• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochody wracają na ul. Świętojańską

Maciej Naskręt
27 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Otwarcie górnego odcinka ul. Świętojańskiej zakończy przebudowę Węzła Wzgórze w Gdyni. Otwarcie górnego odcinka ul. Świętojańskiej zakończy przebudowę Węzła Wzgórze w Gdyni.

Od niedzieli drogowcy udostępnią dla ruchu kołowego, znajdujący się nieopodal Węzła Wzgórze i będący w remoncie, górny odcinek ul. Świętojańskiej w Gdyni.



W dniu 28 listopada od godz. 5 zostanie przywrócony ruch kołowy na części ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdańska do al. Marsz. Piłsudskiego. zobacz na mapie Gdańska Na al. Marsz. Piłsudskiego wprowadzony zostanie jeden kierunek ruchu: na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Bema zobacz na mapie Gdańska a ul. Władysława IV.

Wszyscy uczestnicy ruchu proszeni są o szczególną ostrożność i dostosowanie zachowania do wprowadzanych zmian w dotychczas obowiązującej organizacji ruchu.

Zmiany w kursowaniu autobusów i trolejbusów komunikacji miejskiej.

Zlikwidowany zostanie przystanek "Urząd Miasta - Władysława IV" w kierunku dworca głównego PKP przy ul. Władysława IV, za skrzyżowaniem z al. Marsz. Piłsudskiego. Autobusy linii: G, R, S, W, Z, 104, 105, 109, 119, 125, 128, 133, 137, 140, 147, 150, 152, 160, 172, 190, 196, 204, 282, 500, 510 i 770 będą się zatrzymywać na przystanku "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" przy ul. Władysława IV, przed skrzyżowaniem z al. Marsz. Piłsudskiego.

Przystanek "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" przy ul. Władysława IV, przed skrzyżowaniem z al. Marsz. Piłsudskiego, będzie obowiązywać także dla trolejbusów linii 22 i 30, w kursach z centrum do Cisowy.

Przywrócony zostanie przystanek "Urząd Miasta - Świętojańska" przy ul. Świętojańskiej, przed skrzyżowaniem z al. Marsz. Piłsudskiego.
Przystanek obowiązywać będzie dla linii:
- 21, 22, 23, 24 i 30, w kierunku dworca głównego PKP i Stoczni Gdynia;
- 104, 128, 196 i 204, w kierunku Domu Marynarza i Norwida;
- 710, w kierunku Grabówka;
- N10, N20, N30 i N94, w kierunku dworca głównego PKP, Oksywia, Pustek Cisowskich, Rumi i Pogórza Górnego (od nocy z 28 na 29 listopada).
W związku z tym pojazdy tych linii w wymienionych kierunkach nie będą się już zatrzymywać na przystanku "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" (przy ul. Władysława IV, przed skrzyżowaniem z al. Marsz. Piłsudskiego).

Dla autobusów linii: 104, 128, 196 i 204, w kierunku Domu Marynarza i Norwida uruchomiony zostanie dodatkowy przystanek: "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM", zlokalizowany przy ul. Władysława IV, przed skrzyżowaniem z ul. Świętojańską - na jezdni w kierunku Redłowa (w środkowej części istniejącej zatoki przystankowej).

Na przystanku "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" przy ul. Władysława IV, przed skrzyżowaniem z al. Marsz. Piłsudskiego, wyznaczone zostaną dwa miejsca zatrzymań autobusów i trolejbusów:
- w pierwszej części zatoki przystankowej zatrzymywać się będą autobusy linii 06 i 760 oraz trolejbusy linii: 22, 26, 27, 29 i 30;
- w drugiej części zatoki przystankowej zatrzymywać się będą autobusy linii: G, R, S, W, Z, 01, 104, 105, 109, 119, 125, 128, 133, 137, 140, 147, 150, 152, 160, 172, 190, 196, 204, 282, 500, 510 i 770.

W związku z wprowadzanymi zmianami organizacji ruchu korekcie ulegną także rozkłady jazdy niektórych linii:
- 22 i 30 - przyspieszone zostaną do 2 minut odjazdy z dworca głównego PKP;
- 104, 128, 196 i 204 - przyspieszone zostaną do 2 minut odjazdy z Domu Marynarza i Norwida;
- 105, 125 i 152 - przyspieszone zostaną o 1 minutę odjazdy ze szpitala w Redłowie i z Małego Kacka;
- 119 i 133 - opóźnione zostaną do 2 minut przyjazdy do dworca głównego PKP i Dworca Morskiego.

Miejsca

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • zepsuty węzeł (7)

    Moim zdaniem źle to przemyślano. Teraz jest więcej świateł, większe korki a i płynność jazdy uległa znacznemu pogorszeniu.

    Prawdziwą "PEREŁKĄ" jest organizacja ruchu dla trolejbusów. Jadąc np 26 z Chyloni w kierunku Orłowa zatrzymujemy się na przystanku Wzgórze kilka metrów ( ! ) przed prawoskrętem w Kielecką. Kierowca wyjeżdżając z przystanku musi najpierw odczekać aż samochody za nim będą miały czerwone światło, następnie na kliku metrach przejeżdża przez dwa pasy w lewo, po czym znów czeka aż przejadą pojazdy z Witomina i będzie miał zielone. Ale to nie koniec atrakcji, następnie czeka na zielonym ( sic ! ), no bo przecież jest na pasie prowadzącym do stadionu Bałtyku, a musi przeciąć jeszcze dwa pasy w lewo, więc stoi mimo że ma zielone i przepuszcza wyprzedzające go auta ! Prawdziwy koszmar !!! Co za idiota to wymyślił i zatwierdził ? I czy nasz cesarz z 4 lata otrzyma 105 % głosów otumanionych gdynian ?
    Podobne rozwiązanie przyjęto na nowym przystanku przy Władysława IV w stronę Chyloni, gdzie trolejbusy muszą po ruszeniu z przystanku praktycznie na kilkunastu metrach przeciąć 4 pasy ruchu, by skręcić pod tunel. Brawa dla UM Gdynia za wyobraźnię.

    • 28 4

    • (2)

      Przebiegi linii układa chyba ZKM?

      • 3 1

      • Przebieg trasy tak, ale ZKM nie projektuje i nei buduje dróg!

        • 3 0

      • ZKM miał sporo obiekcji do tego ale projektowała to osoba bez wyobraźni i nie słuchała żadnych obiekcji i propozycji widać inwencję tego osobnika nie tylko w przebiegu linii trolejbusowych ale np w przebiegu drogi rowerowej w okolicy przystanku SKM zamiast wykorzystać dużą przestrzeń odsunąć rowerzystów od pieszych i puścić drogę rowerową przy torach koło kasy SKM droga skręca o 90 stopni w lewo by potem po kilku zawijasach przykleić się do Al.Zwycięstwa a za 100 metrów skręt o 90 stopni w prawo podjazd pod górę skręt o 90 stopni w lewo i przejazd kładką rowerową.Żaden doświadczony kolarz nie skorzysta z takiej ścieżki rowerowej.Brak wyobraźni projektanta.

        • 3 0

    • a umiesz czytać? (1)

      przeczytaj ejszcze raz artykuł! te pojazdy KM które skręcają w lewo na Śląską będą miały pierwszą zatoczkę - a co za tym idzie dużo więcej miejsca na przecięcie wszystkich pasów.

      • 1 0

      • i tak to debilizm pierwszej wody łatwiej zmienić pas na Świętojańskiej koło Skweru Plymouth niż na Władysława IV

        • 1 0

    • co ty mowisz?? codziennie tamtendy do domu jezdze po pracy i ani razu trolejbus nie stal na czerwonym ...

      tylko heja przez skrzyzowanie, a biedni kierowcy z kieleckiej tylko klakson uzywali...
      no ale przeciez wiekszy moze wiecej :)

      • 0 0

    • Mówi się "trajtki"!

      • 0 0

  • koło chwarzna w lesie, na drodze z witomina na obwodnicę (1)

    leży samochód do góry nogami... mogą być korki - jakies 20 minut temu tam bylem -23.00

    • 8 1

    • 23;50 jeszcze byl ruch wachadlowy, widzialem rozbitego srebrnego 406.

      • 4 1

  • ten węzeł to kolejny przykład rozwijania miasta z myślą głównie o komunikacji samochodowej (10)

    taki teren blisko stacji lokalnej kolei miejskiej powinien być wykorzystany na budynki, w których działają firmy tworzące miejsca pracy a ich pracownicy mają dojście do nich piechotą.

    Ruch samochodów powinien zejść pod ziemię, a na powierzchni powinny powstać strefy dla pieszych i innych niezmotoryzowanych (w tym jak się można domyśleć: rowerzystów)

    do tego potrzebna jest całościowa strategia rozwoju systemu komunikacyjnego trójmiasta kładąca nacisk na inne niż samochód sposoby poruszania się po mieście

    jak się myśli tylko o samochodach, to wydaje się nieprzytomne pieniądze a miasto się coraz bardziej korkuje bez względu na wysokość ponoszonych nakładów

    • 13 10

    • Polska nie jest w strefie równikowej, by jeździło się rowerem przez cały rok (9)

      Popyt kształtuje podaż. Jak na razie, kierowcy mają przewagę liczebną. No i płacą ogromny haracz. Rowerzysta nawet prawka nie straci, jeśli pedałuje po pijaku.

      Może wynalazłeś rower, który może dużo zabrać, chroni przed zmienną pogodą, ma klimatyzację i dzieci mogą przekimać się w podróży?

      Komunikacja miejska w Gdyni działa świetnie.

      • 3 7

      • tak, znalazłem taki rower - to właśmie ZKM i SKM :) (1)

        Do podróży miejskich tylko ZKM, SKM i rowery. Won z samochodami z miasta!

        • 5 2

        • A gdy jakiś przebrzydły kierowca staranował biednego, niewinnego rowerzystę

          to jaki pojazd zabrał do szpitala? Karetki są na benzynę. A jaki pojazd zabrał sprawcę do pudła? Latawiec?

          Własny samochód to ZKM i SKM, które ma przystanki tylko tam, gdzie chcesz. Pod domem, bez kieszonkowców, narkomanów, wycieczek szkolnych, obmacywaczy, muzyki z cudzego mp3 i dzieci swoich nie musisz pilnować. Chyba, że zechcesz inaczej. I to poczucie, że potrafisz się gospodarzyć.

          Czy chcesz, czy nie, Węzeł Wzgórze Świętego Maksymiliana jest częścią głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta. Czegoś takiego nie da się przenieść jak lego. Choćby było w okolicy pełno autostrad, deptaka tutaj nie da się zrobić.

          • 1 3

      • (4)

        czy to usprawiedliwia rysowanie dróg rowerowych po pijacku?Sorry ale ja uważam że drogi rowerowe na wzgórzu pokazują gdzie szczurek ma rowerzystów.Nie ma asfaltu tylko kostka dlaczego?Za drogo by było?

        • 2 0

        • Moim skromnym zdanie, to rowerzyści powinni być pod ziemią (3)

          Nie emitują spalin, więc nie potrzebują drogiego systemu wymiany powietrza. Nie licząc oczywiście, typowego dla rowerzystów zapachu...

          Nie będą jechać ludziom po plecach, dzieci kroić oponami da się z nimi spacerować. Te ścieżki zajmują więcej chodnika niż jest na nie popyt.

          • 0 4

          • (2)

            to prawda więc po co wkleja się na siłę drogi rowerowe?Ja osobiście czuję się bezpieczniej na ulicy między samochodami niż na wąskiej ścieżce przy przystanku na której non stop stoją ludzie i w każdej chwili mogą mi wejść pod koła.Na ulicy wszyscy jadą w jedną stronę

            • 1 0

            • możnaby budować drogi rowerowe bez egzekwowania obowiązku korzystania z nich (1)

              prowadząc odpowiednią akcję wyjaśniającą sens takiego rozwiązania

              • 0 1

              • Wolałbym jednak zakaz rowerów mieście

                • 0 0

      • nie wiem o jakiej przewadze liczebnej mówisz (1)

        chyba ze masz nawyk podejmowania decyzji na podstawie anegdotycznych informacji, które sam podajesz

        na moje rozeznanie w rejonie pokazanym na zdjęciu jakby dobrze policzyć to piesi byliby w większości. Argumenty "klimatyczne" podważające sens promowania korzystania z alternatyw samochodu (nie tylko rowerów, ale prostego chodzenia piechotą i korzystania z komunikacji publicznej) podają osoby mające kłopoty z wyobraźnią.

        Im mniej osób korzystających z alternatyw samochodów tym lepsze warunki korzystania z samochodów przez tych, którzy mają ważniejsze powody do korzystania z nich niż przejazdy na odległość do 3 km (rowerem bez pocenia przejedziesz to w 10 minut, wystarczy spróbować).

        Kierowcy płacąc podatki i tak nie pokrywają wszystkich kosztów, które generują dla miasta wydającego na ich potrzeby setki milionów złotych i dla jego mieszkańców także płacących podatki

        • 0 1

        • Co ja Ci muszę udowadniać? Weź termos z kawą lub herbbatą, składane krzesełko, rozłóż w dowolnym punkcie Węzła

          i licz. Być może nasze pokolenie za kilkadziesiąt lat będzie bardzo otyłe i umierać tylko na choroby serca. Ale to już indywidualny wybór jednostek. Kierowcy płacą jak za zboże, a spory kawałek tego tortu idzie na pensje i "nagrody". Kraj z dobrobytem, to kraj, w którym transport wszystkiego i wszystkich jest łatwy, tani i szybki.

          Wygląda na to, że jedynym podatkiem płaconym przez rowerzystów jest pośredni jaki płaci sklep za napoje.

          Komunikacja zbiorowa ma wiele wad. Opisałem je niżej.

          • 1 1

  • niech ktoś mi powie jak 119, 128 i 133 będą tam jechać?

    czyżby miały robić czasochłonne okrążenie przez Świętojańską?

    PS. do wszystkich malkontentów - organizacja ruchu zmieniona jest już na docelową - wczoraj jechałem - jadąc od Redłowa obydwa pasy kierują na wprost na Władysława IV.

    • 4 0

  • Sukces (2)

    Piekne miasto, jak go nie kochac. A jak bedzie nowy dworzec, to juz pelnia szczescia.

    • 10 3

    • co bierzesz?

      • 1 4

    • zgadzam się że naprawdę piękne

      • 0 1

  • ZOBACZ NA MAPIE

    Tylko ta mapa jest troszkę nieaktualna.

    • 1 1

  • We wpisie nr.1 jest zawarte wszystko !...

    • 1 0

  • Mam pytanie, może ktoś się orientuje (2)

    Jeżeli ruszam spod superhipermarketowego centrum w nieustającej rozbudowie na Działkach Leśnych (LOL), znaczy spod Wzgórza, a chcę przejechać powiedzmy na skrzyżowanie Kilińskiego i Świętojańskiej, to jak teraz muszę jechać, żeby zjechać nowym przejazdem pod torami? Jest to w ogóle możliwe przy nowej organizacji ruchu? Czy muszę jechać w lewo (z grubsza na północ) i przejechać w kierunku centrum dopiero Podjazdem, koło prokuratury i dworca PKP? Bo na razie jakoś innej możliwości nie widzę?

    • 1 2

    • (1)

      jedziesz spod reala do ronda w kierunku centrum,tam są nowe światła-przecinasz ,drogę gdyńską -na prawy pas i zjeżdżasz pod nowy tunel i smigasz dalej włdysława IV w strone w/w skrzyżowania.
      gdynianin

      • 0 0

      • Bardzo dziękuję

        Muszę wypróbować przy najbliższej okazji

        • 0 0

  • zigi

    jechałem i jestem pod wrażeniem tylko jeszcze niech otwozą tunele dla pieszych i zlikwidują te przejścia przez władka

    • 3 1

  • tamara

    super Gdynia!!!!!!!

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane