• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni

bra
12 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie. Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie.

Gdynia i SKM złożą się po połowie na studium wykonalności, które odpowie na pytanie czy i gdzie wybudować dodatkowe przystanki w mieście. Chodzi o przystanek Śródmieście zobacz na mapie Gdyni, który miałby powstać między Wzgórzem św. Maksymiliana oraz Gdynią Główną, a także przystanek Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, zlokalizowany między Orłowem i Redłowem.



O budowie przystanku w Śródmieściu mówi się już od siedmiu lat. Do tej pory nie pojawiły się jednak żadne konkrety. Gdy niespełna rok temu wróciliśmy do tego tematu, to zarówno miasto, jak i kolejarze przerzucali się odpowiedzialnością za brak działań w tej sprawie.

Czytaj także: Co z obiecanym przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?

Nowe przystanki SKM w Gdyni: najpierw studium



Teraz obie strony zainicjowały współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Odpowie ono również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

- Na podstawie pozyskanych danych i analiz chcemy podjąć decyzję, czy taka inwestycja jest nam potrzebna już teraz, czy lepiej odłożyć ją na lata lub całkowicie z niej zrezygnować - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Inwestycje mają być ocenione pod względem zasadności ich realizacji w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021 - 2027.

Warto wspomnieć, że w pobliżu planowanego przystanku Wielkopolska deweloperzy chętnie kupują grunty. W połowie zeszłego roku firma Semeko nabyła od SKOK-u teren przy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, z kolei jesienią AB Inwestor kupił od miasta inny grunt przy tej samej ulicy zobacz na mapie Gdyni. Oba są położone w odległości kilkuset metrów od miejsca, gdzie mógłby powstać nowy przystanek SKM. Jeszcze bliżej, bo u zbiegu Wielkopolskiej i Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, swoją nieruchomość ma spółka Batory Property.

Z kolei na wysokości przystanku SKM Śródmieście grupa Hossa przymierza się do zabudowy skweru między ulicami Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni. Kwartał dalej na północ zobacz na mapie Gdyni AB Inwestor i firma BMC również realizują swoje inwestycje mieszkaniowe.
bra

Opinie (315) 2 zablokowane

  • PKM Kokoszki/Karczemki czemu nie ma? (1)

    Spore osiedla, których jedyną winą wydaje się, że prawie same, prywatne domki jednorodzinne, nie ma tam tamtejszej Hossy, która pewnie posmarowała, by w Kiełpinku był przystanek, żeby podnieść o 500-1000 zł za metr mieszkania...

    • 11 1

    • Jest nadzieja przy elektryfikacji linii mogliby tam stworzyć nowy przystanek podczas gdy ruch będzie puszczony przez starą piłę i kokoszki

      • 2 0

  • jak beda krótkie odstępy

    między przystankami i skm bedzie nachodziła na 2 stacje to zawsze mozna puscić 1 wagonowa skm i kłopot z głowy .

    wiem ze zenujace ale w skm wszystko mozliwe

    • 3 0

  • Co za debilizm!

    Czy tych z UM Gdynia pogięło? Lepiej niech się zabiorą i pomyślą o przystankach w kierunku Obłuża.Gdynia tu się żyje

    • 8 0

  • (3)

    kolejna analiza- ktoś zleca... ktoś zarabia... i do szuflady

    • 137 8

    • (2)

      Zrobić nad Hutniczą most tak jak jest w Gdańsku przy Leroy nad Grunwaldzką

      • 5 2

      • Raczej wiadukt... (1)

        • 6 2

        • Dokładnie, bo most nad wodą a wiadukt nad ziemią. Nawet etymologicznie jest to sensowne, ponieważ rodzime "most"
          wskazuje etymologicznie na budowlę na i nad wodą.
          "Wiadukt" pierwotnie też ale jego użycie "tam" dotyczy głównie łączenia nierównego terenu.

          • 1 0

  • Bardzo mądre posunięcie władz Gdyni, (3)

    bo w dzisiejszych czasach dobrze zagospodarowana przestrzeń handlowa i gastronomia obok i na terenie przystanków SKM/kolejowych to biznesowy klucz do rozwoju miasta, by mogły one na siebie zarabiać i zaktywizować miejsca. Gdynia ma także wyjątkowa szanse na już istniejących Wzgórzu, Redłowie, Orłowie,.. poszerzenie terenów i ich komercjalizowanie całkowitej powierzchni. Przychody w tych miejscach będą - w sytuacji "zamkniętych niedziel" dużo wyższe niż koszty utrzymania całkowitego obiektów i samych przystanków a także parkingów, a co najważniejsze dadzą nam możliwość wyboru, a nie głodowania w niedziele.

    To co zarobią "dochodowe przystanki", dadzą możliwość dla obiekty, które zysków nie przynoszą, a nawet pozwoliłoby na inwestycje - zbudowania Muzeum '70 STOCZNIA i jego utrzymania. Gdynia zwiększyłaby przychody dzięki takim inwestycjom i w końcu stalibyśmy się MIASTEM LOGISTYCZNYM - kształtowania przestrzeni naszego miasta (w tym warunki decydujące o jakości życia w mieście i dostosowania go do potrzeb różnych grup ludzi, np. seniorów, niepełnosprawnych); całościową koncepcję zarządzania logistycznego miastem tzw. Smart. Nie tylko galerie, ale i parki handlowe i biurowce, usługi...

    • 2 10

    • ale pierdoły piszesz

      • 0 2

    • Typowo urzędnicze pierdy. (1)

      • 2 4

      • to napisz niepierdoły

        hajterze

        • 1 3

  • Moim zdaniem jedna linia powinna byc poprowadzona od Wzgorza sw.Maksymiliana (1)

    w stronę i wzdłuż morza aż do portu ( podobnie jak w Hamburgu )lub nawet tunelem na Oksywie i dalej do linii w stronę Wejherowa.

    • 7 3

    • Haha fantasta

      • 3 0

  • przystanki (1)

    Przystanki na połnoc gdyni zaplanowac tam jest juz ciasno na północcccccc

    • 27 1

    • Łatwiej przerobić już istniejące i zrobić z tego reklamę wyborczą.

      • 0 2

  • Zbyt mała odległość (1)

    Jest zbyt mała odległość między st.Gdynia Orłowo, a ewentualnym Gdynia Wielkopolska. Odcinek między Gdynia Redłowo, a st.Gdynia Orłowo jest jednym z krótszych odcinków (niespełna 700- 800 metrów) poza tym biegnie po wysokim nasypie kolejowym~4.5-5 metrów. W Warszawie najkrótszy odcinek SKM ,to W-wa Stadion-W-wa Powiśle (1,1 km) i W-wa Powiśle -W-wa Śródmieście (1,2 km). Metro to już Inna bajka...Inne lżejsze składy, inne niższe napięcie, inne hamulce i niższe prędkości a jeszcze inny system sterowania ruchem. taki trochę XXII wiek do naszej SKM-ki...

    • 18 0

    • Odległość jest właśnie dobra...

      ... 730 metrów masz między Stocznią a Gdynią Główną, a 800 metrów masz między Wyścigami i Sopotem albo Oliwa i Przymorzem. I jeździ? Jeździ. Tabor też nie jest wieczny, a każda kolejna wymiana da nam bardziej efektywne składy niż teraz...

      • 3 1

  • Analizy dowiodą, że

    zamiast budować przystanki pomiędzy przystankami należy tak zwolnić składy, żeby pasażerowie mogli wsiadać i wysiadać w trakcie jazdy.

    A poważnie - zajmijcie się tym co znacznie ważniejsze dla mieszkańców - dojazdem do północnych dzielnic.

    • 12 0

  • Przystanek SKM: Gdynia Wielkopolska TAK! Śródmieście NIE

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane