• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył drugi etap przetargu na budowę "siódemki" z Trójmiasta do Elbląga

Maciej Naskręt
23 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Tak będziemy podróżować ekspresówką przez Żuławy w 2018 r.

Do 3 czerwca firmy i konsorcja budowlane mogą składać oferty cenowe w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na Żuławach z Trójmiasta do Elbląga. To oznacza, że budowa najszybciej ruszy na przełomie sierpnia i września.



Czy budowa drogi ekspresowej S7 na Żuławach ułatwi ci podróżowanie?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakończył pierwszy etap przetargu na budowę drogi S7 od Koszwał do Kazimierzowa koło Elbląga. - Do drugiego etapu przetargu, czyli składania ofert, zostali zaproszeni ci oferenci, którzy przeszli pozytywnie etap weryfikacji - mają potencjał i możliwości do realizacji nowej trasy - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA oddział Gdańsk.

Przypomnimy, że inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa, który włączy się w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

Na realizację pierwszego zadania chętnych jest 11 firm i konsorcjów. Natomiast o drugie zadanie może rywalizować wstępnie 12 podmiotów. Ze względu na niespełnienie warunków udziału w przetargu zostały wykluczone z dalszego postępowania: konsorcjum firm Obrascón Huarte Lain S.A. (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.

Firmy i konsorcja mogą złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena - 90 proc., termin realizacji - 5 proc. (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat).

- Termin złożenia ofert upływa 3 czerwca tego roku. Jeśli wszystko przebiegnie sprawnie, prace budowlane mogłyby się rozpocząć na przełomie sierpnia i września br. - podkreśla Michalski.

Podział na dwa zadania planowanej drogi ekspresowej na Żuławach. Podział na dwa zadania planowanej drogi ekspresowej na Żuławach.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark". "Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce.

Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki". Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wykonawcy zaproszeni do drugiego etapu przetargu.

Na odcinek nr 1, Koszwały - Nowy Dwór Gdański:
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
4. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
5. Salini Impregilo S.p.A.
6. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner)
7. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. (Lider), Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. (Partner)
8. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
9. Metrostav a.s.
10. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones SA (Partner)
11. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR Bau GMBH (Partner)

Na odcinek nr 2, Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo (Elbląg):
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner)
4. Impresa Pizzarotti
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
6. Mota-Engil Central Europe SA,
7. Salini Impregilo S.p.A.
8. Budimex SA
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
10. Metrostav a.s.
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner)
12. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH (Partner)

Miejsca

Opinie (81) 4 zablokowane

  • Gdansk - Elblag. Super

    Jeszcze powinni wlaczyc ELBLAG do POMORZA, a nie ze Elblag sie znlazl w innym wojewodztwie. Gdansk - Elblag - Gdansk dobre szybkie polaczenie.

    • 0 1

  • Jak przyjedzie prezydent Komorowski, to i sprzęt się pojawi! (5)

    • 127 21

    • (2)

      może powinniśmy rozstawić komorowskich co 500 metrów wtedy kraj by sie bódowal i godził i bezpiecznił

      • 15 2

      • akcja (1)

        Trzeba rozpocząć narodową akcję rozmnażania Komorów!

        • 1 1

        • dobra rada

          Zafunduj sobie rozmnażanie jedynej szarej komórki jaką posiadasz,może wtedy skończysz więcej klas niż dotychczasowe dwie i to skończone korespondencyjnie w byłym pegeerze.

          • 0 0

    • nudny jesteś

      • 5 5

    • Na ten moment 30 łapek w górę, 2 łapki w dół... Zgadnijmy... jeden jest urzędnikiem i dostał 400 złotych za przyjście na spotkanie z panem prezydentem, a drugi jeździł walcem po polu pod Inowrocławiem?

      • 21 15

  • a co kawałek postawią ograniczenie do 50km/h

    i bardzo dużo fotoradarów

    • 1 0

  • Tam to powinna być autostrada a nie jakaś marna ekspresówka. (20)

    • 18 152

    • (7)

      I jedno i drugie budują za Twoje podatki. Ale za przejazd autostradą musisz potem też płacić.

      • 37 2

      • (6)

        zalezy kto buduje. A1 budowala prywatna firma i na jej uzytkowanie ma 25lat (czyli nie dosc ze cie kasuja za przejazd to jeszcze panstwu placa podatki od tego). po tym czasie autostrada przejdzie na rzecz skarbu panstwa.

        • 7 5

        • (2)

          Cała kasa z bramek trafia do państwa, za to z budżetu państwo płaci inwestorowi tyle ile było w umowie. Dlatego o cenach czy otwarciu bramek decydują urzednicy, dla firmy nie ma znaczenia ile kosztują opłaty czy ile samochodów przejedzie. To co dostają idzie w większości na spłate kredytu + koszty utrzymania+ zysk.

          • 6 2

          • (1)

            g*wno prawda. operator/wlasciciel decyduje o stawkach za przejazd.

            • 2 4

            • Zależy oc umowy z koncesionariuszem...

              U nas na szczęście decyduje minister ile się płaci za przejazd (x gr/km)

              Na [południu Polski jest już inaczej... oni tam usalaja sami stawki, ew. po poinformowaniu ministra Infr.

              Mamy dzięki temu szczęście.... (Inna kwestia że A4 to jeden wielki przekręt...)

              • 0 0

        • środki ze skarbu państwa można wydawać na różne rzeczy

          nie tylko na budowę i utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury drogowej i parkingowej

          • 1 1

        • (1)

          A1 to była finansowana wyłącznie z prywatnych środków. Nie opowiadaj bajek

          • 4 3

          • a co ja napisalem?

            • 5 1

    • (5)

      Ekspresówka dużo lepsza. Też masz po 2 pasy, dużo więcej zjazdów niż na autostradzie no i nie trzeba płacić jak na A1

      • 106 1

      • (4)

        I tak płacisz, w paliwie, w podatkach, wszędzie są pobierane od nas opłaty, ale my widzimy tylko ze przy bramkach.
        Trzeba patrzeć szerzej i jak się usunie poważny problem jakim jest rozkradanie naszych pieniędzy to bramki na autostradach nie będą problemem, gdyż będzie Cię po prostu na nie stać :)
        Ale to za ... jakieś 6 pokoleń

        Pozdrawiam !

        • 8 34

        • dlaczego wszyscy mają się zrzucać na budowę bezpłatnych autostrad

          jeśli nie wszyscy z nich korzystają? Budżet USA nie wyrabia z pokrywaniem kosztów utrzymania istniejącej, znacznie przewymiarowanej sieci drogowej tego kraju, a korki na tamtejszych autostradach na dojazdach do miast jak były, tak utrzymują się nadal. Wyłącznie prosamochodowe nastawienie twórców infrastruktury transportowej może nas zaprowadzić w taką samą ślepą uliczkę.

          • 0 3

        • na autostradzie zapłacisz

          za wszystko, co wymieniłeś i jeszcze za przejazd na dodatek, a podatki są na całym świecie i w tej, czy innej formie były od zawsze...

          • 9 0

        • Tak, ale dlaczego mielibyśmy płacić dwa razy? (1)

          Raz w podatkach, a drugi raz przy bramkach. Dlatego ekspresówka jest o wiele lepszym rozwiązaniem, bardziej praktycznym i tańszym dla użytkowników, a pewnie również tańszym przy budowie.

          • 39 0

          • Kiedyś było wyliczenie, że S jest 3x tańsze od autostrady.

            • 11 2

    • dureń

      dureń

      • 2 1

    • Fakt, ubyło by golfów i passaterii zespawanych z trzech które strach mijać na drodze. (1)

      • 8 4

      • racja...

        ...na autostradzie zdecydowanie mniej buractwa.
        Cebulak jak ma zapłacić to woli polnymi drogami cisnąć.

        • 16 5

    • Autostrady.... (1)

      Są drogie w budowie i utrzymaniu. Ekspresówki są niewiele mniej komfortowe i bezpieczne wiec po co przepłacać.

      • 17 1

      • ekspresówka

        w naszym wykonaniu nie odbiega od parametrów autostrady. Praktyczna różnica między autostradą a ekspresówką to szerokość pasa ruchu ( autostrada 3,75 m, ekspresówka 3,50 m, pasa awaryjnego autostrdaa 3m, ekspresówka 2,50m) Poza tym na autostradzie nie mogą być zjazdy gęściej niż co 8 km na ekspresówce nie gęściej niż co 5 km. Dopuszcza się odstępstwa na terenie zabudowy dla autostrady węzeł nie częściej niż co 5 km dla ekspresówki co 2 km. W praktyce jednak różnice dla komfortu jazdy są niezauważalne . Jets jeezcze prędkośc na autostradach 140 km.h na ekspresówkach 120 km/h. W Niemczech np. węzły na autostradach są co 5 km. Hiszpania z ogromnej ilości dróg szybkich 15.000 km., tylko 3.500 km to autostrady ( autopista) , reszta to ekspresówki ( autovia)

        • 16 1

    • gimbus autstrade widziałw TV bo rodzice samochodu nie mają ...

      • 11 1

  • GND: S7 vs DK 7 (6)

    Mnie tylko zastanawia, dlaczego lata temu odcinek "siódemki" w Nowym Dworze był oznaczony jako S7 a teraz litera "S" od jakiegoś czasu jest zakryta i mamy znowu "zwykłą" 7. Zmieniło się coś w przepisach..?

    • 7 16

    • odpowieź (3)

      ten odcinek nigdy nie miał oznaczenia S 7. Od początku jak go zrobili litera "S" była zasłonięta . Myślę, że odcinek jest za krótki, aby robić z niego eskę. Jest to klasyczna wyprzedzalnia. PO budowie odcinka do Elbląga ten odcinek stanowiący obwodnice Nowego Dworu Gdańskiego stanie się częścią eski. W umowie obecnje jets przewidziana pzoa tym reiwtalizacja nawierzchni, bo porobiły się hopki.

      • 3 2

      • tak sie sklada ze bylo tam S (1)

        i to wcale nie tak krotko, natomiast obecnie jest zasloniete, takze sie nie wymadrzaj koleszko ;)

        • 1 0

        • A jednak...

          Czyli dobrze pamiętałem, że początkowo była tam "S" - to mogło być koło roku 2007 - tego już nie pamiętam dokładnie...

          • 1 0

      • Był krótki okres kiedy było tam oznaczenie drogi ekspresowej (łącznie ze znakiem D-7), zaraz po otwarciu obwodnicy.

        • 3 0

    • Od rozbudowy tego węzła litera S była zawsze zaklejona, ten 2 kilometrowy odcinek jest zbudowany w kategorii ekspresową, ale ze (1)

      Także kolego zastanów się co piszesz.

      • 2 1

      • Dzięki

        za odpowiedzi; musiałem nie zauważyć, że zawsze "S" było zaklejone.
        P.S. Tak że się zastanowię a Ty się "kolego" naucz, kiedy piszemy "także" a kiedy "tak że".

        • 8 0

  • Wykonawcy

    :) Same "polskie" firmy

    • 0 0

  • To już nikt A1 nie będzie jeździł :) (3)

    Już teraz 7 jedzie się 4 godziny bez agresywnego stylu.

    • 37 10

    • będzie (1)

      bo A 1 to droga na południe Polski, zaś S 7 do Warszawy . Wprawdzie ma iśc do Krakowa, ale jeszcze trochę zainm całośc zostanie zrobiona. CXały ruch na Katowice, Łódź , Czechy będzie iść

      • 9 2

      • To wlasnie a1 ma isc do Krakowa, a s7 nigdy nikt na poludnie sie pchac nie bedzie bo to za dlugo

        chyba ze do Lublina

        • 1 0

    • Spokojnie - wowczas 7 stanie sie platna.

      • 9 4

  • (2)

    Powinna być linia kolejowa odgałęziona od Gdańska Południowego przez Nowy Dwór Gdański do Elbląga przystosowana na 160 km/h.

    • 41 7

    • Podać to dalej i nalać temu zuo wódki!!

      • 0 0

    • kolej

      i mieszkancy Gdanska mogliby pracowac w Elblagu i na odwrot bo dojazd do pracy zajmowalby b. malo czasu

      • 7 1

  • Budując infrastrukturę transportową warto policzyć koszty jej utrzymania w przyszłości (1)

    Gdybym był decydentem, więcej środków przeznaczyłbym na remonty istniejącej sieci drogowej w miastach niż na jej rozbudowę między miastami. Między dużymi miastami powinna funkcjonować wygodna i szybka kolej, podstawowa sieć drogowa już jest zbudowana. Korki tworzą się na węzłach podmiejskich, bo za dużo mieszkańców wyprowadziło się na przedmieścia uciekając z zatłoczonego samochodami śródmieścia.

    • 1 2

    • Guzik prawda

      Autostrady i ekspresowki napedzaja gospodarke w miejscach gdzie sa zbudowane. Tak jest od zawsze i wszedzie

      • 1 0

  • To dopiero bedzie sajgon !!! (1)

    Jak ruszą remonty to z Elbląga do Stegny elblągi będą jechać 6 godzin co weekend , a o powrocie tego samego dnia o ludzkiej porze będzie można zapomnieć - ruskie będą się pchać poboczem a normalni kierowcy pocić się w korku

    • 9 2

    • Losie, co za krotkowzrocznik..

      Pomyśl, co będzie po zakończeniu remontu - o wiele lepszy dojazd

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywają się trójmiejscy dealerzy BMW?

 

Najczęściej czytane