• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rząd ogłasza program przebudowy dróg krajowych

ms
23 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
- Przygotowaliśmy szczegółowe wytyczne dotyczące sposobu doświetlenia przejść dla pieszych na drogach krajowych. W całym kraju jest ich 11 tys. - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - Przygotowaliśmy szczegółowe wytyczne dotyczące sposobu doświetlenia przejść dla pieszych na drogach krajowych. W całym kraju jest ich 11 tys. - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Przebudowa dróg i skrzyżowań pod kątem bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu będzie priorytetem rządu w najbliższych czterech latach. Ma temu służyć rządowy Program Bezpieczeństwa Dróg Krajowych, warty 2,5 mld zł - ogłosił we wtorek, 23.02, premier Mateusz Morawiecki.



Na wtorkowym posiedzeniu rządu przyjęto program poprawy bezpieczeństwa na drogach krajowych. Dotyczy on przede wszystkim poprawy bezpieczeństwa niezmotoryzowanych uczestników ruchu. Szczegóły programu przygotowało Ministerstwo Infrastruktury.

- 50 proc. wypadków to wypadki z udziałem osób niechronionych, pieszych, rowerzystów, jeżdżących na hulajnogach czy rolkach. By ich chronić, będziemy oświetlali i doświetlali przejścia drogowe, oddzielali ruch pieszych od ruchu pojazdów - mówił podczas konferencji premier Mateusz Morawiecki. - Ale nawet najlepsze rozwiązania nie skrócą drogi hamowania, gdy jedzie się zbyt szybko - zaznaczył.
Choć liczba wypadków i kolizji drogowych spadła w ostatnim roku, to ich poziom dla państwa i społeczeństwa jest zdecydowanie zbyt wysoki. Choć liczba wypadków i kolizji drogowych spadła w ostatnim roku, to ich poziom dla państwa i społeczeństwa jest zdecydowanie zbyt wysoki.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, zauważył, że "liczba wypadków drogowych spada, ale nie w takim tempie, jakbyśmy tego oczekiwali".

- Rząd ma obowiązek robić wszystko, by takich wypadków było jak najmniej. Działamy przez edukację, zmianę prawa i inwestycje. Dziś przyjęliśmy Program Bezpieczeństwa Dróg Krajowych, który pozwoli na realizację tych inwestycji.
Na realizację programu rząd zarezerwował 2,5 mld zł przez cztery lata, czyli 625 mln zł rocznie.

- Dziś mamy 11 tys. przejść dla pieszych na tych drogach. Gdy oświetlimy je w sposób nowoczesny, na podstawie wytycznych z Ministerstwa Infrastruktury przygotowanych przez specjalistów od bezpieczeństwa ruchu drogowego, będzie to krok ku lepszemu - przekonywał minister Adamczyk.
  • Założenia Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej, który będzie realizowany do 2024 r.
  • Założenia Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej, który będzie realizowany do 2024 r.
  • Założenia Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej, który będzie realizowany do 2024 r.
  • Założenia Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej, który będzie realizowany do 2024 r.
Szczegóły programu przedstawił wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

- Zidentyfikowaliśmy już przejścia dla pieszych na drogach krajowych, które wymagają interwencji. Konkretne inwestycje ruszą jeszcze w tym roku. Wchodzimy w to pełną mocą, na piątym biegu - przekonywał wiceminister.
Rządowy program zakłada:

  • doświetlenie przejść dla pieszych,
  • likwidację miejsc kolizyjnych,
  • poprawę otoczenia przejść dla pieszych, by pieszy był widoczny wcześniej,
  • wsparcie zarządców samorządowych dróg,
  • budowę chodników, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych przy drogach krajowych,
  • budowę lewoskrętów,
  • budowę azyli,
  • budowę zatok autobusowych.
ms

Opinie (50) 1 zablokowana

  • Gdansk Nowy Port (1)

    A my czekamy na Nową Wyzwolenia,a tu cicho......sza.

    • 5 5

    • To jeszcze poczekacie

      Przed następnymi wyborami Olka będzie mowic że zaraz zaczną robić. Budyń też tak obiecywał

      • 0 1

  • Kolejna manipulacja danymi... (2)

    Dlaczego porownuje sie 2019 do 2020? Wiadomo z ebedzie spadek bo pandemia. Powinni pokazac 5-6 letnia perspektywe gdzie jest wzrost wypadkow.
    A pomysly zerznięte z samorzadow. Wystarczy spojrzec na to co sie dzieje w Trojmiescie czy Warszawie gdzie samorzady od dawna walcza o ochrone pieszych, budowe bezpiecznych przejsc czy spowolnienie ruchu.

    • 44 6

    • Najlepiej sprzedać cudzy pomysł i jeszcze głośno krzyczeć że to rządowy (1)

      • 13 2

      • No, ale kto wpadł na pomysł, żeby z tego zrobić Program Narodowy? No, kto?

        • 0 0

  • zakazywać i wprowadzać można wszystko (2)

    tylko po co skoro podstwowe rzeczy nie działają? Kto będzie karał np. pieszego za korzystanie z komórki jak będzie szedł drogą? Nikt.
    Tam sam nie działa kompletnie karanie pijanych kierowców, bo dalej jeżdża potem znowu są karani jak już mają zabrane uprawnienia, potem znowu i znowu policja łapie ich w kółko i co? Nic.

    Tak to jest można uchwalać wszystko, ale skuteczność tego co jest zerowa.
    W Szwecji jak się przekroczy 80km/h na drodze ekspresowej to można się finansowo po takim wykoku długo nie pozbierać, to samo za jazde po pijaku.

    Inna sprawa dlaczego w Polsce nikt nie wymyślił 3 pasa na mijanie - raz z jedenej raz drugiej strony - aż się prosi o takie rozwiażania gdzie teraz jest po jednym pasie np. na 20 do Kościerzyny.
    To działa dobrze w Szwecji, ale Polsce jest to jakimś cudem niewykonalne. W wyniku tego ludzie wyprzedząja i giną niewinne osoby.

    • 21 13

    • (1)

      W Szwecji na drogach ekspresowych jest ograniczenie z zakresu 100-120kmh, więc skąd pomysł że ktoś tam kogoś ukarze za przekroczenie 80kmh... Później ludzie powtarzają.

      Co do tego używanie telefonu na przejściu, prosta sprawa - jak na nagraniu z kamery w momencie wypadku będzie widać że pieszy używał telefonu cała wina spada na pieszego.

      • 5 0

      • Po pierwsze: któż zrobił tak piękną prezentację? Czyżby nasz wzorowy uczeń, kujonek? Po drugie: egzekwowanie kar od pieszych zajmie się nasza wspaniała Straż Miejska. Po Kołobrzeskiej jeżdżą non stop i wypatrują kto, co przeskrobał. Widać, że brak pieniędzy i polują na jeleni.

        • 1 0

  • propaganda jak w PRL (1)

    w minionym roku mniej wypadków, albowiem część społeczeństwa statystycznie w pandemi więcej spędzała w domu;

    • 9 0

    • I to znaczna! Pamiętacie te pustki na ulicach w marcu i kwietniu?

      • 2 0

  • Znów temat zastępczy

    • 7 0

  • Wielki sukces czasow pandemii! :DD

    Zakładając, że przez co najmniej kwartał był mocno ograniczony ruch na drogach to spadek powinien być wyraźnie większy. Gdyby nie ograniczenia to pewnie mielibyśmy wzrost wypadków. Taki to sukces.

    • 7 0

  • Liczba wypadków spadła bo połowa ludzi siedzi na home officie

    Jak w kwietniu 2020 jechałem jednej soboty do Szczecina to na całym odcinku nowej S6 od Koszalina do Goleniowa minąłem dokładnie 6 samochodów przez godzinę jazdy.

    • 10 0

  • szczurek z Gdyni powinien już dziś wystąpić o dotacje na różne kolorowe farby celem ożywienia gdyńskich dróg i ulic

    • 5 2

  • czy te zmiany mają związek z tym mln. samochodów elektrycznych których zapowiadana produkcja trwa już podobno od 2018r. ?

    • 8 1

  • ta zgraja ignorantow i klamczuchow rozne rzeczy juz oglaszala (2)

    moga oglaszac co tylko im do lba przyjdzie, to bez znaczenia

    • 15 2

    • Porównanie 2019 z 2020 jest bezcelowe. (1)

      W 2020 ludzie byli zamknięci w domach, turystyka zablokowana, praca z domu to i mniej wypadków.

      • 2 0

      • dokladnie, wystarczy zajrzec w statystyki szkodowosci w ubezpieczalniach

        w okresie blokady, szkodowaosc spadla o 50%

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu:

 

Najczęściej czytane