• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja w BMW. Na przód!

Marcin Tymiński
26 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
BMW skupia się na pokazaniu zalet swojego napędu na obie osie. Już niebawem przekonywać będzie do samochodów przednionapędowych. BMW skupia się na pokazaniu zalet swojego napędu na obie osie. Już niebawem przekonywać będzie do samochodów przednionapędowych.

Dla najbardziej ortodoksyjnych zwolenników samochodów z Bawarii, to może być wstrząsająca wiadomość. BMW już projektuje auta z napędem na przód. Za dwa lata pierwsze egzemplarze mogą wyjechać na drogi. Czy tylny napęd odchodzi w zapomnienie? Obecnie BMW skupia się też na mocnym promowaniu aut z napędem 4x4.



Jaki rodzaj napędu w samochodzie lubisz najbardziej?

BMW było jedną z ostatnich luksusowych marek, które zdecydowały się na wprowadzenie napędu 4x4. Rozwiązanie nazwano X Drive. Pionierem marki w tej dziedzinie napędu była "trójka" - E46. Obecnie napęd na cztery koła oprócz serii 3 mają też modele serii 5 i 7 oraz wszystkie serii X.

Rozwiązanie BMW to sprzęgło wielopłytkowe wspomagane skomplikowaną elektroniką i systemem kontroli trakcji. W normalnych warunkach 60 proc. napędu trafia na tył, 40 na przód.

By udowodnić skuteczność układu, BMW cyklicznie na lotnisku w Borsku organizuje specjalne roadshow. Jego gospodarzami są m.in. trójmiejski dealer marki oraz ci z ościennych województw. W zeszłym roku firma starała się udowodnić skuteczność swojego napędu 4x4 w nieco cięższym terenie, w tym pokazała jak samochody zachowują się na lodzie. Rzeczywiście w ekstremalnych warunkach, BMW potrafi ruszyć i to pod górę, gdy napędzane jest tylko jedno koło.

- W tej chwili już ponad połowy sprzedaży BMW to auta z napędem na obie osie - przyznaje Paulina Nocoń z bydgoskiego Dynamic Motors.

Ciekawe jak klienci za jakiś czas zareagują na zupełną nowość, czyli modele oznaczone 1 City, 1 GT i 1 Touring? Nie będą one miały nic wspólnego z obecną serią 1. To zupełnie nowe konstrukcje z napędem na przednią oś.

Skąd to posunięcie bawarskiego koncernu? Chodzi o oszczędności, ale i zwiększenie produkcji. Nowe, przednionapędowe "jedynki" będą miały wspólną platformę i modularny układ napędowy, który będzie można łatwo przystosować także do innych modeli, w tym nowej generacji czteronapędowego Mini Countrymana.

Opinie (60) 2 zablokowane

  • BMW.Nie dziekuje (4)

    Mam mature i nie mam dresow,wsiowego "LUXUSU" nie potrzebuje.

    • 10 24

    • bolesne, ale prawdziwe

      ilosc neg opinii zdaje sie potwierdzac uraz u "ętelygętnych" "kierowcow"

      • 0 0

    • DOBRE:) (1)

      a ja mam maturę, mgr inż., i jeżdżę właśnie BMW.

      wniosek: trzeba było skończyć studia, żeby zmądrzeć?? :D

      • 2 4

      • Ty widac skonczyles studia

        A pozostales burakiem,gratuluje zdarza sie i tak.

        • 4 2

    • masz takie pojecie o luksusie bmw co ci zdzichu powie jak naprawia twoj traktor w stodole

      • 10 4

  • BMW (3)

    POPROSTU B-BEDZIESZ M-MIEC W-WYDATKI OTO CAŁE BMW.

    • 14 15

    • tak gadają ludzie, którzy nigdy nie mieli BMW (1)

      Potwierdzam. Mam e36 z 98 roku i nie zamieniłbym marki na żadną inną. Miałem mazdę 323, toyotę corollę, renault twingo, hondę civic ale tylko do BMW e36 wsiadałem z radością po ciążkim dniu pracy. Auto naprawdę mało awaryjne a ceny ... ? Naprawdę różne. Jest masa różnych producentów części do BMW i można kupić bardzo dobre drogie i dobre ale dużo tańsze. Przykładowo klocki hamulcowe najtańsze można kupić już za 25 zł, najdroższe za ponad 400 zł. Auto naprawdęgodne polecenia. Napęd na tył oraz mocne wersje silnikowe - np. 2,8 L benzyna (193 km) albo 3,2 L (321 km) dają z jazdy naprawdę dużo satysfakcji.

      • 0 0

      • A właściwości jezdne starej betki są wyśmienite, trzeba wziąść pod uwagę to że nie ma w niej żadnych kontroli trakcji i innych cudów. Po prostu cudo samo w sobie.

        Kiedyś też narzekałem na bmw że burakowozy itp. ale jak raz usiadłem i się przejechałem tak zakochałem się w tym aucie:)

        • 0 0

    • Tak tylko z BMW nie jeździsz co pół roku do warsztatu z wszelakimi pierdołami nie mówiąc o poważniejszych naprawach.
      Miałem starą trójke E36 20 letnia chodziła jak złoto przez cały okres użytkowania (5 lat) nic w niej nie musiałem naprawiać.
      A kupisz cokolwiek innego w tym roczniku czy nawet młodsze i siedzisz u mechanika za chwile. Tak więc koszty eksploatacji tak naprawdę są takie same jak i niższe.

      • 0 0

  • Nie rozumiem tego jadu i zazdrości... (3)

    Właśnie zamówiłem nowe auto, pierwsze w życiu z salonu. Nie istotne jakiej marki, ale takie jakie chciałem i zawsze mi się podobało. Wszystkim Wam życzę, abyście mogli doświadczyć tego fajnego uczucia, jakim jest zakup nowego auta z salonu. Pozdrawiam miłośników motoryzacji! Szerokości :)

    • 2 3

    • (2)

      Januś, to się ciesz każdą chwilą w oczekiwaniu na swój wymarzony samochodzik :) Już wkrótce rozpocznie się obowiązkowe ASO i walenie w ch*&ja... Oprócz spłaty kredytu przygotuj kaskę na losowe wydatki związane ze swoim marzeniem :) ALE, ważne - uśmiechnij się, bo uśmiech to podstawa! Z uśmiechem łatwiej jest pokonywać trudności życia!!

      • 1 2

      • polskie piekiełko ciąg dalszy

        nic nikomu nie może się u nas udać, nikogo nie można pochwalić,
        tylko zawsze dołować i zamartwiać

        dlaczego masz się cieszyć z nowego auta przecież to problem jak widać
        co za palant to pisał - ot polskie piekiełko

        Gratuluję szczerze Janku i ciesz się nowym autem, obyś tylko na takie zmieniał!

        • 0 0

      • Zalisz sie?

        W nowym aucie nawet gdy przegląd kosztuje 2500zł to:
        1. Auta jest nowe i bezpieczne.
        2. Auto nie śmierdzi i jest czyste.
        3. Auto pewnie się prowadzi.
        Dlatego zakup nowego samochodu cieszy. W Polsce niestety zakup "nowego" samochodu najczęściej oznacza zakup używanego samochodu i tyle.
        Satysfakcja z zakupu nawet skody octavii czy renault megane jest nieporównywalna do zakupu 10 letniej limuzyny i nikt kto nie odbierał nowego auta z salonu tego nie zrozumie.

        • 0 0

  • Ale (7)

    nic nie daje takiej frajdy z jazdy jak tylny napęd.

    • 31 11

    • Tylny napęd, przednia jazda.

      • 0 0

    • Frajda to się zaczyna dopiero po chip tuningu :) Strach gazu dotykać :)

      • 0 0

    • dokładnie (2)

      jestem fanem bmw i nie zamienilbym swojej beemki na zaden inny samochod ze wzgledu na tylni naped. znak rozpoznawczy marki zostanie zniszczony wrz z wprowadzeniem fwd

      • 6 7

      • (1)

        Napęd na przód jest bardziej ekonomiczny od napędu tylnego. Dzięki temu samochód wydziela mniej spalin i jest mniej wrogi dla środowiska.

        • 5 2

        • s**** pies na środowisko. Jak tak się mocno zamartwiasz to se kup rower i to bez smaru.

          • 2 7

    • a na czym ta frajda polega? (pytam powaznie, nie jezdzilem nigdy bmw)

      • 4 0

    • Hej, ja jestem dumnym posiadaczem Daewoo Tico!

      Nic nie daje takiej frajdy z jazdy jak wyprzedzanie BMW na zaśnieżonej trasie

      • 23 0

  • Błędne dane (6)

    1. Bmw miało już w ofercie napęd na cztery koła w 1987 w serii 3 model e30.
    2. Bmw E46 występuje z napędem 4x4 ale nie jest to jeszcze xDrive. Napęd jest na stałe załączony na obie osie w stosunku bodajże 38/62 (planetarny mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej). Jest to wspomagane przez DSC (Dynamic Stability Control) które w razie potrzeby przyhamowuje ślizgające się koło/koła.
    3. xDrive pojawił się dopiero w kolejnych modelach serii 3 (e9x) ale zadebiutował chyba w serii X.

