• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa przejścia naziemnego przy Uniwersytecie

Elżbieta Michalak
11 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wstępna zgoda na mieszkania na terenie UG
Już za kilka dni podróżujący tramwajem pasażerowie, wysiadając na przystanku Uniwersytet, będą mogli przedostać się na drugą stronę ul. Wita Stwosza zarówno tunelem, jak i nowo powstającym przejściem naziemnym. Już za kilka dni podróżujący tramwajem pasażerowie, wysiadając na przystanku Uniwersytet, będą mogli przedostać się na drugą stronę ul. Wita Stwosza zarówno tunelem, jak i nowo powstającym przejściem naziemnym.

Rozpoczęła się budowa przejścia dla pieszych przez tory i ul. Wita Stwosza przy przystanku tramwajowym Uniwersytet. Warte ok. 80 tys. zł prace zakończą się w ciągu 10 dni.



Tunel czy przejście naziemne? Z której opcji będziesz korzystał(a) chętniej?

- W tym czasie wykonana zostanie budowa przejścia przez torowisko oraz przebudowa peronu tramwajowego. Jeśli chodzi o przejście podziemne, na razie wciąż będzie funkcjonować - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który jest inwestorem prac.

Przejście na poziomie terenu, podobnie jak pozostałe przy ul. Wita Stwosza, będzie posiadać obniżone progi zwalniające oraz elementy oddzielające ruch samochodowy i rowerowy.

O planach związanych z budową przejścia dla pieszych w tym miejscu pisaliśmy ponad pół roku temu. Pomysł jego utworzenia powstał w głowie Dariusza Słodkowskiego, radnego Gdańska i przewodniczącego komisji rewitalizacji.

- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych - przekonywał w grudniu. - Jestem przekonany, że mając do wyboru przejście na poziomie jezdni z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać.

Szybko przekonamy się, czy przejście naziemne stanie się alternatywą jedynie dla osób starszych, czy może dla wszystkich pokonujących drogę z przystanku tramwajowego w kierunku uczelni lub do znajdujących się po przeciwnej stronie ul. Wita Stwosza akademików.

Ale powodzenie inwestycji zależy także od tego, czy Uniwersytet zdecyduje się na zainstalowanie furtki, w ogrodzeniu otaczającym kampus od strony ul. Wita Stwosza. Jeśli nie, po pokonaniu przejścia na jezdni, studenci będą musieli wejść do tunelu prowadzącego na teren Uniwersytetu. Na razie - jak mówi rzecznik uczelni dr Beata Derkacz - nie podjęto w tej sprawie żadnej decyzji.
Elżbieta Michalak

Miejsca

Opinie (128) 2 zablokowane

  • Przejście naziemne ,bezpieczne? (3)

    Poczekamy na pierwszego przechodnia trafionego tramwajem lub autem.

    • 16 1

    • Minęło kilka lat i kolejna ofiara dzisiaj pod tramwajem... Czy było warto?

      • 0 0

    • powinni zakazac ruchu pieszego w ogole! piesi zagrazaja samochodom!

      ale spokojnie, nad tym wlasnie pracujemy!

      • 0 0

    • w sumie to masz rację...

      myślę, że powinniśmy budować tunele tam gdzie nie ma sygnalizacji. Zacznijmy od Oliwy na tej trasie.
      Obrońców Westerplatte - tunel
      Tetmajera - tunel
      Abrahama - tunel
      Zajezdnia - tunel
      Zamenhofa - tunel
      jest nieźle
      to do Jelitkowa też wybudujmy tunele...
      a na Siennickiej i Lenartowicza...teraz remont robią, to może też się uda tunel wcisnąć. Przecież tam ludzie giną...a ile już na Bramie Wyżynnej zginęło...500? 600? Przestałem już liczyć.
      Co za pitolenie

      • 2 3

  • za co 80tys

    to przejście można zrobić w 5dni i za 7tys

    • 0 0

  • 80 tyś ....

    Radny postanowił wydać nasze pieniądze na drugie przejście, równoległe, istniejące, dobrze funkcjonujące - gdzie te staruszki - na około akademiki i uczelnie

    • 0 0

  • I bardzo dobrze (7)

    Ruch na tej ulicy to pół auta na minutę. Kierowcom nic się od tego nie stanie. A dojście na ten przystanek dla matki z wózkiem to masakra...

    A tunel? W okolicy same akademiki, uniwerek - może jakiś fajny undregroundowy klub? Nazwa - TUNEL. W tym miejscu nie będzie nikomu przeszkadzał :)

    • 152 46

    • ogarnij się człowieku (5)

      Dotychczasowe rozwiązanie zadowalało wszystkich. Studenci mogli bezpiecznie (bez oglądania się na samochody) przejść ulicę. Tramwajarze nie mieli możliwości żeby kogoś potrącić. Kierowcy mogli bez zatrzymywania się dojechać do Abrahama. Komu to przeszkadzało? Nadymasz się jakąś głupią ideologią kompletnie oderwaną od życia. Nawet drogi po schodach sobie student nie zaoszczędzi. Po przejściu przez ulicę będzie musiał zejść po schodach na teren uczelni. Pieniądze wyrzucone w błoto.
      Argument z matka i dzieckeim w wózku od czapy. Widać, że nie miałeś jeszcze dzieci. To czego boi się taka matka z dzieckiem to potrącenia przez samochód, tramwaj, lub rowerzystę. Wygodny podjazd pod schody rozwiązuje sprawę. Zresztą z tego przejścia korzystają w 90% studenci, którzy i tak będą musieli przespacerować sie po schodach.

      • 24 13

      • może i zadowalało wielu - ale znam takich, których zadowalało przez wiele lat (2)

        i zmienili zdanie. Myślę, że najbardziej zadowalało korzystających z samochodów - często wydaje im się że stanowią większość. Przy tworzeniu rozwiązań drogowych warto rozważać również interesy dotychczas marginalizowanych grup - również np. osób mających kłopoty z chodzeniem po schodach. Po co kupować tramwaje niskopodłogowe jak nie ma możliwości dotarcia do nich bez pokonywania schodów? Kiedyś jeżdżenie tramwajami o wysokich schodach też zadowalało tzw. większość. Milcząca kiedyś mniejszość ma teraz więcej możliwości wypowiadania się na portalach - z tego korzysta tak jak ty.

        • 11 3

        • szkoda, że nie odniosłeś się do tego co napisałem (1)

          Złudzeniem jest, że można zadowolić wszystkich. Z tego przejścia i z tych przystanków korzystają w 90% studenci. Dla nich będzie gorzej. Zejścia/wejścia po schodach i tak nie unikną a zabrano im bezkolizyjne przejście. Nie wiem ilu inwalidów dziennie przechodzi tędy. Ale sąsiednie przystanki (całkiem blisko) nie stwarzają żadnych problemów. Tam są światła i nie ma tunelów.
          Tunele zostały wymyślone dla bezpieczeństwa pieszych. Teraz będzie mniej bezpiecznie. Na przystanku przy Tetmajera sam widziałem skutki kilku potrąceń pieszych.
          Uprzykrza się zycie 90% pieszym, 100% kierowców, 100% motorniczych i 100% przejeżdżających tędy karetek i innych samochodów uprzywilejowanych (bo "hopki" pewnie też będą, prawda?) a korzyści są wyimaginowane. Dodatkowo hamujące (zwalniające) i ruszające (przyspieszające) samochody wyemitują więcej spalin.
          Miś naszych czasów. Za 80000.

          • 2 4

          • a do czego ten człowiek miał się odnieść

            do twoich wypocin o tym jak ty wiesz najlepiej co inni chcą mieć w mieście i że wydaje ci się że tunele są super? tobie się nie chce zwolnić przed przejściem ale ludzie maja biegać po schodach, księciunio się znalazł

            • 2 2

      • zapewne pan kierowca, dlatego najwięcej szczeka...? (1)

        • 2 5

        • oczadziały obcisłogaci się odezwał?

          skąd wy się bierzecie?

          • 2 2

    • Genialny pomysł z tym klubem! :D

      • 19 2

  • progi!!! (1)

    Co za kretyn wymyślił i zamontował progi zwalniające na ulicy Czyżewskiego ,na przejściach dla pieszych gdzie działają światła!!! czy ktoś mi to wytłumaczy,ja nie kumam o co tu biega!

    • 8 0

    • Kasa misiu kasa.

      • 0 0

  • Słodkowski niszczyciel tuneli (4)

    coraz bardziej to miasto staje sie NIE DLA LUDZI

    • 21 9

    • chyba jednak tabletki odstawiłeś (3)

      przejście jest właśnie dla ludzi - by nie musieli schodzić po schodach w dół i potem znowu w górę. Proponuję rozważyć także przejście na poziomie jezdni na ulicy Wały Jagiellońskie przed dworcem PKP Gdańsk Główny. Tam w godzinach szczytu i tak samochody stoją w korkach, a ludzie mogliby przechodzić bezpiecznie. Na wysepkach tramwajowych tłok taki, że nie wiadomo kiedy ktoś zostanie zepchnięty pod tramwaj.

      • 3 10

      • podstawą jest bezpieczeństwo

        a ten frajer o nazwisku Skłodkowski8 forsuje poglądy nijak przystające do realiów XXI wieku. Przy tak nasilonym ruchu samochodowym tylko rozdzieleni strumieni pieszych od strumieni samochodów daje efekt. I to jest w pewnych miejscach zrobione az tu nagle zjawia się jakiś przypał nie wiadomo skąd i nie wiadomo kogo reprezentujący ? by wydawać lekka renkom iles tysięcy dla firmy kolesi.

        • 2 1

      • tam trzeba poszerzyć przystanek tramwajowy kosztem jednego pasa na ulicy (1)

        A drugi skrajny pas przerobić na bus pas

        • 2 2

        • jednak tabletki potrzebne chyba niejednemu

          • 0 3

  • (2)

    80 tys ? chyba "lekka" przesada

    • 9 0

    • przy setkach tysięcy wydanych na pomalowanie lini z Oliwy do Wrzeszcza to grosze. (1)

      • 0 0

      • raczej zrobienie miejsc postojowych dla samochodów

        • 0 0

  • Słodkowski to "geniusz" (3)

    Całe lata czekaliśmy na takiego "geniusza'
    Jest nadzieja, że wyborcy docenią jego "talent" podczas wyborów.
    Zastanawiające jest kto podjął decyzję o realizacji tych debilnych, szkodliwych pomyslów.
    Nie sądzę aby w przeszłości ktoś zbudował ten tunel dla kaprysu. Wierzę,że nasz Geniusz weżmie odpowiedzialność prawną i finansową jak tramwaj zabiję człowieka.

    • 18 6

    • studencie - przedstawiania argumentów na uczelni cię nie nauczyli? (2)

      tylko "wysublimowanej" ironii? Naprawdę boisz się tramwaju? Uważaj, w Gdańsku i innych miastach polskich takich przejść przez tory tramwajowe jest bardzo dużo, a nawet wiele wskazuje że będzie ich coraz więcej. Przy okazji sugestia: nie staraj się o prawo jazdy, przypuszczalnie nie zauważysz pieszego na przejściu i spowodujesz wypadek - po co masz przeżywać traumę?

      • 1 4

      • wykładowco, starszy (1)

        Jak mamy takich wykładowców, to studenci jacy mają być. Szkoda, że mic nie pojmujesz

        • 3 1

        • "tramwaj zabiję człowieka"

          do nauki tłuku...

          • 1 3

  • Wreszcie - ludzie to nie krety nie muszą schodzić pod ziemię. (7)

    Dość tych anty pieszych rozwiązań. Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.

    Niech radny nie przypisuję czyiś pomysłów. Fajnie że się tym zainteresował ale jak to w życiu bywa od razu jak jest sukces to wielu jest ich "ojców pomysłu".

    • 67 84

    • (3)

      Zal d...Sciska ze nie stac ciebie na auto i musisz chodzic pieszo?

      • 8 18

      • generalnie teraz każdego głąba co ma pracę jakąć stać na auto. Więc głąbie - cicho!

        • 1 3

      • Niektórzy swoją wartość mierzą marką samochodu... smutne.

        • 14 6

      • słaby trolling,

        każdy chodzi pieszo i każdego stać na auto,

        • 17 5

    • (2)

      A samochodami kto jeździ? Chomiki?

      • 28 10

      • wiesniaki

        • 4 6

      • ja poproszę jeszcze wiadukt dla pieszych z windami

        tunelem sie boję, przejściem dla pieszych też, więc dla mnie kładka będzie w sam raz :)

        • 23 1

  • dziwaczne priorytety - Wita Stwosza to spokojna jednokierunkowa ulica (5)

    spokojnie da się jeździć rowerem bez tych wynalazków. Piesi też nie mogą narzekać.

    Nie ma pilniejszych projektów?

    • 20 7

    • to że jesteś mistrzem kierownicy rowerowej (1)

      nie znaczy, że każda rowerzystka czuła się na Wita Stwosza bezpiecznie. Piesi na pewno czują się bezpieczniej jak ruch jest uspokojony - to się da zbadać.

      • 0 2

      • A tam da się jeszcze bardziej uspokoić ruch?

        • 2 0

    • a jakie kryteria pilności proponujesz?

      z mojej strony proponuję porównywać krańcowe korzyści z krańcowymi kosztami. Do tego jednak trzeba trochę wiedzy i wyobraźni. Nie wykluczam, że ci się powiększy i poszerzy po zakończeniu tej niewielkiej inwestycji.

      • 0 5

    • sem

      Są ale akurat ta robota daje niezłą kasę przechwycić.

      • 3 2

    • Ja akurat często korzystam z tego przystanku i wnerwiało mnie targanie ciężkich rzeczy po schodach. Znacznie sprawniej i zdrowiej dla mojego kręgosłupa będzie chodzić przejściem naziemnym.

      • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane