- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Ta przebudowa poprawi punktualność ZKM
Ta inwestycja powinna ucieszyć wszystkich uczestników ruchu. Trolejbusy i autobusy pojadą buspasem, ale pojawi się też m.in. prawoskręt z ul. Rdestowej w Nowowliczńską, na który od lat czekali kierowcy. Gdynia rozstrzygnęła przetarg na rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Prace mają potrwać nieco ponad siedem miesięcy. Koszt to blisko 25 mln zł.
Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.
Planowane zmiany będą wprowadzone w ramach utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny, finansowanego w znacznej mierze ze środków UE.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Rozkład ZKM Gdynia
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Dobre informacje także dla kierowców. Zyskają prawoskręt
Wielu kierowców z Dąbrowy czekało na informacje, czy zmiany obejmą także skrzyżowanie ul. Rdestowej z ul. Nowowiczlińską, gdzie regularnie tworzą się zatory. To dlatego, że z ul. Rdestowej wielu skręca w obydwie strony ul. Nowowiczlińskiej, a pas jest jeden.
- Tymczasem jest dużo miejsca, żeby poszerzyć ulicę i dać możliwość skrętu w prawo, żeby nie korkować skrzyżowania. Projektanci powinni o tym pomyśleć - alarmują mieszkańcy.
Urzędnicy zapewniają, że pomyśleli.
- Będzie prawoskręt z ul. Rdestowej w ul. Nowowiczlińską - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty
Do wyłonienia wykonawcy potrzebne były dwa przetargi. W drugim postępowaniu pojawiły się dwie oferty:
- Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł,
- Strabag - 24 985 635 zł.
Zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Prace będą toczyć się równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.
Sklepy spożywcze na Karwinach i Dąbrowie
- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, podzielona w realizacji na etapy, w efekcie stworzy spójną całość ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni. Pierwsza część zadania realizowana przez firmę MTM ma zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku, teraz czas na rozpoczęcie drugiego etapu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Kierowcy mają odczuć zmianę jeszcze tegorocznej jesieni.
- Cieszy także oddanie Trasy Kaszubskiej i pełna przepustowość jazdy na tym obszarze, teraz niezbędne jest dostosowanie do niej istniejącej infrastruktury. Pod koniec III kwartału obecnego roku zmiana jakościowa będzie bardzo odczuwalna - zapewnia Marek Łucyk.
Miejsca
Opinie (113) 5 zablokowanych
-
2023-01-23 14:13
Buspas
budują, a trajtki likwidują. Czy leci z nami pilot? Jak chcecie zachęcić ludzi do jazdy komunikacją miejską? Podnosząc ceny i likwidując kursy? Ktoś myśli w tym urzędzie?
- 13 0
-
2023-01-23 14:10
Do redakcji poprawcie tytuł to Dąbrowa nie Karwiny to wprowadzanie w błąd czytelników.
- 14 0
-
2023-01-23 13:44
czy ci impotenci umysłowi nie wiedza ze korki powoduje lewoskręt w rdestową, który już kilka lat temu był remontowany ?
- 7 0
-
2023-01-23 07:39
Niech Gdynią uczy się od Gdańska (2)
Jak niszczyć komunikację miejska, najważniejszy węzeł Łostowice świętokrzyska bez połączenia z dwoma wielkimi dzielnicami. Do tego podwyżka
Uczta się- 18 5
-
2023-01-23 13:32
I tu i tu po równo syf się robi a przykłady można mnożyć
- 1 0
-
2023-01-23 09:03
Staramy się. Zaczęliśmy od ucięcia połowy trasy 23
- 13 0
-
2023-01-23 13:23
przejście dla pieszyzch od pętli w stronę Karwin III
Nie widzę informacji czy zaprojektowano przejście dla pieszych od pętli autobusowej przez Nowowiczlińską w stronę nowego osiedla na Karwinach III, a jest ono niezbędne. Masa osób przechodzi w tym miejscu przez ulicę na dziko - poprawmy bezpieczeństwo!
- 5 0
-
2023-01-23 13:20
To jest jakieś upośledzenie ci ludzie są zdziecinniali i nieracjonalni, z jednym zatruwajacym życie remontem przez kilka lat nie mogą sobie poradzić a już rozpoczynają następny na dokładkę, jeszcze te głupoty o usprawnieniu komunikacji a likwiduja podstawowy trajtek
- 15 0
-
2023-01-23 13:09
to dabrowa nie karwiny
- 12 0
-
2023-01-23 11:30
Opinia wyróżniona
(1)
Juz dawno powinien byc zrobiony prawoskret z rdestowej w Nowowiczlinsa, miejsca jest duzo aby to wykonac. Dodatkowo powinni przywrocic kursowanie lini 23 do Kaczych Bukow, bo wiecej ludzi korzysta z tej lini niz teraz jak bedzie kursowac do Strzelcow na Malym Kacku.
- 61 3
-
2023-01-23 13:05
ale tam mieszka jeden z włodarzy miasta
- 12 0
-
2023-01-23 12:51
Czyli robi się buspas na Dąbrowę dla ZKM a jednocześnie zabiera się podstawowy najstarszy trajtek na Dąbrowę 23
- 18 0
-
2023-01-23 12:40
Czyli jeszcze większe korki się szykują, ile lat jeszcze to potrwa
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.