• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeciążone auta dostawcze w Trójmieście

Maciej Naskręt
12 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Wyniki ważenia najcięższego pojazdu - zamiast maksymalnie 3,5t ważył 7,6 t.
  • Dociążone koło i oś pojazdu dostawczego o masie całkowitej 7,6 t.
  • Ważenie pojazdów na al. Armii Krajowej w Gdańsku.
  • Ważenie pojazdów na al. Armii Krajowej w Gdańsku.

Nie tylko kierowcy samochodów ciężarowych są pod lupą inspektorów transportu. Od pewnego czasu trwa akcja ważenia pojazdów dostawczych. W ręce inspektorów wpadł właśnie kierowca auta, którego dopuszczalne obciążenie zostało przekroczone aż ośmiokrotnie.



Czy przeciążyłeś kiedykolwiek swoje auto?

W środę Inspektorzy Transportu Drogowego z Gdańska kontrolowali pojazdy dostawcze w Gdańsku. Z uwagi na podejrzenie przeciążenia, wytypowano do kontroli sześć pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

- Wszystkie pojazdy skierowano na punkt wagowy na al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska w celu ustalenia rzeczywistej masy całkowitej. Każdy z sześciu wytypowanych do kontroli pojazdów był przeciążony - mówi Janusz Staniszewski p.o. Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Niechlubnym rekordzistą był 3,5-tonowy dostawczak, który ważył 7,6 tony.

- Jego dopuszczalna ładowność była przekroczona o ponad 800 proc. - mówi Staniszewski.
Tak duże przeciążenie powoduje naruszenie stateczności pojazdu, wpływa negatywnie na drogę zatrzymania, doprowadza do szybszego zużycia elementów i podzespołów pojazdu.

Podejmowanie ryzyka przewozu ładunków takimi pojazdami w przypadku zdarzenia drogowego może doprowadzić do odpowiedzialności karnej, łącznie z karą pozbawienia wolności.

W przypadku środowych kontroli inspektorzy nałożyli 6 mandatów karnych na kwotę 2 tys. zł. Ponadto nakazali kierowcom doprowadzenie pojazdów do normatywności, co wymagało przeładownia towaru na inne pojazdy ciężarowe, a w jednym przypadku wydano decyzję o skierowaniu pojazdu na parking administracyjny.

W ostatnich czterech miesiącach tego roku inspektorzy ujawnili 203 przypadki przeciążenia pojazdów do 3,5 tony, które zakończyły się mandatami karnymi dla kierujących na kwotę blisko 60 tys. zł.

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • (2)

    Zapraszamy ITD na Przerobke. Wszedzie sa zakazy a tiry jada szerokim strumieniem.

    • 124 1

    • Ale to jest dopiero paradox (1)

      Przeróbka dzielnica przemysłowa a zestawem nie można wjechać ;)

      • 13 3

      • Można. Tylko ze przez Sucharskiego.

        Skoro tak ci żal TIR- ów to zamów sobie taki na chodniku przed blokiem.

        • 2 1

  • Nacisk

    Niestety , wielu kierowcow ciezarowek aby unikac oplat za jazde po drogach z ViaToll porusza sie po drogach w okolicy Trojmiasta, na ktorych juz dzis widac tego efekty w postaci dziur w asfalcie, polamanych zniszczonych poboczy etc. Tego ustawodawca nie przewidział? A swoja droga to przeładowywanie to niestety polska specjalnosc.

    • 2 0

  • 90% tak ma i to oni przedewszystkim niszcza drogi !!Ale wczesniej był prawie całkowity brak kontroli

    albo raz w roku

    • 1 1

  • Należy zwiększyć uprawnienia B do dmc 7500 kg (6)

    To jedyna szansa na ucywilizowanie rynku. Siedzę w tym biznesie już kilka dobry lat, samochód z zabudową 4200 mm i ładownością 450 kg to raczej normalna rzecz i nikomu to nie przeszkadza (dealer, klient, urząd rejestrujący, inspekcja, etc). A taki transport to podstawa dystrybucji miejskiej. Zatem albo nadal będziemy rżnęli głupa, że wszystko jest OK, albo zmienimy przepisy (z kilkuletnim okresem przejściowym, aby dać firmom, czas na zmianę parków ciężarówek).

    • 12 7

    • Popieram (1)

      W Niemczech na prawo jazdy kat.B można jeździć do 7.5 ton dopuszczalnej masy auta.

