• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prostopadłe pasy na obwodnicy lekarstwem na wypadki?

Maciej Naskręt
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Jadąc obwodnicą 120 km/h, by uniknąć najechania na tył auta poprzedzającego, trzeba zachować 70-metrowy odstęp. Jadąc obwodnicą 120 km/h, by uniknąć najechania na tył auta poprzedzającego, trzeba zachować 70-metrowy odstęp.

Gdyby w niebezpiecznych miejscach na obwodnicy zobacz na mapie Gdańska wymalować prostopadłe pasy co 70 m, wypadków i kolizji byłoby mniej - uważają drogowcy. Na ich wymalowanie muszą jednak dać zgodę ministerialni urzędnicy.



Jak oceniasz pomysł wymalowania dodatkowych pasów?

Obwodnica Trójmiasta to najważniejsza droga w Trójmieście. Nie tylko łączy Gdynię z Gdańskiem, ale także jest ważnym elementem infrastruktury dla trójmiejskich portów. Obecnie niemal każda stłuczka lub każdy wypadek na ekspresówce wywołuje duże perturbacje nie tylko na samej obwodnicy, ale także na drogach miejskich.

Najczęstszą przyczyną wypadków i kolizji na obwodnicy jest niezachowanie bezpiecznej odległości od auta poprzedzającego, skutkiem czego jest najechanie na tył pojazdu. Przed laty gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ustawił przy obwodnicy kilka tablic informacyjnych o zalecanych odstępach między samochodami. Kierowcy jednak nie wzięli sobie do serca tych zaleceń. Także dlatego, że polskie prawo - w przeciwieństwie do rozwiązań z innych krajów - nie precyzuje co znaczy "bezpieczny odstęp", a taryfikator nie przewiduje za to kar.

Trzeba zatem sięgnąć po inne rozwiązanie - z dróg niemieckich. O co chodzi?

Prostopadłe pasy na jezdni co 70 m

W newralgicznych miejscach - na wysokości zjazdów lub tam, gdzie jest wiele wypadków - należy wymalować prostopadłe linie, pouczające kierowców o tym, jaką odległość należy zachować do auta poprzedzającego, by uniknąć właśnie najechania na tył samochodu w sytuacji awaryjnej.

Łatwo to obliczyć: jadąc z prędkością 120 km/h w ciągu jednej sekundy przejeżdżamy 33 m. Tymczasem, by bezpiecznie wyhamować w sytuacji awaryjnej, musimy jechać co najmniej 2 sekundy za autem poprzedzającym. Dlaczego tyle? Pierwsze pół sekundy to czas na reakcję kierowcy, a kolejne pół sekundy to czas na reakcję systemu hamulcowego. Pozostała sekunda to zapas, który powinien nam wystarczyć do bezpiecznego zatrzymania auta.

To oznacza, że jadąc 120 km/h musimy znajdować się minimum 70 m za samochodem i właśnie na takiej odległości na obwodnicy powinny być wymalowane poprzeczne pasy. Kierowcom permanentnie należy przypominać, że jeśli jadą komukolwiek na tzw. zderzaku, to w sytuacji niebezpiecznej nie mają szans na uniknięcie wypadku.

Warto nadmienić, że powyższe zalecenia odnoszą się do sytuacji, kiedy warunki drogowe są bardzo dobre. Gdy pada deszcz, śnieg lub jest mgła należy trzymać dystans na trzy sekundy - ok. 100 m.

Skutki niezachowania bezpiecznego odstępu na obwodnicy


Drogowcy: nie można tego wprowadzić od ręki

Ustaliliśmy w środowisku drogowców, że takie rozwiązanie na pewno poprawiłoby bezpieczeństwo w ruchu na wielu odcinkach dróg ekspresowych, w tym także na obwodnicy w Trójmieście. Jednak drogowcy nie mogą wymalować pasów, ani oficjalnie mówić o ich pozytywnych skutkach. Dlaczego? Przekonują, że proponowane przez nas rozwiązanie wymagałoby zmian w rozporządzeniu ministra infrastruktury, a tymczasem GDDKiA jest urzędem podległym ministerstwu, które ma wykonywać decyzje i rozporządzenia ministerialne, a nie sugerować, że potrzebne są zmiany w przepisach.

Przekazaliśmy więc nasze sugestie bezpośrednio urzędnikom ministerstwa. Gdy otrzymamy oficjalne stanowisko z Warszawy, wrócimy do tego tematu.

Eksperci branży drogowej wielokrotnie już mówili, że nie tylko na niemieckich drogach jest mnóstwo rozwiązań, i to w dodatku już przetestowanych, które z powodzeniem można by przenieść na polski grunt. To jednak wymaga dobrej woli władzy wykonawczej.

Opinie (539) 2 zablokowane

  • No fajnie (1)

    Tylko że pogorszenie na obwodnicy zbiegło się ze zniknięciem z niej policji.Policja powinna być widoczna na obwodowej jak w DE.Powinna być po obu stronach(lub w pobliżu węzła gdzieś w połowie)jednostka do działań na obwodnicy-do patroli,kontroli razem z itd do wazenia itp.Plus kamery z system pomiaru.Jeden miesac gdy szeryfowie by po pińcet dostali i byłby spokoj.

    • 2 0

    • I nazwać ją Cobra.

      • 0 0

  • nie ciekawe

    Z tym, ze czesto zarzuca samochodem na pomalowanych odcinkach jezdni, co moze spowodować wieksza szkode niz korzyść. Jak popada deszcz to czesto kola mi sie slizgaja na np. Przejsciu dla pieszych

    • 1 1

  • (33)

    Przecież na zderzakach siedzą tylko skrajni debile (niestety to spora część użytkowników obwodnicy). I co takim debilom da jakaś linia, której te tępaki nie zrozumieją?

    • 556 16

    • na zderzakach siedzą wyłącznie fizycy, którzy dobrze obliczyli drogę hamowania. Siedzą metr za samochodem i wiedzą, że ta odległość wystarczy do wyhamowania przy prędkości 120 km i w górę. A mówią, że brakuje ścisłych umysłów w tym kraju.

      • 2 1

    • (7)

      Siedzą na zderzaku skoro cymbały jadą na lewym pasie 90 kmh.
      W takim przypadku wsiadanie na zderzak ma 'pokazać' się temu cymbałowi wleczącemu się z przodu, i liczy się, że może ów cymał 'zajarzy' i zjedzie na prawy gdzie jego miejsce.

      • 21 69

      • jak tak robisz, to jesteś skończonym bezmózgiem (3)

        Twój argument jest tak z d**y, że aż żal. Obwodowa jest teraz tak zawalona, że nawet jak wyprzedzisz kogoś, kto jedzie wolniej, to i tak zaraz będziesz hamować, bo jest spowolnienie. Takim ludziom, którzy siedzą na zderzaku "aby pokazać, że ktoś ma zjechać" powinno się odbierać prawko wraz z samochodem

        • 38 2

        • to jest druga kategoria (2)

          siedzi na zderzaku i mruga światłami, nawet jak jedzie w kolumnie samochodów :D

          • 15 1

          • (1)

            a ty wtedy dalej , jak typowy Polak , na złośc zwalniasz do 90 , a niech się piekli hahahahah

            • 1 5

            • a po co mam zwalniać? Niech se mruga

              też se mogę pomrugać, tylko co to da skoro cała kolumna tak jedzie, a jej początku nawet nie widać?

              • 5 0

      • (1)

        Nie tylko wtedy nawet jadąc 120 siedzą bo chcą jechać 150

        • 54 1

        • porażające

          aż tylu ludzi ma problem ze sprawnym wyprzedzaniem i zmianą pasa ruchu?

          • 1 2

      • Jak ktos nie zna przepisow

        To lepiej by zostal w domu. Po pierwsze nie ma w pl kodeksie powiedziane, ze prawy to wolny a lewy to pas szybkiego ruchu (jedynie ze lewy sluszy do wyprzedzania), a przede wszystkim na gdynskim odcinku obowiazuje ograniczenie do 100km/h wiec te 90 to ciut niewiele mniej. A autor pewnie zasuwa po 160km/h bo uwaza sie za mistrza kierownicy... drogi kolego: ani Ty sam ani Twoje nawet najbardziej wypasione i wymuskane auto nie jest w 100% niezawodne... wszystko sie psuje, najczesciej w najmniej oczekiwanym momencie a myslenie ze jestem niesmiertelny to bolączki ostatnich czasow...

        • 47 17

    • (15)

      Takich jest wiecej niz normalnych. Takie mam obserwacje

      • 50 2

      • (14)

        No ja mam obserwacje skrajnie inna. Np taka, ze wiekszosc cymbalow wlacza sie do ruchu na obwodnicy jadac np. 60km/h. Nie uzywaja w ogole pasa rozjazdowego aby zrownac predkosc z innymi. I nagle ktos im na zderzaku sie dzi po takim manewrze.
        Kolejna obserwacja - 120km/h na obwodnicy ? Nie - matol jeden z drugim jedzie sobie 90-100 lewym pasem i leniwie wyprzedza inne auta.

        I dziwicie sie, ze ktos potem na d*pie siedzi ? Miejcie pretensje w wiekszosci do piczek, ktore jezdzic nie potrafia albo myusla jedynei o wlasnej d*pie.

        I zeby nie bylo - zgadza sie - czasami znajda sie swiry co mimo wszystko beda Ci siedziec na d*pie - ale zdecydowanie nie jest to wiekszosc jak twierdzicie.

