• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

  • Mam nadzieję, że przy okazji zlikwidują niepotrzebny tunel.

    • 14 26

  • Pisowski wojewoda hamulcowym inwestycji?! Co za żenada!

    • 9 18

  • A ile osób dziennie tamtedy będzie przechodzić??? (3)

    A ile osób dziennie tamtedy będzie przechodzić???

    • 25 20

    • Tysiące. To główne przeście dla Dolnego Miasta. Plus setki aut skręcających w Łąkową, (1)

      bo póki co trzeba nadrabiać przeszło 2 km wraz z hordą aut nauki jazdy.

      • 6 8

      • pomyśl

        po to masz tunel żeby nie nadrabiać

        • 2 0

    • co za bzdura

      pewnie aż 5, może nawet 6

      • 4 1

  • (1)

    Ok. Tylko kiedy w końcu zostanie wyremontowana ulica Łąkowa do Długich Ogrodów.

    • 23 3

    • O drugiej stronie juz sie rozpadla wiec szkoda kasy

      • 3 1

  • Przeciez jest dobrze!

    To po co poprawiac?

    • 18 13

  • To, że będzie gotowe na lato to można (2)

    miedzy bajki włożyć. Czy miasto dodaje do umów zapisy o karach za opóźnienia ? Czy takie kary egzekwuje ?

    • 8 8

    • Liczę na czerwiec 2020.

      • 3 0

    • miasto dodaje kasę dla kumpli

      roboty to tylko zasłona dymna
      umowa na bulońskiej najlepszy przykład

      • 2 3

  • raz się odetnie raz się połączy, a kasa miód malina (1)

    • 17 5

    • wszystkie heńki to mądre chłopaki

      • 0 0

  • ścieżka rowerowa - kogoś pogieło

    • 19 11

  • Gdzie moda panią... (8)

    tam rozum sługą...

    i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei już wielokrotnie dały sie ludzkości we znaki. I ta "słuszność" oparta jest jedynie na przeświadczeniu, że reszta musi (!!!) się dostosować.
    Ano nie musi a wymuszenia tworzą opresyjność rzeczywistości, która powoduje, że prędzej czy później demagog dostaje kopa tam, gdzie mu sie to należy... Tylko że zwykle zdąży naszkodzić...

    Proszę przyjąć do wiadomości, że czas w miejscu nie stoi i może wybudowano trochę dróg ale rola WZ dla Podwala nadal jest kluczowa. Po prostu, potrzeby wzrosły.

    • 32 10

    • Czyje potrzeby wzrosły ? Kierowców GDA, NE i GDN ? Przecież podwalem, oprócz ludzi z Dolnego, jeżdżą głównie auta ościennych gmi (4)

      Będą raptem 60 sekund w domu później. Chcą być szybciej? Może niech znajdą pracę u siebie albo dojadą komunikacją publiczną.

      • 3 9

      • a to nie ludzie? (2)

        Może rogatki ustaw i myto pobieraj?
        Ludzie jeżdżą, bo muszą a nie dla swojej przyjemności. Daj im inną możliwość sprawnej komunikacji a sami zrezygnują z obecnych przyzwyczajeń...

        • 2 2

        • podatkow nie płacą u nas (1)

          • 0 2

          • Pracują w gdańskich firmach, a te firmy płacą podatki w gdańsku.

            • 2 0

      • Najłatwiej dysponować cudzym czasem i pieniędzmi.

        • 0 0

    • "i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei" (2)

      Czyli rozumiesz potrzebę budowy przejścia naziemnego.

      • 0 8

      • nie, nie rozumiem

        bo to żadna idea i prowadzenie spraw od d*py stony.
        Komunikację nalezy budować w sposób uwazględniający wszystkie potrzeby, również kierowców. Jeśli zostanie stworzony sprawny system "bypass'ów" omijających dawny Gdańsk, kierowcy sami wybiorą lepsze rozwiązania.
        Ale te rozwiązania stwarzajcie. Na razie tego nie widać... I nie prędko się to zobaczy, bo kasy nie będzie na tunele i drogi - bo Południowa to za mało.
        Więc te "hasełka" należy ocenić właściwie, jako działalność pożytecznych i**otów, indoktrynowanych pozornie słusznymi ideami.

        • 5 0

      • chyba żeby było trudniej

        nie ma takiej potrzeby, bo i po co??????????????????????

        • 3 0

  • na Nowej Bulońskiej tramwaj śmiga już od lipca 2019 (2)

    zgodnie z Umową

    • 8 7

    • (1)

      Na Stogach od czerwca haha

      • 4 0

      • a kiedy koniec remontu Traktu św wojciecha?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane