- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (28 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (58 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (167 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Tak minął rok na ulicach Trójmiasta. Tunel, parkowanie i paliwo
Kierowcy poruszający się po Trójmieście powinni być zadowoleni z mijającego, 2016 roku. Otwarto tunel, który odkorkował centrum Gdańska. Miasta zaczęły malować miejsca postojowe w strefach płatnego parkowania, zlikwidowano sobotnie opłaty za postój, a kieszeni nie drenowały ceny paliw na stacjach.
Tunel na początek
Zacznijmy od najważniejszego wydarzenia - otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą . Obiekt ma 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.
Choć budowa trwała ponad 4 i pół roku, czyli o 1,5 roku dłużej, niż zakładano, to warto na nią było poczekać, bowiem zrewolucjonizowała jazdę po dolnym tarasie Gdańska. Mieszkańcy Przymorza, Brzeźna, Zaspy, czy Nowego Portu szybciej docierają na Południową Obwodnicę Gdańska.
Efekt otwarcia tunelu był już widoczny w pierwszym miesiącu jego funkcjonowania. Inżynierowie ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz pracownicy Politechniki Gdańskiej przeprowadzili badania ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Wyniki mówiły, że natężenie ruchu w centrum Gdańska spadło o 15-18 proc.
Po kilku miesiącach od otwarcia tunelu zwiększono dopuszczalną prędkość na obwodnicy południowej z 70 km/h do 100 km/h.
Malowanie miejsc postojowych
Od początku 2014 r. obowiązuje nowelizacja rozporządzenia ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, dotycząca pobierania opłat za postój pojazdów w strefie parkowania. Z rozporządzenia wynika, że tylko podwójne oznaczenie miejsca znakiem pionowym i poziomym powoduje, że można pobierać za to opłaty.
Struktura własnościowa wewnątrz strefy jest różnorodna, a władze miasta mogły pobierać opłaty za postój pojazdów jedynie w pasie drogi publicznej. W rzeczywistości niektórzy płacili za postój, choć wcale nie musieli tego robić, bowiem stali na prywatnym terenie.
Do 2016 r. miasta nie przywiązywały do nowych zapisów uwagi. Ich respektowania domagali się natomiast mieszkańcy. Gdynia była pierwszym miastem, które zdecydowało się pomalować miejsca postojowe w strefie płatnego parkowania, ale wcześniej wymagało to procesu sądowego, a także pisma wojewody pomorskiego "zachęcającego" do zmian.
Pod koniec 2016 r. na zmiany zdecydował się także Gdańsk, ale ostateczny efekt tej decyzji zobaczymy dopiero wiosną przyszłego roku.
Soboty wolne od opłat parkingowych
Ten rok to także walka prokuratorów z tymi samorządami, które pobierały opłaty za postój w strefie płatnego parkowania, oprócz dni powszednich, także w soboty. Jednym z nich jest Sopot.
Po wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który unieważnił przepisy dotyczące pobierania przez wspomniane miasto opłat za parkowanie w mieście w soboty, Rada Miasta Sopotu przyjęła na początku listopada nową uchwałę dotyczącą stref płatnego parkowania - nie przewiduje ona pobierania opłat w soboty.
2016 rok pod znakiem taniego paliwa
Na koniec, to co często najbardziej martwi kierowców, czyli ceny paliw. W mijającym roku nie mieliśmy na co narzekać. Paliwo na stacjach przez większość roku kosztowało podobnie. Płaciliśmy od 3,90 do 4,50 zł za litr oleju napędowego i od 3,95 do 4,60 zł za litr benzyny.
Trzeba jednak podkreślić, że ostatnimi dniami to się zmienia, co jest efektem topniejących zapasów wydobytej ropy, a także wzmocnienia dolara wobec złotówki.
Sprawdź aktualne ceny paliw na stacjach w Trójmieście.
Opinie (114) 9 zablokowanych
-
2017-01-02 11:41
Zielona Droga-koszmar
Co nam po tunelu i dwóch pasach w stronę przymorza jak na wlocie na zieloną drogę trzeba odstać na światłach pół godziny bo z trzech pasów robi się teoretycznie jeden!!! Dlaczego w polsce tak już musi być,że rozum przychodzi po szkodzie. Szczęśliwego nowego roku wszystkim gapom!
- 0 0
-
2016-12-28 20:49
no niestety każda zmiana miała na celu utrudnienie życia kierowcy oraz wyciągnięcie od niego więcej kasy,
takie pseudo zmiany, żeby zamydlić oczy a jak jest każdy kierowca widzi na co dzień,
więc odpowiadając na pytanie w ankiecie "z żadnych"- 0 0
-
2016-12-27 08:18
Tunel (6)
"Mieszkańcy Przymorza, Brzeźna, Zaspy, czy Nowego Portu szybciej docierają na Południową Obwodnicę Gdańska." - na której wpadają w gigantyczny korek ciągnący się od ronda w Straszynie. A korki z centrum jak na złość nie zniknęły, wbrew temu co próbuje wmówić propaganda.
- 18 25
-
2016-12-28 16:34
Korki w centrum Gdańska jak były tak dalej są, teraz tylko mieszkańcy Przymorza i innych bliskich lokalizacji cierpią na wieczny korek na Czarnym Dworze..... wieczne opóźnienia linii 148...
Dzięki za taki tunel :/- 1 0
-
2016-12-27 12:23
(2)
Korki z centrum są teraz na przymorzu skarbie
- 4 2
-
2016-12-28 10:26
Nikt nie zmusza do jeżdżenia przez Przymorze, można jeździć po staremu / skoro tam już nie ma korków/ albo w ogóle przez Sierakowice.
- 1 0
-
2016-12-27 13:04
Kork to są teraz w Gdyni
- 0 1
-
2016-12-27 08:32
(1)
Nikt nie mówi że zniknęły. Pisze ze spadły o 18%
- 9 3
-
2016-12-27 08:40
się przesunęły, a nie spadły
- 6 2
-
2016-12-28 13:34
Urko
Ekrany na obwodnicy w okolicach wielkiego kacka - mistrzostwo świata i myśli inżynierskiej w walce z hałasem. Miało być ciszej, a jest zupełnie odwrotnie.
niekompletne ściany i ustawione - jak rozumiem nieprzypadkowo,
choć wiele na to wskazuje. Jest po prostu głośniej !!!
dziękujemy.- 0 0
-
2016-12-27 10:53
bardzo ciekawie minąl rok na obwodnicy! (1)
Myślę że średnio co 45 minut była zablokowana z powodu wjazdu"w zad"!czemu nie ma kamer jak u szkopów monitorujących odległosci?
Jak człowiek chce wyprzedzic w granicy 110km/h automatycznie znajduje sie baran,który traktuje kewy pas jako tylko swoją własność!
Rozróżniamy dwa rodzaje baranów:
-barany i chamy w Q7 czy X6,którzy jeżdżą tylko lewym pasem,nigdy nie używają kierunkowskazu,bo są ponad wszystkimi,kim ważniejszym
-drugi rodzaj baranów,to "pasaciarze""omegowcy""civicowcy"
którzy swoimi 15-sto letnimi brykami chcą dorównać tym pierwszym!- 13 0
-
2016-12-28 13:13
są jeszcze kierowcy poczciwych A5 czy BMW 4 którzy po prostu jadą 160 kiedy Ty akurat perorujesz żonie na temat kaszanki w tempie 100 na godzine, oczywiście lewym pasem, bo się śpieszysz na hod doga do ikei.
- 0 0
-
2016-12-27 08:54
KORKI !!! (2)
"Mieszkańcy Przymorza, Brzeźna, Zaspy, czy Nowego Portu szybciej docierają na Południową Obwodnicę Gdańska." Tylko najpierw korek przy Jelitkowskim Dworze. A wystarczyłoby rondo przy skrzyżowaniu Jana Pawła II i od razu byłaby lepsza przepustowość. Dziękujemy za korki które uniemożliwiają sprawne poruszanie po dzielnicy. Gratulacje za zrobienie tunelu i zakorkowanie Przymorza.
- 18 12
-
2016-12-28 13:11
Andrzeju, nie denerwuj się jak mawia klasyk. Da się po osiedlu poruszać i Czarny Dwór ominąć, gdybyś nie wprowadził się tu z Iławy albo innego wspaniałego warmińsko-mazurskiego przybytku to byś wiedział jak. A tak stoisz. Pozdro dla kumatych, WSP Wspólnicy Strefa Przymorze!
- 0 0
-
2016-12-27 12:24
Zamknąć tunel na zawsze!!
- 2 3
-
2016-12-28 12:56
ja nie jestem zadowolona ze stałych cen paliw
zawsze oscylują w okolicy 5 zł. Była bym zadowolona gdyby to było 3 zł
- 0 0
-
2016-12-27 06:17
najwiekszym problemem na drogach w Trójmieście. .. (9)
Są notoryczne wypadki wręcz nagminne na Obwodnicy i Slowackiego w lesie i tutaj powinni zrobić porzadek! Bo jest koszmarem jezdzić tam i co chwilę stać po godzinie...bo jakiś wariat jedzie metr za drugim lewym pasem...dlatego proponuje uchwałe rady miasta ze :"kto spowoduje wypadek i zablokowanie miasta przez to miedzi godz. 7 a 17...to dostanie 5 tyś. Mandatu!!!! I gwarantuje ze po miesiacu nie ma wypadkow na obwodnicy...oczywiscie poinformowac o tym co kilometr na wielkiej tablicy zeby przypadkiem taki drogowy świr nie zauważył!!!
- 61 19
-
2016-12-27 07:11
Nie blokuj (4)
Lewego pasa i zjedz na prawy gdy widzisz ze ktoś chce jechać szybciej.W Polsce obowiązuje ruch prawostronny zaś lewy pas jest do wyprzedzania
- 16 24
-
2016-12-28 12:44
popieram
Ale niestety wieśniaki maja stare trupy i jak taki jeden z drugim wejdzie w zakręt trochę szybciej niż 75 kmh to walą po barierach i W niewinnych kierowcow.
- 0 0
-
2016-12-27 08:45
problem w tym, że nie ważne ile jedziesz zawsze znajdzie się kretyn który chce jechać jeszcze szybciej (2)
- 24 9
-
2016-12-27 09:43
(1)
Problem w tym że jak już wyprzedzisz to nie zjeżdżasz na prawy pas
- 11 2
-
2016-12-27 14:01
Problem w tym, że w godzinach szczytu nie ma miejsca na prawym pasie bo obwodnica jest przeładowana
- 2 0
-
2016-12-27 10:58
Moim zdaniem takich co powodują - powiesić, tych co blokują miasto stojąc w korku - rozstrzelać, a gapiów przykładnie wybatożyć.
- 8 0
-
2016-12-27 10:20
tu masz racje!
- 2 1
-
2016-12-27 07:48
Gwarantujesz? W takim razie, jeżeli nic by się nie zmieniło, sam płacić pół miliona ok?
- 3 1
-
2016-12-27 07:13
Powinni wyprostować Słowackiego w lesie,
wtedy albo tylko zabici albo szybko przejeżdżający, i żadnych korków :))
- 10 7
-
2016-12-27 06:16
malowanie znaków poziomych w Gdańsku (2)
jak zwykle słabo wieczne. Czy jest śnieg, czy nie ma śniegu.
Dyrektor ZDiZ wciąż ten sam, prezydent ten sam - ale cieszy się z czerwonych malowanek rowerowych zrobionych w ramach BO- 27 9
-
2016-12-28 12:30
proszę
Napisać ile było wypadków w 3M . wydaje mi się że liczby będą spore.
- 0 0
-
2016-12-27 08:21
Miala byc decyzja o programie budowy drog do konca listopada tera roku
i cisza. Czy S6 powstanie? W zachpom buduja lub projektuja wszystkie odcinki
- 4 0
-
2016-12-28 12:28
rzetelnie jak zawsze
Gdzie afera parkingowa w okresie letnim?
Gdzie brak prawidłowo wyznaczonych stref płatnego parkowania?
Gdzie niezgodne z prawem strefy skrzyżowań równorzędnych?
Gdzie progi montowane wbrew przepisom prawa?
Gdzie stwierdzenie NIK, że niezgodnie z prawem zarządzanie drogami prezydent scedował na ZDiZ?- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.