    Sam jeżdżę e46 330xi Touring i na śniegu jest super. W lato co prawda może mniej się to przydaje ale jestem zadowolony.

    • 34 2

    • mam nadzieje ze bez LPG (2)

      • 4 4

      • (1)

        Jak Lukasz jest nowobogackim wieśniakiem to bez LPG, jednak jeśli szanuje pieniądze - na pewno ma instalację gazową.

        • 7 3

        • Gaz

          jest dla wieśniaków.

          • 0 0

    • a ja śmigam X6 :))) i sie nie chwalę

      • 0 0

    • (1)

      ja w swoim e 34 też mam napęd na obie osie a auto jest z 92 roku i

      • 1 0

      • ale chodzi o auta z napędem tylko na przód łosie, takich jeszcze BMW nie miało

        czytać ze zrozumieniem !!!

        • 1 0

  • Ludzie BMW to tylko samochód (1)

    Po co takie emocje?

    Jazda BMW (ani żadną inną marką) nie czyni was ani lepszymi ani gorszymi od innych.

    • 4 1

    • Taka prawda!

      Ale myślę, że zjawisko dowartościowania się przez posiadany pojazd potrwa w naszym kraju jeszcze kilkadziesiąt lat. Ludzie (niektórzy) odreagowują komunę, no i średni poziom zamożności też jest jeszcze niski. Jak każdego będzie stać na pojazd klasy Audi, BMW to zniknie samochodowy lans.

      • 0 0

  • bmw - marka dla tępych koksów i gumowych mafiozów

    • 1 2

  • Może bym to kupił ale litośći... (5)

    Jechałem na zakupy do hipermarketu rodzinnym kombi które ma chyba 20 sekund do setki i 3 razy usiłował mnie wyprzedzić młodzieniec z Bartoszyc wiozący dziewczynę w swoim pełnoletnim BMW. Z litości zjechałem na prawy pas pomimo że powinienem jechać lewym aby mógł mnie wyprzedzić bo to chyba był dla niego punkt honoru popisać się wyprzedzając rodzinne kombi :-)
    Niestety z tego co widziałem później uziemił auto na parkingu hipermarketu.
    Dlatego ta marka w Polsce nie ma szans zawsze będzie kojarzona z ... właśnie jak to napisać aby kogoś nie obrazić? może tak: z wyborcami PO z Wielkich miast i Dobrze wykształconymi :-)

    • 5 2

    • "Z litości zjechałem na prawy pas pomimo że powinienem jechać lewym aby mógł mnie wyprzedzić " (4)

      Zgodnie z jakimi przepisami? Chyba UK...

      • 1 0

      • (2)

        Bosz, facet jechał dwupasmówką po lewym pasie (najprawdopodobniej dlatego, że zamierzał skręcić w lewo) - to jest takie trudne do wykapowania?

        • 1 1

        • Bartuś, przestań się tłumaczyć... (1)

          Napisałeś wyraźnie "powinienem jechać lewym aby mógł mnie wyprzedzić". Stąd moje pytanie - zgodnie z jakimi przepisami miał Cię wyprzedzić...?

          • 2 2

          • Nie dość, że jesteś niekumaty, to jeszcze wyciągasz błędne wnioski

            ja, to nie Bartuś

            • 1 0

      • A może z lewego pasa był skręt do ...

        ale dobre pytanie postawiłeś bardzo dobre
        a przepisy w Polsce zacytuję może oświeci to kogoś nie nie ciebie :-)
        Stan prawny: styczeń 2011r.
        Tekst jednolity prawa o ruchu drogowym
        RUCH DROGOWY
        Rozdział 5 - Ruch pojazdów
        Oddział 4 - Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu
        Art. 22.

        1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

        2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

        * do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
        * do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.

        • 0 1

  • Moze bym i kupil

    Ale straszne wiesniactwo powozi BMW.

    • 0 1

  • "Rozwiązanie BMW to sprzęgło wielopłytkowe wspomagane skomplikowaną elektroniką i systemem kontroli trakcji"

    Zauważyliście, ze im droższy samochód, tym więcej trzeba w nim wydawać na ewentualne naprawy?

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ilu dealerów samochodów marki Volvo znajduje się w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane