- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Punktualne pendolino ze stolicy do Trójmiasta
UTK przeanalizował 1830 porannych kursów pociągów pendolino i Express InterCity kursujących w 2016 roku ze stolicy m.in. do Trójmiasta. Tylko 5 proc. z nich było opóźnionych.
Kontrolerzy sprawdzili czasy przejazdu każdego pociągu kategorii EIP/EIC, który w danym dniu wyjeżdża pierwszy ze stolicy w kierunku Gdyni, Katowic, Krakowa, Poznania i Wrocławia.
- Na trasie do Trójmiasta poranne pociągi były najbardziej punktualne. Warto podkreślić, że w lutym, marcu, maju, lipcu i we wrześniu 2016 r. wszystkie pierwsze składy pendolino, których dotyczy analiza, dojechały do celu o czasie - przyznaje Ignacy Góra, prezes UTK.
W październiku jeden z pociągów na trasie do Trójmiasta opóźnił się nieco ponad godzinę. Mimo to średnie opóźnienie pociągów EIP do Gdyni w 2016 r. nie przekroczyło minuty. Przyzwoicie wygląda również statystyka porannych pociągów do Katowic. Średnie opóźnienie pociągów nie przekroczyło na tej trasie minuty.
Dla porównania: największe opóźnienia miały pociągi jadące na Śląsk w styczniu, czerwcu i grudniu. Do Poznania nie jeżdżą pociągi kategorii Express InterCity Premium, dlatego analizowane były pierwsze poranne pociągi Express InterCity. W tym przypadku również nie było znacznych opóźnień - średnio wynosiło ono 2 minuty. Składy jadące do Wielkopolski spóźniały się najbardziej w styczniu, maju, wrześniu i grudniu. Na trasie do Wrocławia i Krakowa poranne pociągi miały średnio zaledwie trzyminutowe opóźnienie.
Na 1830 przeanalizowanych pociągów, opóźnionych było 269. 168 z nich miało opóźnienie mniejsze niż 15 minut. Najgorzej statystyka opóźnień porannych pociągów wygląda we wrześniu i w styczniu. Wtedy średnie opóźnienie sięgało 4 minut. Najpunktualniej badane składy jeździły w lutym, lipcu oraz w sierpniu.
Urząd Transportu Kolejowego regularnie zbiera dane dotyczące liczby przewiezionych pasażerów i opóźnień pociągów.
- Zdecydowaliśmy się pilotażowo przeprowadzić analizy bardziej szczegółowe dla wybranej kategorii pociągów. W ubiegłym roku sprawdziliśmy najszybsze połączenia, w 2017 przyjrzymy się natomiast m.in. pociągom kursującym na krótszych dystansach, o charakterze regionalnym, którymi dojeżdża się do pracy czy szkoły - mówi nam pracownik biura prasowego UTK.
Możliwe, że niebawem kontrolerzy przebadają punktualność kursowania pociągów SKM.
Opinie (152) 3 zablokowane
-
2017-01-13 15:02
A gdzie pytanie jechałem bo zlikwidowali tansze równieszybkie kursy intercity expres!!
Prawda własnie taka expres jedzie dokladnie tak samo szybko bilet 30% taniej na dodatek jest wygodniej i wiecej miejsca!! Ale kto normalnie chciał by płacic więcej za za gorsza jakosc i mniej miejsca na nogo i wogle !!Dlatego zlikwidowali połaczenia bo ktos musi spłacac tego starego Ogórasa w którym nawet internetu niemozna zainstalowac bo dopiero po 10 letniej gwarancji!!Wifi nie istnieje w pendolino by idioci co brali włape za pendolino czyli ci co ich wywalono zkoryta obecnie zapomnieli o Wifi w umowie zapisac a cwaniaki chca za Wifi dodatkowe kilkadziesiat milionów!!
- 9 1
-
2017-01-13 15:54
Linia (2)
Ta linia powinna być od razu modernizowana do 250 km/h - bo była taka możliwość. Zresztą ludzie z PESY jak tworzony/certyfikowany był projekt DART / DART 2 oficjalnie wysyłali zapytania PKP (jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem przetargu, w którym wygrało Pendolino) do jakich prędkości pociągi są najbardziej pożądane - i było jasno określone, że do 160km/h.
W takim razie po co kupili Pendolino (minister od zegarków pewnie wie...) skoro za 1 pendolino można kupić prawie 2 Dart-y....- 5 5
-
2017-01-13 16:03
poco komu 250 km, gdzie sie tak spieszyc , a z ta PESA to jak tymczasem daj sobie siana . (1)
- 1 1
-
2017-01-13 17:58
PESA się nie wyrabia.
PESA się nie wyrabia, nie jest w stanie oddać zamówionych składów na czas, Pozostałe firmy to konsorcja, polskie tylko po części. Jednak nie potrafimy sami nic zrobić.
- 0 4
-
2017-01-13 17:02
Kiedy wreszcie ktoś poważnie traktujący pasażerów dobierze się do d*py WSZYSTKICH maszynistów i kierowników SKM by zaczęli jeżdzić punktualnie. Całe naczalstwo SKM natychmiast na bruk za krótkie składy i rozkład co pół godz.
- 3 1
-
2017-01-13 20:19
Pendolino (1)
A gdzie te 250 km/h w końcu?
- 5 0
-
2017-01-14 16:55
We Włoszech :)
- 0 0
-
2017-01-13 21:27
W latach 80-tych XX wieku .....
o godzinie 06:12 wsiadałem we Wrzeszczu do pociągu ekspresowego Kaszub
około 09:50 wysiadałem z niego na stacji Warszawa Centralna. Bilet był dużo tańszy niż dzisiaj na Pendolino. I zawsze w Warszawie byłem na czas.- 6 0
-
2017-01-13 21:42
a Japonii dokładność nie przekracza kilku sekund!!!czym się chwalić?
drożyzna to chyba normalne że się wymaga,czym się tak podniecać?
- 4 1
-
2017-01-13 22:55
fart
a jak ja jadę to zawsze ktoś umrze w pociągu albo coś się spie@#oli
- 2 0
-
2017-01-14 08:48
jazda z Amberem ! (1)
Oby tylko piwa z browaru Amber nie zabrakło .
- 1 1
-
2017-01-14 12:45
No daj spokój
Amber "Naturalny", tanie piwo dla kaszubskiej menelni, w sklepach po 2.20, a w Pendolino 5 razy tyle, z dopiskiem "regionalne"... Z biedy wybieram już Bocka żywieckiego.
Bardzo przydałoby się dobre piwo w WARSie, nawet z Ambera, ale choćby Pszeniczniak (najlepszy w Polsce i nie tylko!), Koźlak, Żywe.- 0 1
-
2017-01-14 09:02
fajny pociąg,czuć luksus
ale trochę drogo,no cóż luksus kosztuje.
- 0 1
-
2017-01-14 11:03
Dlaczego
nikt nie myje Pendolino przed wyjazdem z Gdyni ? Za jazdę brudasem ze stacji początkowej powinien być rabat .
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.