• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Węzła Szadółki. Najpierw projekt, potem szukanie inwestorów

Maciej Naskręt
4 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Węzeł Szadółki to jeden z kluczowych węzłów na Obwodnicy Trójmiasta. Węzeł Szadółki to jeden z kluczowych węzłów na Obwodnicy Trójmiasta.

Do 2017 r. ma być gotowy projekt budowlany rozbudowy Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Dokumentacja pozwoli poznać koszt inwestycji i przekonać prywatnych przedsiębiorców, by dołożyli się do rozbudowy ważnego dla Trójmiasta splotu ulic.



Czy czekasz na rozbudowę Węzła Szadółki?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie projektu budowlanego dla rozbudowy Węzła Szadółki. Dokumentacja ma powstać do końca 2017 r. Koszty jej opracowania w całości poniesie miasto.

- Chcemy, by projekt rozbudowy Węzła Szadółki spiął się z budową ul. Nowej Jabłoniowej. Prace przy rozbudowie splotu na ekspresówce mają ogromne znaczenie dla tej części miasta, bowiem pojawiają się tam kolejne inwestycje, które będą generowały coraz większe natężenie ruchu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Biura projektowe, zainteresowane przedsięwzięciem, mają czas na składanie ofert do 19 maja tego roku. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.

Plan przebudowy Węzła Szadółki. Plan przebudowy Węzła Szadółki.
Skąd pieniądze na Węzeł Szadółki?

Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.

Władze miasta jednak nie poddają się w dążeniach do wbicia przysłowiowej "pierwszej łopaty" na budowie. Szukają inwestorów wśród firm zlokalizowanych na Szadółkach.

- Prowadzimy wstępne rozmowy z przedsiębiorcami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, musimy wiedzieć, ile dokładnie wydamy na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiamy projekt budowlany, którego ważnym elementem będzie kosztorys inwestorski. Tam będą zawarte szczegółowe dane dotyczące środków finansowych, potrzebnych do realizacji inwestycji - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.
Urzędnicy liczą także na wsparcie ze środków unijnych. W tym celu wpisano m.in. we wspomnianym przetargu zapis, że środki na realizację przedsięwzięcia mają pochodzić z Brukseli.

Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki

Dlaczego należy rozbudować Węzeł Szadółki?

Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.

Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.

W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.

Miejsca

Opinie (147)

  • Zamiast bezkolizyjnych prawoskrętów, "koniczyny" czy ronda za zjazdem..... (7)

    uporczywie chcą budować długie zjazdy z obwodnicy zakończone skrzyżowaniami, aby korki na skrzyżowaniach z jabłoniową miały miejsce się rozlać jeszcze przed obwodnicą...

    O kand d*py taki plan. Zapraszam na węzeł Kowale między 15-18 codziennie ....

    • 101 4

    • Realista (1)

      Dokładnie.
      NIech urzędnicy z miasta popatrzą sobie na Google Street (aby było taniej a nie od razu "wycieczki" robić na koszt podatnika !!!) na rozwiązania w Belgii, Francji, NIemczech...
      Pytanie brzmi - co zazwyczaj jest na końcu zjadu z expresówki, autostrady etc ?
      Odpowiedź: RONDO ! i to o jak największym możliwym promieniu !

      A nie potworki w stylu skrzyżowań Jabłoniowej / Kartuskiej / Armii Krajowej - toż to o pomstę do nieba woła !!
      Taniej by wam student z pierwszego roku architektury zaprojektował to skrzyżowanie niż wasi projektanci !

      • 7 0

      • Student architektury to co najwyżej może dobrać kolor klombów na rondzie.

        • 5 1

    • Co to za zmiana? (2)

      Zgadzam się z wypowiedzią powyżej, co to za zmiana? Zmieniamy korki na korki? bez sensu...

      • 16 0

      • Bo prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach.

        • 4 0

      • masakra

        No nie można jakoś inaczej tego rozwiązać ? Bez skrzyżowań może jakiś pas do włączania się do ruchu a nie światła na światłach, to niczego nie rozwiąże.

        • 16 0

    • popieram driver'a

      głupotą jest kończyć zjazd normalnym skrzyżowaniem (pewnie jeszcze światła postawią) a nie rondem

      • 8 2

    • po co mam tam jechać? żeby popatrzeć na jeleni stojących w korku bo kupili taniej mieszkanie

      • 8 21

  • (4)

    Po raz kolejny nie przeprowadzono wczesniej debaty na temat zrownowazonego i problemu stygmatyzowania osob popierajacych alternatywne srodki transportu. Nastapi przewymiarowanie ruchu samochodow przez budowanie kolejnych ulic przecinajacych potwornymi sznytami tkanke miejska. I miasto umrze. Jak Detroit.

    • 9 36

    • (2)

      Bo fascynaci rowerow kazaliby tam zrobić ścieżkę rowerowa.

      • 7 2

      • a moze jednak bus pasy?

        • 1 0

      • Zobacz, ile rocznie wydaje sie na budowe i utrzymanie drog

        A potem pomysl, czy miasto to naprawde tylko drogi?

        Gdzie jest lepsze miasto i lepsze warunki do zycia - w Srodmiesciu czy Wrzeszczu, czy moze przy obwodnicy?

        • 4 3

    • zmieniaj od czasu do czasu ten swój koment
      bo czytany po raz enty skłania do ziewania

      • 0 2

  • A nie lepiej zrobic zjazdy do i z centrum kawalek dalej w strone lodzi ? Zrobic tylko tunel pod obwodnica jak przy Femaxie..

    • 2 0

  • tylko

    a kiedy kowale?

    • 3 0

  • Przecież korki będą większe niż są teraz

    Po co tyle kasy wydawać na projekt, budowę itd., skoro ta koncepcja niczego nie zmienia, tylko przenosi wloty/zjazdy na drugą stronę. A wszystko dalej jest kolizyjne. Czyli w godzinach szczytu będą tam mega korki. Na tej pięknej wizualizacji powinni raczej pokazać samochody stojące w korku, czekające na możliwość włączenia się do ruchu.

    • 7 0

  • Dawaj Bojanowski do konca w koncu niewiele wam zostalo jeszcze do sprzedania!!!

    • 1 1

  • Ronda, zrobcie duze owalne ronda!

    tak jak w Wielkiej Brytanii - ostatnio bylem na podróży slużbowej kolo Birmingham i jestem zachwycony ich "rondową" infrostrukturą

    • 4 0

  • a kiedy (1)

    opat

    • 3 0

    • Państwo powinno zainwestowac w opad a przede wszystkim droge czerwona. Taki inwestycje jak ta w szadolkach jest nie potrzebna.

      • 2 0

  • I co z takich Szadółek się stało?

    -A ja pamiętam jeszcze Szadółki jeszcze jako małą wieś z bardzo małym sklepikiem spożywczym

    • 5 0

  • Gdynia

    A co tam w Gdyni za projekty usprawniające? Nie remonty dróg :)

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane