• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SUV-y dla zamożnych i zwykłych kierowców

Bawo
16 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na wiosnę można taniej kupić Caterhama. Oryginalność gwarantowana. Na wiosnę można taniej kupić Caterhama. Oryginalność gwarantowana.

Wiosenne ofert motoryzacyjne: SUV-y za 40 i z 200 tysięcy złotych, wyścigówka do samodzielnego montażu.



Dacia Duster, czyli SUV za 40 tys. zł.... Dacia Duster, czyli SUV za 40 tys. zł....
...i Land Rover Discovery IV, którego cena zaczyna się od 199 tys. zł. ...i Land Rover Discovery IV, którego cena zaczyna się od 199 tys. zł.
Najbardziej spektakularną nowością jest Dacia Duster. Nowy produkt rumuńskiego klonu Renault to najtańszy dostępny na rynku SUV. Jego podstawowa wersja kosztuje 39,9 tys. zł. Za napęd 4x4, musimy dopłacić 10 tys. złotych. Duster ma 4,31 metra długości, prześwit wynoszący ponad 20 cm, kąt najazdu 30º i kąt zjazdu 35º. Pod jego maską może znaleźć się 1.6 litrowy benzyniak o mocy 110 KM, znany choćby z Megane, albo stary znajomy - 1.5 litrowy diesel o mocy 105 KM.

W wersji 4x4, napęd sterowany jest przełącznikiem przejętym z Nissana. Umożliwia on wybór między trzema trybami:

- auto - napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności część napędu jest przenoszona na tylną oś. W ekstremalnych warunkach napęd jest rozdzielany równo pomiędzy obie osie. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana;

- lock - kierowca może elektronicznie zablokować system tak, aby 50 proc. napędu było stale przenoszone na tylną oś. Tryb ten jest zalecany w przypadku słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piach) i niskiej prędkości

- 4x2 - napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drodze o dobrej nawierzchni i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

Inną atrakcyjną cenowo nowością jest kolejny SUV - tym razem z drugiego końca motoryzacyjnego cennika. Jak dotąd bowiem dobrze skonfigurowany Land Rover Discovery IV kosztował nie mniej, niż ok. 300 tys. zł. Polski importer brytyjskiej marki postanowił to zmienić, wprowadzając właśnie na rynek limitowaną odmianę HSE z silnikiem diesla o pojemności 2.7 litra.

Samochód posiada bardzo bogate wyposażenie - pełny pakiet elektryczny, skórę, lampy xenonowe, pneumatyczne zawieszenie oraz nawigację. Ceny limitowanej serii Discovery zaczynają się od 199 tys. zł. Dotąd, aby kupić tak skonfigurowane auto, trzeba było wydać co najmniej 60 tys. zł więcej.

Skoro jesteśmy przy samochodach z Wielkiej Brytanii: ceny obniżył także Caterham Polska, sprzedający absolutnie unikatowe samochody wyścigowe, których rodowód wywodzi się od słynnego Lotusa Seven. W porównaniu do zeszłego roku polskie ceny zostały obniżone od około 2 tys. funtów (w przypadku modelu Roadsport 120) do 3 tys. funtów (w przypadku topowego modelu Superlight R500). Przy obecnym kursie ceny Caterhama 7 rozpoczynają się od 118 tys. zł brutto za fabrycznie gotowy egzemplarz. W ofercie marki pojawiły się również tzw. kits, czyli zestawy do samodzielnego montażu Caterhama; cena najtańszego zestawu to przy obecnym kursie równowartość 99 tys. zł brutto.
Bawo

Opinie (31) 6 zablokowanych

  • a ja proponuję coś zjeść

    • 0 0

  • Fajny ten Caterham ...

    mozna byloby sie odciac od morza nudnych i przereklamowanych corollii, golfow, passatow, pick-upów itd.

    • 1 0

  • Na gdańskie drogi to Niva - 36 tysi nowa. Stały napęd na obie osie, reduktor, części tanie i podrapać nie żal.

    • 0 0

  • Po co? Odpowiedź jest prosta (3)

    Mieszkańcy Gdańska Południe permanentnie korzystają z różnego rodzaju mniej i bardziej utwardzonych skrótów, bo głównymi drogami zwyczajnie nie daje się przejechać w rozsądnym czasie.
    Nie mówiąc już o tym, że ilość i wielkość dziur po zimie zagraża zawieszeniu większości "normalnych " samochodów.
    Sam mocno zastanawiam się nad takim pojazdem.

    • 43 2

    • nie podszywaj sie pode mnie ośle

      • 0 1

    • Za dwa miechy

      to ja samochód na plecach będę musiał nosić na końcu Warszawskiej do Jabłoniowej :(

      • 2 0

    • nie bój nic - może za 2 miechy łaskawie ruszą z łataniem dziur na południu

      • 6 0

  • To są dwu-SUVy czy cztero-SUVy ??

    • 6 0

  • Discovery w segmencie SUV? (9)

    Skoro Disco jest SUVem to czym jest np RAV4, CRV, czy inne im podobne?

    • 19 2

    • (3)

      Od czasu jak nie nie jest na ramie.

      • 7 1

      • SZOK! (2)

        To Discovery nie jest już na ramie ?! To padlina w tym układzie. Lepiej kupować używkę ale na ramie niż takiego wypasionego nowego z samonośnym nadwoziem bo to już się w teren nie nadaje :-(

        • 7 0

        • No niestety (1)

          "szeroki", "witka", "dyskoteka" a teraz nawet "parch" sa przerobione na bulwarówkę. Przez tych cholernych lansiarskich krawaciarzy za parę lat nie będzie czym jeździć po błocie. Nawet do pickupów ładują tony elektroniki sterujących napędami a to wszystko szlag trafi w pierwszej głębszej kałuży.

          Pocieszające jest jedynie to, że auta na ramie mimo wieku 15-20 lat dalej świetnie dają sobie radę w terenie. Ale czy wytrzymają kolejne 10 lat zmagań w błocie? Czy jeszcze ktoś będzie robił do nich części?

          • 4 0

          • Fakt

            Tak naprawde z nowych ostał się tylko Def i J70. Tylko żeby te ceny...Ale moze za 10-15 juz beda w naszym zasiegu, bo za tak długi okres czasu to nie wiem co zostanie z naszych, juz teraz wysłuzonych żelaz.

            • 0 0

    • jest juz okreslenie,,,,,,,,,

      crossover-ami zwa sie male pseudo terenowki

      • 0 0

    • a czym innym pseudo terenowki. gowno a nie auta

      • 3 0

    • Crossover

      Teraz zdaje się króluje pojęcie "crossover" dla samochodów typu mały SUV. Nissan Quashquai i podobne wytwory...

      • 4 0

    • te mniejsze

      to mogą być SAVy lub funcary/kiedyś określenie na rav4/. chociaż dziś funcarem można też nazwać KTMa Xbow czy Caterhama/oprócz tego,że jest kit carem/ . proponuje zostać przy dżip, mały dżip ;)

      • 2 2

    • Rozróżnia się małe SUVy (np. CRV) i duże (np. Discovery). Pozdrawiam

      • 7 1

  • Kup sobie koniecznie autobus bedzie taniej!

    dodatkow ekologicznie bo doszkoły bedziesz podwoził tez inne dzieci a do pracy zabierzesz kumpli!!Mniej bedzieciezanieczyszczac powietrze bo kupisz sobienowoczesny autobus na gaz a najlepiej na CNG albo skoro masz kupe kasy kazesz go porzerobic na chybryde i bedziesz ładował go z gniazdka elektrycznego

    • 3 0

  • Cześć. Jeżeli chcesz wozić syna w jak najbezpieczniejszy sposób to kup sobie czołg;]

    • 3 0

  • jak jestes zwyklym i zamoznym kierowca

    to kup Land Cruisera V8, Cadillaca Escalade albo Lincolna Navigatora, idealne auta do tych celow.
    Jezeli syna ma wozic zona to polecam lexusa RX450h, ewentualnie Jeep Grand musowo 5,7 V8

    • 12 1

  • Czesc! jestem zwyklym zamoznym kierowca. Jezdze glownie do tesco, do pracy

    a takze woze 12 letniego syna do oddalonej o 500 m szkoly. Jaki SUV mam kupic ?

    • 19 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane