• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano. Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano.

Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego zobacz na mapie Gdyni będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.




Obawiasz się utrudnień związanych z budową buspasów na Morskiej?

Do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu. Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu.

- Od czwartku do 7 maja będzie zamknięty z kolei prawy pas ruchu. Prace te prowadzone będą na jezdni w kierunku centrum. Wykonana tam zostanie modernizacja zatoki autobusowej - informują pracownicy Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy. Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie ośmiu drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia. Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM. Na wykonanie wszystkich prac ma osiem miesięcy.

Nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.


Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • mam nadzieję że to ostatni rok rządów szczura i tego układu! (2)

    • 42 5

    • a macie już jakiegoś kontrkandydata (1)

      niecałe 200 dni a alternatywy brak.
      Horała startował dla picu żeby zaistnieć - taki kroczek w kierunku wiejskiej w wawie, ale nawet on nie dał rady - choć całkiem rozsądnie gadał.
      Prawda jest taka - jeśli Szczurek sam nie zrezygnuje - to reelekcja pewna.

      • 7 8

      • PO to dno, nie wystawiają kandydata, bo twierdzą, że szczur dobrze rządzi. dno.

        • 7 5

  • (5)

    Zrobić dodatkowy pas ruchu z każdej strony i po problemie..zamiast tych idiotycznych ścieżek rowerowych, z których prawie nikt nie korzysta..

    • 35 19

    • (4)

      Wprowadzić zakaz ruchu osobówek i po problemie. Zamiast rozwiązywać te durne problemy inwalidów społecznych za olbrzymie pieniądze.

      Jak populizm, to na całość

      • 7 9

      • (3)

        Wprowadzić zakaz pisania dla rowerzystów, nie wnoszą nic mądrego..

        • 13 5

        • to już ustaliliśmy twoją fobię (2)

          Rowerzyści. Wszędzie są i zewsząd atakują, nawet gdy to akurat nie rowerzyści.

          Bez obaw, to się da wyleczyc.

          • 5 5

          • wódka i ma zwidy

            i pewnie kanapę grzeje 24h na dobę,
            jak w barłogu na niej leży i pluje jadem

            • 2 3

          • No właśnie,

            Rowerzystów jak na lekarstwo, a ścieżkami zawłaszczają przestrzeń.

            • 1 0

  • (5)

    Czy tam jest potrzebny buspas ? Mam poważne wątpliwości . Kolejna realizacja —— bo unia da

    • 37 11

    • (1)

      Dają, no to trzeba na coś wydać przecież. Nie rozumieta?!

      • 3 6

      • niech kupi zonie czekoladki

        i odczepi się od mieszkańców.

        • 2 0

    • (1)

      Oczywiście, ze potrzebny. Morska to jedna z ulic, na których buspasy są najpotrzebniejsze. Bardzo mnie cieszy ta zmiana :)

      • 8 12

      • W tym układzie to i tak niewiele da.

        Przecież to działania pozorowane, pic na wodę i fotomontaż. Po 100m w obrębie skrzyżowań nie spowoduje znaczącego skrócenia czasu jazdy autobusów/trolejbusów. Buspas ma sens wówczas, gdy stanowi ciągłość.

        • 19 2

    • A na tunel na ul. Północnej lub ul. Puckiej nie chcą wydać kasy unijnej?

      • 4 0

  • Ale koleiny :D

    • 24 3

  • Wieczna blokada miasta (1)

    trwa - hurra!

    • 33 4

    • przestań blokować

      proste

      • 0 8

  • (3)

    po co buspasy w kierunku centrum skoro korków w tą stronę nie ma. Bzdura i wywalanie kasy

    • 34 7

    • będą, jak odpalą światła na skrzyżowaniu przy dworcu (2)

      doczekasz się, oj doczekasz...

      • 6 0

      • (1)

        Szykuja dla lodowiska na stoczni ,Jeszcze pewnie zrobia tam skrzyzowanie,bo zebra i swiatła juz w planie

        • 2 0

        • Do lodowiska będzie można dojechać tylko

          "szerokimi arteriami" Kapitańską i Denhofa!

          • 2 0

  • po co poszerzać kupcie węższe autobusy

    • 17 4

  • Absurd i paranoja

    Po gdyńsku. Może najpierw te koleiny i dziury na morskiej naprawić.

    • 29 3

  • (1)

    Dlaczego ten buspas taki poprzerywany? Przeciez to kompletnie bez sensu.

    • 37 2

    • W Gdyni lubią remonty przerywane

      Sopot Malczewskiego wiele lat temu wyremontował w całości, a w Gdyni Sopocka to kawałek tu, kawałek tam i to w wielkich bólach.

      • 5 2

  • Ale w czym dogonimy w zadłużeniu? Nie dziękuję!

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane