• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Salon idealny na zakupy

oprac. Mart na podst. OBOP, Samar
19 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Kim jest klient odwiedzający salon samochodowy?



Okazuje się, że nowy samochód wcale niełatwo kupić. Wybór nowego auta jest skomplikowanym procesem angażującym emocje, doświadczenia oraz potrzeby przyszłego właściciela. Jakie miejsce w tym procesie zajmuje salon dealerski? Przekonują i pytają specjaliści z TNS OBOP. Czego dowiadujemy się z ich raportu?



Ankieterzy OBOP-u sprawdzili m.in. jakie wrażenia towarzyszą nam przy zakupie nowego auta w salonie dealerskim. Ankieterzy OBOP-u sprawdzili m.in. jakie wrażenia towarzyszą nam przy zakupie nowego auta w salonie dealerskim.
Pracownia przeprowadziła badanie jakościowe wśród kierowców z inspiracji Związku Dealerów Samochodowych. Wzięły w nich udział osoby, które w ciągu ostatniego roku kupiły fabrycznie nowy samochód. Respondenci zapytani zostali o oczekiwania w stosunku do salonów dealerskich oraz ich wrażenia z przebiegu procesu sprzedaży. W badaniu podjęto również próbę zdefiniowania cech idealnego salonu dealerskiego z punktu widzenia klienta.

Okazuje się, że decyzja o wyborze marki i modelu samochodu, który zostanie kupiony, zapada na długo przed odwiedzeniem salonu dealerskiego. Jest to proces długotrwały, w którym przyszły właściciel uwzględnia swoje dotychczasowe doświadczenia: takie, jak przywiązanie do danej marki, dobra opinia o niej, pozytywne doświadczenia ze współpracy z dealerem. Ujawniają się również aspekty emocjonalne związane z tym, że dana marka i model samochodu będą stanowić wizytówkę właściciela, komunikując otoczeniu jego status społeczny i finansowy.

Jakie są twoje doświadczenia związane z salonami samochodowymi?

Wyniki badania wskazują, że samochód zaspokaja szereg funkcjonalnych potrzeb właściciela: "ma być w miarę duży, funkcjonalny, nie psuć się, spełniać wszystkie oczekiwania, jakie zakładaliśmy wybierając konkretny model" - co sprawia, że przy jego wyborze klienci kierują się takimi kryteriami, jak m.in. wielkość bagażnika, moc silnika czy wyposażenie dodatkowe.

Wyniki badania wskazują również, że klient przychodzi do salonu dealerskiego w momencie, w którym jest już zdecydowany, jaką markę i model swojego przyszłego samochodu zamierza kupić. Na wybór konkretnego salonu w głównej mierze wpływ mają takie czynniki, jak lokalizacja i rekomendacje osób znaczących dla klienta (np. rodziny, przyjaciół, znajomych) - "najlepsza jest reklama z ust do ust". Istotne są również informacje pozyskane za pomocą strony internetowej dealera czy podczas rozmowy telefonicznej z pracownikiem salonu.

- Korzystna lokalizacja salonu, czyli jego dogodne położenie, z łatwym dojazdem oraz wygodnym parkingiem, znacznie zwiększa szanse na dokonanie zakupu właśnie w nim. Wyniki badania wskazują, że w przeważającej liczbie przypadków pierwszy odwiedzony salon staje się ostatecznym miejscem zakupu nowego samochodu, zwłaszcza w sytuacji, kiedy tego rodzaju zakup dokonywany jest pierwszy raz - komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, lider sektora badań rynku motoryzacyjnego TNS OBOP.
oprac. Mart na podst. OBOP, Samar

Opinie (58) 9 zablokowanych

  • Szukam od dłuższego czasu Hummera (1)

    wszędzie proponują mi rowera

    • 1 0

    • pogadaj z pudzianem on ma Hummera

      • 2 0

  • PEUGEOT (5)

    Najlepszy salon to PEUGEOT w Sopocie i Pan Błażej. Super doradztwo na najwyższym poziomie, obsługa kredytowa i co najważniejsze,a rzadko spotykane obsługa posprzedażowa.

    • 2 3

    • no tak ale kto by chciał francuzem jeździc ;/ (2)

      • 0 2

      • jeździłam wcześniej Mercedesem i Suzuki i nie uważam że to hańba jeździć teraz francuzem

        • 1 2

      • :)

        • 0 0

    • A Pan Błażej miał wypastowane mokasynki? (1)

      Bo to bardzo trudno zauważyć u tych sprzedawców.

      • 0 1

      • Bardziej mnie interesowało auto, które kupuję niż Pan Błażej :)

        • 0 0

  • Z tym Plichtą to mnie rozmieszyło...

    W zeszłym roku żona moja stwierdziła że nowe auto to jest to. Pojechałem sobie pojeździć po salonach zobaczyć jak i co. Z uwagi na to że w wolnych chwilach preferuje srtój wygodny dla siebie było pełno śmiechu. Pan w Plichcie na Grunwaldzkiej jak mu opowiedziałem jaki mnie samochód interesuje i w jakiej konfiguracji potraktował mnie jak bałwana bez pieniędzy. Masakra jakaś. Jeździłem po wielu salonach w tym samym ubraniu. Najlepiej wypadł hiundaj i żem go żonie kupił. Pomimo tego że śmigałem w bojówkach i czapce potraktowali mnie panowie jak klienta i zarobili.
    Na marginesie bo żona była uparta na Skode Plichta to najgorszy salon z jakim miałem doczynienia, ba, nawet Opel Haller jest lepszy a przecież Opel to Opel.
    Zgadzam się z opinią że lepiej sobie śmignąć do Niemczech czy Holandi bo nie dość że finalnie jest taniej to i obsługa bardziej ogarnięta i dorzucają to zimówki to wiatrówki itp.
    Potwierdzam tez KMJ bardzo fajna ekipa, bez ściemniania i pierdół.
    ....plichta to plichta a mechaników i szefa mechaników mają z serwisu Daewoo. Myślę że to wszystko wyjaśnia jak ktoś kiedyś miał Deawoo:)

    • 1 0

  • hyundai margo

    zenada...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane