk nie zatrzymają się w Pępowie i Rębiechowie. Mieszkańcy są niezadowoleni, ale obecnie niewiele można zrobić - rozkład został zatwierdzony przez kolejarzy. Władze województwa będą jednak obserwować zapotrzebowanie na tych przystankach i obiecują, że w razie potrzeby skorygują rozkład.



Podoba ci się nowy rozkład jazdy pociągów PKM?

Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM

Po 11 grudnia - w dniu zmiany rozkładu na torach kolejowych w Polsce - pojadą bezpośrednie pociągi z Kościerzyny do Wrzeszcza, a stamtąd po zmianie kierunku jazdy (czoła pociągu) dalej do Gdyni. Nowe połączenie ma przyciągnąć pasażerów, ale jego organizacja niektórych już rozczarowuje.

- Cieszymy się bardzo z kolei PKM, ale nowy pociąg z Kościerzyny nie zatrzymuje się na stacji Rębiechowo (wieś), czy Pępowo, na których wsiada spora liczba pasażerów, w tym młodzieży szkolnej - mówi Danuta Machnik z Banina.
Wtóruje jej mieszkaniec Pępowa.

- W nowym rozkładzie jazdy połączenia z Kościerzyny nie zatrzymują się na przystankach Pępowo Kartuskie i Rębiechowo, a to dwie największe sypialnie Gdańska i Gdyni w gminie Żukowo. Ta sprawa dotyczy prawie 15 tys. mieszkańców. Nie wiemy dlaczego ktoś planując trasę przejazdu i nowy rozkład jazdy zapomniał o takiej dużej liczbie pasażerów - mówi Jacek Barzowski z Pępowa. - Połączenia poranne są przepełnione. Te nowe połączenia z Kościerzyny mogłyby odciążyć już przepełnione pociągi poranne i popołudniowe - dodaje.
Warto podkreślić, że mieszkańcy wspomnianych miejscowości mogą korzystać z pociągów relacji Kartuzy - Gdańsk Główny, które kursują średnio co godzinę.

Władze SKM nie chcą komentować tych uwag. Powód? Nie są odpowiedzialne za wprowadzenie pociągów z Kościerzyny do Gdyni przez Gdańsk. Dlatego podpowiedzi mieszkańców zgłosiliśmy organizatorowi przewozów na Pomorzu - władzom województwa pomorskiego.

Schemat pociągów kursujących po linii PKM. Schemat pociągów kursujących po linii PKM.
- Na wprowadzenie tego pociągu i z takim rozkładem jazdy miało wpływ wiele czynników. Przede wszystkim chodzi o szybki dojazd z Kartuz do Trójmiasta. Ponadto, trzeba się wpasować z rozkładem jazdy do ruchu innych pociągów - m.in. Pendolino - mówi Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego.
Organizatorowi przewozów udało się też na przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo skomunikować pociągi przyjeżdżające z Kartuz z pociągami w kierunku przeciwnym - do Osowej, co również, choć w mniejszym stopniu, wpłynęło na to, że pociągi z Kościerzyny nie mogą stanąć w Pępowie, czy we wsi Rębiechowo.

- Trudno wszystkim potencjalnym pasażerom zapewnić transport, ale nie jest tak, że nie obserwujemy sytuacji w potokach pasażerów i przy najbliższej nadarzającej się okazji zmienimy rozkład - mówi Ryszard Świlski.
Nie wszyscy jednak narzekają. Płyną też głosy zadowolenia z nowego połączenia Kościerzyny z Trójmiastem.

- Na takie połączenie do Trójmiasta czekałem od niepamiętnych lat. Jedziemy szybko i komfortowo. Czego chcieć więcej - mówi Tomasz Wągrowski z Kościerzyny. - To nowa jakość na kaszubskich torach.

Opinie (230) 4 zablokowane

  • Kościerzyna to dłuższy dystans i nie powinna się w pełni pokrywać na odcinku kartuskim

    jeśli ludzie z Kartuz muszą dać radę na swoich połączeniach, to z Pępowa które jest znacznie bliżej tym bardziej.
    Docelowo powinny być kursy przyspieszone i zwykłe, ale wymaga to sporych inwestycji w infrastrukturę.

    • 3 4

  • Pepowo Kartuskie zaczyna byc bardzo (1)

    popularne. Doskonale polaczenie i blisko lotniska.

    • 11 1

    • i na pewno codziennie dojzdzasz do tego lotniska

      • 2 1

  • Przynajmniej rozdawali nowe rozkłady jazdy w Kartuzach. Pozdrawiam uroczą blondynkę :)

    • 9 2

  • PKM (1)

    Propozycja aby pociągi PKM miały nazwy (tak jak np. tramwaje lub pociągi dalekobieżne). Propozycje: "Wstyd", "Obciach", "Żenada", ...

    • 34 9

    • Chcesz udostępnić na ich potrzeby wszystkie swoje ksywki?

      • 9 7

  • jak sie zatrudnia krewnych i znajomych a nie kompetentnych

    to spuszczenie wody w kiblu moze byc problemem, o rzeczach takich jak sensowne wykorzystanie potencjału PKM nie wspominając.
    Na razie PKM to smierdzące jajo, z ktorym nie wiadomo co zrobic, bo zamknac przez 5 lat nie mozna.

    • 26 6

  • (3)

    To kolejny przejaw wiary że więcej pociągów umożliwi redukcję kongestii. Więcej torów = więcej pociągów czyli najbardziej przestrzeniożernych rodzajów transportu.
    W Detroit konie usmiechały się do kowbojów, kowboje do ludzi a ludzie do rowerzystów. Ppotem powstała DMK czyli Detroit Metropolitan Koley ktora tkankę miejską pocięła potwornymi sznytami. Teraz miasto umiera.
    Nas też czeka los Detroit. Jedynym ratunkiem jest zorganizowanie cyklu debat na temat zrównoważonego rozwoju.

    • 10 23

    • z takim poziomem myślenia to my daleko nie zajedziemy

      • 9 1

    • Czy to sie leczy?

      • 5 1

    • Jeszcze żadna debata nikomu w niczym nie pomgła

      Chwilowy zapał i pomysły, których nikt nie realizuje - prawdziwa definicja debaty.

      • 3 0

  • Nieudacznicy

    Kto zawnił? Kto z imienia i nazwiska podpisywał dokumenty z nowym rozkładem? Jak wyglądają protokoły ze spotkań i prac nad wdrożeniem nowych linii. Ludzie z tymi chamami trzeba krótko i rzeczowo. Nie może być tak, że urzędnik bierze pieniądze publiczne, wydaje je jak chce i nikomu się z tego nie tłumaczy! Kolejny bubel stworzony przez półgłówków z urzędu marszałkowskiego, wojewódzkiego, miasta itd. Kumoterstwo ma swoją cenę - niską jakość oraz brak efekywności w realizacji zadań.

    • 35 3

  • Jak czytam te wszystkie wypociny na temat PKM to się chce rzygać. (1)

    PKM odpowiada za tory i przystanki, ale tylko na swojej linii.
    SKM nie odpowiada w sumie chyba za nic,
    PKP PLK za kolejne tory i niektóre przystanki.
    Za pociągi i ich awarie odpowiada zapewne PESA bo jest gwarancja albo jeszcze lepiej samorząd województwa bo takie kupił...

    Reasumując nikt za nic nie odpowiada i wszyscy mają wszystko w DU&$....
    Nie zdziwię się jak za rok nikt tym nie będzie jeździł bo jak dzisiaj co 2 godziny czytam o odwołanych kursach to się dziwie, że ludzie korzystają z takiego niepewnego środka komunikacji.

    Pomysł był świetny, niestety w styku z betonową masą różnych odłamów PKP umarł bardzo szybko....

    • 54 3

    • oni medal dostaną

      i zapis w księdze rekordów guinessa w dziedzinie:
      "jak zepsuć coś co było skazane na sukces"

      jakby mieli pod opieką dwie metalowe kuli - to jedną by zgubili a drugą zepsuli.

      • 17 1

  • będą obserwować zainteresowanie na tych przystankach - jak się pociągi nie będą zatrzymywały to logiczne że nikt nie będzie (3)

    • 49 1

    • Haha dobre, bedą liczyć pasażerów, którzy nie wsiedli bo się nie zatrzymał pociąg?

      Bareja się kłania :)

      • 25 1

    • to tylko tak brzmi smiesznie (1)

      ale ty się nie znasz i nie znasz kogo trzeba.

      przecież takie monitorowanie to złota kura jest.
      Ja oczywiście chętnie przyjmę zlecenie z wolnej ręki na wykonanie badania ilościowego prawdopodobnego obłożenia na ww stacjach.
      Cenę oczywiście wynegocjujemy konkurencyjną i rynkową.

      • 15 1

      • Zapomnij, już dawno wybrano firmę, nawet raport już mają gotowy.

        • 10 1

  • ORŁOWO!

    Prośba do decydentów o uwzględnienie zatrzymań pociągów rel. Kościerzyna - Gdynia Gł p/Wrzeszcz NA PRZYSTANKU GDYNIA ORŁOWO!!!!!

    • 12 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót KM?

 

Najczęściej czytane