- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (73 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Przedsiębiorcy chcą remontu ul. Hutniczej
- Permanentne korki i zły stan nawierzchni ul. Hutniczej spowodują, że firmy zaczną wynosić się z Gdyni - przekonują przedstawiciele Gdyńskiego Związku Pracodawców Nord, którzy wybierają się na spotkanie w tej sprawie z prezydentem Wojciechem Szczurkiem. Czy znajdą rozwiązanie problemów?
Urzędnicy jeszcze zapłaczą
- Jeżeli w najbliższej przyszłości taki stan rzeczy będzie trwał nadal, to firmy zaczną się wynosić nie tylko z ul. Hutniczej, ale w ogóle z Gdyni - przekonuje Stefan Benkowski, obecnie członek zarządu Gdyńskiego Związku Pracodawców Nord, a jeszcze kilka lat temu urzędnik gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, odpowiadający głównie za... remonty dróg. - Obecnie dojazd do wielu z nich jest bardzo trudny praktycznie przez cały dzień. To naturalne, że klienci wybierają miejsca, do których mogą dojechać łatwiej i szybciej. Efektem będą wyprowadzki firm, a potem płacz urzędników, że nie ma wpływów z podatków. Warto pamiętać, że zaniechanie działania też może być ograniczeniem swobody prowadzenia działalności gospodarczej.
Spotkanie pracodawców z prezydentem Wojciechem Szczurkiem odbędzie się w nadchodzącym tygodniu. Kolejne, bo wcześniej przedsiębiorcy spotkali się z wiceprezydentem Gdyni Markiem Stępą, ale efekty rozmów ich nie zadowoliły.
Czego oczekują? Krótko mówiąc: likwidacji korków na ul. Hutniczej. Do czasu spotkania prezydenta z wnioskodawcami, urzędnicy nabrali jednak wody w usta i nie wypowiadają się na ten temat. Ich pomysły są jednak znane i jeśli nie pojawią się kolejne, rychłych zmian nie ma się co spodziewać.
Via Maris rozwiąże korki?
Głównym planem jest bowiem budowa Via Maris, czyli przedłużenia obwodnicy, które miałoby sięgnąć Redy i dalej Władysławowa. Nowa droga krajowa z pewnością odciążyłaby lokalne ulice. Tylko, że jej budowa zależy od władz centralnych, które wprawdzie po raz kolejny inwestycję obiecały, ale z realizacją zawsze było tak samo - kończyło się na obietnicach.
Czytaj więcej: Będzie Via Maris zamiast OPAT?
Projektu jeszcze nie ma, choć politycy zapewniają, że prace koncepcyjne już ruszyły. Problemem będzie też koszt. Budowa samego OPAT-u, kończącego się w Redzie, miała pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto.
Droga trzech powiatów pomoże Hutniczej?
Kolejny plan to tzw. droga trzech powiatów. Obecnie przejazd asfaltową drogą pomiędzy ul. Pucką a granicą Rumi z Dębogórzem jest możliwy tylko dla rowerzystów, dla których jest to część międzynarodowego szlaku R-10, biegnącego m.in. przez Trójmiasto, oraz kilkudziesięciu posiadaczy identyfikatorów, którzy mogą dojeżdżać tędy samochodami do ogródków działkowych. Droga jest wąska, ale asfaltowa, więc nie brakuje też osób, które wjeżdżają tam, choć nie mogą, więc w praktyce ruch jest całkiem spory. W przyszłości ma to jednak być porządna, szeroka ulica, zapewniająca dojazd do Doliny Logistycznej, która także jest w planach.
Czytaj więcej: Przebudują ważną drogę na północy Gdyni.
Budowa czterokilometrowej drogi ma kosztować 30-50 mln zł. Na razie nie wiadomo, kiedy prace ruszą, bo nie ma jeszcze projektu. Trwa poszukiwanie finansowania dla inwestycji.
Opinie (175)
-
2017-04-20 08:59
Hahahahaha
Hahahahahaha... Predzej syryjczycy wróca do Syrii niz doczekacie sie remontu tej drogi. Nie ma szansy.
- 17 0
-
2017-04-20 08:46
Rzecz jasna istnieje problem Hutniczej, gdzie jest dość miejsca aby ja poszerzyć i udrożnić w końcu jest to alternatywa dla ul. Morskiej. Mówiąc o Hutniczej to jedynie dotykanie tematu (zobaczymy jeśli dziennikarz 3M.pl pojawi się na spotkaniu, co tkwi w szczegółach), chodzi tu przede wszystkim o uliczki dojazdowe od głównej drogi prowadzące do ulokowanych tam przedsiębiorstw, to już dużo szerszy zakres prac i kosztów. Nie piszcie, ze przedsiębiorstwa te mogłyby partycypować w kosztach bo drogi są miejskie i to miasto ponosi koszt ich utrzymania. Problem tkwi w budżecie, w którym dofinansowuje się w takiej samej skali muzeum emigracji jak i remont dróg w mieście. Cale centrum miasta ; od 10 Lutego, Jana z Kolna, rondo przy dworcu i wjazd na Radkego to skandal. Ktoś powinien za ucho Szczurka przyprowadzić w te miejsca i pokazać jak zrujnował Gdynie. Przecież jeszcze 10 -12 lat temu Gdynia była w czołówce miast w Polsce w zakresie modernizacji i rozwoju, ot, do czego potrafi doprowadzić ekipa która się wypaliła i siedzi kolejna kadencje na stołkach. Ul Kwiatkowskiego (nawierzchnia) to kolejny koszmar, te dziury wokół mostka przy Szperku co kilka tygodni ubijane kaloszem pojawiają się na nowo, przecież to koszty..Stan skrzyżowania dróg przy wyjeździe z bazy promowej to kolejna wizytówka miasta Gdyni dla przyjezdnych.
- 23 0
-
2017-04-20 08:31
ja znam rozwiązanie problemu -
blokada drogi, takie coś zmusiłoby cysorza do redyslokacji środków z samolocików i marylek na potrzebne cele
- 8 2
-
2017-04-20 07:53
macie w dubaju północy fontannę (1)
więc o co chodzi?
gryzoń is the best!- 27 1
-
2017-04-20 08:29
O przepraszam, w zeszłym tygodniu uroczyście przeciąłem wstęgę na nowym przystanku autobusowym przy stadionie. To nic?
- 9 1
-
2017-04-20 07:07
To dopiero bedzie koras ale przydalby sie remont bo to komuna budowala jeszcze :) (1)
No i tunel na polnocnej zrobic to mniej korkow bedzie
- 26 1
-
2017-04-20 08:24
dla szczura nie da się!
- 3 2
-
2017-04-20 08:23
"róbta remonty bo se pójdziemy!!11"
Haha, a niech się z tej Gdyni wynoszą, jest cała kolejka do tamtej lokalizacji. Mamy kapitalizm, nikt nikogo na siłe nie trzyma. Zupełnie jak przedszkolak chcący cukierka bo inaczej wstrzyma oddech i się udusi xD Wąsate dyrektory i tak nigdzie nie pójdą, tylko tak sobie bajdurzą bo wiedzą że przeprowadzki ich foremek kosztowały zbyt duzo.
- 4 13
-
2017-04-20 08:01
jak hutnicza będzie przejezdna, to korek przesunie sie dalej
Żadne rozwiązanie. A dlaczego firmy nie mogą spróbować nocnej obslugi TIRow?
- 4 15
-
2017-04-20 07:11
A wielkopolska??? (2)
A wielkopolska to co do remontu jeszcze się nie nadaje??
- 15 3
-
2017-04-20 07:45
wielkopolska już miała jeden remont w zeszłym roku (1)
limit wyczerpany. Teraz kolej na Rdestową. Ale to już pewnie następcy ustępujących władz będą robić.
- 4 1
-
2017-04-20 07:58
Rdestowa od czerwca 2017
- 0 2
-
2017-04-20 07:49
(1)
Hutnicza powinna mieć po dwa pasy w każdą stronę a oni robią kolejne przewężenie na wysokości byłej Coca Coli. Miejsca tam w pip na 4 pasy.
- 35 2
-
2017-04-20 07:58
ciesz się, że zostawią dwa pasy...
...bo geniusze od gryzonia zawsze mogli zafundować wszystkim ruch wahadłowy!
- 8 4
-
2017-04-20 07:58
tylko co da udrożnia
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.