• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni

bra
12 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie. Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie.

Gdynia i SKM złożą się po połowie na studium wykonalności, które odpowie na pytanie czy i gdzie wybudować dodatkowe przystanki w mieście. Chodzi o przystanek Śródmieście zobacz na mapie Gdyni, który miałby powstać między Wzgórzem św. Maksymiliana oraz Gdynią Główną, a także przystanek Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, zlokalizowany między Orłowem i Redłowem.



O budowie przystanku w Śródmieściu mówi się już od siedmiu lat. Do tej pory nie pojawiły się jednak żadne konkrety. Gdy niespełna rok temu wróciliśmy do tego tematu, to zarówno miasto, jak i kolejarze przerzucali się odpowiedzialnością za brak działań w tej sprawie.

Czytaj także: Co z obiecanym przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?

Nowe przystanki SKM w Gdyni: najpierw studium



Teraz obie strony zainicjowały współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Odpowie ono również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

- Na podstawie pozyskanych danych i analiz chcemy podjąć decyzję, czy taka inwestycja jest nam potrzebna już teraz, czy lepiej odłożyć ją na lata lub całkowicie z niej zrezygnować - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Inwestycje mają być ocenione pod względem zasadności ich realizacji w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021 - 2027.

Warto wspomnieć, że w pobliżu planowanego przystanku Wielkopolska deweloperzy chętnie kupują grunty. W połowie zeszłego roku firma Semeko nabyła od SKOK-u teren przy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, z kolei jesienią AB Inwestor kupił od miasta inny grunt przy tej samej ulicy zobacz na mapie Gdyni. Oba są położone w odległości kilkuset metrów od miejsca, gdzie mógłby powstać nowy przystanek SKM. Jeszcze bliżej, bo u zbiegu Wielkopolskiej i Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, swoją nieruchomość ma spółka Batory Property.

Z kolei na wysokości przystanku SKM Śródmieście grupa Hossa przymierza się do zabudowy skweru między ulicami Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni. Kwartał dalej na północ zobacz na mapie Gdyni AB Inwestor i firma BMC również realizują swoje inwestycje mieszkaniowe.
bra

Opinie (315) 2 zablokowane

  • bzdura, wydłuży to niepotrzebnie tylko czas przejazdu a odległości sa niewielkie

    zysk żaden

    • 19 0

  • Przy wszystkich przystankach SKM potrzebne są działania ułatwiające dostęp dla pieszych

    i rowerzystów.

    Wzdłuż SKM powinna funkcjonować "autostrada rowerowa" - bezkolizyjna, wygodna trasa rowerowa co najmniej między stacją SKM Gdynia Wzgórze a stacją SKM Gdynia Główna - miejsca jest dość.

    Najważniejsze są kładki pieszo rowerowe nad ulicami prostopadłymi do linii SKM w całym Trójmieście - takie jak np. kładka nad ulicą Śląską w rejonie SKM Gdynia Wzgórze...

    Ponadto dojścia piesze do peronu stacji Gdańsk Oliwa od strony południowej. Takie inwestycje znakomicie poprawiłyby komfort i bezpieczeństwo pieszych. Budowa przystanków SKM co 500 metrów to strata pieniędzy i czasu podróżnych zwykle jeżdżących na dalsze odległości.

    • 11 1

  • Deweloperzy rządzą!

    • 20 0

  • To zbyt skomplikowane i drogie... (1)

    te śmieszne projekty są zbyt skomplikowanie , a co się wiąże będą bardzo drogie. Nikt normalny na to nie pójdzie. Na łuku torowisk( o środkach osi między torami 5 metrów) w bliskim sąsiedztwie linii dalekobieżnej , na bardzo krótkim odcinku pomiędzy obecnymi stacjami i małej odległości na wykonanie profilowania przed peronowego ( przesunięcia torowisk o 10 metrów na odcinku ca~250 metrów) nikt poważnie myślący na to nie pójdzie...

    • 15 1

    • zakładasz "poważnie myślących"

      • 3 1

  • Nareszcie. dlaczego tak późno?

    Ile to lat musi upłynąć aby urzędnik zaczął słuchać ludzi?

    • 3 18

  • Czyli inwestycje są dla deweloperów?

    Żeby zarobili zanim ukończą swoje budowle- zbudują przystanki za państwowe pieniądze dla zysku prywaciarza?

    • 17 1

  • Zbyt mała odległość (1)

    Jest zbyt mała odległość między st.Gdynia Orłowo, a ewentualnym Gdynia Wielkopolska. Odcinek między Gdynia Redłowo, a st.Gdynia Orłowo jest jednym z krótszych odcinków (niespełna 700- 800 metrów) poza tym biegnie po wysokim nasypie kolejowym~4.5-5 metrów. W Warszawie najkrótszy odcinek SKM ,to W-wa Stadion-W-wa Powiśle (1,1 km) i W-wa Powiśle -W-wa Śródmieście (1,2 km). Metro to już Inna bajka...Inne lżejsze składy, inne niższe napięcie, inne hamulce i niższe prędkości a jeszcze inny system sterowania ruchem. taki trochę XXII wiek do naszej SKM-ki...

    • 18 0

    • Odległość jest właśnie dobra...

      ... 730 metrów masz między Stocznią a Gdynią Główną, a 800 metrów masz między Wyścigami i Sopotem albo Oliwa i Przymorzem. I jeździ? Jeździ. Tabor też nie jest wieczny, a każda kolejna wymiana da nam bardziej efektywne składy niż teraz...

      • 3 1

  • Trzeba Morawieckiego na prezydenta Gdyni (1)

    zamiast Szczurzastego.

    • 10 6

    • ten bankster? tu?

      mało nas okradają?

      • 3 3

  • Nie trzeba Morawieckiego

    Ten obecny też się nadaje ale sporo musi wymienić ludzi na bardziej otwartych, konstruktywnych i utożsamiających się z mieszkańcami. Raczej 50% obecnej "załogi" to do wymiany i czas na innych nowych tzw.świeżą krew. Pierwsze dwie no może trzy poprzednie kadencje obecnego Prezydenta było widać ,że się stara, a i ekipa też i były efekty. Co się teraz dzieje to....

    • 3 6

  • Bzdety (3)

    Realne potrzeby w Gdyni:
    - kolej dojazdowa na północ
    - peron dalekobieżny w Redłowie zamiast w Orłowie
    - peron pkm na Wzgórzu

    • 21 3

    • biorąc pod uwagę tempo inwestycyjne Szczurka

      to za jakies milion lat cos sie powinno ruszyc

      • 2 0

    • I to wszystko w temacie skm/pkm w Gdyni. A nie żadne stacje dla deweloperów.

      • 1 1

    • Przy Wielkopolskiej byłby dobry punkt integracyjny dla dojeżdżających z Karwin i Dąbrowy.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane