• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano. Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano.

Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego zobacz na mapie Gdyni będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.




Obawiasz się utrudnień związanych z budową buspasów na Morskiej?

Do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu. Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu.

- Od czwartku do 7 maja będzie zamknięty z kolei prawy pas ruchu. Prace te prowadzone będą na jezdni w kierunku centrum. Wykonana tam zostanie modernizacja zatoki autobusowej - informują pracownicy Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy. Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie ośmiu drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia. Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM. Na wykonanie wszystkich prac ma osiem miesięcy.

Nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.


Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • Mtm? Mamy trzy maszyny?

    • 13 3

  • po co zatoczki jak jest buspas ? (1)

    Nie mogą autobusy się na nim zatrzymywać ?! Przecież tylko one po nim jeżdżą.

    • 22 2

    • Nie każdy.

      • 0 2

  • Hmm...pomyślmy... (2)

    budują buspasy na ulicy wzdłuż której biegnie linia SKM...tak, to zdecydowanie ma sens!

    • 30 3

    • (1)

      Większy niż budowa tam 2 pasmowej drogi

      • 0 3

      • To prawda

        Przy tym natężeniu ruchu powinna być trzypasmowa

        • 1 1

  • (3)

    Z obwodnicy powinny być dwa prawoskrety w morska do centrum a nie jeden, obecne rozwiązanie nie ma sensu

    • 14 1

    • miejsce jest, choć nie jestem pewien czy (2)

      aż tyle aut skręca w tym kierunku
      ale zielona strzałka w tym miejscu to jakiś bezsens, pali się może z 5 sekund

      • 6 0

      • (1)

        zielona strzalka jest - ale piesi najczesciej blokuja przejazd. Rano w kierunku centrum robi sie zator - z pasa srodkowego mozna skrecic tylko na wprost a tym nikt nie jest zainteresowany bo jesli ktos by chcial na wprost jechac to moze gora (zostac na estakadzie). Srodkowy pas jest zmarnowany a mozna by go wykorzystac na "wprost" plus prawoskret i zmazac zakreskowany obszar
        Rozwiazanie jest typowo po Gdynsku czyli puszka farby nie trzeba nowych drog do tego

        • 1 0

        • Zielone strzalki w prawo zapalają się w momencie

          gdy zapala się zielone dla pieszych i jadących prostopadle.
          Gdyby zapalły się wcześniej to by się trochę rozładowało.

          • 2 0

  • Zdjęcie 1 i 2 widoczna góra betonu ? (1)

    Widziałem jak dziś rano pełna wywrotka 4 osiowa wykiprowała 20 ton tzw.suchego betonu.
    Ciekawe czy chłopaki z EUROVI - zdążą wyrobić ten beton zanim stwardnieje ? Wiem, że beton w "gruszce" można max.wozić 2-3 godziny, a ten "drogowy B-20/25 chyba ma czas wiązania do 6-8 godzin? Chyba będą straty-już na wstępie?

    • 8 1

    • Nie znasz się to nie gadaj głupot jak mylisz beton z kruszywem to masz niezły poziom inteligencji

      • 2 4

  • buspasy

    jakby nie mona było zrobić to za jednym zamachem,cały rok bawią się z modernizacją i następnie zaczynają od nowa,,,,,,,praca powinna być wykonywana wyłącznie tylko w nocy

    • 8 1

  • samorządność że szczurkiem musi odejść

    samorządność WON z Gdyni. tylko igrzyska potraficie organizować typu red bull itp. a co dla mieszkańców?

    • 16 2

  • 17:00

    Minęła 17:00 , a na terenie "budowy" już pusto...Koniec pracy na dziś. W dwuszeregu pod Barem -zbiórka ! No w takim tempie to my Warszawy przepraszam BUS-pasów nie zbudujemy.....

    • 17 6

  • Zamiast betonu dajemy kruszywo. Ok. Taniej wyjdzie. (1)

    Jak to kruszywo to po co tyle nawieść na raz ? Dzieci się i tak nie będą bawić...
    Można BUS-pasy budować i z kruszywa, a ja myślałem, że daje się beton a póżniej na to asfalt i tradycyjnie białą farbą pasy i napisy. A tu "zonk". Nowa technologia...

    • 8 3

    • Sam jestes jak beton!

      J.w.

      • 2 1

  • A co z parkingiem przy pawilonach (1)

    • 12 3

    • Jak by przerobili te parkingi na byś pas było by najlepiej ...

      Bus pasy w kawałkach nie mają sensu ...

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane