• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

  • Jeżeli zdecydowano się na tę inwestycję to Łąkowa powinna być połączona tunelem ! To jedyne rozwiązanie na przyszłość .

    • 2 1

  • (1)

    Sonda tylko dla pieszych. Zapytajcie też kierowców:"wolisz co 50 m stać" czy "wolisz sprawnie przejechać przez miasto".

    • 1 1

    • A kim jest kierowca

      Jak wysiadzie z auta? Otóż pieszym ! wiec ja jako kierowca i pieszy jestem przeciwna tunelom

      • 2 0

  • Czy osoba która zaplanowała te kosztowne i bezsensowne tunele wyleciała już z UM? (1)

    Czy tez jest to może niezatapialny Grzelak?

    • 2 0

    • Z Grzelaka, przecież żaden inżynier. On po naukach społecznych, coś jak dawny WUML.
      WUML - Wojewódzki Uniwersytet Marksizmu-Leninizmu przy Komitecie Wojewódzkim PZPR.

      • 0 0

  • POwiem tylko tyle tym miastem rzadza chorzy ludzie !!!! (1)

    • 3 1

    • Chorzy też. Ale głównie niedouczeni i zaściankowi.

      • 0 0

  • Czego się nie zrobi dla deweloperów

    To w końcu oni daja duze upusty na mieszkaniach. A ,ze nie dawno wykonano przejścia podziemne za grube miliony. No cóż kasa się już rozeszła.... trzeba wykorzystać nowe zródełka

    • 1 0

  • Czyste powietrze (1)

    przy ruszaniu pojazdy wydzielają najwiecej spalin i to najbardziej trujacych

    • 1 0

    • przy ruszaniu oraz bardzo niskiej prędkości. Silnik ma swoje optymalne zakresy momentu i spalania. Tempo 30 jest poza nimi. Spalanie x 200% = smog. Ale w UM nie mamy inżynierów, są działacze społeczni po bezproduktywnych studiach społecznych.

      • 0 0

  • Z.......by pomysł

    • 0 0

  • 20 lat temu

    temu20 kilka lat temu budowanie lub remontowane było to przejście podziemne....ze względu na dużo ilość wypadków właśnie z udziałem peiszych... Tak szybko zapomina się o historii.... A szkoda.... Na tym właśnie łuku drogi nie ma praktycznie tygodnia bez wypadku...

    • 1 0

  • Nie jestem za ZOMO, ale komunistyczne pracownie miały więcej inteligencji i polotu w planowaniu miasta.

    Wstyd. Mam nadzieję, że za prezentowane, chore i fizycznie niebezpieczne pomysły, ich twórcy zapłacą.

    • 0 0

  • Jeżeli w pakiecie zlikwidujecie parkingi służbowe przy UM oraz Miejskiej Zieleni to jestem za.

    No i wypadałoby wprowadzić karty rowerowe oraz solidne OC dla sped@łowanych użytkowników dróg.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane