• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont ul. 10 Lutego zakończony. Co się zmieniło?

Michał Sielski
16 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Zmiany na ul. 10 Lutego to część programu Klimatyczne Centrum. Zmiany na ul. 10 Lutego to część programu Klimatyczne Centrum.

Przełożona zabytkowa kostka i nowa nawierzchnia asfaltowa to niejedyne efekty zakończonego właśnie remontu części ul. 10 LutegoMapka w centrum Gdyni. Prace przedłużyły się o dwa tygodnie, a ich efekty docenią nie tylko kierowcy, ale i piesi. Do wymalowania pozostało jeszcze tylko trochę oznakowania na jezdni.



Podobają ci się zmiany na ul. 10 Lutego?

Przypomnijmy: remont ul. 10 Lutego w okolicy skrzyżowania z ul. 3 MajaMapka miał skończyć się w wakacje, ale okazało się, że przedłużony został o dwa tygodnie.

Przez dwa kolejne weekendy zamykane były nawet po dwa pasy, by wylać ostatnią warstwę nawierzchni bitumicznej. Kierowcy mogą już korzystać z dwóch pasów w obu kierunkach, choć drogowcy jeszcze w tym miejscu się pojawią, by dokończyć kilka drobiazgów.

Co jeszcze się zmieniło na ul. 10 Lutego?

Ul. 10 Lutego: nowa nawierzchnia i zieleń, mniej miejsc parkingowych



W miejscach, w których parkowały samochody, są teraz drzewa i szerszy chodnik. W miejscach, w których parkowały samochody, są teraz drzewa i szerszy chodnik.
- Z uwagi na historyczny charakter ul. 10 Lutego kostka kamienna znajdująca się na prawym pasie jezdni została przełożona. Z kolei na lewym pasie ruchu wymieniliśmy warstwę bitumiczną, dzięki czemu przejazd jest płynny i komfortowy. Przy sprzyjającej pogodzie dokończymy elementy oznakowania poziomego, ale już zagwarantowaliśmy kierowcom pełną przejezdność na tym odcinku ul. 10 Lutego - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na ul. 10 Lutego wyznaczono też specjalne miejsca, w których zostawiać można elektryczne hulajnogi. Na ul. 10 Lutego wyznaczono też specjalne miejsca, w których zostawiać można elektryczne hulajnogi.
Dokonano też innych, niewielkich zmian, jak choćby zainstalowanie w okolicy przejść dla pieszych specjalnych płyt fakturowanych, które są niezwykle przydatne dla osób niedowidzących i niewidomych. Zlikwidowano też część miejsc parkingowych, montując słupki, co przełożyło się oczywiście na szersze chodniki. Dodatkowe trzy miejsca do parkowania zyskali za to niepełnosprawni. Są też specjalnie oznakowane miejsca dla hulajnóg elektrycznych.

Pojawiła się też nowa zieleń: 38 miłorzębów dwuklapowych i 2 tys. bylin z gatunku japońskich traw ozdobnych.

Miejsca

Opinie (297) 10 zablokowanych

  • 10 lutego

    Ładnie ale drzewa do wymiany ! Bardzo słabe ! Nie przyjmą się i ogólnie za mało zieleni wkoło .

    • 14 7

  • Jeszcze tylko przejście dla pieszych w ciągu ul. Abrahama i ograniczenie do 30 km/h i będzie jakiś postęp w cywilizowaniu miasta (15)

    • 68 129

    • dokładnie! (7)

      najlepiej zakazać wjazdu samochodom. W ten sposób nikt tu nie przyjedzie i ulica będzie wymarła

      • 29 18

      • chciałbyś ... (6)

        w wielu bardziej cywilizowanych Państwach centra miast są pozamykane dla blachosmrodów ... a turystów jak mrówków aż przejeść nie można!

        • 14 27

        • Przestan bredIc paranoikuni zobacz street view jesli nigdzie nie byles

          I zrob prawko i nie zyj na garnuszku mamy spolku

          • 17 11

        • lepiej pisać, że centra są uwalniane konsekwentnie od szybko jeżdżących i parkujących samochodów (2)

          z korzyścią dla wszystkich. Kopenhaga zaczęła ten proces już w roku 1968, plasuje się od wielu lat na najlepszych miejscach w rankingach jakości życia.

          • 6 17

          • To sie tam wyprowadz i nie rujnuj innym codziennosci

            Nie potrzebujemyciebie i twoich rad

            • 16 7

          • Gdynia a Kopenhaga???

            tam myślą kompleksowo, parkingi, zieleń, drogi, chodniki, ściezki rowerowe a tu???? widać różnice?

            • 17 4

        • wszędzie za granicą są wjazdy do centrum i dostępne parkingi w ilościach hurtowych

          zaporą jest tylko cena. u nas ....na razie jarają się jak neony na burdelu, że mają wpływy, zobaczymy jesienią i zimą, jakie będą przychody miasta z tego tytułu. Już widac mniej samochodów, okoliczni jade poza Gdynię i tam zostawiają kasę za obiad czy lody..takie rzeczy mają krótkie nogi ale kogo to w UM obchodzi, to nie z ich kasy idzie.

          • 20 4

        • Ale ty śmieszny z tym mrowkow, taki wiezienny slang

          • 1 7

    • (2)

      to wyprowadź się do Nepalu albo Wietnamu

      • 3 9

      • w Nepalu niewiele ulic w centrum Katmandu jest uwolnionych od samochodów (1)

        stąd makabryczny ścisk wszystkich typów pojazdów i ludzi w tych relacjach. W Patai (Tajlandia) tzw. walking street jest uwolniona od samochodów tylko wieczorami, co niewiele pomaga.

        • 3 5

        • Uwolnic to sie trzeba od spolecznych paranoikow

          • 17 2

    • Nawet autobusy przekraczaja ta wasza smieszna trzydziestke (1)

      • 14 2

      • Ostatnio jechałem z Chwarzna za autobusem, nie było sensu wyprzedzać bo cisnął 100km/h. Byłem zdumiony, że przeguby tyle mogą wycisnąć :)

        • 10 0

    • Na Świętojańskiej jest strefa Tempo 30 i zakaz wjazdu motocykli

      i co? i nic. Nikt tych przepisów nie respektuje. Wydane pieniądze na znaki, malunki itp.

      • 2 0

    • na Srebrzysku podłączyli internet?

      • 0 0

  • dramat! (1)

    wywalona kasa, gdzie miejsca do zaparkowania, kiedy remont koleiny przy poczcie?

    • 60 8

    • Rusz 4 litery dla zdrowia .

      • 1 6

  • (3)

    Najlepsza jest ta drogą rowerowa do nikąd.

    • 62 3

    • do morza i bulwaru nad morzem

      • 1 5

    • donikąd

      • 1 1

    • Ta droga rowerowa jest super. Jeżdżę codziennie z Działek Leśnych. Problemem jest to, że nagle się kończy na skrzyżowaniu z Abrahama. Jadę wcześnie rano, więc przejeżdżam przez 10-go Lutego dalej w Abrahama i dalej Świętojańską, ale nie jest to bezpieczne rozwiązanie.

      • 1 1

  • przypominam ze w czerwcu weszla ustawa okreslajaca jak parkuje sie hulajnogi. te smieszne miejsca wymyslone przez miasto nie spelniaja zadnych ustawowych rozporzadzen o znakach drogowych i sobie moga je urzednicy w pupuncie wsadzic

    • 48 1

  • Tak się zastanawiam...

    ...skoro i tak zlikwidowano miejsca postojowe to ciężko było już zaprojektować o metr węższy chodnik z każdej strony. Po co? A no po ty by zmieścić tam jednokierunkowe pasy rowerowe ;) Kostka zostałaby na swoim miejscu a byłoby bardziej cywilizowanie.

    • 32 4

  • kolejna ulica która wymrze

    • 69 5

  • Panie Michale, może tak zapyta pan wice prezydenta o to: Wielkie zadłużenie Gdyni! (2)

    Miasto Gdynia od lat reklamuje się jako wspaniałe miejsce do życia, zaś włodarz miejscowości - prezydent Wojciech Szczurek - kreuje się na jednego z najsprawniejszych, polskich samorządowców.
    Rzeczywistość jednak wygląda nieco inaczej.
    Miasto ma dług w wysokości 862 648 199 złotych!

    • 60 4

    • Jakby o to spytał to od jutra czyścił by kible w um

      • 6 0

    • W miejskiej kasie pusto bo to przecież wina PIS-u . Przynajmniej w taką wersję wierzą tzw. " młodzi , wykształceni z dużych miast" :)

      • 7 0

  • zrobili to dla ludzi

    tylko że ludzie nie ma

    • 61 4

  • Betonoza

    Gdynia powinna zarabiać na organizowaniu eventów dla włodarzy innych miast pt. "Jak zniszczyć przyjazną dla ludzi tkankę miejską"

    • 69 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane