- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (17 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (215 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (67 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Rusza przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Będą utrudnienia
W poniedziałek rozpoczną się prace związane z przebudową Podwala Przedmiejskiego. Na początek prace będą prowadzone na skrzyżowaniu z ul. Chmielną. Utrudnienia w ruchu aut zaczną się w poniedziałek, a w czasie majówki na Stogi nie pojadą tramwaje.
W związku z inwestycją od poniedziałku kierowcy muszą liczyć się z tym, że obie jezdnie ulicy Podwale Przedmiejskie zostaną zwężone do dwóch pasów. Aby ruch przebiegał w miarę sprawnie, zlikwidowany zostanie buspas na jezdni w kierunku Śródmieścia, na odcinku od ul. Łąkowej aż za ul. Kotwiczników.
Z ul. Chmielnej utworzona zostanie droga jednokierunkowa - do ul. Spichrzowej z wyjazdem przez ulicę Spichrzową i Motławską. Co ważne, w rejonie placu budowy utrzymane zostaną wszystkie drogi dla pieszych.
Przebudowa wiąże się też z zamknięciem przejazdu przez torowisko. Ruch tramwajowy w tym etapie zostanie jednak utrzymany. Taka organizacja potrwa planowo do września 2018 r.
Cztery dni bez tramwaju na Stogi i Przeróbkę
W dniach 27-30 kwietnia, w związku z przebudową skrzyżowania ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Chmielnej, nastąpi przerwanie ruchu tramwajowego od Węzła Unii Europejskiej aż do Stogów Plaży. Na trasie z Dworca Głównego przez Przeróbkę do Stogów Plaży będą kursowały autobusy linii zastępczej T8.
Tramwaje linii 3, 8 i 9 zostaną skierowane na trasy zastępcze:
- 3 - Brzeźno - ... - Dworzec Główny - Armii Krajowej - Chełm Witosa
- 8 - Jelitkowo - ... - Dworzec Główny - Hucisko - Siedlce
- 9 - Strzyża PKM - ... - Dworzec PKS - 3 Maja - Śródmieście SKM (powrót przez Bramę Wyżynną - Dworzec Główny)
- Termin wstrzymania ruchu tramwajowego nie jest przypadkowy - jest to rozpoczęcie tzw. "długiego weekendu", w którym znacząco mniej pasażerów podróżuje do i z pracy, a więc utrudnienia będą mniej odczuwalne - mówi Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego.
Sprawdź aktualny rozkład jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku
Jakie prace w ramach inwestycji
W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą . Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.
Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.
Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.
Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową , gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.
Według zapisów przetargowych, zwycięska firma ma uporać się ze wszystkim do 28 września.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, mimo że oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.
porównać
Na drogach jeszcze spokojnie (1 opinia)
Przez samo Podwale jedziemy jeszcze sprawnie, nie ma tam jeszcze utrudnień, sądzimy że drogowcy wprowadzą je po godzinie 9.
Na drogach w Trójmieście jeszcze bez korków. Za to trzeba odstać na wlocie do Gdańska od strony Żukowa. Korek ma tam dobre 500 m i powiększa się.
Przez samo Podwale jedziemy jeszcze sprawnie, nie ma tam jeszcze utrudnień, sądzimy że drogowcy wprowadzą je po godzinie 9.
Na drogach w Trójmieście jeszcze bez korków. Za to trzeba odstać na wlocie do Gdańska od strony Żukowa. Korek ma tam dobre 500 m i powiększa się. Zobacz więcej
Opinie (257)
-
2018-04-22 21:08
Ale czemu tramwaje nie mogą kursować, skoro tylko drogi są przebudowywane? (1)
- 13 1
-
2018-04-23 13:43
Na złość tobie .
- 0 1
-
2018-04-22 21:07
Autobusy za tramwaj? (1)
Ciekawe kto będzie jeździł
- 15 0
-
2018-04-23 13:43
ja.
- 1 0
-
2018-04-22 20:57
Brawo gratulacje zamienic wszystkie tunele na przejscia naziemne.To własnie nas przybliza do poziomu europejskich miast! (4)
- 16 14
-
2018-04-22 21:13
(1)
na początek zlikwidować tunel przy dworcu PKP. Ludzie niech przechodzą przez tory kolejowe a jeśli chcą się dostać na PKS mogą dojechać tramwajem!
- 13 5
-
2018-04-23 13:19
jak chcesz przeginać, to próbuj wjeżdżać swoim samochodem do tunelu ze schodami
- 0 2
-
2018-04-22 21:17
i założyć po ścieżce rowerowej na jednym z pasów
- 3 1
-
2018-04-22 20:59
A nie?
- 3 4
-
2018-04-23 01:01
Żabi Kruk (1)
A kiedy będzie obiecane i bardzo oczekiwane przejście naziemne przy skrzyżowaniu z ul. Żabi Kruk?
- 10 5
-
2018-04-23 13:17
oczywiście. Po to między innymi ten cały projekt.
- 2 0
-
2018-04-23 10:08
I tak jest autostradowo. (2)
Autostrada jak była tak jest. I tak będzie szeroko. Pustynia asfaltowa w środku miasta.
- 11 3
-
2018-04-23 10:12
Korki będą jeszcze gorsze (1)
Zamiast budować nowe drogi to maja to w d*pie powinni odkorkowac to wszystko to oni.nic nie robią z tym Adamowicz idzie siedzieć wreszcie..
- 4 3
-
2018-04-23 13:15
budowa nowych dróg nie rozładowuje korków
tak jak popuszczanie pasa nie leczy, a sprzyja rozwojowi otyłości i nadwagi.
- 3 1
-
2018-04-23 11:14
może trochę zieleni dodac! (2)
- wygląda koszmarnie, jak autostrada gdzies na peryferiach, a nie w europejskim, historycznym centrum
- 7 3
-
2018-04-23 11:49
moze troche oleju do glowy ci dolac! (1)
europejskie miasta to koszmar. wiec nie wiem czym sie zachwycasz. lepiej zobacz jak ruch jest zorganizowany w miastach usa. ktore sa dobrze przemyslane.
- 0 3
-
2018-04-23 13:15
w USA w wielu miastach nie ma miast tylko są węzły autostradowe
jedyne sensowne miasta to te na wschodnim wybrzeżu: od Bostonu do Waszyngtonu, ale tam się likwiduje autostrady miejskie i stawia na rozwój wygodnych dróg dla rowerów i systemy komunikacji publicznej.
Houston i Los Angeles to jakość życia poniżej standardu cywillizowanego kraju, skala nadwagi i otyłości dzieci wożonych samochodami do szkół (inaczej się praktycznie nie da) przekracza wyobraźnię.- 1 0
-
2018-04-23 13:01
przygotujcie jeszcze z 10 mln na zwiększone koszty
moge się założyć że na półmetku wyjdą nieprzewidziane koszta i trzeba będzie dołożyć.........proponuję dodać klauzule że wszelkie zwiększenia kosztów pokrywa firma która została wyłoniona...
- 4 2
-
2018-04-23 13:00
miejscowy
Cytując mistrza: "Co by tu jeszcze spie*rzyć, Panowie? Co by tu jeszcze?"
W tej chwili, czyli przed otwarciem centrum handlowego budowanego na Targu Rakowym, na Podwalu Przedmiejskim tworzą się korki. Po zwężeniu i wybudowaniu kolejnych skrzyżowań te korki się zwiększą. A co będzie się działo za kilka tygodni gdy ruszy moloch zwany Forum Radunia? Tysiące ludzi z miasta i bliższych oraz dalszych okolic będzie chciało zrobić tutaj zakupy. Ci którzy mieszkają w okolicy odczują to najbardziej i żadne zaklinanie rzeczywistości oraz pisanie o możliwości jazdy Obwodnicą południową oraz tunelem pod Wisłą nie zmieni ich sytuacji. Mieszkając przy ul. Ogarnej, Piwnej, Długiej itp. trzeba jechać Podwalem Przedmiejskim. Czyli stać w coraz większych korkach zafundowanych przez miejskich reformatorów. Chcecie nas stąd wyrzucić? Powiedzcie to otwartym tekstem.- 5 5
-
2018-04-23 11:41
(1)
Super. Wreszcie zasypią ten tunel przy Chmielnej. Będzie wreszcie można normalnie przejechać z wózkiem.
- 5 8
-
2018-04-23 12:43
miejscowy
A ty tam w ogóle kiedyś byłaś? Przecież tam są zjazdy dla wózków z każdej strony, i nie mówię tu o zjazdach przy schodach. W tej chwili każdy, nawet osoba niepełnosprawna na wózku może przejechać przez to skrzyżowanie bez problemu, więc nie rozumiem po co wydawać tak duże pieniądze na zrobienie czegoś co nie jest niezbędne. A może wiem. "To jest miś na miarę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie – mówimy – to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo”
- 5 3
-
2018-04-22 18:26
za Łąkową (przy starych koszarach), albo Hallera niech się lepiej wezmą (2)
Podwala nie ma potrzeby remontować, a tam można koło urwać
- 62 10
-
2018-04-23 12:11
Hehe, spokojnie
przy zajezdni już buduje się nowe osiedle. Może A. dostał tam jakieś mieszkanko to się doczekamy tej nieszczęsnej Hallera...
- 1 0
-
2018-04-23 06:33
Ulice
Ale tam nie ma nowych budynków i hoteli jak przy Chmielnej.Tylko ten hotel Sadova,ale widać mało znaczący.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.