- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (66 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej
Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.
Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka . Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl
- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?
- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.
Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet , biurowców w rejonie ul. Arkońskiej , Ergo Areny czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu .
- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo i skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską .
- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.
- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.
Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej , Myśliwskiej oraz Słowackiego .
- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.
- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.
Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."
Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Miejsca
Opinie (179)
-
2015-11-26 17:10
po wprowadzeniu linii tramwajowych , zlikwidowaniu autobusu 142 i zastąpienie autobusu 183 autobusem 184 który obwozi pasażerów po Morenie czas dojazdu do pracy wydłużył się 15-20 minut. nie o to chyba chodziło żeby utrudnić ludziom dojazd do pracy
- 18 5
-
2015-11-26 16:18
Ten pomysł z autobusem w Oliwie jest super (1)
W OBC i Alchemii pracuje kilka tysięcy osób które zamiast samochodem mogłyby tam dojeżdżać komunikacją miejską
- 5 8
-
2015-11-26 16:26
Tylko, że ten autobus nie docierałby pod OBC
OBC jest świetnie skomunikowane. Należałoby jedynie zrobić poprawki. Niechby 122 kursowało częściej i może przez PKM-Strzyża. Brakuje też wygodnego dojścia z tramwaju do OBC - teraz pracownicy depczą trawniki uniwersytetu, który nie zgadza się na żaden chodnik itp.
- 4 1
-
2015-11-26 16:21
smrodzibusy (1)
zrobili na Morene 2 linie tramwajowe to radni dalej swoje, przywrodzcie 142, ciekawe po co, smierdzace autobusy
- 8 18
-
2015-11-26 16:25
żeby mieć dojazd do Wrzeszcza, nie wiesz po co.
- 3 2
-
2015-11-26 16:24
Przydałby się...
...jakiś autobus z pętli integracyjnej Świętokrzyska do PKM Kiełpinek.
- 14 4
-
2015-11-26 16:02
każdem w dzielnicy autobus po jego drzwi
- 8 10
-
2015-11-26 16:01
183 i 142 na stare trasy
- 24 12
-
2015-11-26 15:53
Beznadziejny dojazd z Zaspy Rozstaje na UG.
Około połowę trasy trzeba zrobić piechotą, dobre dla tych co się nie spieszą.
- 10 13
-
2015-11-26 15:52
142 powinno kursować w relacji Wileńska-Jaśkowa Dolina-Rakoczego-Potokowa-Słowackiego-Wrzeszcz PKP.Niepotrzebne byłyby cięcia na innych liniach,bo trasa ta jest krótsza od pierwotnego przebiegu tej linii.Należałoby coś zrobić jeszcze ze 184,bo obecna trasa z podwójnymi zajazdami na Wileńską niepotrzebnie wydłuża czas przejazdu w relacji Dworzec PKS-Niedźwiednik.Ideałem byłoby podzielenie tego na dwie linie:183 Dworzec PKS-Niedźwiednik i 184 Dworzec PKS-Wileńska.Jedna z tych linii mogłaby kursować w obie strony przez ulicę Powstańców Warszawskich obsługując przystanki "Nad Jarem" i "Suchanino",tak jak linia 131,która kursuje rzadziej niż autobusy PKS do Kościerzyny,bo w dni powszednie co 60 minut,a w świąteczne co 120 minut wykonując zaledwie po kilka kursów dziennie.
- 16 8
-
2015-11-26 15:39
175 do dworca głównego
- 6 8
-
2015-11-26 15:29
a radny dzielnicy Wrzeszcz Górny i jednocześnie autor artykułu Krzysztof Koprowski
jakie ma zdanie na temat pomysłu "swojego" szefa z dzielnicy?
- 16 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.