• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja w BMW. Na przód!

Marcin Tymiński
26 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
BMW skupia się na pokazaniu zalet swojego napędu na obie osie. Już niebawem przekonywać będzie do samochodów przednionapędowych. BMW skupia się na pokazaniu zalet swojego napędu na obie osie. Już niebawem przekonywać będzie do samochodów przednionapędowych.

Dla najbardziej ortodoksyjnych zwolenników samochodów z Bawarii, to może być wstrząsająca wiadomość. BMW już projektuje auta z napędem na przód. Za dwa lata pierwsze egzemplarze mogą wyjechać na drogi. Czy tylny napęd odchodzi w zapomnienie? Obecnie BMW skupia się też na mocnym promowaniu aut z napędem 4x4.



Jaki rodzaj napędu w samochodzie lubisz najbardziej?

BMW było jedną z ostatnich luksusowych marek, które zdecydowały się na wprowadzenie napędu 4x4. Rozwiązanie nazwano X Drive. Pionierem marki w tej dziedzinie napędu była "trójka" - E46. Obecnie napęd na cztery koła oprócz serii 3 mają też modele serii 5 i 7 oraz wszystkie serii X.

Rozwiązanie BMW to sprzęgło wielopłytkowe wspomagane skomplikowaną elektroniką i systemem kontroli trakcji. W normalnych warunkach 60 proc. napędu trafia na tył, 40 na przód.

By udowodnić skuteczność układu, BMW cyklicznie na lotnisku w Borsku organizuje specjalne roadshow. Jego gospodarzami są m.in. trójmiejski dealer marki oraz ci z ościennych województw. W zeszłym roku firma starała się udowodnić skuteczność swojego napędu 4x4 w nieco cięższym terenie, w tym pokazała jak samochody zachowują się na lodzie. Rzeczywiście w ekstremalnych warunkach, BMW potrafi ruszyć i to pod górę, gdy napędzane jest tylko jedno koło.

- W tej chwili już ponad połowy sprzedaży BMW to auta z napędem na obie osie - przyznaje Paulina Nocoń z bydgoskiego Dynamic Motors.

Ciekawe jak klienci za jakiś czas zareagują na zupełną nowość, czyli modele oznaczone 1 City, 1 GT i 1 Touring? Nie będą one miały nic wspólnego z obecną serią 1. To zupełnie nowe konstrukcje z napędem na przednią oś.

Skąd to posunięcie bawarskiego koncernu? Chodzi o oszczędności, ale i zwiększenie produkcji. Nowe, przednionapędowe "jedynki" będą miały wspólną platformę i modularny układ napędowy, który będzie można łatwo przystosować także do innych modeli, w tym nowej generacji czteronapędowego Mini Countrymana.

Opinie (60) 2 zablokowane

  • BMW na zdjęciu jest najbrzydszym produktem w historii firmy. (7)

    Kogo obchodzi, że wóz ma napęd na 4 koła, skoro wygląda jak polonez.

    • 27 53

    • czym wiekszy samochód tym mniejszy ptak lub bląd włosy z spaloną skurą X6 jest na to dowodem (1)

      • 1 0

      • prezes skórą przez Ó ;)

        • 1 0

    • (1)

      sam jestes najbrzydszym produktem

      • 7 5

      • w historii produkcji swoich rodziców

        • 5 4

    • POLONEZ JEST PASKUDNY, ale ty spojz w lustro bo wydaje mi sie, ze jednak jest cos brzydszego od tej beemki i poloneza

      • 3 4

    • są gusta i guściki

      • 5 0

    • Polonez akurat fajnie wygląda !!!

      A ty się nie znasz:) Z resztą poczciwy poldek a BMW to dwie zupełnie inne klasy aut. A ta bawara z fotki rzeczywiście nieciekawie wygląda.

      • 5 5

  • BMW to luksusowa marka? (4)

    Hmmm...

    • 28 29

    • Na wsi

      I pod remiza razem z Vies Wagenem.

      • 3 0

    • a jakby ci przeciąć nitkę... to by uszy odpadły...

      Masz rację, BMW wcale nie jest luksusową marką, i dlatego kosztuje 2-3 razy tyle co inne auta w danych klasach...

      • 7 3

    • tak ale nowa obecnie auta z rocznika 2011 to jest nowa i luxusowa marka!

      • 4 1

    • fakt, nie ma to jak KIA...

      • 21 6

  • No coż... powyższy artykuł udowadnia, że BMW jest dekadę za AUDI. (3)

    Nie chcę aby posiadacze BMW się na mnie obrazili, ale taka jest prawda. Audi w swojej ofercie miała Quattro chyba już w 1980roku...

    • 25 20

    • brawo mośku. S6 i nadal mosiek (2)

      BMW robiło e30 z napędem na 4 koła. to raz, owszem, zaczeli jakies 5 lat po audi quattro (nie wiem czy wiesz, ale wtedy to samochód się tak nazywał, a nie sam system 4x4)
      BMW to marka gdzie tylny napęd jest wyznacznikiem filozofii a nie zacofania. Tak samo z resztą jak porsche do niedawna, gdzie głównym pomysłem jest tylny napęd i jedynie 4s oraz turbo mają napęd na 4. no pomijając cayenne.

      Tak jak BMW, tak np. mercedes i lexus nadal stosują głównie tylny napęd, bo to jest jeden z głównych wyznnaczników marki i filozofii dostarczania rozrywki użytkownikom. Nie wspominając, o tym, że jest to dużo trudniejszy do opanowania pojazd od np. przednionapędowych, więc żaden niedzielny kierowca, który w ogóle wie, że bmw ma napęd na tył do niego nie wsiądzie.

      • 7 5

      • co ty za dyrdymały wypisujesz? Jechałeś kiedykolwiek RWD?
        Kiedyś były głownie takie - duży fiat, polonez, maluch ect i jakoś kierowcy niedzielni dawali sobie rade.
        Powiem nawet wiecej - w typowych warunkach i normalnym samochodzie (czyli nie za mocnym) niedzielny kierowca nawet nie zauważy większej różnicy...

        • 2 0

      • z tym ze RWD jest dużo trudniejszy do opanowania to bym nie przesadzał.

        • 4 2

  • BMW

    Ukochany Bolid mlodziezy wiejskiej,szerokiej drogi i gumowych drzew.

    • 6 3

  • nie,to nie mozliwe... :(

    • 4 1

  • 4x4 to w USA podstawa!

    • 3 19

  • koniec świata.

    • 8 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane