• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Q3, czyli mały SUV marki Audi

Bawo,Mart,Ps
24 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Audi Q3. Mały SUV skazany na sukces?



Audi Q3. Audi Q3.

Znaczek Q na masce w przypadku Audi zawsze był gwarancją rynkowego sukcesu. Czy tak będzie i tym razem? Na podbój naszego rynku całkiem niedawno wyruszył nowy, mały SUV segmentu premium - Audi Q3.



Audi Q3 Audi Q3
Premiery suvów i crossoverów oznaczonych tą literą, Audi organizuje średnio co trzy lata. Jako pierwszy na drogi, w 2005 wyjechał ogromny Q7, zbudowany na tej samej płycie, co VW Touareg i Porsche Cayenne. W 2008 roku pojawił się Q5.

Minęły kolejne 3 lata i oto stoi przed nami Q3, jak na razie ostatni zapowiadany przez Audi samochód określany przez samego producenta mianem pojazdu "sportowo-użytkowego". Czy jednak w takie zapowiedzi można wierzyć? Wiadomo, że suvy i crossovery wciskają się w każdą możliwą, jeszcze niezagospodarowaną niszę na motoryzacyjnym rynku.

Sylwetką Q3 przypomina swoich większych braci. Muskularny przód, podniesiony tył i wyróżniające się diody led, to symbole rozpoznawcze wszystkich Q.

Uwagę zwraca też masa pojazdu - niecałe 1500 kilogramów. Q3 w 74 proc. zrobiono ze stali wysokowytrzymałościowej (pokrywa bagażnika i silnika są z aluminium).

Silniki? Dwa benzynowe (170 i 211 KM) oraz dwa wysokoprężne (140 i 177 KM) - wszystkie o pojemności 2 litrów. Do tego pełen zestaw dodatków, systemów i opcji, bez których nie może obejść się auto segmentu premium. Firma oferuje np. audi side assist, pomagający kierowcy zmienić pas ruchu za pomocą czujników radaru czy audi lane assist aktywnie kontrolujący właściwy pas ruchu i w razie zagrożenia sygnalizujący potrzebę poprawienia położenia kierownicy.

Co ciekawe, Q3 (ceny auta zaczynają się już od 123 tys. zł netto) już w podstawowej wersji jest dość bogato wyposażone. Do tej pory Audi, podobnie jak jego największy konkurent BMW, kazało sobie dość słono płacić za wiele elementów wyposażenia dodatkowego.

- W przypadku Q3 liczyliśmy głównie na klientów firmowych - mówi Marcin Tyburski z firmy Fota-Groblewski, przedstawiciela marki w Trójmieście. - Samochód cieszy się jednak sporą popularnością wśród klientów indywidualnych, ceniących sobie wygodę, oszczędność i luksus, gwarantowany przez markę.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (38) ponad 10 zablokowanych

  • RANGE ROVER

    w tym segmencie to tylko evoque sie teraz liczy nikt nie przebije ich stylistyki i jakosci wykonczenia!!!

    • 0 0

  • Mi sie podoba ale jako fan BMW wolalbym X3 lub X1

    sam jezdze bmw i nie dyskryminuje audii ale BMW to klasa i niezawodnosc...jak mi ktos napisze ze bmw dla wiesniakow albo ze beda wydatki to wysmieje... jezdze bez awarii, czasem malenki element zawieszenia wymienie... przy normalnej jezdzie w trasie (uwaga)spala 7 litrow gazu... na benzynie 6,1... jak ktos nie umie jezdzic bmw to zawsze bedzie duzo palic... zreszta nie tylko bmw. Ja pozostane wierny bmw bo moge w kazdym momencie wsiasc i pojechac do zakopca czy do berlina bez obawy o awarie... Pozdrawiam posiadaczy auta najlepszej marki na swiecie

    • 0 0

  • fajna zabawka dla zamoznych kobiet lub latorosli milionera

    Samochod z duza jakoscia,fajny ,wygodny ,dla kogos szczuplego i nie przekraczajcego 180 cm wzrostu.
    Oczywiscie ze mozna kupic tansze samochody,ale to juz nie bedzie audi Q3 !
    To samochod ktory mowi patrz na mnie,ja mam dobry gust i pieniadze.
    Zaden sredniak czy ktos kto ciezko pracuje na kazda zlotowke nie kupi tego auta.
    Bo to auto jest jak luksusowy gadzet!

    • 0 0

  • taaaa (3)

    "cieszy się jednak sporą popularnością wśród klientów indywidualnych" czyli pełno ludzi przychodzi na jazdy testowe bo "myślą o kupnie na wiosnę. Chyba,że teraz będzie rabat rocznikowy" :D
    Widziałem ten wynalazek w ruchu na dąbrowszczaków- jakieś dziwne proporcje i mi się nie podoba.

    • 14 2

    • (2)

      Oj Kowalski Kowalski, nie stać cie na to auto tak samo jak mnie... Więc nie gadajmy że sie nie podoba - prawda jest taka że jak by były pieniądze na taki samochód to by ci sie podobał.

      • 1 1

      • Mnie nie stać na 123 netto. Ale za połowę tej ceny ściągam z USA

        spasionego mustanga albo camaro z pięknie brzmiącym silnikiem. Większy LANS , większy fan z jazdy. Ktoś kto kocha prawdziwe samochody nie kupuje Q3.

        • 1 0

      • w tym segmencie

        w segmencie małych suv/sav są akurat inne auta które mi się podobają. nie koniecznie marek premium - np. Kuga może nawet ASX. Merc GLK już ma więcej polotu przez tą swoją kwadratowość:) Countryman też by mnie bardziej cieszył:)
        Natomiast Pan Redaktor mógłby zajrzeć do specyfikacji i nie pisać,że podstawowa wersja za 123k jest dobrze wyposażona - toć to golas :D nawet pożałowali ramek chromowanych. Auto segmentu premium z klimą manualną -żarty :D Pewnie,że ma podstawowe rzeczy i może śmiało służyć przez wiele lat zapewniając wygodę użytkownikowi...ale czegoś chyba brakuje. takie audi,ale jakby nie audi...

        • 1 0

  • Wolalbym (3)

    Nissana Juke-R z silnikiem od GT-Ra

    • 14 30

    • moim zdaniem

      osoba, ktora go stworzyla od strony wizualnej powinna zostac rozstrzelana

      • 0 0

    • a ja bym wolał Rolls Royca z silnikiem V16

      ale obaj musimy sie pogodzic z tym ze te auta są nie do dostania (zbudowane w liczbie kilku sztuk) i przynajmniej dla mnie poza zasiegiem finansowym. ten artykul jest o aucie ktore bedzie powszechnie dostepne

      • 4 1

    • poprawna nazwa

      Nissan JOKE

      • 6 3

  • qpu 3 i tyle ale za to cztery koła olimpijskie

    • 0 1

  • a może MINI Countryman? (8)

    szczerze mówiąc wybrałbym MINI Countryman'a. Ciekawsza stylistyka, bardziej wyróżniający się i oryginalny a audi jak audi bez polotu.

    • 13 15

    • popieram (2)

      tez wybralbym countrymana. przede wszystkim nawiazuje do legendy jaka bylo pierwsze mini. w XXI wieku powstala odswierzona linia, ktorej to legendarnej linii nastepstwem jest wlasnie countryman. mini przede wszystkim jest spojne stylistycznie (ksztalty swiatel i bryly maja rowniez odzwierciedlenie w desce rozdzielczej) a audi nie nawiazuje do niczego poza swoimi wiekszymi braćmi. jasne ze kwestia gustu co sie podoba ale co jest spojne a co nie to juz kwestia logiki. dlatego wybieram MINI

      • 4 2

      • (1)

        zgadzam się w 100% MINI to nie tylko samochód, to coś więcej niż przedmiot służący do przemieszczania się z miejsca na miejsce.

        • 4 3

        • nope to tylko BMW w ładnym opakowaniu.

          • 0 0

    • (4)

      Najbrzydszy samochod, koles albo jestes slepy albo jestes kompletnie pozbawiony gustu.

      • 3 12

      • (3)

        rozumiem że jesteś osobą, która na świecie decyduje o tym co jest ładne a co jest brzydkie. Gratuluje. Wydawało mi się że gust to sprawa każdego z osobna, jeżeli Tobie się coś nie podoba, to bierz pod uwagę że ktoś może mieć inne zdanie niż TY.

        • 9 0

        • (2)

          sorry, ale w tym przypadku jestes totalnym bezgusciem. Twoj countryman wyglada jak furmanka, Styl retro 4x4, co to ma w ogóle być?!

          Wracajac do twojej wypowiedzi, skoro sam oceniales audi, to ja oceniam ciebie i twoj wybor. Co jest oryginalnego w countrymanie? Normalne Mini podniesione o 20 cm z wiekszymi kolami? To jest ta twoja "oryginalność"?

          • 2 6

          • (1)

            ja nie napisałem że jak ktoś wybiera sobie Audi to jest bezguściem czy kimś tam...to po pierwsze, po drugie nie jeżdżę Countrymanem, więc nie jest mój. Nie jest w stylu retro. Oczywiście może się Tobie nie podobać i generalnie mnie to ani ziębi ani grzeje. W odróżnieniu od Ciebie nie napiszę o Tobie tylko dlatego że podobają Ci się inne auta niż mi, że jesteś bezguściem oraz człowiekiem bez fantazji, polotu i charakteru, bo wolisz auta "zwykłe", które nie są brzydkie, ale są nijakie, takie jak wszystkie inne.
            Porównałem MINI do Audi, bo są w tej samej klasie aut premium. Mylisz się, nie został podniesiony o 20 cm, prześwit ma 15 cm. Koła także nie są większe, więc jak już coś oceniasz, to najpierw to poznaj. Oryginalność MINI nie polega na tym że ma napęd 4x4 (nie jest to też standard, tylko możliwa opcja do wyboru).
            Można tak jeszcze długo polemizować i obrażać się nawzajem, tylko po co? Skoro Ty i tak wiesz swoje i masz swoje zdanie. Ja także i nie zamierzam wpływać na Twój gust, a Ty chyba na mój próbujesz.

            • 4 0

            • tez nie zamierzam polemizowac, ale mini countryman w porownaniu do tradycyjnej wersji jest po prostu ohydny. Tak samo nie wyobrazam sobie garbusa w wersji 4x4.

              A co do suvów, nie są to ogólnie samochody z fantazja ..

              • 0 4

  • kupa kasy ,styl marny ,klasy wcale duze koleczka

    damski czopek ,ani off road , ani SUV tylko KUNDEL po to zeby kupowali....i oto im chodzi. Cena z kosmosu , NA ZIMOWA SOL akurat wlasciwy wozek. Stoi w korku tak samo jak Tico za 900 zl, zaparkowac nie ma gdzie,ktos porysuje to plakac sie chce ,serwic kosztuje z gore kasy. eeee tam ,szkoda pary

    • 2 2

  • no , 123 tys zl za toczydlo na zime akurat zeby ci polonez w tyl wjechal..... (3)

    wogole zacznijmy od tego ze nalezy podniesc i to mocno zarobki polakow aby Polak mogl na te skorupe pracowac tyle samo dni co niemiec i wtedy bedzie git.Natomiat osobiscie znam 200 innych opcji zeby wydac te 123 tysiace zlotych niz na 4 kola i blache co bedzie stac wkorku i nawet za parkowanie tego brachla trzeba bulic. Czasy samochodow mijaja i tyle

    • 6 4

    • (1)

      To se podnieś i po sprawie

      • 0 2

      • ja se ponioslem,ale nie pracuje i nie wydaje w padlinolandzie

        • 0 1

    • heh podniesc zarobki

      to raczej nie takie proste. kazdy "zachodni" narod na zarobki pracowal dziesieciolecia. maja rozwiniete gospodarki, automatyzacje produkcji. u nas nadal dominuje polautomatyczna robota. nie da sie na tym wiele zarobic bo i wyprodukowac sie nie da. zaleznosc jest banalnie prosta. na rozwiniecie naszej gospodarki trzeba poczekac minimum 20 lat. wtedy moze dogonimy zachod. gdyby teraz sztucznie podniesc zarobki, koszta produkcji by tak poszly w gore ze nikt by u nas juz nic nie zamowil, przez to bysmy sie nie tylko nie rozwineli ale i cofneli. historia rowniez pokazuje ze pomysly etatystyczne sa bardziej katastrofalne niz najgorsze zywioly. 3 lata temu w zimbabwe zamrozono ceny zywnosci by ludzie mogli tanio kupowac. i co sie stalo? producenci przestali produkowac bo musieli dokladac do biznesu. podstawowe motto rzadu powinno brzmiec "nie przeszkadzac", albo "nie robic nic". ludzie od wiekow potrafili zorganizowac sie sami (jesli chodzi o gospodarke rzecz jasna).

      • 0 1

  • Nietrafiona ta nazwa

    Przecież wszyscy wiedzą, że Q3 to Quake III ;)

    Pozdrawiam :)

    • 6 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane