- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (45 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (357 opinii)
Rozbudowa Węzła Szadółki. Najpierw projekt, potem szukanie inwestorów
Do 2017 r. ma być gotowy projekt budowlany rozbudowy Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta . Dokumentacja pozwoli poznać koszt inwestycji i przekonać prywatnych przedsiębiorców, by dołożyli się do rozbudowy ważnego dla Trójmiasta splotu ulic.
- Chcemy, by projekt rozbudowy Węzła Szadółki spiął się z budową ul. Nowej Jabłoniowej. Prace przy rozbudowie splotu na ekspresówce mają ogromne znaczenie dla tej części miasta, bowiem pojawiają się tam kolejne inwestycje, które będą generowały coraz większe natężenie ruchu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Biura projektowe, zainteresowane przedsięwzięciem, mają czas na składanie ofert do 19 maja tego roku. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.
Skąd pieniądze na Węzeł Szadółki?
Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.
Władze miasta jednak nie poddają się w dążeniach do wbicia przysłowiowej "pierwszej łopaty" na budowie. Szukają inwestorów wśród firm zlokalizowanych na Szadółkach.
- Prowadzimy wstępne rozmowy z przedsiębiorcami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, musimy wiedzieć, ile dokładnie wydamy na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiamy projekt budowlany, którego ważnym elementem będzie kosztorys inwestorski. Tam będą zawarte szczegółowe dane dotyczące środków finansowych, potrzebnych do realizacji inwestycji - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.
Urzędnicy liczą także na wsparcie ze środków unijnych. W tym celu wpisano m.in. we wspomnianym przetargu zapis, że środki na realizację przedsięwzięcia mają pochodzić z Brukseli.
Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki
Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.
Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy .
Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.
W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.
Miejsca
Opinie (147)
-
2016-05-04 11:19
Zamiast bezkolizyjnych prawoskrętów, "koniczyny" czy ronda za zjazdem..... (7)
uporczywie chcą budować długie zjazdy z obwodnicy zakończone skrzyżowaniami, aby korki na skrzyżowaniach z jabłoniową miały miejsce się rozlać jeszcze przed obwodnicą...
O kand d*py taki plan. Zapraszam na węzeł Kowale między 15-18 codziennie ....- 101 4
-
2016-05-04 19:04
Realista (1)
Dokładnie.
NIech urzędnicy z miasta popatrzą sobie na Google Street (aby było taniej a nie od razu "wycieczki" robić na koszt podatnika !!!) na rozwiązania w Belgii, Francji, NIemczech...
Pytanie brzmi - co zazwyczaj jest na końcu zjadu z expresówki, autostrady etc ?
Odpowiedź: RONDO ! i to o jak największym możliwym promieniu !
A nie potworki w stylu skrzyżowań Jabłoniowej / Kartuskiej / Armii Krajowej - toż to o pomstę do nieba woła !!
Taniej by wam student z pierwszego roku architektury zaprojektował to skrzyżowanie niż wasi projektanci !- 7 0
-
2016-05-04 22:40
Student architektury to co najwyżej może dobrać kolor klombów na rondzie.
- 5 1
-
2016-05-04 12:22
Co to za zmiana? (2)
Zgadzam się z wypowiedzią powyżej, co to za zmiana? Zmieniamy korki na korki? bez sensu...
- 16 0
-
2016-05-04 16:16
Bo prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach.
- 4 0
-
2016-05-04 13:28
masakra
No nie można jakoś inaczej tego rozwiązać ? Bez skrzyżowań może jakiś pas do włączania się do ruchu a nie światła na światłach, to niczego nie rozwiąże.
- 16 0
-
2016-05-04 13:55
popieram driver'a
głupotą jest kończyć zjazd normalnym skrzyżowaniem (pewnie jeszcze światła postawią) a nie rondem
- 8 2
-
2016-05-04 11:58
po co mam tam jechać? żeby popatrzeć na jeleni stojących w korku bo kupili taniej mieszkanie
- 8 21
-
2016-05-04 11:21
(4)
Po raz kolejny nie przeprowadzono wczesniej debaty na temat zrownowazonego i problemu stygmatyzowania osob popierajacych alternatywne srodki transportu. Nastapi przewymiarowanie ruchu samochodow przez budowanie kolejnych ulic przecinajacych potwornymi sznytami tkanke miejska. I miasto umrze. Jak Detroit.
- 9 36
-
2016-05-04 13:44
(2)
Bo fascynaci rowerow kazaliby tam zrobić ścieżkę rowerowa.
- 7 2
-
2016-05-04 21:43
a moze jednak bus pasy?
- 1 0
-
2016-05-04 14:20
Zobacz, ile rocznie wydaje sie na budowe i utrzymanie drog
A potem pomysl, czy miasto to naprawde tylko drogi?
Gdzie jest lepsze miasto i lepsze warunki do zycia - w Srodmiesciu czy Wrzeszczu, czy moze przy obwodnicy?- 4 3
-
2016-05-04 17:33
zmieniaj od czasu do czasu ten swój koment
bo czytany po raz enty skłania do ziewania- 0 2
-
2016-05-04 20:51
A nie lepiej zrobic zjazdy do i z centrum kawalek dalej w strone lodzi ? Zrobic tylko tunel pod obwodnica jak przy Femaxie..
- 2 0
-
2016-05-04 20:21
tylko
a kiedy kowale?
- 3 0
-
2016-05-04 19:07
Przecież korki będą większe niż są teraz
Po co tyle kasy wydawać na projekt, budowę itd., skoro ta koncepcja niczego nie zmienia, tylko przenosi wloty/zjazdy na drugą stronę. A wszystko dalej jest kolizyjne. Czyli w godzinach szczytu będą tam mega korki. Na tej pięknej wizualizacji powinni raczej pokazać samochody stojące w korku, czekające na możliwość włączenia się do ruchu.
- 7 0
-
2016-05-04 18:35
Dawaj Bojanowski do konca w koncu niewiele wam zostalo jeszcze do sprzedania!!!
- 1 1
-
2016-05-04 16:03
Ronda, zrobcie duze owalne ronda!
tak jak w Wielkiej Brytanii - ostatnio bylem na podróży slużbowej kolo Birmingham i jestem zachwycony ich "rondową" infrostrukturą
- 4 0
-
2016-05-04 15:02
a kiedy (1)
opat
- 3 0
-
2016-05-04 15:07
Państwo powinno zainwestowac w opad a przede wszystkim droge czerwona. Taki inwestycje jak ta w szadolkach jest nie potrzebna.
- 2 0
-
2016-05-04 14:37
I co z takich Szadółek się stało?
-A ja pamiętam jeszcze Szadółki jeszcze jako małą wieś z bardzo małym sklepikiem spożywczym
- 5 0
-
2016-05-04 14:32
Gdynia
A co tam w Gdyni za projekty usprawniające? Nie remonty dróg :)
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.