- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej
Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.
Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka . Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl
- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?
- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.
Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet , biurowców w rejonie ul. Arkońskiej , Ergo Areny czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu .
- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo i skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską .
- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.
- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.
Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej , Myśliwskiej oraz Słowackiego .
- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.
- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.
Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."
Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Miejsca
Opinie (179)
-
2015-11-26 16:18
183 (1)
Przywrocic 183 przez Suchanino!!!
- 7 10
-
2015-11-26 22:27
a po jaki kij jak 184 jezdzi przez suchanino
- 2 0
-
2015-11-26 21:46
Połączenie Moreny z Wrzeszczem (2)
Dlaczego od momentu uruchomienia tramwaju tak tragicznie wygląda połączenie Moreny z Wrzeszczem, zwłaszcza z PKP??? Przecież tramwaj jedzie do Gdańska!
Przed zmianami były świetne i częste połączenia autobusowe, teraz to kpina!- 15 4
-
2015-11-26 22:10
PKM (1)
Chcesz do Wrzeszcza PKP, to jedź pociągiem! Na stację kolejową niczym tak dobrze nie dojedziesz jak pociągiem.
- 2 7
-
2015-11-26 22:26
No tak. Cała Morena mieszka obok PKMki. Zastanów się jak długo trwa dojazd
tramwajem i PKMką do Wrzeszcza urzędasie!!!!!!!
- 5 2
-
2015-11-26 15:33
(3)
Co ma 142 do 210 i 167????
- 22 5
-
2015-11-26 16:26
jak będzie jechał przez Suchanino, to chyba ma? (2)
- 5 3
-
2015-11-26 21:49
Suchanino (1)
Proszę nie pomijać Suchanina bo po uruchomieniu tramwaju na Morenę zostało obcięte 25% połączeń do Gdańska Głównego. Nie rozumiem tez co chcą obcinać z linii 210, przecież jeździ raz na godzinę!! 184 dwa razy na godzinę w szczycie lub 1 raz poza szczytem. Ogólnie mam wrażenie, że na Morenę będzie jeździł tramwaj, 184 puszczą przez Piekarniczą......a 45 tys. mieszkańców Suchanina ma się zmieścić w autobus 130 jeźdżący trzy razy na godzinę o pakowności 70 osób na 1 autobus. Wychodzi na to, że Suchanin to będzie taki koniec świata w centrum miasta a mieszkańcy będą godzinę pieszo chodzić do centrum......
- 4 4
-
2015-11-26 22:25
45 tys mieszkancow suchanina hahaha
tyle to ma przymorze .... suchanino 12 tys.
- 4 0
-
2015-11-26 15:20
Nie dla zmiany trasy autobusów 167/168 (2)
Co ma autobus 142 do 167 ?!
- 51 6
-
2015-11-26 22:11
Aby skłcić mieszkańców Gdańska,
bo jednym coś się udało uzyskać
- 4 1
-
2015-11-26 18:40
niech 118 zlikwidują-tramwaj jest, a 227 przez AK niech puszczą, po co dublować tramwaj
- 1 7
-
2015-11-26 20:38
a co z linią tramwajową 15 ??? (1)
teraz jest to 5, trasa miała wrócić do starej po remoncie zajezdni w Jelitkowie i temat umarł
- 6 6
-
2015-11-26 22:08
W Jelitkowie nie ma zajezdni (i nie było).
- 3 0
-
2015-11-26 20:55
Prośba do ZTM (1)
Nie antagonizujcie mieszkańców!!! Obiecywanie uruchomienia linii 142 kosztem zmian na liniach 167 (znowu???) i 210 (Osowa) graniczy z cynizmem. Proszę poszukac rozwiązań i rezerw - wiele podano w trakcie debaty w Kokoszkach.
- 18 4
-
2015-11-26 21:56
210
Dokładnie, co chcą ciąć w linii 210??? Przecież jeździ jak na lekarstwo
- 7 2
-
2015-11-26 15:42
Cięcia (3)
Moim zdaniem nie byłoby problemu gdyby w wakacje kursowała linia 315 zamiast 199+115. W rok szkolny 115-ka koniecznie, bo na tej trasie jest sześć szkół. Jak ciąć to 115tke.
- 5 3
-
2015-11-26 16:00
(1)
115 i tak już zostało mocno pocięte,kursuje co 30-40 minut,a kombinacja typu 130+199 nie zawsze się udaje,ze względu na notoryczne spóźnienia 199 przekraczające często 10 minut,często też wypadają kursy i zamiast co 15 minut 199 kursuje co ok 30 minut wbrew temu co jest podane w rozkładzie jazdy.115 ze względu na krótką trasę nie łapie aż takich spóźnień.
- 4 3
-
2015-11-26 21:53
115
115 powinno jeździć częściej, tyle szkól po drodze: na Beethovena, na Otwartej (pamiętajcie, ze po reformie szkolnictwa uczniowie jeżdżą i do podstawówek i do gimnazjum po 3 przystanki), na Sobieskiego Metalówka, uniwerek wydział chemii, politechnika cała......i wszyscy się mają zmieścić w 1 autobus 115 śmiech na sali, wpadnie jedna klasa i autobus pełny.....pamiętajcie autobus to nie tramwaj nie jest tak pakowny
- 1 4
-
2015-11-26 16:25
coś tu nie gra
199+115 = 314 , a nie 315
- 10 1
-
2015-11-26 21:06
Walczą o zmiany...
A u nas (Wzgórze Mickiewicza) nie ma autobusu wcale chociaż miał być od września... Obiecują i nic z tego. Szanowna redakcja mogłaby interweniować bo my słyszymy tylko kłamstwa od władz.
- 4 5
-
2015-11-26 16:13
Ta linia przez Przymorze i Oliwę to na poważnie? (1)
Rozumiem, że pracownicy Arkońskiej byli by 10 minut szybciej w pracy, ale poza tym to nie rozumiem przebiegu tej linii. Ta linia nie podjeżdża ani pod dworzec w Oliwie, ani pod katedrę (tylko przy powrocie). Może ktoś z Was rozumie w czym ona miała by pomóc?
- 9 3
-
2015-11-26 21:04
A ja wiem.
Taki mieszkaniec Żabianki mógłby rano wsiąść w autobus. Jechać na poranną mszę w katedrze. Potem z katedry jechać jeden przystanek na targowisko w Oliwie. Stamtąd jechać na Krzywoustego w Oliwie na drugie, tańsze targowisko. Obiad w Amazonce, a potem w autobus i do Rozi.
Żyć nie umierać.- 4 1
-
2015-11-26 17:51
(2)
Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
To jest sensowna propozycja modyfikacji - w przeciwieństwie do obecnego kształtu linii autobusowych 161, 167 oraz 267, który nie respektuje założenia polityki transportowej Miasta Gdańska polegającego na minimalizacji dublowania tras autobusowych oraz tramwajowych.- 5 11
-
2015-11-26 20:38
usunąć autobusy z Grunwaldzkiej?
Wałów Jagiellońskich, Nowych Ogrodów, Rakoczego - bo dublują linię tramwajową? Gdzie jest linia tramwajowa do Jasienia i Kokoszek, którą dublują autobusy 161, 167 i 267? Trochę umiaru i logiki w wypowiedziach!!!
- 6 2
-
2015-11-26 18:05
Majstrowanie przy linii 167 już raz nie wyszło na dobre i teraz jest OK.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.