• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

  • Jeżeli zdecydowano się na tę inwestycję to Łąkowa powinna być połączona tunelem ! To jedyne rozwiązanie na przyszłość .

    • 2 1

  • A ile osób dziennie tamtedy będzie przechodzić??? (3)

    A ile osób dziennie tamtedy będzie przechodzić???

    • 25 20

    • Tysiące. To główne przeście dla Dolnego Miasta. Plus setki aut skręcających w Łąkową, (1)

      bo póki co trzeba nadrabiać przeszło 2 km wraz z hordą aut nauki jazdy.

      • 6 8

      • pomyśl

        po to masz tunel żeby nie nadrabiać

        • 2 0

    • co za bzdura

      pewnie aż 5, może nawet 6

      • 4 1

  • to się w głowie nie mieści (2)

    a potem pieprzą farmazony o smogu i ekologii. sami zwiększają emisję spalin każąc sie zatrzymywać co 50 m a potem ruszać na 30 sekund .....najwyraźniej myślenie kogoś boli

    • 20 3

    • jak ci zalezy na ekologi to zezłomuj swojego gruchota. proste (1)

      • 0 3

      • chciałbyś/chciała( bo ch....wie kim jesteś) takiego gruchota, ale cię nie stać b żyjesz z socjalu.... to dymaj tramwajami i nie mów o rzeczach na których się nie znasz

        • 1 0

  • po co ?? (1)

    • 23 16

    • Deweloperzy na Dolnym Mieście potrzebowali przejścia

      Jakże Gdańsk mógłby im odmówić...

      • 2 0

  • I tym sposobem sens budowy tunelu pod Wisłą budowanego przecież także

    w celu zmniejszenia smogu w centrum Gdańska wydalanego z pojazdów udających się w stronę Chełma ,Oruni czy tez Moreny szlag szlag trafił . One już teraz stoją stoją w potężnych korkach na Elbląskiej i Podwalu Przedmiejskim emitując bezproduktywnie ogrom spalin Durnych radnych nie sieją , ich wybierają mieszkańcy. Prz okazji spytajcie się. w Gdańskim Magistracie jaki był. prawdziwy powód przebudowy dwa lata temu ul. Chmielnej, skoro znaczna jej część jest notorycznie rujnowana przez trwające tam cały czas budowy.

    • 3 1

  • (1)

    Tam jest szeroki chodnik można było wcisnąć ścieżkę rowerową, na tej ulicy nie jest bezpiecznie jeździć i jest dziura na dziurze

    • 4 2

    • jaka dziura na dziurze jak nowy asfalt bedzie

      chodnik jak sama nazwa wskazuje sluzy do chodzenia, jezdnia do jezdzenia. rower chodzi czy jezdzi? niby takie proste...

      • 0 3

  • hmm (1)

    deweloperka ma się dobrze, tyle w temacie :/

    • 6 3

    • no i dobrze. ta droga jak i jej okolice to jedna wielka rozpacz

      czas cos z tym zrobic. w koncu to centrum miasta

      • 0 2

  • (1)

    Idąc tokiem rozumowania autorów tego pomysłu który niestety spowoduje jeszcze większy bajzel czytaj korek w godzinach porannych i osiem godzin później a który wg pomysłodawców ma scalić rozdzielone dwie komórki miasta w czasach poprzedniego ustroju. Proponuję po pierwsze likwidację SKM która rozdziela Gdańsk na dwie osobne części, likwidację jednego pasa celem budowy ścieżki rowerowej oraz drugiego pasa celem budowy bus pasa na ul. Armii Krajowej itd itp.Przecież to ten sam argument co w przypadku Podwala! Zamiast modernizacji mamy likwidację.Czy urzędnicy miasta choć raz poruszali się ulica Podwale Przedmiejskie by sprawdzić zasadność swoich decyzji?

    • 10 4

    • nie chcesz korkow to nie pchaj sie tam swoim złomem. proste

      • 0 4

  • (1)

    Tak przy okazji, co z modernizacją ul. Długie Ogrody?

    • 3 1

    • to samo co z budowlanych, kartuska, kołobrzeską.... wplanah za 100lat ;)

      • 0 0

  • (1)

    Wreszcie będzie porządna droga rowerowa. Mam nadzieję że tak szeroka jak na wizualizacji.

    • 4 4

    • no na razie z nikad do nikad... ale moze kiedys.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane