• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Renaultowe diesle

16 października 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
W ciągu niespełna czterech lat, koncern Renault odnowił całkowicie swą gamę silników wysokoprężnych (1.9dTi / 1,5dCi / 1.9dCi / 2,2dCi). Znaczenie diesli rośnie, a wzrost ten pobudza wprowadzanie nowych technologii: wtrysk bezpośredni, a następnie wtrysk bezpośredni w układzie Common Rail.

W nowym Clio wprowadzono nową rodzinę silników wysokoprężnych turbo-doładowanych ""K9K"" o pojemności 1461 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa w układzie Common Rail. Nowe silniki określone jako 1.5 dCi będą dostępne w dwóch wersjach mocy: 65 KM/160 Nm oraz 80 KM/185 Nm z wymiennikiem. Dzięki tej nowej generacji silników, zwiększa się komfort jazdy i maleje zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń osiągając wartości najniższe na rynku wśród silników oferowanych na rynku (4,2 l/100 km) (113 g CO2/km).

W 2001 roku pojawi się jeszcze jednostka 2.2 dCi opracowana na bazie silnika montowanego obecnie w modelu Espace, lecz jego moc zostanie zwiększona do 98 kW (135 KM), a jego moment będzie osiągał wartość 320 Nm już przy 1750 obr/min.

Zmianą w palecie silników Kangoo jest pojawienie się jednostki 1.9 dTi oznaczonej symbolem "F9Q" wywodzącej się z silnika montowanego w modelach Clio, Mégane i w Nowym Scénic"u. Jest to silnik turbo diesla rozwijający moc 80 KM (59 kW) przy 4500 obr/min i moment 160 Nm przy 2000 obr/min, co zapewnia wyjątkową elastyczność pracy. Zastosowano w nim nowe wtryskiwacze o zmniejszonej średnicy dla zapewnienia optymalnego rozpylenia paliwa i spalania przy jednoczesnym zmniejszeniu hałaśliwości silnika. Zastosowanie sztywniejszej, cynkowanej ramy podsilnikowej, wprowadzenie nowej izolacji przegrody czołowej skuteczniej tłumiącej drgania oraz zamontowanie grubszej wykładziny sufitowej (z przodu i z tyłu pojazdu) pozwoliło uzyskać wyższy komfort akustyczny i obniżony poziom drgań nadwozia.

Silnik 1.9 dTi jest uzupełnieniem aktualnej gamy silników. Jest to oferta skierowana do klientów, którzy w trakcie eksploatacji pojazdu wykorzystują większą moc silnika połączoną z dużym momentem obrotowym przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa. W pełnym cyklu europejskim, silnik ten zużywa 5,7l / 100km.

Jednostka 1.9 dTi będzie montowana we wszystkich wersjach Kangoo, Megane oraz Scenic.

Opinie (2)

  • Zgadzam się w zupełności bo europejczycy poprostu podrasowywują diesle, co oczywiście ładnie wygląda w książce danych technicznych, lecz bez przesady; jeżeli 2.5 tdi podciągasię ponoć do 180km, to analogicznie malucha z 25 do nawet 50-ciu można by też; wiadomo jednak z jakim skutkiem na dłóższą metę.

    • 0 0

  • Silnik 2.2 TDi montowany jest obecnie

    w Nissanach Almera i w Almerach Tino. Sam mam Tino z tym silnikiem i naprawdę zachowuje się autko bardzo przyzwoicie. Niedawną decyzją Renault dieslowskie silniki Nissana 2.2 TDi będą montwane do Renoult.Mój ma co prawda 114 KM co w zupełności wystarcza i nie sądzę żeby \"wyciąganie\" z tego silnika dodatkowych 20 KM było dobrym pomysłem. Ale dla europejskich firm moc ma niestety podstawowe znaczenie a szkoda.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane