- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej
Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.
Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka . Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl
- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?
- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.
Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet , biurowców w rejonie ul. Arkońskiej , Ergo Areny czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu .
- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo i skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską .
- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.
- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.
Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej , Myśliwskiej oraz Słowackiego .
- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.
- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.
Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."
Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Miejsca
Opinie (179)
-
2015-11-26 15:05
i dobrze takie rady wiedza najlepiec co by się przydało w danej dzielnicy (3)
lepiej niż urzędasy w biurach. Szkoda tylko ,że swojej nie znam, gdzie można sie dowiedziec coś na temat rady ? Gdzie i kto tam zasiada?
- 28 15
-
2015-11-27 07:59
Myslenie nie boli
- 1 0
-
2015-11-26 15:06
(1)
Google nie gryzie.
- 5 4
-
2015-11-26 15:10
co Ty gadasz?
Ja myślałem ,że Google to taki mityczny stwór. Dzięki już się nie boje
- 6 1
-
2015-11-26 23:02
Nocny na piekarnicza z centrum!!! (3)
Jako mieszkaniec osiedla "sloneczna morena" bardzo prosilbym o bezposrednia linie nocna z Gdanska glownego, a nie z Wrzeszcza. Wiecie ile ludzi mieszka na tym osiedlu? Sami mlodzi i mobilni, a nie stare dziady. Bezposredni nocny do piekarniczej z glownego bylby bardzo mile widziany.
- 3 5
-
2015-11-27 07:59
Jak mobilni to w auto i gaz.
- 2 0
-
2015-11-27 05:00
Nie widzę szans
Osiedle położone na komunikacyjnych peryferiach. Zamieszkując tam sam sobie ograniczyłeś życie nocne. Taxi albo trzeźwiący spacer z Kurpuńskiego/Piecewskiej zostaje.
- 3 2
-
2015-11-26 23:42
Nocny
Zgłosiłem te sprawę do p. dyr. Zomkowskiego - na spotkaniu stwierdzono ze jest to do zrobienia, by jeden z nocnych zatrzymał się przy sklepie Carrefour. No ale coś słabo z realizacją...
- 2 3
-
2015-11-26 15:28
Wytyczać i budować więcej linii tramwajowych nawet bez dróg. (4)
Tramwaje to takie Gdańskie metro.
- 15 9
-
2015-11-26 15:48
Niech te tramwaje będą jeszcze bezpieczniejsze. (3)
Ostatnio moja żona w myśl ekologii jechała wieczorem z pracy tramwajem i dosiadł się do niej zboczeniec.
Musiałem wyjść po nią na przystanek. Ma gnój szczęście że nie wysiadł razem z nią bo wpadłby mi prosto w łapy. a ze mnie wyłazi straszny dzikus jak ktoś choćby na nią spojrzy nie mówiąc już o zamiarze zrobienia jej krzywdy.
Oj masz chłopie szczęście, bo miałem ze sobą niespodziankę dla ciebie.
Doradziłem żonie, żeby jeździła jednak samochodem, o dziwo wychodzi jej taniej niż przy bilecie miesięcznym sieciowym, a komfort i bezpeczeństwo bez porównania.- 8 11
-
2015-11-27 07:55
I wtedy się obudziłeś.
- 1 0
-
2015-11-26 17:12
(1)
zawiadomiła motorniczego?
- 4 1
-
2015-11-26 17:40
Nie, napisala SMSa do mnie.
Gdyby zawiadomiła motorniczego to wyszłaby na idiotkę, bo koleś by się głupio uśmiechnął i powiedział że wcale nie miał złych zamiarów.
Gdyby jednak miał, i tak nie zrealizowałby ich w tramwaju gdzie są kamery, a wysiadłby i poszedł za nią. Tam jednak czekałem już ja i moja niespodzianka :-)- 6 4
-
2015-11-26 19:23
A Ja mam pytanie co z linią 283 . (5)
Założeniem o ile pamiętam było udogodnięcie dojazdu do szpitala dawnej A .M.i szpitala na ul. Wileńskiej. Swismed. Zostały zakópione autobusy które mogą pokonać tą trasę a ciągle dublója trasę innych lini
- 4 12
-
2015-11-26 21:07
Linia 283 (1)
AJa się pytam co z mMoją propozycją zmiany trasy poprostu chcę wiedzieć komu się ona nie podoba .?Czy to za wiele ,jeżeli tak to chciał bym wiedzieć!
- 0 5
-
2015-11-27 07:46
Nie propozycja się nie podoba, tylko to, że nie da się jej przeczytać bez bólu zębów...
- 0 0
-
2015-11-27 07:41
Ty może zakóp słownik ortograficzny. Albo korepetycje z polskiego
udogodnięcie....
zakópione....
dublója....
lini....
tą trasę zamiast tę trasę...
interpunkcja...
Nawet Swissmed źle napisane. To wszystko w 2 linijkach tekstu. Płetwy opadają.
W imię przetrwania języka polskiego, nie rozmnażaj się.- 1 0
-
2015-11-26 20:53
Linia 283 .
Linia która prosi się o zmiany .!jej dzisiejsza trasa jest bez jakiego kolwiek sensu ,wiekszość jej trasy jest dulem innych lini . Puszczenie tej trasy od zakażnego na wprost w Wileńską-osiedle domków do piecewskiej idalej na Niedzwiednik .Powrót Wileńską w dół,załatwia sprawę wielu pacjętoów a także mieszkańców!
- 1 5
-
2015-11-26 19:34
A może autobósy..
- 8 0
-
2015-11-26 22:29
Orunia Górna (1)
Po raz kolejny władze Gdańska "wykiwały" mieszkańców Oruni Górnej w sprawie komunikacji. Po wybudowaniu połączenia z pętli Świętokrzyska zabrano nam autobus 254 i dodano w zamian autobus łączący Orunię Górną z pętlą tramwajową. Po 2 miesiącach i ten autobus zabrano, nie zwrócono autobusu 254. Komunikacja pogorszyła się. Jedyne połączenie z pętlą to autobus wiecznie opóźniony w godzinach szczytu - 162. Nikt nie pomyślał o połączeniu tramwajowym z pętli Łostowice Świętokrzyska przez 3 Maja na Morenę do PKM. Orunia Górna zakorkowana w stronę miasta, zakorkowana w stronę Moreny, dojazdy dłuższe o ponad 30 minut do przystanków docelowych. Jest coraz gorzej, ale żaden radny PO nie reaguje na nasze sugestie.
- 8 5
-
2015-11-27 04:45
Przeprowadź się
tam, gdzie jest lepiej. Po co jeździć do pętli na tramwaj, żeby na około nim zwiedzać pół miasta? Masz 154 i bezpośrednio 162 do wrzeszcza.
- 2 1
-
2015-11-26 15:23
(3)
Przecież spece z ZKM i ZTM wszystko wiedzą najlepiej mimo, że z komunikacji nie korzystają.
- 46 11
-
2015-11-26 22:02
No bo tam miesza niejaki pan L.sicki. Paź pana Pawełka (1)
- 2 3
-
2015-11-27 01:00
to to jeszcze po ziemi chodzi ta zaraza?
haha, skoro na to pozwalacie
to jesteście barany- 1 1
-
2015-11-26 19:41
Ja bym obstawiał...
Że "udrażnianie" ul. Kartuskiej (usunięcie z niej autobusów) było bardziej na rękę urzędnikom z Urzędu Miasta, przecież biedactwa muszą jakoś do pracy dojechać swoimi wygodnymi autkami.. A ty szary parchu gnieć się jak sardynka w wypchanym po brzegi tramwaju, ale najpierw odstój swoje na przystankach przesiadkowych.. Z okolicy ul. Słowackiego/Srebrzysko wsiadamy w 110/116/122/126/(136 "stara Słowackiego)/157/(przy dobrych wiatrach 227 bezpośrednio na Morenę) na Niedźwiednik, tam 184/210/283 na Morenę, tam przesiadka w 10/12 i w "tylko" godzinę (przy dobrych wiatrach) i tylko z dwoma-trzema przesiadkami lądujemy na Zakopiańskiej..... 142 jeździł tę trasę 15-20min. Zrobili nam cud miód i orzeszki..
- 8 5
-
2015-11-26 15:18
Rada Dzielnicy Jasień (2)
nie odpowiada na maile. Nie ma takiej opcji w ankiecie.
- 26 3
-
2015-11-27 00:08
Jak rozmawiam z ludzmi na osiedlu, nikt ich nie widział.
Co roku tylko dowiadujemy się, ile kasy zostało wydane na jakieś dziwne festyny. Wstyd, szczególnie w porównaniu do innych, prężnych Rad
- 2 0
-
2015-11-26 22:04
Kiedy się radni obudzą?!
Ta ludzie też mieszkają!
- 1 1
-
2015-11-26 22:52
.
Uruchomienie linii tramwajowej na Morenę już zaskutkowalo pogorszeniem kursowania chociażby linii 168(skrócone kursy,opóźnienia spowodowane zmianą trasy,autobusy są stare i zimne) i jeszcze straszą niekorzystnymi zmianami? A wydawać by sie mogło że gorzej być nie może...coś tu jest nie 'halo'...
- 8 3
-
2015-11-26 22:45
142
Autobus linii 142 powinien zajeżdżać na przystanek Wileńska tak jak 184. Koniec, Kropka i nie zmienię zdania!
- 1 7
-
2015-11-26 17:05
A może by pójść za zielona góra? (1)
Ostatnio na radzie miasta jednogłośnie przegotowanej darmowa komunikację miejska dla faktycznych Dawców szpiku/komórek macierzystych. Może którys z Radnych/Rad Dzielnic by spróbowała przedstawić taki projekt na spotkaniu? Warto dodać, takich osób ich osób jest stosunkowo niewiele, więc ZTM nie ponioslby odczuwalnych strat, a byłby to ukłon w stronę Dawców. Mały gest dla Wielkich ludzi ;) ps email rowerowopogda@WP.pl gdyby ktoś chciał więcej szczegółów
- 7 5
-
2015-11-26 22:29
sora mial byc plus a dalem minus
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.