- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 2 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (8 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (279 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (136 opinii)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni
Gdynia i SKM złożą się po połowie na studium wykonalności, które odpowie na pytanie czy i gdzie wybudować dodatkowe przystanki w mieście. Chodzi o przystanek Śródmieście , który miałby powstać między Wzgórzem św. Maksymiliana oraz Gdynią Główną, a także przystanek Wielkopolska , zlokalizowany między Orłowem i Redłowem.
Czytaj także: Co z obiecanym przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?
Nowe przystanki SKM w Gdyni: najpierw studium
Teraz obie strony zainicjowały współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Odpowie ono również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.
- Na podstawie pozyskanych danych i analiz chcemy podjąć decyzję, czy taka inwestycja jest nam potrzebna już teraz, czy lepiej odłożyć ją na lata lub całkowicie z niej zrezygnować - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Inwestycje mają być ocenione pod względem zasadności ich realizacji w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021 - 2027.
Warto wspomnieć, że w pobliżu planowanego przystanku Wielkopolska deweloperzy chętnie kupują grunty. W połowie zeszłego roku firma Semeko nabyła od SKOK-u teren przy al. Zwycięstwa , z kolei jesienią AB Inwestor kupił od miasta inny grunt przy tej samej ulicy . Oba są położone w odległości kilkuset metrów od miejsca, gdzie mógłby powstać nowy przystanek SKM. Jeszcze bliżej, bo u zbiegu Wielkopolskiej i Zwycięstwa , swoją nieruchomość ma spółka Batory Property.
Z kolei na wysokości przystanku SKM Śródmieście grupa Hossa przymierza się do zabudowy skweru między ulicami Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej . Kwartał dalej na północ AB Inwestor i firma BMC również realizują swoje inwestycje mieszkaniowe.
Opinie (315) 2 zablokowane
-
2018-03-12 18:38
bzdura, wydłuży to niepotrzebnie tylko czas przejazdu a odległości sa niewielkie
zysk żaden
- 19 0
-
2018-03-12 18:40
Przy wszystkich przystankach SKM potrzebne są działania ułatwiające dostęp dla pieszych
i rowerzystów.
Wzdłuż SKM powinna funkcjonować "autostrada rowerowa" - bezkolizyjna, wygodna trasa rowerowa co najmniej między stacją SKM Gdynia Wzgórze a stacją SKM Gdynia Główna - miejsca jest dość.
Najważniejsze są kładki pieszo rowerowe nad ulicami prostopadłymi do linii SKM w całym Trójmieście - takie jak np. kładka nad ulicą Śląską w rejonie SKM Gdynia Wzgórze...
Ponadto dojścia piesze do peronu stacji Gdańsk Oliwa od strony południowej. Takie inwestycje znakomicie poprawiłyby komfort i bezpieczeństwo pieszych. Budowa przystanków SKM co 500 metrów to strata pieniędzy i czasu podróżnych zwykle jeżdżących na dalsze odległości.- 11 1
-
2018-03-12 18:46
Deweloperzy rządzą!
- 20 0
-
2018-03-12 19:03
To zbyt skomplikowane i drogie... (1)
te śmieszne projekty są zbyt skomplikowanie , a co się wiąże będą bardzo drogie. Nikt normalny na to nie pójdzie. Na łuku torowisk( o środkach osi między torami 5 metrów) w bliskim sąsiedztwie linii dalekobieżnej , na bardzo krótkim odcinku pomiędzy obecnymi stacjami i małej odległości na wykonanie profilowania przed peronowego ( przesunięcia torowisk o 10 metrów na odcinku ca~250 metrów) nikt poważnie myślący na to nie pójdzie...
- 15 1
-
2018-03-12 19:27
zakładasz "poważnie myślących"
- 3 1
-
2018-03-12 19:08
Nareszcie. dlaczego tak późno?
Ile to lat musi upłynąć aby urzędnik zaczął słuchać ludzi?
- 3 18
-
2018-03-12 19:12
Czyli inwestycje są dla deweloperów?
Żeby zarobili zanim ukończą swoje budowle- zbudują przystanki za państwowe pieniądze dla zysku prywaciarza?
- 17 1
-
2018-03-12 19:13
Zbyt mała odległość (1)
Jest zbyt mała odległość między st.Gdynia Orłowo, a ewentualnym Gdynia Wielkopolska. Odcinek między Gdynia Redłowo, a st.Gdynia Orłowo jest jednym z krótszych odcinków (niespełna 700- 800 metrów) poza tym biegnie po wysokim nasypie kolejowym~4.5-5 metrów. W Warszawie najkrótszy odcinek SKM ,to W-wa Stadion-W-wa Powiśle (1,1 km) i W-wa Powiśle -W-wa Śródmieście (1,2 km). Metro to już Inna bajka...Inne lżejsze składy, inne niższe napięcie, inne hamulce i niższe prędkości a jeszcze inny system sterowania ruchem. taki trochę XXII wiek do naszej SKM-ki...
- 18 0
-
2018-03-12 22:58
Odległość jest właśnie dobra...
... 730 metrów masz między Stocznią a Gdynią Główną, a 800 metrów masz między Wyścigami i Sopotem albo Oliwa i Przymorzem. I jeździ? Jeździ. Tabor też nie jest wieczny, a każda kolejna wymiana da nam bardziej efektywne składy niż teraz...
- 3 1
-
2018-03-12 19:18
Trzeba Morawieckiego na prezydenta Gdyni (1)
zamiast Szczurzastego.
- 10 6
-
2018-03-12 21:22
ten bankster? tu?
mało nas okradają?
- 3 3
-
2018-03-12 19:22
Nie trzeba Morawieckiego
Ten obecny też się nadaje ale sporo musi wymienić ludzi na bardziej otwartych, konstruktywnych i utożsamiających się z mieszkańcami. Raczej 50% obecnej "załogi" to do wymiany i czas na innych nowych tzw.świeżą krew. Pierwsze dwie no może trzy poprzednie kadencje obecnego Prezydenta było widać ,że się stara, a i ekipa też i były efekty. Co się teraz dzieje to....
- 3 6
-
2018-03-12 19:33
Bzdety (3)
Realne potrzeby w Gdyni:
- kolej dojazdowa na północ
- peron dalekobieżny w Redłowie zamiast w Orłowie
- peron pkm na Wzgórzu- 21 3
-
2018-03-13 00:49
biorąc pod uwagę tempo inwestycyjne Szczurka
to za jakies milion lat cos sie powinno ruszyc
- 2 0
-
2018-03-13 13:26
I to wszystko w temacie skm/pkm w Gdyni. A nie żadne stacje dla deweloperów.
- 1 1
-
2018-03-13 16:08
Przy Wielkopolskiej byłby dobry punkt integracyjny dla dojeżdżających z Karwin i Dąbrowy.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.