- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (138 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
- 3 Nie będzie podatku od aut spalinowych (154 opinie)
- 4 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni
Gdynia i SKM złożą się po połowie na studium wykonalności, które odpowie na pytanie czy i gdzie wybudować dodatkowe przystanki w mieście. Chodzi o przystanek Śródmieście , który miałby powstać między Wzgórzem św. Maksymiliana oraz Gdynią Główną, a także przystanek Wielkopolska , zlokalizowany między Orłowem i Redłowem.
Czytaj także: Co z obiecanym przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?
Nowe przystanki SKM w Gdyni: najpierw studium
Teraz obie strony zainicjowały współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Odpowie ono również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.
- Na podstawie pozyskanych danych i analiz chcemy podjąć decyzję, czy taka inwestycja jest nam potrzebna już teraz, czy lepiej odłożyć ją na lata lub całkowicie z niej zrezygnować - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Inwestycje mają być ocenione pod względem zasadności ich realizacji w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021 - 2027.
Warto wspomnieć, że w pobliżu planowanego przystanku Wielkopolska deweloperzy chętnie kupują grunty. W połowie zeszłego roku firma Semeko nabyła od SKOK-u teren przy al. Zwycięstwa , z kolei jesienią AB Inwestor kupił od miasta inny grunt przy tej samej ulicy . Oba są położone w odległości kilkuset metrów od miejsca, gdzie mógłby powstać nowy przystanek SKM. Jeszcze bliżej, bo u zbiegu Wielkopolskiej i Zwycięstwa , swoją nieruchomość ma spółka Batory Property.
Z kolei na wysokości przystanku SKM Śródmieście grupa Hossa przymierza się do zabudowy skweru między ulicami Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej . Kwartał dalej na północ AB Inwestor i firma BMC również realizują swoje inwestycje mieszkaniowe.
Opinie (315) 2 zablokowane
-
2018-03-13 07:35
Gdynia Śródmieście ? (2)
No kurde bez przesady.
Nie ma aż takiego zapotrzebowania by kłaść kolejny przystanek na tak małym odcinku między wzg, a główną.
Komu to potrzebne ?
Miliony zl oczywiście do kieszeni pójdzie za zupełnie zbędną inwestycje.- 9 0
-
2018-03-13 08:14
gdyńscy specjaliści od transportu zrównoważonego wiedzą lepiej
jeśli tego nie rozumiesz, to jesteś ignorant i blachosmrodziarz. Pasażerowie mają dostosować swoje preferencje komunikacyjne do planowanej infrastruktury, a nie na odwrót. Dziękuję za uwagę.
- 0 1
-
2018-03-13 08:33
Dokładnie. Moim zdaniem, nie ma co upychać kolejnego przystanku w centum, a zbudować nowy w dzielnicach.
Logiczne wydaje się zbudować coś na Północy. Myślę o trasie Gdynia - Elektrociepłownia, Gdynia - Obłuże, Gdynia - Oksywie. Oczywiście to nie będzie już SKM, a raczej PKM.
- 2 1
-
2018-03-13 07:37
Cudownie
To ile bedzie jezdzil pociag z Gdy do Gdańska 50min? To juz nawet ped**arze beda jechac szybciej niz SKM
- 3 1
-
2018-03-13 07:59
Pkmka do Oksywia (1)
PKM kę wydłużyć do Oksywia a nie bzdurne projekty, badania i marnowanie czasu na jakieś nikomu niepotrzebne inwestycje. Ulicą WLKPką jeżdżą autobusy i trolejbusy więc dojazd ludzie mają. Śródmieście też chybiony pomysł bo za te pieniądze to lepiej kupić mały busik i niech wozi ludzi za free na trasie Gdynia Główna - Gdynia Wzgórze z jednym przystankiem po środku trasy, na Władysława 4 na wysokości NZOS
- 9 0
-
2018-03-13 08:43
I to by było właściwe podejście, a nie marnotrawienie publicznych pieniędzy na coś co nie da oczekiwanego skutku
Na trasie do Oksywia jest parę punktów gdzie można by PKMke zgrać z komunikacja autobusową i myślę że odciążyło by to trochę Estakadę i Wiśniewskiego.
- 3 0
-
2018-03-13 08:12
ja poproszę o przystanek PKM Kacze Buki
dla skomunikowania socjalnych mieszkań plus
- 1 1
-
2018-03-13 08:13
bzdura zupełna
ludzie drodzy....
- 3 1
-
2018-03-13 08:43
Nie lepiej przemyslec budowe polaczenia do dzielnic polnocnych? One rowniez sie mocno rozbudowuja, jesli ta opcja nie zostanie odpowoednio szybko przemyslana i zrealizowana, moze nam sie zrobic okropny klopot! Ale to chyba musialby byc nowy prezydent, ze swiezymi pomyslami i przychylnym okiem wobec mieszkańców :(
- 4 0
-
2018-03-13 08:44
W tych dwóch lokalizacjach przystanki są zbędne.
Poza tym tam i tak nie ma jak zbudować peronów i jak się za te budowę/przebudowę zabiorą to paraliż SKM na kilka lat.
- 3 1
-
2018-03-13 08:52
A przesunięcie przystanku Redłowo?
Zamiast przesunąć przystanek Redłowo w kierunku stadionu, aby łatwiej się przesiadać z PKM na SKM, to go remontują w obecnym kształcie. Z drugiej strony pomysły na jakieś przystanki od czapy.
- 3 1
-
2018-03-13 09:06
Przystanek Śródmieście
to nieporozumienie. Przecież odległość pomiędzy Wzgórzem a Główną wynosi 1 km. Co do Wielkopolskiej to ma to większy sens bo łączyło by SKM z ciągiem komunikacyjnym na ulicy w kierunku Karwin. Rolę połączenia Karwin z resztą miasta miała ponoć pełnić PKM, ale za bardzo jej to nie wychodzi.
- 4 1
-
2018-03-13 09:06
Dużo większa częstotliwość pkm i przystanek na wzgórzu połączony w jeden węzeł autobusowo kolejowy. To jest potrzebne i by dużo zmieniło a nie jakieś przystanki które będą świeciły pustka a kolejka będzie się wlokła już totalnie przy tak gęstej sieci przystanków
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.