• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ul. Kwiatkowskiego potrwa do połowy czerwca

Piotr Weltrowski
2 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
W środę poinformowano o tym, że po przebudowie ul. Kwiatkowskiego będzie mieć dodatkowy pas ruchu. W środę poinformowano o tym, że po przebudowie ul. Kwiatkowskiego będzie mieć dodatkowy pas ruchu.

W środę informowaliśmy o decyzji Gdyni, aby stworzyć dodatkowy pas ruchu na przebudowywanej ul. KwiatkowskiegoMapka. Okazuje się jednak, czym urzędnicy początkowo się nie pochwalili, że zmiana planów wydłuży remont o ponad cztery miesiące.



Ile czasu dziennie spędzasz w korkach?

Przypomnijmy: w środę poinformowano o tym, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom ul. Kwiatkowskiego będzie miała po przebudowie nie cztery pasy ruchu, a pięć: dwa buspasy, dwa pasy w każdym kierunki oraz jeden, dodatkowy, w kierunku północnym.

Dobre wieści dla mieszkańców północnych dzielnic Gdyni najpierw przekazał za pośrednictwem mediów społecznościowych wiceprezydent miasta - Marek Łucyk. Później sam urząd poinformował w osobnym komunikacie o tym, że na przebudowywanej od lutego ul. Kwiatkowskiego pojawi się dodatkowy, piąty pas ruchu.

Czerwiec to wciąż pierwsza połowa roku



W obu przypadkach nie było mowy o zmianie terminu zakończenia prac, które wcześniej miały potrwać do końca stycznia. Padło tylko krótkie podsumowanie, że z wyremontowanej drogi będzie można skorzystać już w pierwszej połowie przyszłego roku.

I formalnie jest to prawda, ponieważ druga połowa czerwca to wciąż pierwsza połowa roku.

Okazuje się bowiem, że to właśnie wtedy ma dojść do odbioru inwestycji.

- Podpisaliśmy aneks z wykonawcą, przedłużając termin zakończenia prac do 15 czerwca 2022 r. - odpowiedziała w czwartek na nasze pytanie w tej sprawie Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.

To już druga zmiana terminu



Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim kilka dodatkowych miesięcy korków przy dojeździe na Obłuże lub Pogórze, a także do gmin znajdujących się na północ od Gdyni, takich jak Kosakowo.

Warto przy tym zaznaczyć, że pierwotnie przebudowa ul. Kwiatkowskiego miała się zakończyć w październiku tego roku. Dopiero latem termin ten wydłużono do stycznia przyszłego roku. Teraz okazuje się, że na wykonanie inwestycji potrzebne będą dodatkowe miesiące.

Koszty rozbudowy ul. Kwiatkowskiego


Obecnie zakres prac wyceniany jest na 23 360 471,06 zł brutto, w tym roboty finansowane przez PEWIK GDYNIA pochłoną 140 965,75 zł. Dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów wynosi: 9 023 794 zł brutto.

Droga rowerowa dofinansowana jest natomiast ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość robót to 1 319 042,35 zł, a dofinansowanie wynosi 58 proc. kosztów kwalifikowanych.

Opinie (131) 4 zablokowane

  • Śmiechu warte robią co chcą na Kwiatkowskiego praktycznie nic się nie dzieje kto tamtędy jeździ ten wie i cyk jak zrobić żeby wydłużyć termin teraz już wiemy w grudniu mieli oddać do użytku węzeł Chylonia zobaczymy co tam wymyśla . Szczurek wypad że stołka nieudaczniku

    • 13 1

  • Łucyk politolog specjalista drogowy, imprezowy po prostu człowiek orkiestra.

    Tylko szkoda Gdyni

    • 19 0

  • (2)

    To jest jawny skandal ! Inwestycja nic nie zmieni w ruchu na północ - zakorkuje się przy skrętach na Płk.Dąbka. Obserwuję "pracę" przy tej budowie codziennie - prokurator aż się prosi ( przesypywanie piachu z jednej strony na drugą ) a mieszkańcy ulic Perłowej i Jantarowej w błocie i piachu toną.

    • 47 7

    • Buspasy

      Czy z tego nie można jeszcze przeorganizować aby buspasy były czasowe tzn rano buspas w kierunku północy a jezdnia na południe do łączonego ruchu z autami gdzie po godz 14 zmienić i wtedy buspas z południa jako łączony dla ruchu wszelkich pojazdów a w druga stronę tylko buspas ? Czy jest sens dla tych 2-3 linii robić buspas gdzie tysiące aut jedzie rano i popołudniu wraca ? A czy nie lepiej zamienić położenie ścieżki rowerowej tj na druga stronę i chodnik tylko po jednej stronie by jakoś dołożyć ten drugi pas z północy ? Po co chodniki po obydwu stronach ??

      • 0 3

    • i co, złożyłeś zawiadomienie? Bo na portalu w internecie się tego nie robi

      • 0 0

  • Rondo (1)

    Aby te dwa pasy w górę miały sens potrzeba na samym końcu (skrzyzowanie dąbka-kwiatkowskiego-zielona) zlokwidować sygnalizację i zastąpić ją rondem

    • 10 0

    • O tototo

      Rondo dwupasmowe jak Grudziądzu, Olsztynie itd. Jak światła wyłączyli pod estakadą na Unruga to ludzie zgłupieli bo znaków nie znają a rondo pasuje jak ulał. Tak produkują ludzi nie potrafiących jeździć przy oznakowaniu. Juz nie mówię o tych Lkach, w których uczą tylko jazdy po sygnalizacji. Cała estakada w tych Lkach a korki od morskiej. Jadę w nocy, zero aut i stoisz bo światła. Nie pojmuję

      • 0 0

  • adam

    po co to remontować ,zrobić deptak zamiast świętojańskiej. gdyby w tym rejonie mieszkał Pan Prezydent miasta już dawno byłoby po remoncie. Zamknąć jeszcze ul. Czernickiego i bedzie ok

    • 3 1

  • W ankiecie brak odpowiedzi (4)

    "Korki mnie nie dotyczą. Jestem inteligentny i dojeżdżam SKM."

    • 1 6

    • (1)

      Zwłaszcza na Pogórze.

      • 7 0

      • Pytanie jest do wszystkich, nie tylko mieszkańców powiatu puckiego.

        "Ile czasu dziennie spędzasz w korkach?"
        0 minut dziennie, bo kupiłem mieszkanie w Śródmieściu. Czego nie rozumiesz?

        • 1 3

    • a co ma inteligencja z skm?

      • 2 0

    • Gdyniaka

      SKM na Pogórze, dobry fantasta.

      • 0 0

  • niemoc i żenada

    Najpierw jak zwykle sukces, czyli ogłoszenie że do końca października, potem jakiś barani łeb zorientował się że trzeba przerabiać infrastrukturę OPEC (jakby od razu nie można było tego zaplanować - w Gdyni to przecież normalne), teraz końcówka czerwca bo przecież trzeba coś zmienić w przemyślanych i wręcz cudownych planach (z pewnością konsultowanych z centrum innowacji, oficerem rowerowych, społecznikami, Babą Jagą, Marsjanami i wszystkimi Świętymi). A mieszkańcy jak zwykle zostają z palcem w d...ie. Na koniec pojawi się z uśmiechem na gębie Kucyk i ogłosi kolejny wielki sukces i przełom w Gdyni. Jakże to charakterystyczne dla Gdyni, a właściwie dla UM - nigdy nic na czas, nigdy zgodnie z planem, niemoc, żenada, dziadostwo - czyli miasto z mułu i oparów absurdu.

    • 7 0

  • Kolei aglomeracyjna na obszarze północnej Gdyni (1)

    Droga Redakcjo,

    a może zainteresujecie się losami tej niedoszłej inwestycji kolejowej? Czemu włodarze Gdyni, Województwa Pomorskiego i pkp plk jej nie realizują?

    • 8 0

    • oczywiscie , jestem za
      ta droga nic nie zmieni, niestety
      dobrze wiecie, jak wiele mieszkan, domow, przybywa w tej czesci gdyni, trwa potezna rozbudowa za tym stoi wiecej aut wiecej ludzi
      problem znow z brakiem skm, pkm, autobusow wiekszej ilosci przystanow, dogodnien innych

      • 0 0

  • nie remont (1)

    Żaden remont tu nic nie pomoże. Pytanie ,dlaczego?. Estakada była budowana ,w latach 80 .czyli piasek i woda i mały ruch ,małe obciążenie .Obecnie istnieje obawa ,że to po prostu runie! ze względu na wzrastający ruch i obciążenie .Jedynym rozwiązaniem ,są ciągłe remonty .Spowalniające ruch ,drgania konstrukcji i obciążenie. Co dalej? Niestety, radykalne rozwiązanie Całość rozebrać i zbudować od nowa, szersze i bezpieczniejsze. Wiem ,wiem -paraliż komunikacyjny Gdyni. Ale ma ktoś lepszy pomysł ? słucham

    • 2 0

    • dobry plan, tez ilekros przejezdzam tam, obawiam sie ze kiedys runie w dol
      obawiam sie ze mistrzowie naszej gdyni, nie sa wstanie nic z tym zrobic, tyle lat nie zaproponowali tunelu, wiaduktu, alternatywnych drog ,czegokolwiek oprocz remontu estakady

      • 2 0

  • kpina i drwiny żenada i Wstyd

    Jaka druga zmiana? Proszę zajrzeć do archiwum artykułów. Co chwilę piszecie co innego. Niedawno było o wielkim sukcesie, że wszystko zgodnie z planem. Pytam jakim planem. Tu panuje pezplan, improwizacja, najpierw bezmyślna wycinka drzew, potem propozycje nasadzeń drogich amerykańskich drzewek i trawy !!! Super ale dla mrówek. Hałasu i smrodu nie zatrzymają. Gdzie ekrany akustyczne dla mieszkańców. Ile jeszcze można zwodzić ludzi. Nie obchodzą ich ani kierowcy ani mieszkańcy Perłowej tylko wpis do pozornych sukcesów.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?

 

Najczęściej czytane