• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

  • drugą część Łąkowej by mogli wyremontować za tą kasę

    • 6 0

  • Mogli by jeszcze dla matek z dziecmi wiecej udogodnień zrobic !!!

    • 1 1

  • Hehe (2)

    Miód na serce ból smrodziarzy, którym się zatrzymali w czasie i wciąż im się wydaje, że samochód to oznaka luksusu. Jest dokładnie na odwrót - samochodami poruszają się tylko biedaki mentalne. Miasto, na szcżęście, będzie coraz mniej wam sprzyjać, bo idziemy w stronę cywilizacji. Jak chcecie sobie pruć swoimi smrodami, to się wyprowadźcie do Rosji.

    • 6 8

    • Idżcie, idźcie

      w stronę tej waszej cywilizacji, ale sami. Nam pozostawcie wybór.

      • 1 0

    • hehe

      Tylko nie zapomnij założyć maseczki przed wejściem do tramwaju.

      • 0 0

  • tunele sa straszne (1)

    schody ciemosci strach wszytkie powinny byc zasypane

    • 3 6

    • Wystarczy wyremontować i nię będą straszne

      • 4 2

  • hmm (1)

    deweloperka ma się dobrze, tyle w temacie :/

    • 6 3

    • no i dobrze. ta droga jak i jej okolice to jedna wielka rozpacz

      czas cos z tym zrobic. w koncu to centrum miasta

      • 0 2

  • To jakis plan jak ze snu szalenca (1)

    Powstrzymać należy takie pomysły juz tam są ciągle korki Ludzie rozwijajmy miasto a nie je zwijajmy dobudujcie jeden pas - bus pas i jeden pas dla rowerów a nie zwężajecie czegoś co już jest ledwo wystarczające za kilka lat będa to robierać i rozbudowywać poszeżać. Już jedno takie skrzyżowanie zrobiliscie i co ono dało powróciły korki czuje sie w centrum Gdańska jak na przymorzu. Czy ma dość do protestu społecznego demonstracji aby ktoś zaczął w Urzedzie mysleć i rozbudowywać miasto a nie je zwijać. To jest bardzo zła dla miasta koncepcja ta przebudowa za Motławą pokazuje że to szkodliwe Wstrzymąc takie plany i Tworzyć nowoczesne rozwiązania a nie cofać miasto w rozwoju . Spójrzcie na Warszawę czy tam ktoś zwęża w centrum ulice mimo wybudowania trzypasmowych obwodnic. Nic podobnego wiadomo, e miasto dla prawidłowego potrzebuje szerokich dróg trzy pasy to dzisiaj minimum. W Hamburgu jak wybudowano ostatnio tunel pod rzeką Alster to ma 6 pasów w jedną stronę u nas wybudowano dwa i jest szaleństwo. Pytam na jaka perspektywe jest to plan chyba na lata 70 dwidziestego wieku a nie na obecne czasy tak samo to co wtym artykule w latach 70 dwudziestego wieku ok ale nie w teraz.

    • 12 0

    • Dokładnie. U nas się buduje na "tu i teraz", a nie z perspektywą wizju na dziesięciolecia do przodu...

      • 2 0

  • Bez sensu to nie powinno nigdy powstać (1)

    Bez sensu

    • 3 3

    • Tego nikt o zdrowych zmysłach nie powinien podpisać.

      • 0 0

  • (1)

    Tam jest szeroki chodnik można było wcisnąć ścieżkę rowerową, na tej ulicy nie jest bezpiecznie jeździć i jest dziura na dziurze

    • 4 2

    • jaka dziura na dziurze jak nowy asfalt bedzie

      chodnik jak sama nazwa wskazuje sluzy do chodzenia, jezdnia do jezdzenia. rower chodzi czy jezdzi? niby takie proste...

      • 0 3

  • Chciałbym się dowiedzieć czy ten lasek który wyrósł na miejscu dawnej Blaszanki będzie nowym parkiem.

    • 4 0

  • I tym sposobem sens budowy tunelu pod Wisłą budowanego przecież także

    w celu zmniejszenia smogu w centrum Gdańska wydalanego z pojazdów udających się w stronę Chełma ,Oruni czy tez Moreny szlag szlag trafił . One już teraz stoją stoją w potężnych korkach na Elbląskiej i Podwalu Przedmiejskim emitując bezproduktywnie ogrom spalin Durnych radnych nie sieją , ich wybierają mieszkańcy. Prz okazji spytajcie się. w Gdańskim Magistracie jaki był. prawdziwy powód przebudowy dwa lata temu ul. Chmielnej, skoro znaczna jej część jest notorycznie rujnowana przez trwające tam cały czas budowy.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane