• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projektowanie nowej linii tramwajowej przeciągnie się do końca roku

Michał Brancewicz
28 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (163)
Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem. Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem.

Wiosną miał być gotowy projekt Zielonego Bulwaru, czyli nowej linii tramwajowej od al. HalleraMapka do ul. ChłopskiejMapka oraz przebudowy układu drogowego. Prace przedłużą się jednak do końca roku. Na razie nie ma terminu realizacji tej inwestycji.



Tramwaj w tym miejscu jest potrzebny?

Warta 3 mln zł umowa na zaprojektowanie tzw. Zielonego Bulwaru (Drogi Zielonej) została podpisana 18 sierpnia 2022 r. Wykonawcą jest spółka Green Cities Infrastructure.

Pierwotne założenia były takie, że prace zakończą się w kwietniu 2024 r. Tak się jednak nie stało.

- Prace projektowe dla zadania "Budowa Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru" potrwają do końca roku - informuje obecnie Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Obecnie złożyliśmy już projekt do uzgodnień. Dokumentacja uwzględnia rozwiązania dla wielu branż i wymagała szczególnej staranności m.in. w kwestii odwodnienia terenu i dostosowania do infrastruktury podziemnej.

Projekt przewiduje:

  • budowę linii tramwajowej między al. Hallera a ul. Chłopską przez Czarny Dwór po stronie parku Reagana i i Obrońców Wybrzeża
  • trasę rowerową z parkingami na rowery przy każdym przystanku tramwajowym
  • powstanie na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II dwóch jezdni po dwa pasy ruchu,
  • powstanie na 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,

Najpierw remont ul. Czarny Dwór



Na budowę Drogi Zielonej trzeba poczekać przynajmniej kilka lat. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór. Na budowę Drogi Zielonej trzeba poczekać przynajmniej kilka lat. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór.
Dodajmy, że do końca czerwca powinien być gotowy projekt doraźnego remontu ul. Czarny Dwór. Będą w nim partycypować deweloperzy, którzy w okolicy budowali lub planują wybudować swoje osiedla.

W ramach tzw. umów szesnastkowych Grupa Inwestycyjna Hossa wykona wielobranżowy projekt budowlany dla odcinka od Hallera (bez skrzyżowania) do Jana Pawła II (ze skrzyżowaniem) a Sea Park na przebudowę odcinka chodnika, trasy rowerowej, budowę miejsc postojowych oraz oświetlenia na długości działek inwestora.

Grupa Inwestycyjna Hossa w tym rejonie rozpoczęła przygotowania do budowy 99-metrowego wieżowca Big Boy w pobliżu najdłuższego z falowców.

Spółka Sea Park to natomiast inwestor kompleksu mieszkaniowo-usługowego Bulvar na terenie dawnego hotelu Dal.

Nie ma skąd wziąć środków na Zielony Bulwar



Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona. Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona.
Miasto przekonuje, że nie ma aktualnie programów, z których można byłoby otrzymać dofinansowanie na realizację Zielonego Bulwaru. Dlatego w najbliższych latach nie należy spodziewać się rozpoczęcia prac.

Warto wspomnieć, że na Zielonym Bulwarze Droga Zielona się nie kończy. Docelowo miałaby ona połączyć ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno, gdzie spotka się Trasa Kaszubska z Obwodnicą Metropolitalną.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (163)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Street Show 2024 (8 opinii)

(8 opinii)
79 - 99 zł
widowisko / show, zlot

Trójmiejski Grill Motocyklowy Moto-Zone

w plenerze

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane