- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (284 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (77 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (174 opinie)
Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato
W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.
Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł
Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.
W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:
- MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.
Urzędnicy czekają na ZRID
- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.
To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.
W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.
Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
Opinie (244) 7 zablokowanych
-
2019-11-18 15:10
(4)
Korzystałem ostatnio z tunelu przy którym jest przejście naziemne przy Chmielnej, ja byłem już po drugiej stronie, a ludzie dalej stali na światłach i czekali na zielone aż będą mogli przejść. Takie to ulatwienie te naziemne przejścia
- 37 4
-
2019-11-18 15:28
(2)
brawo ty. jestes widac jakis inny. no ale kto co lubi
- 0 8
-
2019-11-18 20:56
(1)
Jak Ciebie potrąci kiedyś samochód na światłach to zmienisz zdanie
- 4 1
-
2019-11-18 22:27
nie zmienie. bede wtedy kaleką i bede musial przemieszczac sie jedynie naziemnymi przejsciami
- 0 1
-
2019-11-18 15:20
Dokładnie, też często tak robię
- 9 2
-
2019-11-18 15:53
Glupota (4)
Jestem mieszkańcem łąkowej już skrzyżowanie z chmielną spowodowało korki i zwiększenie emisji spalin nic to nie zmienia chyba że magistrat chce w końcu ujrzeć Gdańsk na liście tzw smogowych . Samochody przez miasto powinny poruszać się szybko e piesi o rowery przez bezpieczne przejścia podziemne lub kładki
- 26 10
-
2019-11-18 16:00
Co za d**ilny komentarz (3)
po kładkach i tunelach to się możesz poruszać w radomiu, albo przy obwodnicy. To jest centrum miasta, nie autostrada. IMO to nie jesteś mieszkańcem Dolnego Miasta tylko samochodowym trollem, 24 lata i pierwsze w życiu dwudziestoletnie audi a3 z komisu.
- 2 8
-
2019-11-18 17:10
(1)
to po co są tunele pod torami kolejowymi? Przecież miasto ma być dla ludzi?
- 4 1
-
2019-11-18 22:01
Serio?
- 0 2
-
2019-11-18 16:29
i co za kretyńska "riposta"...
typu "kto nie z Mieciem, tego zmieciem"...
Efekt jest przeciwskuteczny- 3 0
-
2019-11-18 21:53
Chciałbym się dowiedzieć czy ten lasek który wyrósł na miejscu dawnej Blaszanki będzie nowym parkiem.
- 4 0
-
2019-11-18 20:13
tunele sa straszne (1)
schody ciemosci strach wszytkie powinny byc zasypane
- 3 6
-
2019-11-18 21:01
Wystarczy wyremontować i nię będą straszne
- 4 2
-
2019-11-18 15:32
Wreszcie. (2)
Może tranzyt zwolni. Co teraz tam się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie. A Policji nie ma.
- 9 15
-
2019-11-18 16:03
Dokładnie, spróbuj tam jechać przepisowo to cię obtrąbią. (1)
Policja nigdy nie sprawdza.
- 0 0
-
2019-11-18 20:58
Fajnie, będą korki i więcej smogu :)
- 3 1
-
2019-11-18 14:08
Najlepiej zakorkować całe miasto.. (4)
- 55 30
-
2019-11-18 15:30
to po co je korkujesz (2)
- 7 2
-
2019-11-18 19:38
(1)
Po co drogą skoro nie można z niej korzystać?
- 1 1
-
2019-11-18 20:45
Tunel
Pomysł ograniczenia przepustowości tej trasy wynikał z koncepcji że cały ruch przejmie tunel. Tylko, że inwestycja nie została zakończona i cała nowa trasa kończy się korkami. Zróbcie najpierw porządek z pierwszą inwestycją a potem zróbcie kolejne skrzyżowania ze światłami które będą generowały jeszcze większe korki które już zaczęły powstawać wyniku ograniczenia przepustowości tej trasy. Społecznicy chcecie tak naprawdę czystego miasta, czy kolejna trasę w smogu samochódów stających w nowych korkach?
- 2 0
-
2019-11-18 15:19
Widac ludzie lubia stac i marudzic
- 5 0
-
2019-11-18 18:26
w tej ankiecie widac wyraznie ze głosowali ci co piechotą tylko z auta do klatki chodzą!! (1)
- 1 9
-
2019-11-18 19:18
i mieszkańcy Śródmieścia tacy jak ja
bo nie chcę zakorkowanego, śmierdzącego spalinami miasta
- 5 2
-
2019-11-18 19:05
Mogli by jeszcze dla matek z dziecmi wiecej udogodnień zrobic !!!
- 1 1
-
2019-11-18 18:55
drugą część Łąkowej by mogli wyremontować za tą kasę
- 6 0
-
2019-11-18 17:34
czemu bus pas likwidują w stronę Gdańska?
bez sensu
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.