      • 4 1

      • a Polska, polski sejm, sobie nie radzi

        dlatego trzeba zrezygnować z polskiego prawa o ruchu drogowym
        i przyjąć jakieś obce

        najlepszy był by Europejski Kodeks Drogowy
        ale unia zbyt zajęta bananami itp

        • 1 0

    • (2)

      Idźmy za ciosem, pojazdy do 7,5t DMC pozwólmy prowadzić za okazaniem karty rowerowej. Ucywilizujemy kraj.

      • 4 0

      • (1)

        a jaka jest różnica w prowadzeniu między np. Ducato 3300 kg a Ducato Maxi 4000 kg. Czy MB Sprinter 316 (dmc 3500 kg) i 516 (dmc 5000 kg)? Naprawdę niewielka. Nie widzę problemu, aby wszystkie auta było dostępne z kategorią B.

        • 3 1

        • Stary, gdzieś granicę trzeba postawić a Twoje gadanie nie ma żadnego sensu. To czy kategoria B będzie od 3,5t czy od 3,8t to taka sama różnica jak to czy wypijesz piwo dzień przed 18nastką czy dzień po 18nastce. Biologicznie nic się nie zmieniło ale wg. prawa jeden czyn jest karalny a drugi nie. Jak obniżysz wiek do 17 lat to samo będzie z 16latkiem dzień przed 17nastką i dzień po 18nastce.

          • 0 1

    • b to se moze...

      b to baby bez mogow prowadza

      • 3 1

  • Zawalidrogi

    STANOWCZE NIE dla aut dostawczych, TIRow, wywrotek itp. w godzinach szczytu! Jeden moloch zajmuje cale swiatla zeby skrecic na skrzyzowaniu, to jest wlasnie jedna z przyczyn korkow!

    • 1 2

  • obywatel

    Ale , że dał radę? Za dawnych dobrych czasów dla kierowców, przeładowałem Żuka o niecałe 100% to była prawie agonia, jednak technologia mocno poszybowała, "brawo Jogi", szerokości.

    • 2 0

  • 800% (1)

    Drogie trojmiasto.pl 7,6 tony w porownaniu do 3,5 maksymalnej ladownosci to 217% nie 800% :)

    • 2 2

    • Bzdury piszesz. Co innego ładownośc, a co innego masa własna. Samochód dostawczy o masie własnej 3,5 tony ma w papierach wpisaną nośność np 200kg...Ze względu na przepisy.

      • 3 1

  • Wodę z mózgu dajecie sobie robić.

    Te auta są przeciążone tylko w papierach. W Polsce obowiązują absurdalne przepisy dotyczące uprawnień do prowadzenia pojazdów ciężarowych. Aby je obejść
    i nie przekroczyć dopuszczlnej masy 3,5 tony w paierach takie dostawczki mają nośność np 100kg! A na forum Janusze intelektu piszą potem o niszczenie dróg przez "przeciążone" dostawczki.

    • 6 2

  • to dlatego trzeba remontować estakade w Gdyni a nie dlatego, że Szczurek nie potrafi tego zrobić dobrze! (7)

    • 90 25

    • 21 a wy urzędasy dalej posty dziękczynne walicie? (2)

      ile za jeden 50 gorszy czy wiecej?

      • 18 8

      • Detektor sarkazmu Ci chyba szwankuje. (1)

        • 6 4

        • Niestety, słaby sarkazm.

          • 1 1

    • (2)

      Nie tylko. Estakada byla projektowana w latach 60/70 i dzis oprocz zburzenia i postawienia na nowo w innej technologii nie wiele sie da z tym zrobic.

      • 11 2

      • No właśnie! (1)

        Nie da się dobudować nowych pasów, a obecnie przydałyby się ze trzy w jedną stronę albo rozwojowo cztery, aczkolwiek uważam, że Gdynia potrzebuje alternatywy dla Estakady, bo w razie remontu... sami wiemy o co chodzi. Pucka wydaje się dobrym miejscem do rozwoju, bo jest względnie szeroka (uwzględniając tereny pobocza), a jej jedynym wąskim gardłem są skrzyżowania z torami kolejowymi. W ogóle zauważyłem, że nawet tak młoda, w porównaniu do innych miast, Gdynia zaczyna cierpieć na brak dobrze rozwiązanych połączeń drogowych. Miejsca się powoli kończą i ciężko wymyślić sensowną i względnie przystępną cenowo alternatywę.

        • 13 0

        • banda debili :)

          • 4 1

    • to ze nie potrafi to tez powod

      • 22 6

  • poduszki pompowane z tyłu

    Na pierwszy rzut oka nie widać przeładowania.Dostawczaki po Europie Z kat B.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane