• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

  • (4)

    Korzystałem ostatnio z tunelu przy którym jest przejście naziemne przy Chmielnej, ja byłem już po drugiej stronie, a ludzie dalej stali na światłach i czekali na zielone aż będą mogli przejść. Takie to ulatwienie te naziemne przejścia

    • 37 4

    • Dokładnie, też często tak robię

      • 9 2

    • (2)

      brawo ty. jestes widac jakis inny. no ale kto co lubi

      • 0 8

      • (1)

        Jak Ciebie potrąci kiedyś samochód na światłach to zmienisz zdanie

        • 4 1

        • nie zmienie. bede wtedy kaleką i bede musial przemieszczac sie jedynie naziemnymi przejsciami

          • 0 1

  • (1)

    Jak wygral MTM to to potrwa pare lat i sie rozleci po pol roku

    • 5 2

    • zobacz jak NDI nowa bulońską

      • 0 0

  • Super (2)

    I tak powinno być. Pieszy to nie szczur, żeby po kanałach chodzić.

    • 9 26

    • Powiedz to tym którzy udają się na pociąg

      • 2 1

    • Ale zaglądać sąsiadowi w talerz już może.

      • 0 0

  • Wreszcie. (2)

    Może tranzyt zwolni. Co teraz tam się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie. A Policji nie ma.

    • 9 15

    • Dokładnie, spróbuj tam jechać przepisowo to cię obtrąbią. (1)

      Policja nigdy nie sprawdza.

      • 0 0

      • Fajnie, będą korki i więcej smogu :)

        • 3 1

  • rok 2033 kasujemy skrzyzowanie

    • 7 4

  • Kolejne swiatła i kolejne wydłużenie czasu przejazdu tramwajem i autobusem

    Z tego co wiem planowane jest kolejne przejście naziemne na wysokości ul. Żabi Kruk
    i oczywiście dojdą kolejne światła, a komunikacją miejską będziemy jechać jeszcze dłużej

    Takie rzeczy dla mieszkańców wymyślają aktywiści, którzy w zobaczyli w telewizji Kopenhagę i chcą jej pomysły przenieść do miasta w którym nie ma dróg alternatywnych.

    • 14 4

  • Glupota (4)

    Jestem mieszkańcem łąkowej już skrzyżowanie z chmielną spowodowało korki i zwiększenie emisji spalin nic to nie zmienia chyba że magistrat chce w końcu ujrzeć Gdańsk na liście tzw smogowych . Samochody przez miasto powinny poruszać się szybko e piesi o rowery przez bezpieczne przejścia podziemne lub kładki

    • 26 10

    • Co za d**ilny komentarz (3)

      po kładkach i tunelach to się możesz poruszać w radomiu, albo przy obwodnicy. To jest centrum miasta, nie autostrada. IMO to nie jesteś mieszkańcem Dolnego Miasta tylko samochodowym trollem, 24 lata i pierwsze w życiu dwudziestoletnie audi a3 z komisu.

      • 2 8

      • i co za kretyńska "riposta"...

        typu "kto nie z Mieciem, tego zmieciem"...
        Efekt jest przeciwskuteczny

        • 3 0

      • (1)

        to po co są tunele pod torami kolejowymi? Przecież miasto ma być dla ludzi?

        • 4 1

        • Serio?

          • 0 2

  • A jakieś progi zwalniające? A w ogóle to należy zamknąć Podwale Przedmiejskie dla ruchu samochodowego. Zrewitalizować i zrobić deptak z ogródkami z piwami rzemieślniczymi.

    • 11 2

  • (1)

    na wiosnę dowiemy się, że w związku z zimą nie dali rady wyrobić się w terminie i będą grzebać latami jak na Stogach

    • 9 2

    • i jeszcze słup i kostka nie w tych gabarytach jak na Nowej Bulońskiej

      • 0 0

  • Nareszcie wróci normalność (4)

    Brak skrzyżowań na Podwalu to była paranoja skutecznie odcinająca Stare Przedmieście i okolice Łąkowej od miasta. W miescie powinno być dużo przejść i spowolniony ruch.
    Czas zabrać się za nowe przejścia na Grunwaldzkiej, Chłopskiej, Armii Krajowej a po wybudowaniu OM nawet na Obwodnicy Zachodniej

    • 10 19

    • (2)

      spokojnie - minie parę miesięcy od zmian to będą marudzić że za dużo aut parkuje. Brak skrzyżowań miało swoją zaletę gdyż auta niepotrzebnie nie skręcały by znaleźć miejsca na parking

      • 7 1

      • Ja już się nie mogę doczekać

        jak będzie można ominąć korek na Podwalu jadąc Łąkową i Toruńską. Tam łatwiej się wbić w szczycie bo mniej aut jedzie z południa :)

        • 0 0

      • To się wprowadzi strefę płatnego parkowania

        I tak od dawna powinna tam byc, to centrum miasta a turyści i dojeżdżający do pracy robią co chcą z samochodami.

        • 0 0

    • to wyprowadź się na wioskę, tam nie ma autostrad ..

      .. dróg szybkiego ruchu, a pośmiagasz na bryczce za konikiem i po lesie :)

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka usługa kryje się pod nazwą auto-detailing?

 

Najczęściej czytane