        • 20 39

        • ogólnie masz rację, ale wyłączając przypadki zajechania drogi (1)

          to jeżeli prawym ciśnie ciężarówa 8 dyszek to chyba mam prawo ją wyprzedzić moim maluchem z jego maxymalną prędkością 100 km/h Czy nie? Bo bezsensownie podałeś wartości prędkości. Chodzi przecież o wyprzedzanie. Tak to jest zdefiniowane. Sam też nie gnasz obwodnicą 2 stówy żeby nie przeszkadzać tym co jadą złoty osiemdziesiąt.

          • 15 0

          • Jak najbardziej masz prawo wyprzedzić ciężarówkę nawet jadąc 90km/h.Uciążliwe jednak jest wjechanie na lewy pas kiedy ciężarówka jest oddalona o pół kilometra i po wyprzedzeniu dalej jazda 90km/h lewym pasem.Jeszcze raz powtarzam,nikt nie pisze tutaj o brawurze.

            • 2 1

        • Znalazł się ten (4)

          który nie myśli tylko o własnej d*pie. Wszyscy mają Ci ustępować bo ty uważasz, że jedynie jazda z maksymalną dopuszczalną prędkością jest prawidłowa?

          • 15 0

          • Na szkolenie z cierpliwości do UK powinieneś się udać (1)

            Nie dość, że maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradzie to w przeliczeniu tylko 112km/h (70mph) to nikt się nie przejmuje tym, że kogoś „zablokował” jadąc 60mph czy nawet 50mph. Oczywiście zdarzają się też nerwusy ale jest to rzadkość. Raz byłem świadkiem jak policja zatrzymała gościa za to, że mrugnął na poprzedzający samochód aby mu ustąpił drogi (i nie jechał na zderzaku).

            • 13 1

            • Jak ja lubię takich jak Ty legalnie wk.rwiać na drodze,a potrafię być upierdliwy co w efekcie sprawia mi niesamowitą przyjemność.Będę cierpliwy jak w UK,jak będą tutaj takie same płace inaczej przestań porównywać oba kraje.Ty przede wszystkim trzymaj się polskiego Prawa O Ruchu Drogowym bo w UK nie jesteś.

              • 2 6

          • (1)

            O jakim ustepowaniu piszesz wiesniaku bez podstawowych umiejetnosci XX! wieku ?
            Obwodnica jest "drogą expresową". Zgadnij czemu sie tak nazywa - bo samochody jada tam szybko. Jesli jedziesz wolniej niz maksymalna predkosc dopuszczalna to wypad na prawy pas - gdzie twoje miejsce. Jesli jedziesz maksymalna predkoscia to rowniez wypad na prawy pas jak tylko zakonczysz manewr wyprzedzania. A nie snujesz sie jakbys wyjechal na spacer z widoczkami i dziwisz sie, ze ktos ci na d*pie siedzi. Naucz sie przepisow i wspolzycia z innymi osobami na drodze bo tak samo nie jestes swieta krowa, zeby spowalniac wszystkich dookola.

            • 4 17

            • Wyobraź sobie chłopie,że takich masz właśnie kierowców jak Ci komentujący,nie dziw się,że obserwujesz na drogach to co obserwujesz i przyzwyczaj się bo lepiej nie będzie.

              • 2 3

        • (3)

          Wyluzuj banię. Zdechniesz, jak gdzieś przyjedziesz 5 minut później? Tortury Ci za to grożą???

          • 16 0

          • (2)

            Wow jestescie naprawde niezlymi trepami, zeby tak odpowiadac na moje argumenty. Zwykle smieciuchy ktore mysla tylko o sobie. To ze Ty chcesz jechac wolniej nie znaczy ze kazy chce. Ja chce dojechac maksymalnie szybko bo mam lepsze rzeczy do robienia niz jazda w korkach za trepami takimi jak Ty, ktory po dostaniu prawa jazdy pozjadal wszystkie rozumy.
            Zwykle wiesniaki

            • 3 17

            • (1)

              To jeszcze proszę pamiętać o dostosowaniu prędkości do warunków na drodze. Rozumiem, że Pan pędzi maksymalną dozwoloną prędkością w każdych warunkach atmosferycznych...

              • 6 2

              • Zaczynasz sobie dopowiadać historię z warunkami atmosferycznymi,jeszcze dłużej z wami podyskutować i dojdziemy do lotów kosmicznych.Koleś wiele ma racji,wy tego nie zrozumiecie,bo to widać na drogach jak niewiele rozumiecie,że nie jesteście sami.Nikt tu nie pisał o brawurze,tylko o zwyczajnym niezajmowaniu lewego pasa wtedy kiedy się nie wyprzedza.Widać,że prawo jazdy w chipsach znalezione bo nawet nie znacie Prawa O Ruchu Drogowym

                • 2 4

        • odpocznij czasem, spuść ciśnienie (2)

          weź dłuższy urlop, kup żonie kwiaty.
          Zobaczysz, nie będzie Cię to tak denerwować. Nie będziesz siedział innym na zderzaku

          • 26 2

          • (1)

            A Ty kolego naucz sie czytac ze zrozumieniem. Wiem, ze w pracy Ci to pewnie niepotrzebne ale sprobuj. Owszem - te rzeczy mnie denerwuja bo powoduja korki, kolizje a czasem i smiertelne wypadki. Urol tu nie pomoze. Nie napisalem natomiast, ze siedze komukolwiek na d*pie - opisalem natomiast jakie przykladowe sytuacje wywoluja ten problem.

            • 3 12

            • Niestety łajzy za kierownicą Ciebie nie zrozumieją bo są łajzami.Krótko pisząc mylą dynamikę jazdy z przekraczaniem prędkości.Leczą mnie tacy którzy kupują sobie mega furę a ze świateł ruszają jak by pod maską były 2 KM,na rondach mimo,że puste to zatrzymują się jak by był znak STOP o zajmowanym lewym pasie nie wspomnę,bo to już jest plaga.Nawet w nocy kiedy jest pusto takie łajzy trzymają się tego lewego jak by jakiś magnes ich tam ściągał.21 lat za kółkiem,a jest coraz gorzej i wiem,że lepiej nie będzie.Mimo,że jeżdżę dużo samochodem to jestem cięty na bezczelne nieprzestrzeganie przepisów,przykładem jest niedziela kiedy babka zaparkowała na chodniku na przejściu dla pieszych.Kiedy zwróciłem jej uwagę,to wyleciała z pyskiem na mnie,nie dyskutując z chamem wziąłem telefon,zadzwoniłem do SM i po 10 minutach miała blokadę na kole,byłem wtedy z synkiem i wytłumaczyłem mu dlaczego pani została w taki sposób ukarana,by wiedział jak w przyszłości postępować z chamami,niezależnie od płci.

              • 6 1

    • jak jestes debilem blokujacym lewy pas to sie nie dziw ze Ci siedze na zderzaku :)

      • 0 5

    • jak ktoś jedzie 90 albo 80km/h na lewym pasie obwodnicy gdzie powinno się jechać szybko - nawet te 120 km/h jeżeli warunki pozwalają to jest z nim coś nie tak ale jazda na jego tyle nie jest dobrym rozwiązaniem. taki ktoś widząc w lusterkach, że zbliża się auto jadące z większą prędkością albo powinien przyśpieszyć albo jak nie czuje się na siłach to zmienić pas na prawy. jak jadę 120 - 140km/h na obwodnicy (chociaż tyle nie można) i mam prawy pas pełny i cwaniaka na zderzaku, który chce, żebym jechał 160-180km/h pewnie to na takich jest wówczas jedno rozwiązanie - muskamy hamulec - chodzi o to by zapaliły się lampy stopu. gwarantuje, że cwaniaczkowi zrobi się wówczas ciepło na tyle, że mu klima nie pomoże.

      • 2 2

    • I nawet jak zwiększy odstęp to rozwali się w inny sposób (3)

      Spory procent kierowców prowadzi tak, że kolizja to tylko kwestia czasu. W ten czy inny sposób, jeden wuj.
      Mnie tylko zastanawia, czy to ci sami chojracy z obwodnicy skręcają z Legionów w Kościuszki jakby przerzucali na Kaszubach kartofle? Na obwodnicy odstęp 7 metrów a przy ruszaniu na światłach 70 xD

      • 27 1

      • Wielu z tych geniuszy stojąc na swiatłach (1)

        grzebie , w spodniach, podziwia się w lusterku, lub robi makijaż, a za lewarek nie chwyta w momencie zmiany światła lub wcześniej , a dopiero po skończeniu ekscytującego zajęcia.
        Olewanie innych uczestników ruchu przejawia się również przy zmianie kierunku ruchu , i włączania kierunkowskazu w trakcie kręcenia kierownicą , a nie przed wykonaniem manewru. Szczytem bezmóżdza, (nagminnym) jest nie włączanie kierunkowskazu przy zjeżdzie z ronda i blokowanie ruchu z przeciwka . A Co !! Niech się zatrzymają. Wszak JA jadę!!

        • 36 4

        • Napisałeś całą prawdę

          Natomiast znalazło się już dwóch leszczy kroczących tyłem lekko na lewo co postawili dwa minusy.

          • 10 1

      • to jest jakaś koszmarna zagadka

        co oni robią?
        jak się pojawia żółte, to wrzucasz jedynkę i na zielone jedziesz.
        a niektórzy jak się świeci zielone to szukają tej jedynki jak by na grzybach w lesie byli.
        potem przez skrzyżowanie delikatnie, byle nie przekroczyć 2k obrotów, bo się silnik zatrze.
        efekt jest taki, że przez skrzyżowanie przejeżdża 3 samochody w tym ostatni na żółtym.

        • 17 5

    • (1)

      lekarstwem są kolejne obwodnice
      w każdym normalnym kraju tak się to rozwiązuje, u nas nikt się nie interesuje jakie dochody przynosi motoryzacja dla państwa, jedna obwodnica na 100lat musi wystarczyć, a ciemnogród się na to godzi

      • 15 20

      • to jedź do Gdyni z Gdańska przez Żukowo, to będziesz miał obwodnicę

        • 14 0

  • Lewy pas (1)

    może karać tych którzy blokują lewy pas , wtedy zdecydowanie odległości pomiędzy autami będą większe , nie będą sobie podjeżdżać pod zderzak

    • 2 0

    • jego popularność wzrośnie

      Kiedy na prawym pasie pojawią się wypukłe poprzeczne pasy, konkurujące o pogorszenie komfortu jazdy z koleinami, większość będzie jeździła lewym pasem.

      • 0 0

  • zmniejszyć liczbę znaków i reklam

    Przyczyną wypadków jest głównie brak koncentracji.
    Zmęczeni ludzie, pod presją codziennych obowiązków, mijają tysiące znaków, tablic, reklam, napisów, a do tego muszą uważać na innych uczestników ruchu.

    Po pierwsze usunąłbym z dróg wszystkie dekoncentrujące d*perele, a po drugie poprawiłbym oznaczenia zjazdów, żeby ci, którzy rzadko jeżdżą obwodnicą wiedzieli kiedy przygotować się do zjazdu i gdzie się ustawić, żeby nie robić zamieszania na drodze.

    Oprócz tego regularna kontrola wykroczeń drogowych innych niż prędkość - czyli zajeżdżanie drogi, wymuszanie pierwszeństwa, wyprzedzanie w niedozwolonych miejscach, źle ustawione światła, które oślepiają inncyh kierowców, jazda na łysych oponach.

    Bezpieczeństwo nie zrobi się samo. Ktoś musi aktywnie czuwać, a nie bawić się w malowanki.

    • 1 1

  • No i managerowie bardzo średniego szczebla w przechodzonych, firmowych skodzinach

    będą się zakładać, ilu ich się zmieści na raz w tych 70-cio metrowych odcinkach. W Polsce nie ma kultury jazdy i nie przestrzega się ani przepisów drogowych ani nakazów rozsądku - dopóki psychopaci się nie pozabijają nie będzie bezpiecznie na drogach.

    • 2 0

  • Janusze

    Dopóki POLSKIE JANUSZE będą traktować lewy pas do jazdy a nie wyprzedzania to .................

    • 2 0

  • To nic nie da, tylko trzeci pas. (62)

    • 475 181

    • Trzeba do wypadku jechać od drugiej strony wtedy nie będzie klopotu z dohechaniem

      • 1 0

    • bo jak by policja sie wziela do roboty... (9)

      ... i na obwodzie robila regularnie lapanke na tych durniow... "taryfikator nie przewiduje kar"? to chyba nie problem dla "doswiadczonych" strozow prawa ktorzy dzialaja w imie zasady "dajcie mi delikwenta, a ja znajde paragraf"! zawsze sie do czegos przyczepia... a to bierznik, a to gasnica, a to wydech, a to kolor im sie nie podoba... zaraz byl by spokoj :-)

      • 45 4

      • (8)

        Oczywiście że nic Nie da bo ruch na obwodnicy jak taj duży że nierealne aby każde auto robiło 70m odstepu jak tam wężykiem jedzie...
        Co za idiota to wymyślił

        • 23 25

        • (6)

          A niby czemu? Bo jak na d*pie komuś się siedzi to ten szybciej jedzie?
          Bo stracisz parę sekund więcej na włączanie się z dróg dojazdowych?

          Gdyby kierowcy przestrzegali 3 prostych zasad to obwodnica by się zmieniła nie do poznania:
          1. Nie jedziemy cały czas lewym pasem. Nawet jak jedziesz szybko. Wskakujemy i wyskakujemy, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
          2. Trzymajmy się tej prędkości 120-130 jako prędkości maksymalnej. Nawet jak masz możliwość jechać szybciej - nie rób tego. Wyższa prędkość powoduje tylko same utrudnienia dla wszystkich uczestników ruchu a Ty zyskasz maksymalnie 1-2 minuty na całej drodze.
          3. Zachować bezpieczną odległość do poprzedzającego samochodu - idealnie by było gdyby każdy trzymał 2s odstęp od innego samochodu. Ale i 70m będzie wielkim sukcesem na początek.

          A jak ułatwi to życie wszystkim?
          Obecnie ruch na obwodnicy odbywa się w 90% lewym pasem, bo jak się ktoś znajduje na prawym to praktycznie nie może wjechać na lewy ze względu na sznur samochodów.
          Prawy pusty a wszyscy jadą dalej lewym, bo nie będą mogli znowu wrócić na lewy jak ktoś z przodu na prawym jedzie wolniej.
          Gdyby były bezpieczne odległości i zwalnianie lewego pasa (Traktujmy go jako toaletę: wchodzisz, załatwiasz co trzeba i wychodzisz a nie spędzasz pół dnia w nim;) ), to cały ruch przebiegał by płynniej, z mniejszym prawdopodobieństwem korku-widmo a i ilość wypadków by zmalała.

          • 51 4

          • (2)

            Nie gadasz niby glupio ale chyba nie masz zielonego pojecia o czym piszesz.
            Przy 70metrowych odstepach na 1 kilometrze obwdnicy moze jechac jednoczesnie 28 samochodow. I to na 2 pasach jednoczesnie ! Czy ty w ogole beirzesz pod uwage realia czy Twoje przemyslenia to czyste mzonki ?
            BTW - jakbys nie wiedzial, kierowco z 20l stazem - srednia droga hamowania dla osobowki ze 100 do 0 !!! to ok. 30m. Ty chcesz dac minimum 70m odstepu. Gratulacje

            • 4 4

            • Przemyśl to jeszcze raz

              Właśnie przez ludzi, którzy nawet podanej jak dziecku wiedzy nie potrafią przyswoić, mamy tyle wypadków na obwodnicy. 70m wynika z czasu reakcji kierowcy. 70m to twój zapas na rozpoczęcie hamowania i nie ma nic wspólnego z drogą hamowania.

              Rozwijając twój tok rozumowania, skoro mój samochód ma 30 metrów drogi hamowania i samochód z przodu też potrzebuje 30 metrów, to mogę jechać zderzak w zderzak!

              • 1 0

            • ale tam jeżdżą po 130km/h więc droga hamowania to już 110m

              Do tego czas reakcji policz ile przejedziesz w 2 sekundy zanim zorientujesz się że trzeba hamować. Tak więc nawet przy 100km/h dolicz do 30m hamowania jakieś 60m jakie przejedziesz z powodu braku natyhmiastowej reakcji

              • 3 1

          • a ja robiłem uprawnienia na cężarowe w Niemczech i mam więcej stażu od Ciebie (2)

            kilka lat nawet jeździłem zestawami z przyczepami po antypodach. O PL_aczkach za kierownicą mam zdanie najgorsze, patologia, potencjalni mordercy celowo ryzykujący życiem innych ludzi. Wystarczy wyjechać na miasto żeby to zobaczyć. Policja nic nie robi moim zdaniem. O rządach, które doprowadziły do tego szkoda nawet gadać.

            • 15 9

            • (1)

              Popieram Kolegę z 20l stażem. Chociaż niestety wątpię, aby do kogokolwiek dotarło to co napisałeś :/ a wiąże się to z tym co napisał Kolega z większym stażem, który też ma rację. Śmiejemy się z Rosjan na drogach...a sami jeździmy tak jak oni...taka smutna prawda. Pozdrawiam obu Kolegów.

              • 13 2

              • tak zwane polaki są takie same w życiu jak i na drogach

                oset to przy nich smaczne warzywo

                i nie mam tu na myśli dwunożnych mieszkańców Polski
                tylko nazikatobolszewicką, czworonożną breję udającą ludzi

                walić po łbach jak zarazę,
                tylko tak można porządek przywrócić

                • 0 4

        • moze i nie 70...

          ... ale bez problemu mozna wychwycic debili ktorzy stwarzaja nieprawdopodobne zagrozenie dla innych! bo ich samych nie szkoda... wszystko w granicach rozsadku :-)

          • 27 1

    • na wskazanym odcinku mozna jechac tylko 100 km/h (7)

      • 11 3

      • zapewniam, że można pojechać 220 (6)

        • 7 13

        • to tak jak to, że w każdy zakręt można wejść z dowolną prędkością (2)

          • 1 0

          • Na drogach ekspresowych i autostradach można.

            Są tak projektowane ale jak widać większość hamuje, gdyby choć odpuścił gaz... do zmiany pasa też musi hamować. Mierne wyszkolenie, mózg służy tylko do podtrzymania czynności życiowych. W aucie stopa przejmuje funkcje mózgu.

            • 1 0

          • wejsc mozna

            z wyjsciem trudniej co udowadniają codziennie zjazdy do obwodowej i to w różnych miejscach

            • 2 0

        • 220? Polecam yt... 327 km/h dokładnie w miejscu ze zdjęcia

          Mało tego robi to w dzień.

          • 2 0

        • możesz, ale prawo na to ci nie zezwala (1)

          to tak jak odpowiedź na pytanie: czy możesz jechać rowerem po autostradzie?

          Odpowiedź: oczywiście, jeśli jest ona w budowie lub zamknięta dla ruchu.
          Kiedy indziej prawo ci tego zabrania, czyli: na autostradzie jeździć rowerem nie wolno, chyba że w szczególnych okolicznościach (nie zawsze definiowanych w przepisach prawa).

          Niestety wielu kierowców przyznaje sobie prawo jeżdżenia z prędkością wyższą niż dopuszczalna, nie wiedząc, że to ujemnie wpływa nie tylko na bezpieczeństwo, ale i na przepustowość drogi.

          • 12 1

          • Polskie prawo zabrania też kozystania z telefonu podczas jazdy a widzę na ulicy cos innego. Szybka jazda ze skupieniem jest bardziej bezpieczna niż rozkojarzony kierowca ze smartfonem w łapie

            • 10 8

    • (6)

      To nic nie da,tylko myślący kierujący,na głupotę i dziesięć pasów nie pomoże.

      • 157 12

      • albo przynajmniej szeroki pas awaryjny (2)

        jak jest większa kolizja to teraz nawet nie ma jak jej ominąć, nie mówiąc o tym, że służby nie mają jak dojechać

        • 44 8

        • (1)

          Służby nie mają jak dojechać bo nasi kochani kierowcy nie potrafią ustawić tzw. korytarza życia. A jak już ustawią, to znajdą się jakieś głąby co będą nim zawracać...

          • 60 9

          • po co robić jakieś korytarze jak mogą poboczem jechać

            ile razy na autostradzie wadziłem jak pchali się środkiem a pobocze takie samo jak jezdnia jest puste

            • 0 2

      • przy 100 matoły na zderzaku (2)

        i sygnały światłami. zamiast pasów progi zwalniające tylko takie rozwiązanie dałoby efekt

        • 11 6

        • ale on zdąży...

          prawda - geniusze, którzy są przekonani, że mają czas reakcji 0,11 sekundy i zdążą zahamować mając 2 metry odstępu...

          • 3 0

        • bo to pasta z buraka za kierownicą

          • 3 0

    • Zanim zrobia trzeci to czwarty bedzie malo

      • 1 0

    • To nic nie da (4)

      Tylko wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości i wysokie kary

      • 109 32

      • (2)

        w godzinach szczytu nie da się przekroczyć dozwolonej prędkości bo jest taki ruch !!

        • 8 0

        • (1)

          Są też urządzenia co potrafią obfotografować jazdę na zderzaku :)

          • 3 2

          • w Niemczech kontrolują tak tiry, są za to masakryczne kary.

            • 3 0

      • Popieram. Dobry pomysl.

        Polak bez bata nie funkcjonuje w społeczeństwie.

        • 14 8

    • (2)

      Obwodnica byłą projektowana na dobowe natężenie ruchu ok 40-45 tys, obecnie wynosi ok 50-60 tys, a w szczytowych momentach ok 105 tys. Tu 3 pas niewiele zmieni tu trzeba myśleć w szersze perspektywie. Inne trasy (Obwodnica metropolitarna i trasa Kaszubska) winny być już zrobione po tym trzeba zobaczyć jak jest i wtedy doklejać pasy.
      Wymalowane znaki fanów "zlizywania lakieru ze zderzaka poprzedzającego auta " nie zniechęcą. Zawsze znajdzie się typ, który ci drogę zajedzie z prędkością 50 km/h a potem narzeka, że najechali na niego.
      KIERUNKOWSKAZ TO NIE UPRAWNIENIE DO ZMIANY PASA.
      Kierunkowskaz to informacja, dla innych uczestników ruchu, że ktoś chciałby zmienić pas.

      Po kolizji/wypadku dla Apaczy z sąsiedniego pasa ruchu 10 punktów i 2 tys mandatu.

      • 20 5

      • Jak ktoś jechał 50 to się zgadzam

        Jak zmienił pas i miał 120 a ty 180 to się nie zgadzam

        • 0 3

      • Tak mało ?

        • 1 2

    • Nic to nie zmieni. (2)

      Wszyscy i tak będą jechać lewym a środkowy i prawy będą puste.
      Wystarczy wyjechać z Matarni w kierunku Gdańska, pierwsze co to ucieczka z prawego na lewy, nieważne czy coś jedzie, z prawego trzeba uciec bo tam smoki i lawa a tym prawym można jechać bo się nie kończy.
      Barany się nie nauczą, można winić sposób przeprowadzania kursów, brak myślenia, musze być z przodu mimo że jade 1km/h szybciej itp itd.

      Ludzie za kierownicą niestety nie myślą, stado baranów, siedzą na zderzaku, nie potrafią jechać na zderzak, nie wpuszczą nikogo z bocznej uliczki, na skrzyżowaniu lub w korku nie pomyślą żeby zjechać do zewnętrznej i zostawić miejsce dla służb czy motocyklistów.
      Wyprzedzają na zakręcie, ciągłych.
      Nie mają widoczności a pchają się na skrzyżowanie, ja pier... nie widze nie jade, czekam a nie "mi się spieszy".

      • 5 3

      • Motocykl to pojazd uprzywilejowany, że potrzebuje korytarza ratunkowego?

        Litości...

        • 1 1

      • To prawda, winna jest edukacja kierowców

        • 1 0

    • (1)

      Chyba dla Januszy żeby mogli latać tam po 180km/h

      • 6 6

      • i od razu skocznia dla nich

        żeby lądowali w jednym dole dla porąbów

        • 0 1

    • Polscy kierowcy są beznadziejnie słabi w technuce jazdy. (3)

      Ani trzeci, ani piąty, ani dziesiąty pas nic tu nie pomoże.

      • 23 4

      • tylko eliminacja (2)

        przez odbieranie PJ

        • 1 4

        • perswazja i edukacja mają większą siłę sprawczą niż wam się wydaje (1)

          • 5 1

          • jaka edukacja? jeszcze więcej religii w szkole, to na pewno pomoże

            siła "żariwej modlitwy" będzie zapewniać przyczepność auta,
            zresztą już teraz tak jest jak widać po niektórych sfrustrowanych pajacach

            • 0 2

    • ZDIZ w Gdańsku (2)

      Szacunek dla GDDKiA, że wie nie może wymalować pasów i wnioskuje o zgodę. W przeciwieństwie do ZDiZ w Gdańsku, który robi co chce i gdzie chce.

      • 9 2

      • farba lekarstwem na wszystkie problemy

        a jaka widowiskowa inwestycja

        • 6 0

      • lepiej prosić o przebaczenie niż o pozwolenie

        gdyby wszyscy urzędnicy oglądali się na zezwolenie z góry, to w Gdańsku nie powstało by tyle ulic o uspokojonym ruchu, przystanków wiedeńskich i innych modyfikacji poprawiających warunki ruchu pieszych i rowerzystów.

        • 2 3

    • mmm (2)

      tylko urzadzenia mierzace odleglosci miedzy autami, tak jak jest w niemcowni i lepic wysokie kary.
      Dodatkowo w czasie stluczki dokladac stworzenie zagrozenia w ruchu ladowym i odrazu do sadu.

      • 44 10

      • Na jabłka? (1)

        Przepraszam: "odrazu do sadu"?

        • 8 2

        • od razu

          • 0 2

    • A potem czwarty, piąty, szósty...

      • 1 1

    • Albo 3 na całej długości albo wszystkie zlikwidować do dwóch

      To ognisko zapalne głupoty, dopiero na końcu pasa widać kto jakie ma pojęcie o tym co robi...

      • 0 1

    • (1)

      tak niech pomaluja laki pasem bialym

      • 1 0

      • Proszę po polsku !!

        • 1 0

    • Najlepiej zerwać asfalt i nawierzchnię wykonać ze żwiru. Najlepsza metoda wy(c)hamowanie ruchu.

      • 2 0

    • Wincyj, dajcie wincyj farby

      Biala farba lekarstwem na wszystko! Innowacje z Gdyni przenosza sie na cale Trojmiasto.
      Czekamy az biala farba zalatwi problem ulicy Sienkiewicza.

      • 3 0

    • nic nie da, bo ten durny naród tego i tak nie zrozumie

      • 4 4

    • Ale rowerzyści nie chcą tam 3 pasa! (1)

      Tam jest za głośno i nikt nie będzie tam jeździł

      • 44 18

      • już owulacja się skończyła?

        • 14 12

    • tylko radiowozy z wideoradarami - nic innego nie pomoże

      • 9 8

    • Chevrony sie swietnie sprawdzaja na zachodzie w celu latwego zobrazowania bezpiecznego dystansu miedzy autami, ale to nie

      • 9 1

    • Po co?, żebyś kretynie jeżdził trzecim lewym ???

      • 31 16

  • divertimento (1)

    A dlaczego nie myśli się o regulowaniu płynności ruchu za pomocą zmiennej sygnalizacji ograniczenia prędkości, informowaniu o korku itp. przydatnych informacjach znanych z zagranicy..??

    • 3 0

    • Bo nie o to chodzi, żeby było dobrze, tylko żeby było tanio.

      • 0 0

  • Jak się to czyta to włos na głowie się jeży. Najlepiej od razu zaorać obwodnicę, albo przerobić na drogę rowerową. Nie ma opcji utrzymania stałej odległości między autami. Z różnych względów. Chociażby z powodów zmiany pasa. Autor skutecznie robi państwa w konia. Jednym rozwiązaniem jest, jak u Niemców, zwiększenie liczby pasów. Ciężarówki jadące prawym pasem nie będą powodowały "wskakiwania" aut osobowych chcących je ominąć pod auta jadące szybciej. Zresztą, w tej chwili przejechanie obwodnicy z prędkością 120 km/h graniczy z cudem.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka usługa kryje się pod nazwą auto-detailing?

 

Najczęściej czytane