- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 5 Apel policji do kierowców aut i motocykli (1 opinia)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Dla najbardziej ortodoksyjnych zwolenników samochodów z Bawarii, to może być wstrząsająca wiadomość. BMW już projektuje auta z napędem na przód. Za dwa lata pierwsze egzemplarze mogą wyjechać na drogi. Czy tylny napęd odchodzi w zapomnienie? Obecnie BMW skupia się też na mocnym promowaniu aut z napędem 4x4.
Rozwiązanie BMW to sprzęgło wielopłytkowe wspomagane skomplikowaną elektroniką i systemem kontroli trakcji. W normalnych warunkach 60 proc. napędu trafia na tył, 40 na przód.
By udowodnić skuteczność układu, BMW cyklicznie na lotnisku w Borsku organizuje specjalne roadshow. Jego gospodarzami są m.in. trójmiejski dealer marki oraz ci z ościennych województw. W zeszłym roku firma starała się udowodnić skuteczność swojego napędu 4x4 w nieco cięższym terenie, w tym pokazała jak samochody zachowują się na lodzie. Rzeczywiście w ekstremalnych warunkach, BMW potrafi ruszyć i to pod górę, gdy napędzane jest tylko jedno koło.
- W tej chwili już ponad połowy sprzedaży BMW to auta z napędem na obie osie - przyznaje Paulina Nocoń z bydgoskiego Dynamic Motors.
Ciekawe jak klienci za jakiś czas zareagują na zupełną nowość, czyli modele oznaczone 1 City, 1 GT i 1 Touring? Nie będą one miały nic wspólnego z obecną serią 1. To zupełnie nowe konstrukcje z napędem na przednią oś.
Skąd to posunięcie bawarskiego koncernu? Chodzi o oszczędności, ale i zwiększenie produkcji. Nowe, przednionapędowe "jedynki" będą miały wspólną platformę i modularny układ napędowy, który będzie można łatwo przystosować także do innych modeli, w tym nowej generacji czteronapędowego Mini Countrymana.
Opinie (60) 2 zablokowane
-
2011-02-26 09:29
BMW na zdjęciu jest najbrzydszym produktem w historii firmy. (7)
Kogo obchodzi, że wóz ma napęd na 4 koła, skoro wygląda jak polonez.
- 27 53
-
2011-02-28 06:59
czym wiekszy samochód tym mniejszy ptak lub bląd włosy z spaloną skurą X6 jest na to dowodem (1)
- 1 0
-
2011-02-28 07:03
prezes skórą przez Ó ;)
- 1 0
-
2011-02-26 23:34
(1)
sam jestes najbrzydszym produktem
- 7 5
-
2011-02-27 15:17
w historii produkcji swoich rodziców
- 5 4
-
2011-02-27 14:11
POLONEZ JEST PASKUDNY, ale ty spojz w lustro bo wydaje mi sie, ze jednak jest cos brzydszego od tej beemki i poloneza
- 3 4
-
2011-02-27 11:28
są gusta i guściki
- 5 0
-
2011-02-26 17:47
Polonez akurat fajnie wygląda !!!
A ty się nie znasz:) Z resztą poczciwy poldek a BMW to dwie zupełnie inne klasy aut. A ta bawara z fotki rzeczywiście nieciekawie wygląda.
- 5 5
-
2011-02-26 09:21
BMW to luksusowa marka? (4)
Hmmm...
- 28 29
-
2011-02-27 19:26
Na wsi
I pod remiza razem z Vies Wagenem.
- 3 0
-
2011-02-27 12:38
a jakby ci przeciąć nitkę... to by uszy odpadły...
Masz rację, BMW wcale nie jest luksusową marką, i dlatego kosztuje 2-3 razy tyle co inne auta w danych klasach...
- 7 3
-
2011-02-26 11:02
tak ale nowa obecnie auta z rocznika 2011 to jest nowa i luxusowa marka!
- 4 1
-
2011-02-26 10:20
fakt, nie ma to jak KIA...
- 21 6
-
2011-02-26 12:02
No coż... powyższy artykuł udowadnia, że BMW jest dekadę za AUDI. (3)
Nie chcę aby posiadacze BMW się na mnie obrazili, ale taka jest prawda. Audi w swojej ofercie miała Quattro chyba już w 1980roku...
- 25 20
-
2011-02-27 12:32
brawo mośku. S6 i nadal mosiek (2)
BMW robiło e30 z napędem na 4 koła. to raz, owszem, zaczeli jakies 5 lat po audi quattro (nie wiem czy wiesz, ale wtedy to samochód się tak nazywał, a nie sam system 4x4)
BMW to marka gdzie tylny napęd jest wyznacznikiem filozofii a nie zacofania. Tak samo z resztą jak porsche do niedawna, gdzie głównym pomysłem jest tylny napęd i jedynie 4s oraz turbo mają napęd na 4. no pomijając cayenne.
Tak jak BMW, tak np. mercedes i lexus nadal stosują głównie tylny napęd, bo to jest jeden z głównych wyznnaczników marki i filozofii dostarczania rozrywki użytkownikom. Nie wspominając, o tym, że jest to dużo trudniejszy do opanowania pojazd od np. przednionapędowych, więc żaden niedzielny kierowca, który w ogóle wie, że bmw ma napęd na tył do niego nie wsiądzie.- 7 5
-
2011-02-27 18:06
co ty za dyrdymały wypisujesz? Jechałeś kiedykolwiek RWD?
Kiedyś były głownie takie - duży fiat, polonez, maluch ect i jakoś kierowcy niedzielni dawali sobie rade.
Powiem nawet wiecej - w typowych warunkach i normalnym samochodzie (czyli nie za mocnym) niedzielny kierowca nawet nie zauważy większej różnicy...- 2 0
-
2011-02-27 14:17
z tym ze RWD jest dużo trudniejszy do opanowania to bym nie przesadzał.
- 4 2
-
2011-02-27 14:58
BMW
Ukochany Bolid mlodziezy wiejskiej,szerokiej drogi i gumowych drzew.
- 6 3
-
2011-02-26 23:33
nie,to nie mozliwe... :(
- 4 1
-
2011-02-26 11:01
4x4 to w USA podstawa!
- 3 19
-
2011-02-26 10:33
koniec świata.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.