• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont po polsku - jak sparaliżować miasto na dwa tygodnie

Paweł
13 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: zbudowali podjazd, ale miasto go zburzyło
Warto remontować szybciej, ale drożej? Warto remontować szybciej, ale drożej?

- W każdym innym kraju prace na dużym i często uczęszczanym skrzyżowaniu odbywałyby się zapewne na trzy zmiany i zostałyby wykonane w jeden weekend. Dlaczego u nas tak nie jest - zastanawia się nasz czytelnik, pan Paweł.



Co lepsze - szybka przebudowa jednego skrzyżowania, czy nieco dłuższa, ale dwóch?

Zdarzyło mi się w poniedziałek jechać samochodem ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni w obrębie remontowanego skrzyżowania z ul. Kalksztajnów. Była godzina 18:30, jeszcze nawet nie do końca ciemno, więc myślałem, że praca będzie wrzała. Ale gdzie tam, oprócz kilku policjantów kierujących ruchem nie zauważyłem ani jednego pracownika firmy wykonującej przebudowę skrzyżowania. Ani śladu ciężkiego sprzętu. Pracujemy od 8 do 16 a potem do domu? Co nas obchodzi, że pół miasta jest sparaliżowane?

W każdym normalnym kraju prace odbywałyby się na trzy zmiany i zapewne zostałyby wykonane w jeden weekend. Zwężenie zaplanowano bowiem w dniach 8-18 marca. Odliczając weekendy (bo zapewne wtedy też nikomu nie chce się pracować) pozostaje nam siedem dni roboczych. Jeśli prace trwają 8 godzin dzienne, daje nam to łącznie 56 roboczo-godzin. Oczywiście jestem świadomy, że dziewięć kobiet nie urodzi dziecka w miesiąc, ale myślę, że rozpoczynając prace w piątek, można z powodzeniem zakończyć je przed godziną 6 w poniedziałek.

Szkoda, że w naszym kraju jedynym kryterium rozstrzygania przetargów jest cena. Czas realizacji inwestycji jest równie istotny co zeszłoroczny śnieg, rzadko kiedy można uzyskać za to więcej niż 10 proc. punktów. Można wprowadzić również dodatkowe punkty za przyśpieszoną realizację krytycznych momentów inwestycji, takich jak zwężenia czy zamknięcia głównej arterii miasta.

Ponadto przy koszcie inwestycji wynoszącym pewnie kilka lub kilkanaście milionów złotych dopłata dla robotników za trzy dni pracy w systemie trójzmianowym oraz za pracę w weekend nie przekroczyłaby pewnie 1 proc. całości kosztów inwestycji.

Szkoda, że nikt nie pomyśli o takich prozaicznych sprawach podczas planowania inwestycji. Remonty kilkupiętrowych skrzyżowań na autostradzie czy układanie stumetrowego odcinka drogi wykonywane w jedną noc możemy pooglądać jedynie w Discovery Channel.

Zobacz jak trudno podróżuje się ul. Morską w czasie popołudniowego szczytu.

Paweł

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (173) 4 zablokowane

  • (2)

    Nawet nie trzeba by kryterium punktowego dawać - wystarczyłby po prostu warunek konieczny w SIWZ. Ale czy to budyń czy szczurek - obydwaj tacy sami mądrale - nie myślą żeby życie ludziom ułatwić.

    • 25 5

    • (1)

      tak glabie? a po co jest ten remont? Zebys przestal jeczec ze Polska ma najgorsze drogi na swiecie.

      • 3 5

      • Głąba to twoi rodzice wychowali - policz sobie ile czasu mieszkańcy miasta marnują stojąc w korkach, przelicz to razy nawet najniższa krajowa i zobaczysz, jaka kwota ci wyjdzie. Ale taki mądry jak ty nie rozumie, że bogate miasto to nie tylko budżet miasta, z którego warto czasem dołożyć parę złoty, ale ogół pieniędzy zarobionych przez mieszkańców i krążących w obiegu. A ile jesteś w stanie zarobić stojąc w korku? Normalni ludzie nie wiele, ale ty akurat nic, bo bezrobotny jesteś albo pracujesz w urzędzie i wypisujesz peany na cześć władzy, która przecież "tak dużo robi", nie ważne jak.

        • 2 2

  • nie były by wykonane w weekend

    raczej w nocy kiedy nie ma ruchu a rano - gotowe - no ale to tylko w rozwiniętych krajach niestety

    • 3 0

  • WIELKI PŁACZ I LAMENT !!!

    Płaczą, lamentują, narzekają ale jadą 10 km/h w odstępach po 15/20 metrów miedzy pojazdami i sobie patrzą, myślą, zastanawiają się czemu to tak wolno idzie? POWODZENIA DRODZY KIEROWCY !!! POWODZENIA :-)

    • 5 0

  • ?

    Nie narzekajcie, przyjedźcie do naszego pięknego Gdańska to szybko z uśmiechem na ustach wrócicie do Gdyni :)

    • 4 1

  • wredny paszkwil

    wymierzony przeciw naszemu pięknemu i nowoczesnemu miastu na miarę XXII wieku !!!

    Vivat Pan Prezydent Szczurek !!!

    • 3 7

  • (1)

    czy nikt nie rozumie, że gdyby zmnieniono warunki przetargów na remonty dróg to nie wszystko robiłaby firma MTM. Tu nie chodzi o dobro mieszkańców a dobro firmy MTM. Wszyscy zapomnieli o remoncie estakadu kwiatkowskiego gdy zamknieto ją we wrześniu i całą zimę nic się nie działo a ludzie ginęli i rozbijali samochody. A potem przed Opener w jenden miesiąc na 3 zmiany wyremontowano 3 takie odcinki ciekawe co.

    • 19 2

    • nie zapomnieliśmy i nie zapomnimy tej najwiekszej żenady drogowej

      • 3 0

  • Film nagrywany

    plombą w zębie

    • 0 0

  • (1)

    w kazdym kraju maja Morska i Kalksztajnow??? fajnie

    • 5 18

    • teraz autor zmienil tekst

      • 0 0

  • dopóki będą takie kryteria przetargów oraz wygrywac je będzie jedna firma mająca szczególne względy w UM to nic sie nie zmieni. bedziemy tracić, nerwy, czas i pieniądze za niekompetencję i nieudolnośc władzy. a tępi ludzie dalej będa głosowac na Szczurka

    • 3 0

  • przetargi przygotowane są pod konkretne podmioty

    które wykonują prace równolegle na kilku realizacjach w jednym mieście. nie posiadają sprzętu i pracowników by zapewnić możliwość sprawnej realizacji. to dlatego czas realizacji jest marginalizowany. a w Gdyni, jak to najczęściej, wygra M..

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Midibus widoczny na zdjęciu przejeżdża przez:

 

Najczęściej czytane