- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (323 opinie)
Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni
Gdynia i SKM złożą się po połowie na studium wykonalności, które odpowie na pytanie czy i gdzie wybudować dodatkowe przystanki w mieście. Chodzi o przystanek Śródmieście , który miałby powstać między Wzgórzem św. Maksymiliana oraz Gdynią Główną, a także przystanek Wielkopolska , zlokalizowany między Orłowem i Redłowem.
Czytaj także: Co z obiecanym przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?
Nowe przystanki SKM w Gdyni: najpierw studium
Teraz obie strony zainicjowały współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Odpowie ono również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.
- Na podstawie pozyskanych danych i analiz chcemy podjąć decyzję, czy taka inwestycja jest nam potrzebna już teraz, czy lepiej odłożyć ją na lata lub całkowicie z niej zrezygnować - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Inwestycje mają być ocenione pod względem zasadności ich realizacji w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021 - 2027.
Warto wspomnieć, że w pobliżu planowanego przystanku Wielkopolska deweloperzy chętnie kupują grunty. W połowie zeszłego roku firma Semeko nabyła od SKOK-u teren przy al. Zwycięstwa , z kolei jesienią AB Inwestor kupił od miasta inny grunt przy tej samej ulicy . Oba są położone w odległości kilkuset metrów od miejsca, gdzie mógłby powstać nowy przystanek SKM. Jeszcze bliżej, bo u zbiegu Wielkopolskiej i Zwycięstwa , swoją nieruchomość ma spółka Batory Property.
Z kolei na wysokości przystanku SKM Śródmieście grupa Hossa przymierza się do zabudowy skweru między ulicami Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej . Kwartał dalej na północ AB Inwestor i firma BMC również realizują swoje inwestycje mieszkaniowe.
Opinie (315) 2 zablokowane
-
2018-03-12 17:42
PKM Kokoszki/Karczemki czemu nie ma? (1)
Spore osiedla, których jedyną winą wydaje się, że prawie same, prywatne domki jednorodzinne, nie ma tam tamtejszej Hossy, która pewnie posmarowała, by w Kiełpinku był przystanek, żeby podnieść o 500-1000 zł za metr mieszkania...
- 11 1
-
2018-03-13 05:13
Jest nadzieja przy elektryfikacji linii mogliby tam stworzyć nowy przystanek podczas gdy ruch będzie puszczony przez starą piłę i kokoszki
- 2 0
-
2018-03-13 02:23
jak beda krótkie odstępy
między przystankami i skm bedzie nachodziła na 2 stacje to zawsze mozna puscić 1 wagonowa skm i kłopot z głowy .
wiem ze zenujace ale w skm wszystko mozliwe- 3 0
-
2018-03-13 00:33
Co za debilizm!
Czy tych z UM Gdynia pogięło? Lepiej niech się zabiorą i pomyślą o przystankach w kierunku Obłuża.Gdynia tu się żyje
- 8 0
-
2018-03-12 15:36
(3)
kolejna analiza- ktoś zleca... ktoś zarabia... i do szuflady
- 137 8
-
2018-03-12 18:28
(2)
Zrobić nad Hutniczą most tak jak jest w Gdańsku przy Leroy nad Grunwaldzką
- 5 2
-
2018-03-12 19:24
Raczej wiadukt... (1)
- 6 2
-
2018-03-12 23:26
Dokładnie, bo most nad wodą a wiadukt nad ziemią. Nawet etymologicznie jest to sensowne, ponieważ rodzime "most"
wskazuje etymologicznie na budowlę na i nad wodą.
"Wiadukt" pierwotnie też ale jego użycie "tam" dotyczy głównie łączenia nierównego terenu.- 1 0
-
2018-03-12 22:29
Bardzo mądre posunięcie władz Gdyni, (3)
bo w dzisiejszych czasach dobrze zagospodarowana przestrzeń handlowa i gastronomia obok i na terenie przystanków SKM/kolejowych to biznesowy klucz do rozwoju miasta, by mogły one na siebie zarabiać i zaktywizować miejsca. Gdynia ma także wyjątkowa szanse na już istniejących Wzgórzu, Redłowie, Orłowie,.. poszerzenie terenów i ich komercjalizowanie całkowitej powierzchni. Przychody w tych miejscach będą - w sytuacji "zamkniętych niedziel" dużo wyższe niż koszty utrzymania całkowitego obiektów i samych przystanków a także parkingów, a co najważniejsze dadzą nam możliwość wyboru, a nie głodowania w niedziele.
To co zarobią "dochodowe przystanki", dadzą możliwość dla obiekty, które zysków nie przynoszą, a nawet pozwoliłoby na inwestycje - zbudowania Muzeum '70 STOCZNIA i jego utrzymania. Gdynia zwiększyłaby przychody dzięki takim inwestycjom i w końcu stalibyśmy się MIASTEM LOGISTYCZNYM - kształtowania przestrzeni naszego miasta (w tym warunki decydujące o jakości życia w mieście i dostosowania go do potrzeb różnych grup ludzi, np. seniorów, niepełnosprawnych); całościową koncepcję zarządzania logistycznego miastem tzw. Smart. Nie tylko galerie, ale i parki handlowe i biurowce, usługi...- 2 10
-
2018-03-12 23:20
ale pierdoły piszesz
- 0 2
-
2018-03-12 22:31
Typowo urzędnicze pierdy. (1)
- 2 4
-
2018-03-12 22:43
to napisz niepierdoły
hajterze
- 1 3
-
2018-03-12 17:21
Moim zdaniem jedna linia powinna byc poprowadzona od Wzgorza sw.Maksymiliana (1)
w stronę i wzdłuż morza aż do portu ( podobnie jak w Hamburgu )lub nawet tunelem na Oksywie i dalej do linii w stronę Wejherowa.
- 7 3
-
2018-03-12 23:14
Haha fantasta
- 3 0
-
2018-03-12 16:51
przystanki (1)
Przystanki na połnoc gdyni zaplanowac tam jest juz ciasno na północcccccc
- 27 1
-
2018-03-12 23:13
Łatwiej przerobić już istniejące i zrobić z tego reklamę wyborczą.
- 0 2
-
2018-03-12 19:13
Zbyt mała odległość (1)
Jest zbyt mała odległość między st.Gdynia Orłowo, a ewentualnym Gdynia Wielkopolska. Odcinek między Gdynia Redłowo, a st.Gdynia Orłowo jest jednym z krótszych odcinków (niespełna 700- 800 metrów) poza tym biegnie po wysokim nasypie kolejowym~4.5-5 metrów. W Warszawie najkrótszy odcinek SKM ,to W-wa Stadion-W-wa Powiśle (1,1 km) i W-wa Powiśle -W-wa Śródmieście (1,2 km). Metro to już Inna bajka...Inne lżejsze składy, inne niższe napięcie, inne hamulce i niższe prędkości a jeszcze inny system sterowania ruchem. taki trochę XXII wiek do naszej SKM-ki...
- 18 0
-
2018-03-12 22:58
Odległość jest właśnie dobra...
... 730 metrów masz między Stocznią a Gdynią Główną, a 800 metrów masz między Wyścigami i Sopotem albo Oliwa i Przymorzem. I jeździ? Jeździ. Tabor też nie jest wieczny, a każda kolejna wymiana da nam bardziej efektywne składy niż teraz...
- 3 1
-
2018-03-12 22:54
Analizy dowiodą, że
zamiast budować przystanki pomiędzy przystankami należy tak zwolnić składy, żeby pasażerowie mogli wsiadać i wysiadać w trakcie jazdy.
A poważnie - zajmijcie się tym co znacznie ważniejsze dla mieszkańców - dojazdem do północnych dzielnic.- 12 0
-
2018-03-12 22:42
Przystanek SKM: Gdynia Wielkopolska TAK! Śródmieście NIE
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.